2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Re: 2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Postby wilwiz » 21 Apr 2010, 09:48

I have heard, mr Theo, straffen toebak.
Het mirakel gods is dan blijkbaar toch geschied, en onze match tegen Trianon was dus blijkbaar voor de 4e plaats.
The last match voodoo curse heeft weer toegeslagen, zoals elk seizoen gebeuren er onverklaarbare miraculeuze dingen op de laatste speeldag, en blijkbaar nu ook weer.
Spetser heeft z'n lot in eigen handen genomen, ze wisten dat ze 12-0 moesten winnen om nog een kans te hebben op plaats 3 en hebben dat ook gedaan blijkbaar.
Op 364 matchen (if my calculations are correct) is dit de 2e 12-0 van het seizoen, en de eerste voor BCE 2 (nog maar de 2e 0 op 4 voor Theo dit seizoen dan blijkbaar), dat samen maakt de kans dat dit gebeurde 0.05%, oftwel 1 kans op 2000 (da's meer dan bij de lotto), net op het moment dat het van doen was, timing is everything bij de boys van Spetser.
Als ik mijn ex-clubgenoten een beetje ken hebben ze het spelletje correct gespeeld, en hebben ze er alles aan gedaan, hun kop (ballen? :-)) ervoor gesmeten, zelfs op de tafel gaan liggen om het potten van de ballen tegen te gaan, maar het moet echt zijn dat er geen hulp kon baten om het onvermijdelijke te vermijden, ja jong, hoe heet zoiets, heerkracht zekers? Net zoals met die vulkaan.
Voor zover ik weet zijn de boys van BCE 2 zuiver op de graat, ik hoop alleen dat ze zich 100% (200% ?) hebben ingezet, en dan valt er hen uiteraard niks te verwijten, zoniet...
Theo jullie spelsteil dit jaar was spectaculair en aanvallend, jullie schuwen het risico niet en gaan voor moeilijke shots, helaas krijgt ge dan soms ook zware klappen blijkbaar, zoals nu het geval was, het feit dat er voor jullie niets meer op het spel stond heeft daar misschien ook wel mee te maken.
Het feit dat Spetser een ploeg is die goed matchplay en beredeneerd kan spelen is al vele jaren bekend, da's niets nieuws onder de zon hé, dat ze dan ook tegen een ploeg die bekend staat om hun aanvallend spel deze taktiek zouden hanteren is dan ook amper verrassend te noemen, de uitslag wel een heel klein beetje.
Ik moet wel zeggen dat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat het jullie misschien toch niet zoveel meer kon schelen?
Jullie ongeduld had misschien ook te maken met het feit dat jullie op tijd terug thuis wilden zijn, en daarom er een snelle match van wilden maken...
't Is nu niet dat het voor den titel of voor degradatie was (dan had ge mij er wel eene mogen opdoen ;) ), jullie (kleine) blammage :oops: valt voor ons wel mee.
Bert heeft zoiezo een plaatsje in 1ste zowel als in 2e voor ons zei hij, of we nu opgingen of niet, dus we kunnen zoiezo kiezen waar we volgend jaar spelen, dat zal een beetje afhangen van de ploegensamenstellingen voor volgend seizoen, dat wordt dus nog even afwachten, maar met deze ploeg kunnen we in 1ste toch niet veel brokken maken, 2e is voor ons ploegje beter geschikt, dus ik wacht af hoe de ploegen voor volgend seizoen er gaan uitzien, met de huidige ploeg wou ik toch zoiezo niet in 1e spelen, dus misschien bewijst ge ons onbewust wel een dienst.
Voor de Spetsertjes was deze match uiteraard belangrijker, zoals ge zei ze hadden een missie... ;)
Maar dat wil niet zeggen dat ik onder jullie sportieve plicht vervullen toch iets meer had verstaan, maar ik zal het volledige relaas wel eens ne keer te horen krijgen als we mekaar terugzien hé.
Als conclusie nog even zeggen dat ik me van't jaar goed heb geamuseerd, ik herinner me amper een match die ik tegen m'n zin gespeeld heb, en dat is ook al heel belangrijk. Ik vond onze matchkes tegen de 2 ploegskes van BCE aangenaam en een prettig weerzien.

Voor bovenaan zijn de teerlingen dus geworpen en is het resultaat bekend, nu nog afwachten hoe de degradatiestrijd zich ontplooit en wie de eindronde speelt.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 21 Apr 2010, 11:40

Mijne pa was ook verbaasd dat Spetser met het grootste verschil heeft gewonnen, typische eindeseizoenswedstrijd zeker ?

wilwiz

Postby wilwiz » 21 Apr 2010, 12:06

Ja Bart, er gebeuren soms rare dingen op de laatste speeldag, en dat tegen een van de weinige ploegen die Nova Snooker bedwongen heeft...
Ik kan wel wa maar ik kan nog nie toveren, Spetser wel zo te zien, en 5 op 4 frames pakken kunt ge nie hé (maar'k was al content met 4 zenne).
4 Jaar geleden in 2e, 't was nog spannend voor de playoffs onderaan, wij wonnen onze laatste match met 7-5, waardoor onze concurrent al met minstens 10-2 moest winnen.
Ik had toen niets op het forum gezet, dus zij wisten onze uitslag niet.
De dag nadien ging ik naar den Trianon (was toen een matchke tussen Trianon en Snooker-X) rond een uur of 10, 'k dacht dan zal die match wel op z'n eind lopen, om het einde te zien en de uitslag te weten.
Bleek dat die match al was afgelopen, en beide ploegen zaten samen aan tafel kippebillekes te eten, pintjes te drinken en wat af te lachen.
De match zelf was op 12-0 geëindigd, waaronder 8 frames op zwart of zo, moet een zeer snelle match geweest zijn.
Maar ja, als het voor de eene ploeg niets meer uitmaakt speelt ge al wat losser hé.
Uiteindelijk er toch ingebleven via de eindronde, net zoals het hier in feite niet veel uitmaakt, maar die laatste speeldag is toch wel iets speciaals.
Ook de boys van BCE3 hebben dat al mogen ondervinden, 3 jaar geleden was het ook een ploeg van Spetser die toen op de laatste speeldag met het grootste verschil won en zo met 1 frame verschil kampioen werd in 4e, ten nadele van BCE3, het moet daar dus echt spoken want da's al den 2e keer dat dat gebeurt.
Aangezien dat zoveel (bijna elk jaar) gebeurt, zal dat wel normaal zijn zeker?
Blijkbaar smijten er veel ploegen op de laatste speeldag met hun klak naar, ik kan er zelf echter niet van meespreken.
Goei vrienden/connecties hebben bij andere ploegen kan soms ook helpen peins ik en zal soms wel meespelen, maar dat zal hier niet de reden zijn, het snel spelen-snel weer thuis motief wel denk ik, wat door Theo ook enigszins is aangegeven met dat weinig geduld denk ik.
Wouter zei maandag nog tegen mij "het enige dat we niet mochten doen is tegen jullie 8-4 of meer verliezen", wel nu blijkt dat ook 7-5 verliezen niet had volstaan ;)
Maar we hebben er voor gespeeld, en zowel Trianon en wijzelf hadden het in eigen handen, tot gisteren echter, toen was het Spetser dat het in eigen handen had.
Ne proficiat aan die mannen, ze waren misschien een beetke geprikkeld, en ik denk dat ze hun mannetje wel zullen kunnen staan volgend jaar.

erwin m
Highest Break: 46
Club: De Leug

Postby erwin m » 21 Apr 2010, 13:00

Amaai, wat een thriller op het einde ;) Wat motivatie met een mens allemaal kan doen...

Zo hebben wij met veel moeite toch nog 6-6 kunnen halen tegen Nachtegaalboys 4. Weten dat 5 frames voldoende was om de 2de plaats te behouden, heeft daar waarschijnlijk ook een kleine invloed op gehad.

Wat mij betreft had deze competitie geen 2 weken langer mogen duren. Dan hadden we niet meer 2de geweest denk ik. Daar had ik persoonlijk, doch niet opzettelijk, voor gezorgd :roll: Het is altijd heel close geweest, daarom dat een 12-0 prik zo zwaar doorweegt. Kijk maar naar de "span" tussen de eerste en de laatste. In 2de is dat ongeveer 65%-35%, terwijl het in andere reeksen eerder naar 70%-30% of zelfs 75%-25% gaat.

wilwiz

Postby wilwiz » 21 Apr 2010, 13:59

Motivatie of demotivatie, het ligt allemaal dicht bijeen soms... ;)
Bij mij durft dat ook al eens fluctueren gedurende het seizoen, maar gij waart goed omringd met 2 toffe ploegmaats, dus ik denk dat de sfeer bij jullie wel goed zat.
En inderdaad, in 2e ligt alles niet ver uiteen, hebben ooit eindronde voor behoud moeten spelen met meer dan 46% als ploeg :shock: (dat was toen met die fameuze 12-0 waar'k het over had)
Ik heb bijna nooit anders geweten dan dat het onderaan pas op de laatste speeldag beslist werd in 2e.
Erwin, als ik het goed bekijk, hadden 4 frames voor jullie volstaan hoor, bij gelijke stand hadden jullie immers nog meer overwinningen dan al de rest, en Willy was voor jullie match reeds op de hoogte van ons resultaat hé.
Alvast succes gewenst in 1ste volgend jaar, ge zult aan den bak mogen, begint maar al op tijd te trainen ;)
Ineens doortrekken naar ere zou ik zeggen :D

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 21 Apr 2010, 15:13

greetings,

ja het is een straffe uitslag,als het een ware was...
Nu dacht ik pas deze avond een kleine rechtzetting te doen,maar de vele reacties nopen me dit iets vroeger te doen dus hierbij:
omdat ik al eens durf swansen(zekers als het om den Ben gaat) heb ik gezegd tegen spetser de uitslag pas vandaag in te geven zodoende ik eens een "late" aprilgrap kon ingeven opt forum.
Nu waren de spetserboys onmiddelijk akkoord :mrgreen:

Dus hopende op een beetje clementie :roll: volgt hier de ware uitslag van spetser-bce2

spetser gert 1 mark 1 roger 1

bce2 Bart 1 Glenn 4 ikzelf 4

uitslag 3-9 en leug 8 eindronde congratz

Signed Theo "Snookerfreakske" Raymaekers

wilwiz

Postby wilwiz » 21 Apr 2010, 15:29

Maar nondedju, den Theovicius zit hier nog nen aprilvis aan m'n been te lappen, en niet alleen mij maar ook m'n ploeggenoten, en zelfs dien arme Erwin hierin betrekken, en heel de ploeg van de Spetser :D
Ik moet toegeven ik had had het zelf niet beter kunnen bedenken, nice one .
En me hier maar laten reageren, maar ja, hij weet da'k da toch nie kan laten hé ;-)
Ge wist natuurlijk da'k da nog zou geloven ook hé, want stranger things have happend, en olle heenmatch was ook al op 11-1 geëindigd.
Maar uiteindelijk moest ge het toch rapper opbiechten hé, of er waren hier nog pagina's vol over geschreven...
De vraag is of ik het deze keer mag geloven hé, 3-9 is ook wel ne straffen uitslag zenne ;)
Als het waar is, dan is dat zeer sterk gespeeld, en dan moet ik hier een 180 graden bocht gaan maken over jullie sportieve plicht doen, dat is zelfs beyond the call of duty gelijk ze zeggen.
Ik had aan Bart gevraagd om 1 framepje te winnen, die andere 8 zijn dus meegenomen zekers?
Dat bedoelde ge dus met al die twists and turns.... gij zijt nogal ne rakker :D
Ik schenk u clementie, mijn zoon...
Pax melior est quam iustissimum bellum

luchtzak

Postby luchtzak » 21 Apr 2010, 16:16

Theo, goei grap! :mrgreen: Heb daar dus wel telefoons voor gedaan en al hé! En mijne pa in alle staten ;-)

Nu moogt ge kiezen hoeveel dagen snookerforumschorsing: 365, 366 of 367 ;-)

Tivoli
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 1
Club: De Leug

Postby Tivoli » 21 Apr 2010, 16:26

Ik vind dit dus geen grap. Ik ben er heel dan dag depressief van geweest. Ik dacht al dat het niet kon, maar wie twijfelt nu aan de woorden van Theo. Ik had enkele flessen champagne klaar gezet voor als we de testmatchen zouden winnen, maar van puur misère heb ik ze in de gootsteen leeg gegoten. Ik hoop dat ze worden vervangen door Theo. Enfin, eind goed al goed zeker.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 21 Apr 2010, 16:36

Comedy Capers! :lol:

glenn
Highest Break: 46
Club: BCE Mechelen

Postby glenn » 21 Apr 2010, 17:48

ik vind dat ben die12 nul verlies zeer sportief heeft opgenomen
onderweg naar de spetser vroegen we ons af wat de reactie zou zijn als we met 12 nul zouden verliezen
dat weten we nu ook
neem het theo ni te kwalijk hij werd namelijk ook beinvloed door andere die daar een grap in zagen :lol:
dit is een zeer spannend seizoen geweest in alle regionen van het klassement
gefeliciteerd nova de kampioenen julie kunnen in eerste wel van betekenis zijn, alsook de Leug 7 alle lof voor die mannen. Ben ook benieuwd wat de eindronde voor de Leug 8 gaat brengen. Succes mannen.
Snooker X5 is zo sportief geweest om zonder super vliegende reserve te spelen, waardoor BCE 3 geen eindronde hoeft te spelen.
Tot volgend seizoen.
Groeten Glenn

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 21 Apr 2010, 21:55

Hehe, wat een fijntje... onze vriend Theo toch

Wij hebben ons niet laten verrassen door Trianon.
Uitslag 7-5

Kurt alweer zeer sterk 4
Tienne spijtig genoeg 0
Ikzelf 3

redelijk gespeeld alleen tegen de Gert had ik geen verhaal, veel beter als mij en ten volle z'n kansen benut.
Ik heb er ook weinig kans tegen gehad en als ik dan een halve kans had ging ik weer voor een long shot met alle gevolgen van dien.

speciale vermelding voor onze El Capitan Tienne...
dit jaar z'n tiende jaar als kapitein, wij hebben hem dus een kleine attentie gegeven.
als hij er niet was geweest zouden we vele malen niet aan genoeg volk zijn geraakt.
Tienne, dikke merci alvast!!!

volgend seizoen nog steeds dezelfde ploeg.

wilwiz

Postby wilwiz » 26 Apr 2010, 11:56

Juist de kalender gekregen voor de playoffs die volgende week van start gaan, voor het behoud zitten er enkele sterke ploegen bij: De Leug 9, Limit 4, Nova Snooker 2 en Snooker-X-5.
Wordt een zware dobber voor m'n collega leugenaars, die 2 verre uitmatchen moeten spelen, maar ook voor Snooker-X wordt het aartsmoeilijk.
Voor ons zoals verwacht een dubbele confrontatie met De Leug 5, zal niet makkelijk worden denk ik aangezien die mannen een heel jaar op een hoger niveau gespeeld hebben.
Eerst BK dubbels van't weekend samen met Johan, we gaan toch proberen misschien een matchke te winnen , zijn er hier nog spelers die meedoen? Theo, Glenn?

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 26 Apr 2010, 16:22

Ben, moeten jullie niet tegen de derde laatste van eerste spelen nl merode?
Leug 5 staat voorlaatste.

en jawel,ik ga ook dubbelen maar Glenn kon niet op die datums dus ik ga dubbelen me de pol verelst.

groeten Theo

luchtzak

Postby luchtzak » 27 Apr 2010, 07:50

Snookerfreakske wrote:Ben, moeten jullie niet tegen de derde laatste van eerste spelen nl merode?
Leug 5 staat voorlaatste.

Matchroom 1 had algemene forfait en is geschrapt uit de rangschikking

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 27 Apr 2010, 08:42

in het huishoudelijk reglement staat dat de 12e play-ofs moet spelen en niet de derde laatste
het huishoudelijk reglement, met de beschrijving van de play-offs, is terug te vinden op de site onder reglementen

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 27 Apr 2010, 14:11

just :oops:

ffkes da algemeen ff vergeten vd matchroomboys :?

groeten

Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 07 May 2010, 14:43

Gisteren onze eerste confrontatie in het tweeluik met De Leug 5 winnend kunnen afsluiten: 4-5 (was een uitmatch ;) )
4-2 achtergestaan, maar toch nog een degelijk resultaat uit de brand gesleept.
Eerste frameke was ik goed op dreef, Patrick liet enkele goeie kansen onbenut en zelf speelde ik vrij degelijk, zeker gezien het om een einde seizoenswedstrijd gaat, en dus won ik vrij makkelijk.
Het 2e frame tegen Michel sukkelde ik vrij hard met m'n positiespel en kon ik geen beduidende breaks maken, Michel kon dan ook het frame vlotjes op roos binnenhalen zonder echt goed te moeten spelen.
In m'n laatste frame tegen Johnny was het nog niet veel beter, zeer zwak positiespel, weinig echte kansen en veel safety, ik stond toch een 15-tal punten voor, miste dan een bal maar met een groffe fluke kon ik er nog eens 16 bijdoen, da's dus 30 punten in de kering, vrij pijnlijk denk ik wel. :oops:
De rest van de rode ballen (stuk of 8 nog) lagen allemaal tegen band, dus dan was het een tijdje safe spelen.
Uiteindelijk kreeg ik toch een goede kans die ik miste, en Johnny maakte 15 of zo, daarna kreeg ik weer een kans waarop ik 20 maakte, en toen was het frame zo goed als gespeeld.
Johan pakte er ook 2 met zeer degelijk spel, Gie kon enkel z'n laatste frame binnenhalen.

De Leug 5 - De Leug 8 : 4-5
Johan 2, Ben 2, Gie 1
Johnny 2, Michel 2, Patrick 0

Nog een andere uitslag voor behoud/promotie 2e/3e afdeling:
Nova Snooker 2 - De Leug 9 : 5-4
Jan 2, Erik M. 2, Wim S. 0

Raar geval, Erik C. kon niet meedoen, en Guido Wuyts mocht niet meedoen van den bond omdat hij dit seizoen 2 matchen is ingevallen in 1e afdeling. Nochtans heeft hij meer dan de helft van de matchen met De Leug 9 meegespeeld (16 matchen), en was hij dus quasi hun 4e vaste speler.
De Leug 9 dus op zoek naar een andere reserve, maar er kwamen er blijkbaar maar 3 in aanmerking die aan de criteria voldeden, en die konden niet, dus kwam men bij Wim S. terecht.
Deze mocht echter ook niet meedoen in principe, want hij moest minstens 1/3e van de matchen hebben meegespeeld, en dat is niet het geval (slechts 2 matchen), maar blijkbaar heeft den bond hiervoor wel een uitzondering toegestaan.
In mijn ogen voldeed Guido dan toch meer aan de criteria, dus waar zit hier de logica?? :roll:
Waarom Wim S. wel en Guido niet?

wilwiz

Postby wilwiz » 12 May 2010, 11:45

Onze terugmatch tegen De Leug 5 was net het omgekeerde van de heenmatch.
Toen kwamen we 4-2 achter maar wonnen we de laatste 3 frames, nu was het net andersom.
Bij 4-2 dacht ik dat de klus al geklaard was en dat m'n ploegmaats het wel zouden afmaken, ik kreeg zelf ook voldoende kansen om het af te maken, maar de concentratie was volledig de deur uit.
Gie verloor z'n laatste frame op respotted black, en ook Johan verloor van Johnny.
We kozen Johan om de decider te spelen tegen Guido Wuyts (Michel moest verstek laten), en hij maakte vroeg in het frame een beslissende break van 28, hij probeerde het nog even spannend te maken maar maakte het dan toch af, 5-5 dus en 10-9 in totaal.

Johan 2/4, Ben 2/3, Gie 1/3
Guido W 2/4, Johnny 2/3 dacht ik en Patrick 1/3 (of andersom)

Return to “Archief Antwerpen”