2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Re: 2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Postby Snookerfreakske » 04 Mar 2010, 16:02

@ Ben:ik zal alles wel eens uitleggen als we mekander nog eens tegenkomen and keep up the good work 8-)

@mitu ;)

@ballgamelover:mja snookerclub on my own....waarschijnlijk ook karakter on my own :(

signed theo

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 07 Mar 2010, 15:05

Ben,

jaag u niet zo op, laten doen. waarschijnlijk is dat zijn bedoeling.
wij apprecieren uw posts, dat is nog het belangrijkste zeker.

wij hebben dinsdag ook nog is kunnen winnen

Nachtegaal- BCE (weet niet welke nr) 7-5

tienne:1
kurt:3
ikzelf:3

eerste frame tegen jan alles uit de kast , 75-10 ofzo, echt goed gespeeld
2de tegen dirk, gewoon degelijk
3de tegen johan idem
laastste tegen jan, op eslissende moment blauw en wit tegelijk gepot en eraan, jan heeft hier wel een break van +30 gemaakt dus echt wel goed gespeeld.

morgen tegen snooker x met alweer ne vliegende in de ploeg, weet zelfs nog niet of er ne babysit is zodat ik kan gaan spelen.

theo,
ja, de nova. wij moeten er ook nog naartoe. ik ben eens benieuwd hoe het eraan toe zal gaan, maar die miss zal altijd voor beroering blijven zorgen zoals iedereen van ons hier al wel eens eerder meegemaakt zal hebben zeker. in elk geval sneu om zo te moeten verliezen. vraag maar is aan de kurt en den tienne, die weten er alles van.

wouter
Highest Break: 46
Club: trianon

Postby wouter » 09 Mar 2010, 21:22

Gisteren bezoek gekregen van onze vriend Theo, die Bart double u en reserve boem boem Paul meebracht, voorwaar geen "wok in the pok" dus... Heb mooie dingen gezien van beide ploegen dus een 6-6 het logische gevolg denk ik. Wederom zeer sportieve match, zonder miss-perikelen of slow play of wat dan ook. Wel weer een viertal frames die op de laatste zwarte gingen, en die waren allemaal voor de BCE-boys. Heb zelf naar mijn gevoel behoorlijk goed gespeeld, tegen Bart 2x alles uit de kast moeten halen om frames op blauw en roos te winnen. Tegen Paul 2x een zwarte gemist terwijl de ballekes open lagen, das vragen om problemen. Die kreeg ik dan ook.... :oops: En tegen Theo revanche genomen voor mijn verlies op zwart in onze heenmatch :mrgreen:

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 10 Mar 2010, 13:00

;)

Het was jou zeker gegund Wouter :D

greetz

Theo

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 10 Mar 2010, 18:13

Wij hebben ook nog eens gewonnen (na 2 gelijke spelen), tegen de laatste: 8-4
De Leug 8: Ben 3 (laatste op zwart verloren na framebal blauw te missen en hij kuist op :cry: , wel 2 keer tegen Bart moeten spelen), Johan 3, Gie 2
Valkenhof 1: Bart 3, Michel 1, Kevin 0

Het was toch elk frame ons best doen, want in enkele frames kwamen ze nog sterk terug, en in het laatste had'k het dan ook aan m'n pan...

Wat het Vlaams Kampioenschap betreft, geen enkele ploeg uit Antwerpen is blijkbaar door de poules geraakt in 2e...
Bij ons: Johan 4 op 6, ik 3 op 6 (en nog 2 op zwart verloren, en in het andere frame maak ik break 30 maar had ik verder geen kans), Gie 0 op 6 (in z'n 1ste frame break 47 tegen, 5e frame break 58 tegen, 2e afdeling :shock: ) Hoogste break van het tornooi was 72...
Als ik iets slimmer had gespeeld in sommige frames, en ook Gie iets beter had gespeeld, hadden we wel kunnen doorgaan, maar waar zijt ge in feite mee bezig hé...
De ploeg waar we in ons laatste match tegen moesten waren 2 spelers bij met een hoogste break dit seizoen van 70 en 71... Deze ploeg speelde 2 jaar terug nog in ere, na kampioen te spelen in 2e en in 1ste, maar waren dan een jaarke gestopt, om nu terug in 2e te beginnen...
En dan waren er nog vele ploegen bij met 2 reserves uit ere (mocht 2 reserves meepakken van eender welke rang of afdeling, mochten ook vaste spelers van andere ploegen zijn), dus eerlijk was dit allerminst...
Ook Trianon en Nova hadden niet veel in de pap te brokken tegen al dit geweld.
Zowel Trianon als wijzelf stonden met onze vaste ploeg, bij Nova was Thierry (skiverlof) vervangen door Jannick Schwartz (88% in 3B, geene prutser dus).

Volgende week naar de vrienden van BCE2...

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 10 Mar 2010, 20:29

wees welgekomen :twisted:

Theo

Davy

Postby Davy » 14 Mar 2010, 22:50

Wij hebben tegen snooker x een 10-2 nederlaag opgelopen.
enkel ikzelf heb er 2 uit de brand kunnen slepen.

het is wel zo dat deze snooker x ploeg al weken met een reserve uit ere speelt, en eigenlijk is dat niet fair tegenover de andere ploegen die niet zo goed gerangschikt staan. als snooker x zijnde is het natuurlijk makkelijk om een goede vliegende mee te laten doen.
om een voorbeeld te geven, wij kwamen aan verleden maandag iets voor half acht en op dat moment was een andere vliegende reserve zijn hemd aan het dichtknopen. ik praatte wat met hem en bleek dat ook hij in ere speelt. vlak voordat tienne tegen hem gaat beginnen te spelen komt die nico daar binnen en gaat die weer doodleuk meespelen. wat een klucht. voor hetzelfde geld is het frame begonnen en wat zou er dan gebeurd zijn? wie zou er dan gespeeld hebben? enfin, dan moest er weer een ander blad ingevuld worden, pff wat een gedoe.
overigens wel een sportieve ploeg, daar niet van maar zo een vermoeiend gedoe allemaal.

dinsdag tegen de spetser en dan weet je gewoon waar je voor staat. ik speel tegen 1 van mijn zwarte beesten, de roger. maar daar kan ik af en toe nog is van winnen, dat andere zwarte beest is wat anders...

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 15 Mar 2010, 11:01

Yo,de mannen (niet mn gebruikelijke opening maar tis eens iets anders :lol: )

Morgen de clash bce2-leug 8.Hopelijk niet letterlijk te nemen,wij gaan alvast alles doen om het zo sportief
mogelijk te laten verlopen.
Gaat sowieso geen doordeweeks matchske worden,veiligheidsdiensten zijn verwittigd,brandweer is standby.

Ikzelf neem ook mn twee (stevige) brandblussers van mn frituur mee :?

Groeten
Theo

ps @ Davy :welk ander zwart beest bedoel je? 8-)

Davy

Postby Davy » 15 Mar 2010, 12:26

Hehe, wrijf het er nog maar is in :roll:
Volgend seizoen zal mijne wraak zoet zijn ;)

wilwiz

Postby wilwiz » 17 Mar 2010, 11:22

Beste reeksgenoten,

Hier ben ik weer, weekje verlof gehad, dus even rust voor jullie ;)

gisteren onze verplaatsing naar het sympathieke BCE Mechelen met succes afgewerkt.
Vooral mijn beide frames tegen Bart en dat tegen Glenn vind ik het vermelden wel waard.

M'n eerste frameke tegen Bart ging redelijk gelijk op, ik liep dan toch wat uit met breakske van 21 maar Bart kwam nog sterk terug met enkele snookers en op het einde kon het nog alle kanten uit, Bart potte roos met een fabelachtige wereldpot, een shot dat ik tijdens mijn snookerjaren nog geen sterveling heb zien doen (roos plak tegen de achterband, en wit tegen de zijband, in een hoek van pakweg 70 graden), maar miste vervolgens een longpot op zwart, waarop ik het tevens met een longpot kon afmaken.
Ik zal hem toch eens moeten vragen hoe hij die roze gepot heeft.

In m'n 2e frame tegen Glenn dacht ik op hetzelfde elan voort te gaan. Glenn verknoeide z'n openingsstoot, en ik maakte rood met perfecte positie op blauw, maar dan te nonchalant, blauw gemist, en de kans voor Glenn. Hij maakte hierop een break van 27 met in het begin heel goed positiespel, er zat echter veel meer in want na enkele moeilijke shots lag hij in perfecte positie, en er lagen nog een paar rode ballen los en hij lag perfect op zwart, maar miste een simpele zwarte van z'n spot, hier zat zeker een break van 40 of meer in dus ik zag even de bui al hangen, en haalde dan ook opgelucht adem dat de schade beperkt bleef.
Ik vocht me terug in het frame met breakske 19 of zo, en kwam quasi op gelijke hoogte, maar maakte dan terug enkele foutjes, die Glenn echter onbenut liet, en uiteindelijk kon ik met nog een breakske van 25 het frame naar me toetrekken.

M'n laatste frame tegen Bart ging minder vlot dan ik had gehoopt (klein understatement), Bart liep al snel een 25-tal punten uit met sterk snooker, weinig aan te doen vond ik (enkele zeer goede longpots met een paar keer zwart), ik hoopte dan iets terug te doen, potte rood, maar wit ging dan in/off op blauw toen ik de tafel rond wou spelen voor de enige losse rode, en zo stond ik al 30 punten achter.
Toch kwam ik terug tot op gelijke hoogte (paar misstertjes van Bart), het sein voor hem om zijn niveau weer wat op te krikken, dat deed hij dan ook, en met enkele zeer goeie safeties en long pots nam hij weer een voorsprong.
Van de laatste 5 kleuren had ik er dan ook 4 nodig om te winnen.
Ik speelde safe op groen, dacht niet dat er een kans voor Bart lag, maar Bart pakte weer uit met een fantastisch trickshot vol risico, waar ik enkel maar kan van dromen.
Hij speelde een crossdouble op groen tegen een duizelingwekkende snelheid, groen vlamde in de middenpocket, en wit ging 3 keer over en weer over de tafel, om perfect voor bruin (framebal) te stoppen, betere positie kunt ge u amper voorstellen, maar Bart miste tot mijn eigen ongeloof deze makkelijke pot.
Ik potte hierop bruin en blauw, miste dan zeer ruim de roze maar kwam ermee weg, Bart miste de dubbel op roos waarop ik hem kon potten en uiteindelijk kwam het op zwart aan, een taktisch onderonsje begon en het frame werd spijtig genoeg beslist door een fout op zwart van Bart.

Dit frame had hij zeker verdiend maar heeft hij laten liggen door de bruine te missen, dit is me ook al overkomen in't begin van het seizoen en ik kan ervan meespreken dat dit tamelijk frustrerend is.
Als hij iets meer consistentie in z'n spel had gehad, dan had ik zo goed als zeker beide frames verloren, want hij speelde bij wijlen zeer sterk.

Einduitslag: BCE Mechelen 2 - De Leug 8 : 3-9 (lichtjes geflatteerd :oops: )
Theo 1, Glenn 1, Bart 1
Ben 4, Gie 3, Johan 2

Meer details over deze wedstrijd en bedenkingen achteraf laat ik aan den Theo over, want anders zijn mijn posts weer te lang ;)

Nog een uitslagske: Valkenhof - BCE Mechelen 3: 9-3 :shock:

Davy jong, weer niet kunnen winnen van de Roger? ;)
Last edited by wilwiz on 17 Mar 2010, 18:19, edited 1 time in total.

wilwiz

Postby wilwiz » 17 Mar 2010, 18:17

Over het meedoen van Nico Smeets in 2e afdeling voor de laatste matchen (blijkbaar al een paar weken), zelf vind ik dat ook niet helemaal fair tegenover de andere ploegen, als ge als ploeg tekort komt en u moet beroepen op mannen van dat kaliber om erin te blijven, dat stemt een beetje tot nadenken.
Om het een beetje eerlijk te houden zou die al met z'n slechte arm moeten spelen, geblinddoekt of met één hand op de rug gebonden...
Ik heb zelf ook 2 jaar onderaan gespeeld in 2e afdeling, hebben toen nooit beroep gedaan op reserves en zijn er 2 jaar achtereen op eigen kracht in gebleven via de eindronde met beperkte middelen, op wilskracht en ploeggeest, tegen ploegen die vooraf torenhoog favoriet waren, toch een feit om trots op te zijn, in tegenstelling tot dit vind ik, ik vind dit een beetje gebrek aan sportiviteit, maar is misschien opgelegd door hun clubbestuur.
Wij hadden zoiets van, als we er op eigen kracht niet kunnen inblijven, dan kunnen we beter terug in 3e gaan spelen, maar ieder z'n mening daarover hé.
Deze zaken gebeuren elk jaar wel een paar keer in elke afdeling en zullen blijven gebeuren vrees ik, dus best is daar niet teveel bij stil te staan, dat haalt toch niks uit.
Davy, anderen kunnen hetzelfde zeggen over de Luc hé, een speler met 80% in 1ste als reserve in 2e (96% :shock: ), maar bij jullie is het nog een geval apart uiteraard (jullie shiften etc, en de persoonlijke band), alle begrip daarvoor, maar voor ons doorsnee 2e klassers is dit een niveau te hoog.
Zo heb ik ooit mogen aantreden in 2e tegen Davy Hapers (het jaar ervoor eindwinnaar van de gewestranking en 2 gewestrankings gewonnen), 1e frame maakt die break 50 tegen mijn ploegmaat, 2e frame break 55, 3e frame tegen mij, ik smijt alles dicht uiteraard en neem geen enkel risico, kerel slechtgezind en geeft op met 22 achter en nog 22 op tafel... :lol:

Davy

Postby Davy » 19 Mar 2010, 23:20

Ben,

de Luc speelt inderdaad af en toe mee met ons en dan is dat uiteraard spijtig voor die ploeg waar we tegen spelen. Maar zoals je al zei, de Luc speelt afwisselend met ons en in eerste mee. Alleen is het zo dat hij dit jaar misschien 2 of hooguit 3 keren heeft meegedaan, voor de rest hebben wij al 2 maal met Tom gespeeld, een jongen die nog nooit hoger dan 4de had gespeeld. Hij heeft zijn best gedaan en 2 op 8 is dan al beter dan verwacht, maar als je hier de Luc bijhebt dan is dat minimaal 7 op 8. Het is zo dat ikzelf met de Luc in Brabant in ere heb gespeeld (en de Willy Schoeters, waar is den tijd?), wij kennen hem al 20 jaar. Bij ons gaat het er dan ook niet over om frames te winnen dat de Luc meespeelt, wij hebben geen enkele ambitie om op te gaan, daar zijn we veel te zwak voor. Het gaat er gewoon over om samen te spelen, in de Nachtegaal belanden wij hoe dan ook altijd samen aan den toog met de Luc, net zoals het jaren geleden in de Cinex was, het is echt wel een persoonlijke band. Als ik ooit samen met de Luc in een ploeg kan belanden zal ik het zeker niet laten, maar alleen als den Tienne erbij zit, anders hoeft het niet, ik bedoel daarmee dat ik als ik moet kiezen om hoger te gaan spelen met de Luc, of lager zonder de Luc maar met den Tienne ik altijd voor het laatste zou kiezen. Dat weet ook iedereen en iedereen respecteert dat dan ook.

Wat onze match tegen de Spetser betreft: 6-6

Kurt 4
Tienne 0
Ikzelf 2

Eerste frame tegen Gert goed, tot zeer goed spel.
Roger in zijn eerste frame echt gene bal gepot en dan ook kansloos tegen Kurt.
Ik speel mijn 2de frame tegen hem en hij begint er weer aan he, ongelooflijk hoe die dat altijd doet tegen mij. hij speelde redelijk goed, maar niks achterlaten, Chinese snooker bij mijn eerste kans, fluke op framebal, enz...
Tegen de Marc speel ik opnieuw zeer goed en win dan ook verdiend.
Laatste tegen Gert heb ik niets kunnen doen, hij heeft alles gepot wat kon gepot worden. Hij wint dat dus zeer verdiend.
Laatste fame van Kurt tegen Roger geeft Roger gewoon op als hij 15 punten achterstaat of zo met denk ik nog minimaal 2 rode ballen op tafel. Ongelooflijk! Hij was volgens mij zwaar ontgoocheld over zijn niveau in dat frame. Roger, waarom doe je dat nooit eens tegen mij? :-)

Enfin, de Nova wacht maandag, alweer een zware nederlaag zit eraan te komen.

Ben, wie heeft uw onderonsje met den Theo gewonnen?

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 20 Mar 2010, 16:23

zie een paar posts hierboven :cry:

waren niet leep genoeg om deze match te winnen,de minst aanvallende ploeg heeft gewonnen,congratz.

sommige mensen amuseren hun met voluit te gaan met mooie pots als gevolg(ik behoor tot deze categorie)
en sommigen met defensief spel tot ze erbij neervallen(geheel hun recht natuurlijk,alleen zal ik er nooit een sportief orgasme van krijgen).
Ik bergijp dat er als eens safe moet gespeeld worden(safety first niwaar),maar ik kan me gewoon niet er op toe leggen om 30 safeties achter mekaar te spelen.Dan gaat ge al eens voor ne moeilijk(ere) pot ,juist niet en dan liggen ze maar in te pissen natuurlijk voor de volgende.Kben blij dat er ni al teveel ploegen zo spelen,want dan zou het plezier wel eens snel kunnen verdwijnen.
Op ons niveau spelen of ons lifelyhood er vanaf hangt...Ik zal het nooit ni kunnen opbrengen.Geef mij maar ne goeie pot snooker mèt aanvallend spel en mooie pots.Pot de andere beter ,chapeau maat ge waart beter,verdient gewonnen.
De enigste ploeg die me op dat gebied dit seizoen heeft verbaasd,omver geblazen,blij gemaakt zelfs met zwaar te verliezen is de leug 7.De Willy,michel en erwin hebben tweemaal met open vizier gestreden,weinig safety(kent de chelle da woord wel ;) ,voluit voor de aanval.
Kword lyrisch als ik er aan terug denk aan zo een matchen.

Maar het is nat maar één gedacht van een modale snookerspeler,iedereen zn meug

cya on the table mates

Theo

Davy

Postby Davy » 22 Mar 2010, 16:15

Ja Theo, ik snap wat ge wilt zeggen. Eerlijkheidshalve vind ik wel dat je zelf zo wel ene speler in uw ploeg hebt die laat ons zeggen "niet vies van een snooker of 30 te leggen in een frame". Geen probleem, dat is ook een onderdeel van het spel.
Er zijn er uiteraard nog wel die het nog een pak erger hebben, bv ene speler van Merode die in 3de speelt.
Maar ik begrijp wat je wilt zeggen.

Enfin, ik ben mij al mentaal aan het voorbereiden voor de verschrikkelijke tafels (leid ik af uit de verschillende commentaren hier) van de Nova. Erger dan het Valkenhof zal het hopenlijk wel niet zijn (kan dat nog erger?). Dramatisch.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 22 Mar 2010, 17:13

kwestie van materiaal valt er in de nova ni te stoefen idd.

Banden veren ofwel als trampolines ofwel geven ze niks mee.Ballen zitten putten in of geweldig vettig.
Maar wat me nog het ergste deerde was de verlichting.Na de match zei ik tegen thierry:ik weet dat jullie niks kunnen doen aan het materieel,tenslotte kopen jullie het gerief niet of kunnen/moeten jullie het onderhoud vd tafels ni opvolgen,maar een lampeke indraaien da moet nu toch kunnen.Volledig donker gedeelte aan zwart en er was minstens een lamp dat ze konden bij indraaien wat toch direct wa extra licht geeft me dunkt.

Inspecteer de lampen eens en vraag of ze er snel kunnen bijdraaien (als er tekort zijn natuurlijk) ;)

tip van het snookerfreakske :mrgreen:

Theo

glenn
Highest Break: 46
Club: BCE Mechelen

Postby glenn » 23 Mar 2010, 10:56

hallo fanatics

ja manne er is veel verschil in tafels,andere sporten hebben ook zo hun problemen kijk is naar de voetbal, de waarschijnlijke kampioen heeft een pattatenveld .
het is iets eigen aan kampioene ploegen denk ik, in ons geval de nova dus ;)
anderzijds heb ik in de nova mijn hoogste break van dit seizoen gemaakt op die slecht verlichte tafel ,en op onze xl pocket tafels lukt het niet.ik speel blijkbaar beter op tafels met sfeerverlichting dan onder 500 watt
Net zoals met de miss regel ,zal het grote verschil in tafels voor leesvoer op het forum zorgen
Dus laat er maar wat verschil zijn,maar liefst ni zoals in t valkenhof :D

groeten glenn

wilwiz

Postby wilwiz » 23 Mar 2010, 12:29

Theoke,

Vindt gij dat ik tegen jullie verdedigend heb gespeeld?
Voor mijn doen vond ik dit zeker niet het geval.
Ik ben zowel in m'n frames tegen Bart en tegen Glenn redelijk voluit voor m'n kansen gegaan, Glenn heeft uit een open kans ook een mooie break van 27 gemaakt en had daarna nog voldoende kansen, en ik maakte ook 18 en 25.
Ook Bart had toch redelijk wat kansen tegen mij, hij werd regelmatig beloond voor z'n aanvallend spel met mooie kansen, maar heeft ze net niet genoeg benut door een paar makkelijke shots te missen, hij had in beide frames toch een paar kansen om het frame te winnen, ik ben wel een paar keer goed weggekomen als ik voor een shot ging, maar dat is dan weer puur geluk.
M'n frame tegen u herinner ik me dat ik heel veel opgelegde kansen kreeg, maar daar kan ik ook niet aan doen.
Zelfs zonder 'leep' te spelen hadden jullie makkelijk 6-6 kunnen spelen, Bart had kansen om beide frames te winnen van mij, en ook Glenn had z'n kansen, en dan heb ik het nog niet over de frames van m'n ploegmaats, want daar heb ik maar weinig van gezien, dus ik denk vooral de de ploeg met het meeste geluk (bij mij persoonlijk toch) gewonnen heeft, maar ja, als ge de kansen niet benut.
Wanneer ik een frame verlies zal ik ook meestal de oorzaak zoeken bij mezelf en bij de shots die ik gemist heb, uiteraard is er verschil in spelstijlen en zijn er zaken die ik niet graag heb, maar ik zal daar meestal de reden van een nederlaag niet gaan zoeken, in 2e afdeling krijgt ge bijna elk frame kansen genoeg om te winnen, chance en flukes en de manier van spelen van uw tegenstander hebt ge niet in de hand, uw eigen spel wel.... :!:
Johan speelt over het algemeen ook open en aanvallend, ik heb die dit seizoen nog maar weinig verdedigend weten spelen hoor (goed wegkomen is een andere zaak, dat hangt van week tot week af).
Ik hoorde wel van Glenn dat hij vond dat de Gie heel taktisch speelde, maar om heel onze ploeg op de korrel te nemen hierdoor vind ik toch wat overdreven, niet?
Gie speelde in het begin van het seizoen ook voluit voor de aanval, maar de laatste weken draaide zijn potting niet zo goed meer, dus ik vermoed dat hij zijn spelsteil hierdoor wat heeft aangepast, ik kan begrijpen dat mensen daar moeite mee hebben, het is altijd leuker spelen tegen een aanvallende speler.
Iedereen heeft zijn sterke punten, bij Gie is dat momenteel meer z'n taktisch spel want hij mist de laatste weken tamelijk veel, bij jou en Glenn is dat potting, als Gie ook voluit voor de aanval zou kiezen, dan zou hij momenteel niet met gelijke wapens strijden, iedereen heeft z'n zwakke(re) en sterke punten en maakt daarvan gebruik naar zijn eigen goeddunken.
Ik heb dit seizoen ook al erge dingen moeten meemaken op safetyvlak (ook wel antisnooker genoemd).
Er zijn genoeg spelers die beter kunnen potten dan wij (zeker zoals ik dit jaar speel), als ik zelf ook voor elke bal zou gaan (wat'k in 't begin van het seizoen ook geregeld deed) zou ik ook van veel spelers verliezen (uw potting draait niet elke week op volle toeren hé), en verliezen is ook niet prettig.
Ik zal dan ook meestal op m'n afleg proberen te letten, zeker wanneer ik me niet volledig commit op een shot, wat af en toe het geval is.
Ik moet u volledig gelijk geven dat jullie de aanvallendste ploeg waren (een meer aanvallende speler dan jou is bijna niet te vinden, tenzij misschien de Michel VB), jullie streden allemaal met open vizier, maar om ons dan te veroordelen omdat we de kansen (afleggers) afmaken die jullie dan achterlaten...
Als ik een moeilijk shot heb bouw ik wat safety in met mogelijk positie, heb ik een makkelijk shot dan ga ik er voluit voor, heb ik een shot met geen kans op positie dan ga ik er niet voor, is eigenlijk vrij simpel en ik vermoed toch dat iedereen zo speelt?
In een match ga ik gewoonlijk niet voor elke bal (op training meestal wel), jullie wel?
Ik wou dat ik 30 safeties achtereen kan spelen zoals ge zegt, maar meestal gaat het bij de 3e of 4e wel mis, en lig ik ergens halverwege.
Een sportief orgasme heb ik dit jaar nog van geen enkele speler gekregen hoor ;)
Daarvoor moet het niveau nog net ietsje hoger...
Last edited by wilwiz on 23 Mar 2010, 14:33, edited 3 times in total.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 23 Mar 2010, 13:00

Zeg mannen, al dat gezaag over safety! De beste spelers spelen ook op de safety hoor! Liggen ze niet goed op een kleine kleur om terug te keren naar rood dan lig je ook snooker! Draait het bij een Geudens of een Haneveer ook even niet lekker dan kan je je ook verwachten aan een safety of een snooker. Hét grote verschil is dat daarna meestal het frame gewonnen is door degene die de safety heeft gelegd ;-)

Tip voor volgende interclub match: antwoord de safety met nog een betere safety (ook maar als je niets kan potten héin) en je zal zien dat je méér kansen in de frame gaat krijgen :mrgreen:

BTW: Leug 8 - Nachtegaalboys 4 werd 10-2 voor de Leugenaars!!

Ben 4/4
Gie en Johan 3/4

Fropiciat!

wilwiz

Postby wilwiz » 23 Mar 2010, 13:03

Davy,

de tafels in de Nova zijn inderdaad niet goed (lees: slecht), de banden van die eene tafel springen tegen honderd in't uur (trampoline zoals Theo het zo mooi beschrijft ;) ), dus safeties vooral niet te hard spelen daarop.
Ik durf gerust zeggen dat het quasi te vergelijken valt met die van Valkenhof qua rampzaligheid, alleen gaan ze er in't Valkenhof tegen volgend jaar iets aan doen, bij de Nova weet ik dat niet.
Maar ja, ieder heeft zo z'n thuisvoordeel hé.
Ook zijn het vrij makkelijke pockets, dus redelijk wat foutmarge (kantje raken etc).
(over de rook die er hangt kan ik hier beter niet beginnen, als ik daar geregeld zou trainen zou ik al lang dood zijn peins'k)

Davy

Postby Davy » 24 Mar 2010, 22:18

Tafels zijn idd een ramp. voor de match begon heb ik aan thierry gevraagd waar ik de bal moest leggen in dat kunstwerk als ik- in-off zou gaan. die d lijn is zo scheef als een hak, ik denk een cm verschil met de reglementaire afmetingen. over de de verlichting heb ik geen klagen gehad,, de rook daarentegen was ver-schrik-ke-lijk. mijn ogen pikten van begin tot eind, niet te doen.
al bij al uiteraard een goed resultaat gehaald, maar als je met 3-7 voostaat verwacht je toch minimaal nog 1 frame, niet dus.

kurt 1
tienne 2
mezelf 4

niet echt uitgeblonken maar gewoon constant gespeeld, wel 2 op zwart maar die tellen ook. wel bekanst zot geworden van ene speler zijn commentaar doorheen alle frames, echt erg. na de match is dat allemaal vergeten maar eronder is dat wel wreed ambetant. in mijn frame tegen hem werd ik er wel extra door gemotiveerd, ik denk dat hij 30 keer gezegd heeft dat het naar het gat gemikt was, toen het er 30 cm naast was. maar bon, aan iedereen is wel iets.
al bij al content, maar er zat meer in, wel een onverwachte zege voor nachtegaalboys.

Return to “Archief Antwerpen”