2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Re: 2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Postby Davy » 06 Feb 2010, 21:20

Deal Theo,

maar dan moet ge mij wel is laten winnen he...
dat ik tenminste dat gevoel is ken van u te verslaan. ;)
ik moet al ver terug gaan in mijn memoires om mij te herinneren al ooit van u een frame gewonnen te hebben, ik denk precies van niet.

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 08 Feb 2010, 12:19

na lang onderzoek blijkt da zo te zijn ;)

kga zekers mn best doen om je een paar frs te laten winnen :D

Kheb nog altijd je gsmnr(als dat niet veranderd is),als je het mijne ni hebt stuur je maar een pm,dan geef
ik het ffkes

greetz Theo

Davy

Postby Davy » 08 Feb 2010, 14:10

Volgend jaar Theo, volgend jaar pak ik u. :D

Davy

Postby Davy » 08 Feb 2010, 14:22

Van een zwart beest gesproken seg...

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 08 Feb 2010, 14:37

een zwaar beest ;)

Davy

Postby Davy » 08 Feb 2010, 15:47

haha, 't is dat ge het zelf zegt :D
ik zit trouwens morgen in uw gebure, ik mag bij de kv gaan eten, komde gij daar serveren? ;)
kwam juist goed uit, vandaag naar trianon (aiai, weeral een vossing denk ik), en morgen mijn ploegske tegen de kv. als we nu beiden kunnen winnen is het een goeie week se!

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 09 Feb 2010, 10:04

Binnenkort kunnen ze gewoon de gewestranking bij den Davy houden zo te horen!

Ons matchke van gisteren:
De Leug 8 - Snooker X 4 : 6-6
Johan 3, Ben 2, Gie 1
Snooker X allemaal 2 denk ik.

We hebben onze status van betere middenmotor kunnen handhaven en hebben toch al beter gedaan dan tegen de laatste.
5-0 voorgestaan, tot dan goed aan't spelen, maar dan nonchalant en slecht beginnen spelen, het laatste frame kon me ook maar weinig meer interesseren, 7-5 of 6-6 maakt in principe weinig verschil voor ons, dus daar heb'k met m'n klak naar gesmeten, en werd mooi afgemaakt door den Dirk, die jongen kan dan ook een stuk beter snookeren dan wij.
De tegenstander speelde zeer behoorlijk tot goed en speelde soms echte matchplay (soms een beetje té), waar ik naargelang de avond vorderde het geduld niet meer voor had, bovendien was het ook een moeilijke match voor ons, onder andere door een beetje gebrek aan positiespel waardoor het soms lang wachten was op deftige kansen en ge er een beetje ongeduldig van werd, en dan net niet genoeg in vorm zijn of te weinig geconcentreerd wegens te weinig interesse.

Een opmerking die ik hier ook even wil maken, ik wou het gisteren niet zeggen want voor de rest was er geen enkel probleem en kwamen we goed overeen, er was een frame bij waarbij na het potten van een rode bal, met goede positie op een kleur met een goede hoek om naar een volgende rode te spelen, toch geopteerd werd voor een snooker, en dit meerdere keren in hetzelfde frame.
Nu ben ik misschien zelf niet de meest aanvallende speler (om het braafkes te zeggen), maar dit vond zelfs ik er lichtjes over.
Ik loste de snookers altijd wel zonder problemen op, maar het is gewoon de manier van spelen.
De term antisnooker (indien die mag gebruikt worden?) was hier wel van toepassing denk ik, wanneer ge open en makkelijke kansen weigert.
Uiteraard is het ieders recht om te spelen zoals hij wil, en misschien is het geen antisnooker want het is tenslotte ook snooker, maar we spelen toch in 2e afdeling dacht ik, en iedereen kan daar toch een (klein) beetje spelen, zo ook mijn tegenstander in dat frame trouwens.
Als er elk frame zo gespeeld zou worden, zou het toch niet meer aangenaam zijn?
Als ik dat elke week zou doen, dan zou'k het nogal te horen krijgen peins'k.
Na m'n 3e frame had ik dan ook in m'n laatste frame iets van, mannen waarom zoveel moeite doen, het is mij de moeite niet waard, dit heb ik er echt niet voor over om een frameke te winnen, ik zal het hier gewoon wat klaarleggen, ze waren blijkbaar erg gebrand (meer dan mij althans) om nog wat frames te winnen en mij maakte die laatste frame niet veel meer uit, ik wou een frame zoals het voorgaande kost wat kost vermijden, en dan bleek ook dat die mannen zich tot zo'n zaken in feite niet moeten wenden.
Enfin, dit is maar een persoonlijke mening hé, iedereen doet nog altijd wat hij wil, er zijn nu eenmaal aanvallende spelers en verdedigende spelers.

Misschien speel'k volgend jaar toch terug in 3e, misschien met wat vers talent (als dat er is tenminste), dan kan'k eens zien hoe het er daar tegenwoordig aan toe gaat.
'k Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe uitdaging (elk jaar trouwens) en die is er van't jaar niet, het is maar wat go with the flow van't jaar, en de flow is maar een kabbelend beekske dat amper vooruit gaat, soms staat het water zelfs gewoon stil of stroomt het achteruit, dat hangt af van week tot week.
Eigenlijk wisten we al wel aan't begin van't jaar dat we ergens in de subtop zouden terechtkomen, zelfs indien we nog iets beter zouden spelen, we hebben lang de schijn kunnen ophouden, en tegenwoordig is 't dan ook soms moeite doen om wakker te blijven, zo interessant is het nog, maar da's typisch naar't einde van 't seizoen zeker.

Binnenkort wel naar't Vlaams Kampioenschap om de eer van Antwerpen te verdedigen (met dank aan De Leug 7, die niet konden gaan, samen met Nova neem ik aan), dat was het enige da'k van't jaar eigenlijk als doel had gesteld, maar waar we dus normaal nipt hadden naastgegrepen, en da's dus de enige periode van't jaar dat we nog eventjes moeten pieken, dus ik hoop dat we dan iets beter zullen spelen, maar 'k heb er serieuze bedenkingen bij (en als ge zo al een match aanvangt dan zijt ge natuurlijk nie goe bezig), als we door de poules geraken zal het al een mirakel zijn.
Eerst nog wel nen deftige 3e man vinden, want Johan kan waarschijnlijk niet, en de betere reserves van De Leug (volgens mij zijn er maar 2 die dat niveau aankunnen) zijn ook niet beschikbaar, een ervan mag niet en de andere kan niet, en veel andere gemotiveerde reserves hebben we niet (die regelmatig trainen en die het betere niveau van 2e aankunnen).

Nog een andere uitslag:
De Leug 7 - BCE 2: 9-3
Michel 4, Willy 4, Erwin 1
Theo, Bart & Glenn 1

De BCE boys waren niet echt in vorm, de Leug boys (2 ervan althans) waren dan weer wel in topvorm, iets dat ik alleen nog maar ken van horen zeggen, maar wat in ons ploegske ook niet echt nodig is, ge moet u aanpassen aan de ploeg hé.

wouter
Highest Break: 46
Club: trianon

Postby wouter » 09 Feb 2010, 21:06

Van zwarte beesten gesproken, voor mij sinds gisteren toch ene minder. Een moeilijke match tegen onze vriend Davy die Kurt en Raf meebracht naar den Trianon. Het werd een zwaarbevochten doch aangename en zeer sportieve wedstrijd die volgens mij terecht eindigde in een gelijkspel. Twee spannende frames die onze kant leken op te gaan gingen in extremis (op zwart dus) naar onze tegenstanders die een paar fantastische pots uit hun keu schudden. In mijn laatste toch revanche kunnen nemen op Davy, waarmee dus voor mij toch een zwart beest minder... Nu alleen den Ben nog. Zal proberen wat snookerkes te leggen, misschien helpt da wel :mrgreen:

wilwiz

Postby wilwiz » 10 Feb 2010, 11:56

Da heb'k nie graag hé Wouter ;)
Nee, snookers horen er nu eenmaal bij, het is gewoon de moment waarop ge dat doet.
Ik denk niet dat gij uw speltype zult gaan aanpassen aan mij, ik doe da ook niet, ge speelt gewoon zoals altijd, den eene keer al wat beter dan den andere.
Snookers oplossen is voor mij meestal niet echt een probleem, dat lukt me wel redelijk ('k denk da'k er misschien eene gemist heb, en 'k lag bijna altijd safe), en als ge geen kans hebt om positie te spelen van een kleur lijkt me dat ook de verstandigste oplossing, maar als ge wel een goeie hoek hebt om naar de volgende bal te spelen, dan is dit negatieve snooker.
Ik heb het er wel heel eventjes over gehad met m'n tegenstander na het frame, en zijn uitleg was dat hij niet zeker genoeg was van z'n pots, maar toen het frame al quasi binnen was potte hij wel de eene wereldpot na de andere... Go figure. En ik ga akkoord als het om een moeilijke bal gaat, maar bij een simpele pot die ge amper kunt missen...
Als ik beter had gespeeld (wat niet het geval was) had ik het frame ook kunnen winnen, maar dat is een andere kwestie en is beside the point.
Maar ja, case closed, 'k heb het gezegd, meer kan'k nie doen hé, we moeten er van't jaar toch niet meer tegen spelen dus het maakt allemaal niet veel meer uit.
Wouter, ik ga tegen u echt nog wel eens onderuit gaan, ik heb gewoon tot nu toe het geluk gehad dat ik tegen u altijd al redelijk goed gespeeld heb en dan was het ook meestal nog vrij nipt, maar als ge ziet hoeveel slechte frames ik van't jaar al gespeeld heb kan dat normaal niet uitblijven ;) .
Den Davy heeft tegenwoordig hetzelfde probleem, die is ook zeer wisselvallig bezig dit seizoen, en daar hebt ge nu toch ook van gewonnen hé.
Ooit moet het er van komen.

Davy

Postby Davy » 10 Feb 2010, 21:28

Vooraf had ik getekend voor 6-6, maar achteraf bekeken toch een beetje een zuur gevoel. Ik vind van mezelf dat ik vrij goed gespeeld heb, frame 1 tegen de Wouter ben ik goed teruggekomen en verdiend kunnen winnen. Tegen de Gert ver achter gestaan, goed teruggekomen, een fluke op bruin en inderdaad 3 straffe ballen gepot, had ook naar Gert kunnen gaan dat frame. Tegen Herman geen kans gehad, ik pot een lange bal, perfect op zwart, dikke kick en weg frame, ook door goed spel van Herman. Frame 4 opnieuw tegen Wouter, het was al 42-0 toen ik naar m'n eerste bal kon spelen. Ook hier zeer goed spel van Wouter. Dus eigenlijk kan ik niet ontgoochelld zijn, want ik heb dit jaar al meermaals 4 fraes gewonnen met zeer bedenkelijk spel.
Toch 2 zaken die ik minder vond, tegen Herman kreeg ik een miss, toen de 4 punten bijstonden kon ik maximaal nog gelijk komen. Kan je in dat geval een miss geven?
Laatste frame van Kurt tegen Gert vond ik wel een beetje spijtig, Kurt staat 25 punten voor denk ik, hij krijgt 2 ongelooflijke moeilijke snookers aan zijn been waar echt niet uit te geraken was, ik denk 50 a 60 punten aan missen. Volgens de letter van het regelement was dit terecht, maar op ons niveau kan het niet de bedoeling zijn dat je missen blijft krijgen tot je zelf snookers nodig hebt. Ik heb niet gediscussieerd, ook al omdat ik zelf aan Herman gevraagd had om over te pakken aangezien hij een arbiter is. Ik had misschien beter zelf moeten arbiter blijven en ik zou ook missen gegeven hebben, maar op een gegeven moment zou ik toch gestopt zijn. Nog is, volgens het regelement was dit telkens een miss, maar een beetje realisme was op z'n plaats geweest. Enfin, bij ons elk 2 frames gewonnen, daar kunnen we mee leven.

wilwiz

Postby wilwiz » 11 Feb 2010, 08:59

Davy, volgens mij kan je inderdaad een mis krijgen als je nog gelijk kan komen, volgens mij kan je er enkel geen krijgen als je voor of na het shot één of meerdere snookers nodig hebt, en in dit geval heb je nog geen snooker nodig, want je kan nog winnen met een respotted black, dus ik denk dan ook dat Herman het bij het rechte eind had, hij is dan ook nen arbitter zegt ge, dus hij zal het wel weten zekers.

Het blijft toch een beetje een probleem regel vind ik, meer kunt ge daar niet over zeggen.
Er is tamelijk veel ruimte voor interpretatie, wat in elke match voor andere situaties zal zorgen.
Ik lees hier net het volgende wat het volgens mij vrij goed samenvat:
"the applied interpretation of the rule has proved controversial, as players sometimes narrowly miss a shot many times. Sometimes this is due to bad luck, or the difficulty of a snooker - meaning that a good snooker can pay more dividends than a great pot."
Spot on als ge 't mij vraagt, volgens mij kunt ge het niet beter samenvatten.
Frames kunnen gewonnen worden op deze manier, zonder dat ge ook maar een bal deftig hebt moeten spelen, maar ja, de regel bestaat, dus het is toegestaan hé.
Vooral het gedeelte "the applied interpretation" is hier van groot belang, de eene ploeg zal er veel van profiteren, de andere al wat minder (jullie zeker niet denk ik, gezien jullie de regel niet al te strikt toepassen).
Ik pas hem toe als volgt: als ge in mijn ogen, naargelang het algemeen niveau van de afdeling waarin we spelen, een goeie poging hebt gedaan (daarbij hou ik dan rekening met wat in mijn ogen het niveau van een speler uit 2e afdeling zou moeten zijn).
Er wordt soms wat te veel MISbruik van gemaakt als ge mijn persoonlijke mening wilt weten, maar zolang andere ploegen dat blijven doen, kunt ge bijna niet anders dan het ook doen, of ge schiet in uw eigen voet.
Omgekeerd gebeurt het ook, dus ge hebt in feite weinig keus, als ge het wat eerlijk wilt houden.
Sommigen profiteren er echt van en doen bijna niet liever dan snookers leggen (sommigen noemen dat zelfs hun specialiteit, en maken er hun geheime wapen van), ik heb het deze week ook nog in 3e gezien, simpele pot weigeren om een snooker te leggen, en ook zelf meegemaakt deze week, maar ik onthou meestal zo'n zaken wel, en als ge dat bij mij doet hebt ge het volgende keer 9 van de 10 zelf aan uw been, I can promise you (heb het al meermaals gelapt), da's geen leuke manier van spelen, maar vooral voor uw tegenstander is het nog minder leuk, en ja als ge voornamelijk voor resultaat speelt en minder voor't plezier, dan begint ge u tot zo'n zaken te wenden.
En eens ge gewoon zijt van zo te spelen, draait ge niet op 1-2-3 die knop om denk ik, want dan haalt ge heel uw spelstijl overhoop.
Dit is dan ook puur resultaatsnooker als ge 't mij vraagt, ik vind dat ge daar niet in moogt overdrijven want op de duur wordt het wat men antisnooker of negatieve snooker noemt, het moet nog een beetje plezant blijven, we spelen maar in 2de en 't is maar een hobby hé, 't is niet dat er centen mee gemoeid zijn of zo, maar voor den Trianon zijn de stakes misschien wat hoger, ik vermoed dat die mannen al met hun gedachten terug in 1ste zitten ;) , om daar nog eens een poging te wagen.
Langs de eene kant is het misschien ook een beetje een vorm van respect, dat de tegenstander zo het geweld van uw potting vreest waardoor hij zijn toevlucht neemt tot snookers ;) (in ons geval ten onrechte hé, maar dat maak'k mezelf toch graag wijs ;) )
Het is daar heavy stuff bovenaan tegenwoordig, Spetser en Trianon zijn 2 ploegen die erg goed op resultaat kunnen spelen (taktisch erg sterke ploegen wanneer ze dat willen), en daar dan nog tussen het superaanvallande en onberekenbare De Leug 7.
Ik ben al blij dat wij daar niet meer tussen zitten, tussen die kleppers, gezien ons huidige niveau mogen wij al blij zijn dat we in 2e nog onze framekes pakken, met dit niveau zouden we in feite 5e laatst moeten staan of zo, en kunnen we ons beter niet in die debatten mengen, liever zij in 1ste dan wij, 'k ben nog geene masochist.
't Is zoals ge zegt, 't is den arbitter die beslist of hij ne mis geeft of niet, vroeger waren wij daar ook veel lakser in, maar door dat jaartje in 1ste ben ik zelf ook ietsje strenger geworden, en ge moogt niet vergeten dat Trianon er ook een jaartje 1ste heeft opzitten vorig jaar, en daar is waarschijnlijk ook wat van blijven hangen, ik denk dat het daar onbewust ook wel eens mee te maken kan hebben, daar gaven ze voor quasi alles ne mis (dan leert ge wel snookers oplossen ;) ).

Dedju, nu doet ge mij eraan denken, gisteren kwam de Paul Michiels een hele uitleg doen in De Leug over de arbitrage, rats vergeten! :(
Ik had enkele vragen die ik hem wou stellen en had graag zijn uitleg gehoord over bepaalde zaken, die kerel weet waarover em spreekt.
Last edited by wilwiz on 11 Feb 2010, 12:28, edited 19 times in total.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 11 Feb 2010, 09:39

Volgens mij moet je de situatie VOOR het shot bekijken. Vb: 39 achter met 35 op tafel, en je mist een snooker -> kan nooit een miss zijn, ook al is het verschil NA dat shot 35 punten.

wilwiz

Postby wilwiz » 11 Feb 2010, 09:46

Dat klopt inderdaad, het is nooit een mis als er VOOR het shot snookers nodig zijn, maar wat als dat niet het geval is zoals hier, dan moet je toch de situatie NA het shot bekijken? En dan is het volgens mij ook enkel een mis als er geen snookers nodig zijn.

"een miss kan slechts worden gegeven als geen van de spelers op het moment van stoten of als resultaat van de poging snookers nodig heeft, behalve als de ball on opzettelijk wordt gemist."
Als je nog gelijk kan komen heb je nog altijd geen snookers nodig om het frame te winnen.
Je kan ook een mis krijgen als er centraal balcontact mogelijk is met de ball on, zelfs wanneer er al snookers nodig zijn.
Ik denk dat over dit topic eindeloos kan over gediscussieerd worden :lol:
Zo blijven we bezig hé...

Mitu

Postby Mitu » 11 Feb 2010, 10:26

Op het moment dat je 39 achter staat, heb je snookers nodig, en kan je bijgevolg niet gelijk komen.
Dan heeft het in mijn ogen geen belang wat de situatie erna is...
Juist, toch? :?

Je kan ook een mis krijgen als er centraal balcontact mogelijk is met de ball on, zelfs wanneer er al snookers nodig zijn.

Daarom zeg ik ook duidelijk dat het geen miss is als je een "snooker" mist. :mrgreen:

wilwiz

Postby wilwiz » 11 Feb 2010, 10:29

Dat klopt, maar als ik het goed verstaan heb, kon hij nadat hij de snooker miste nog gelijk komen, dus stond hij VOOR het shot pakweg 31 achter met 35 op tafel (of 18 achter met 22 op tafel, maakt niet uit).
Wat hij volgens mij wou weten was ofdat er een mis kan gegeven worden als je nog gelijk kan komen nadat je de snooker gemist hebt (volgens mij wel).
Last edited by wilwiz on 11 Feb 2010, 10:37, edited 2 times in total.

Mitu

Postby Mitu » 11 Feb 2010, 10:34

wilwiz wrote:Dat klopt, maar als ik het goed verstaan heb, kon hij nadat hij de snooker miste nog gelijk komen, dus stond hij VOOR het shot pakweg 31 achter met 35 op tafel (of 18 achter met 22 op tafel, maakt niet uit).
Wat hij volgens mij wou weten was ofdat er een mis kan gegeven worden als je nog gelijk kan komen nadat je de snooker gemist hebt (volgens mij wel).

Ah, op die manier. Had het verkeerd begrepen.
Nog één keer miss mogelijk volgens mij.

wilwiz

Postby wilwiz » 11 Feb 2010, 10:36

Nog een vraagje: stel je staat 7 punten voor. Er kan geen mis gegeven worden met alleen zwart op tafel. Dus wat gebeurt als je gewoon naast zwart speelt? Is het dan respotted black (volgens mij wel, maar wil het nog eens opfrissen, dat gebeurt niet alle weken hé), of wordt er gewoon voortgespeeld? Of is het dan wel een mis omdat er centraal balcontact mogelijk is? En wat als je geangled ligt? :lol:
En mannen, het is normaal dat hier soms discussies over ontstaan, op vele snookersites geeft men dit ook aan, dus het ligt zeker niet aan ons.
Ne mens moet toch eigenlijk die regels vrij goed kennen hé zo te zien, zelfs al zijt ge geen officiële arbitter...
Het is een mirakel dat er in bijvoorbeeld 3e afdeling niet meer afgelapt wordt, als ik hoor hoe men daar soms het reglement verkracht :lol:
Quote: "Samenvattend kan worden gesteld dat de miss-regel op zich best wel zin heeft. Dat deze regel leidt tot wrijvingen tijdens en na een wedstrijd (al dan niet geleid door een scheidsrechter) mag duidelijk zijn."
Ik heb hier echt wel te veel tijd aan m'n handen, dat kan 2 dingen betekenen, ofwel werk ik heel snel, ofwel heb ik weinig werk...
'k zou eigenlijk een duojob kunnen doen, misschien kan'k voor eurosport gaan werken of zo...

glenn
Club: BCE Mechelen

Postby glenn » 11 Feb 2010, 11:38

gegroet snookermaniacs
eerst en vooral, beste Ben blijf maar bij het forum zoals gij het kunt uitleggen zouden we rap de stilte gaan missen op eurosport ;) maar blijf vooral verder doen wat het forum betreft goe bezig
by the way mooi gillèke dat ge de maandag in de leug aanhad ,aan het soliciteren ;)

wilwiz

Postby wilwiz » 11 Feb 2010, 11:40

Ferm gilléke hé ;) Ja jong, zo'n kwaliteit maken ze nie meer hé :D
Al die promotie da'k ik maak voor jullie, da rekenen we op't einde van 't seizoen wel af zeker? :lol:
Ik doe gelijk de Jean-Marie hé...
We zullen binnenkort mijn sponsorcontract voor volgend jaar eens moeten bespreken ;)
Als'k naar Engeland ga om tornooien te spelen, dan gaan de big boys jullie ook leren kennen hoor, mits de juiste motivatie kan ik de Ronnie, den John en de Stephen vragen om mee te doen aan de volgende BCE Open.
Voor 't prijzengeld zullen ze 't nie moeten doen, maar 'k zal mijn connecties eens aanspreken ;)
Ik zal daar binnenkort eens iets belachelijk moeten overplakken tegen da we naar jullie komen, eens zien of'k thuis nie nog ergens ne coole sticker heb liggen...

glenn
Club: BCE Mechelen

Postby glenn » 11 Feb 2010, 18:21

ne coole sticker?
ik denk dat ik u daar kan mee helpen
ik heb ne schoene plekker van de malinwa
daar doet ge den davy een plezier mee denk ik :mrgreen:

Return to “Archief Antwerpen”