2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Postby wilwiz » 01 Sep 2009, 13:35

Derby in De Leug: De Leug 8 vs. De Leug 7 : 8-4
Typische eerste seizoensmatch, vrij bedenkelijk niveau van mezelf en Johan, maar onze tegenstander was ook niet in hun beste doen, Gie Noeth was de enige die constant op hoog niveau speelde en geconcentreerd bezig was, de rest acteerde meer op automatische piloot had ik de indruk.
Frameverdeling:
De Leug 8: Gie 4, Johan 2, Ben 2
De Leug 7: Michel 2, Willy 1, Erwin 1

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Re: 2009-2010 Dagboek interclub 2e afdeling

Postby Snookerfreakske » 02 Sep 2009, 13:31

Nog een paar uitslagen :

Bce 2-Snooker X-4 :6-6

Theo 3/4 Johhny 1/4
Bart 1/4 Matt 2/4
Glenn 2/4 Didier 3/4

Snooker X-5-Bce 3 : 6-6

groeten from Mechelen

Theo

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 06 Sep 2009, 14:23

Dag Theo,

eindelijk spelen we nog is tegen elkaar dit seizoen, kijk er al naar uit!

uitslag vanuit de Nachtegaal

Nachtegaal 3- Nachtegaal 4 11-1
Kurt 3
Raf 4
ikzelf 4

heb vrij goed mijn mannetje kunnen staan, eerste frame gewonnen na snooker op roze gelegd te hebben 48-47, daarna redelijk goed. voor hetzelfde geld wint gunther dat eerste frame en dan is het een gans ander verhaal.
in elk geval een goede start van ons ploegske, hopelijk kunnen we dat aanhouden...maar dat is wishful thinking vrees ik.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 07 Sep 2009, 13:58

dag Davy,

idd,die match is long overdue,ik zie er ook naar uit.
we hebben beide een goe ploegske dus da kan mooi worden.

Cya soon mate

Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 09 Sep 2009, 13:23

De Spetser 1 - De Leug 8: 5-7
Spetser: Gert & Roger 2, Marc 1
De Leug: Gie 3, Johan & Ben 2
Zelf weer wat goeie kansen de nek omgewrongen, net zoals vorige week, maar't kan alleen maar beter worden, schade toch weten te beperken. Hopelijk komt de goeie vorm er snel aan.
Johan wisselde ook hoogtes met laagtes af, enkel Gie kon een degelijk constant niveau aanhouden en pakte verdiend 3 frames.

BCE Mechelen 3 - BCE Mechelen 2: 7-5 (naar't schijnt een 5-tal frames pas op zwart beslist, spanning troef dus).

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 09 Sep 2009, 18:37

gegroet sportievelingen,

idd een nipte nederlaag van bce2.
Vooral het geleverde spel van johan van rompuy was sterk.
Zoals gezegd veel close frames,ik denk dat dat in tweede meer het geval is dan in derde.Iedereen kan hier spelen.

frverdeling bce3: jan 2
ludo 1
johan 4

bce2: bart 1
glenn 2
ikzelf 2

groeten

Theo

Davy

Postby Davy » 09 Sep 2009, 20:06

Nachtegaal 3- Merode 6-6

helemaal overstressed binnen gekomen,te laat moeten werken, daardoor veel te opgejaagd moeten beginnen tegen rayed van gorp die als vliegende kwam meedoen.
slechts 1tje kunnen winnen, heel wat minder dan vorige week
Tienne: 1
Luc: 4

die heeft pas nieuwe keu gekocht, heb hem in 4 jaar zo niet meer weten spelen, is geleden van onze Cinex tijd!
keep it up Luc!!

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 10 Sep 2009, 10:37

Cinex (Begijnendijk):Willy Schoeters en zn schoon vrouwke,bring back memories.Mooie club ,goei spelers

Hoogtijd vd snooker in België....

enfin
Tot binnenkort

Theo

Davy

Postby Davy » 14 Sep 2009, 21:25

Jazeker, de Cinex...waar is den tijd.
Elke keer samen aan den toog belanden, altijd dikke ambiance en inderdaad een serieus hoog niveau dat daar gehaald werd.
Cinex 1 speelde elk jaar mee voor de titel, toch niet slecht als je weet welke spelers er toen in ere waren

oa

steve lemmens
pat horne
alain vandersteen
peter bullen

en nog een pak andere toppers

Willy Schoeters was in den tijd mijne leermeester samen met de Luc Pauwels en de Jurgen Sterckx. Van die 3 mannen heb ik practisch alles geleerd wat ik nu kan. 1000 keer de line up gedaan met de Willy en tegen de Jurgen en de Luc tot 's nachts 3/4 uur gespeeld en niks anders als balgevoel gekweekt door de ballen uit de pockets te halen. Those were the days my friend.
Was echt een toffe club, zalige tafels by the way. Deze heb ik nergens anders in gans belgie nog tegengekomen.

Maar aan alles komt een einde en de Nachtegaal is ook een zeer toffe club!

wilwiz

Postby wilwiz » 15 Sep 2009, 09:49

Nog een paar uitslagen:
De Leug 8 - BCE Mechelen 3: 8-4
Frameverdeling:
De Leug 8: Johan 4, Gie 3, Ben 1
BCE 3: Jan 2, Johan & Ludo 1
Zelf nog zwakker gespeeld dan de voorbije weken (indien mogelijk), amper geconcentreerd, maar ja, 't kan alleen maar beter zeker, misschien toch maar eens wa vroeger gaan maffen, maar ja, US Open... vannacht Del Potro gezien, wat een tennis !!
Gie was goed zonder meer, eene op zwart verloren en eene gewonnen op respotted black, Johan was ook sterk met een paar knappe pots.
Jan was redelijk, as usual, Johan bij momenten niet slecht, maar toch niet in z'n beste doen, en Ludo ook maar eene frame echt sterk gespeeld
Al bij al correcte uitslag peins'k

De Leug 7 - De Spetser 1: 7-5
Er was een serieuze discussie ontstaan over een van de laatste frames, speler van de Spetser legt zichzelf snooker op alle ballen, behalve eene. Deze kon hij echter bijna niet raken, hij moest hiervoor tussen 2 ballen door spelen over heel de tafel, met amper een millimeter marge of zo, hij kon wel in theorie het center van de bal zien, maar in praktijk was het quasi onmogelijk deze te raken, althans voor de meeste stervelingen.
De ref was iemand van z'n eigen ploeg.
Hij probeerde 2 keer via de band, miste 2 keer, kreeg een verwittiging omdat hij op die eene bal niet snooker lag, probeerde ook de 3e keer via de band, miste en frame over, met uiteraard een hele discussie achteraf, volgens 't reglement was dit een correcte beslissing, maar ja...

Davy

Postby Davy » 17 Sep 2009, 19:37

Wie was dat bij de Spetser?

Valkenhof1- Nachtegaal3 5-7

Tienne 1
Kurt 2
Ikzelf 4

Heb redelijk gespeeld, alhoewel je niet van spelen kunt spreken in het Valkenhof.
Die tafels worden precies elk jaar maar slechter en slechter.
Elke bal via de band valt gewoon steendood.
Het kan misschien ook aan mij liegen, maar volgens mij kan daar geen enkele fatsoenlijke break op gemaakt worden.
Als je daar 50 kan maken is dat 100 waard.
Enkel de Nagels heb ik er ooit eens een 87 zien maken, maar de Nagels in form is natuurlijk super.

Enfin, een zware verplaatsing tot een goed einde gebracht.

Volgende week snooker X thuis, beloofd weer een interessante match te worden!

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 22 Sep 2009, 09:26

ave sportievelingen off the green baize,

gisteren een "mottige" verplaatsing achter de rug.En met mottig bedoel ik dat we een sterke ploeg tegen kwamen,met echt matchplay spelen die mannen.
Voor we het wisten stonden we 5-2 achter met enkel frames van onze ploegmaat en voorzitter van den bce,Bart double U.
Toen hij ons er attent opmaakte(en we werden toen ffkes wakker denk ik) dat hij ni alleen voor een overwinning kon zorgen :D ,hebben we toch maar een tandje bij proberen steken.
Met enkele mooie breaks(38,24,en een paar kleinere) hebben we dan toch nog de 5-2 kunnen ombuigen naar 5-7 winst.En mannen geloof me,dat moet ge doen daar bij de Nova(had ik ni vernoemd).Als ge het zelf ni presteert van punten te scoren als"crazy" dan wordt ge weggespeeld,want dit zijn echt geen doetjes :mrgreen:

without any adue the frscores:

bce 2 Bart W:3 Glenn F:2 ikzelf:2
Nova Bart de P:1 Steven H :1 Thierry G:3

nog vele fr toegewenst

Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 22 Sep 2009, 11:08

Wij hebben gisteren een rotslechte match achter de rug tegen Snooker X, maar de schade nog wel weten te beperken (4-8 winst).
Eerste frame kreeg ik geen bal gepot, op m'n doos met 70 punten verschil (knap spel van Danny, 'k had geen schijn van kans).
Gie moest de laatste 3 ballen potten om z'n frame te pakken en Johan miste een simpele zwarte naar't middengat en verloor ook, beiden speelden ook lang niet hun beste spel.
Volgende frame miste ik een van m'n simpelste frameballen ooit op bruin en verloor het frame nog op zwart (knap gespeeld van Stijn, maar 'k mocht dit nooit laten gebeuren).
Zo kwamen we 4-2 achter, maar er waren al lichte tekenen van een klein beetje beter spel gedurende het frame, en zo konden we toch de laatste 6 frames op rij binnenhalen (nog eentje op zwart).
Er zat zeker meer in, maar gezien ons gepruts in't begin van de wedstrijd mogen we zelfs nog niet klagen.
't Kan alleen maar beter worden zeg ik dan altijd.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 30 Sep 2009, 15:46

gegroet sportievelingen,

gisteren weer een match tegen de eerste(verleden week stond nova gedeeld eerst ook):nachtegaalboys 3.

Een match dat ik al geruime tijd tegemoet zag omdat de tegenstanders uit menne "oude " coté komen nl Aarschot en we vroeger dikwijls dezelfde club opzochten nl Cinex Begijnendijk.

Enfin nostalgie is een ander programma dus hierbij de frameverdeling:

on bceside: bart 2
glenn 3
theo 3
on nachtegaalsside :davy 1 (voelde zich ni in zn sas,druk werk altijd maar juist op tijd komen and beyond)
etienne 2
kurt 1
best regards

Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 07 Oct 2009, 08:02

De Leug 8 nog maar eens op z'n doos, ditmaal tegen Nachtegaalboys 3.
We slagen erin om elke week slechter te spelen, geen simpele prestatie nochtans, gezien 't bedenkelijk niveau van onze vorige matchen...
Onze tegenstander was ook in povere doen, maar we konden hier niet van profiteren, spijtig genoeg hebben ze 4e klasse afgeschaft want het niveau gisteren was bij momenten niet om aan te zien, bij beide partijen.
Misschien toch maar eens meer dan een paar uurkes slapen in de week, maar soit, zoiezo al te weinig tijd, dat gaan we dus niet verspillen aan slaap hé.
Ondanks zeer zwak spel van mezelf (hoogste break 16 of zo :lol: ), toch 2 framekes op zwart kunnen pinchen, alvorens in't laatste frame zelf een poepsimpele roze framebal te missen en zo zelf te verliezen op zwart.
Johan pakte met matig spel toch nog 3 frames, maar Gie liet het wat afweten op de beslissende momenten en pakte 0 op 4.
7-5 winst voor Nachtegaal dus.
We gaan er nie van wakkerliggen, op naar de volgende.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 07 Oct 2009, 12:30

gegroet sympathisanten off the green baize,

ook bce 2 geen al te goeie beurt achter de rug tegen een nachtegaalploeg nl nachtegaalboys 4.

terwijl mn ploegmaten nog iets van niveau wisten op te dissen,lag ik eerder in slaap op menne keu.
Ik moet zeggen dat een dutje op tijd wel eens deugd doet maar dit was ni de aangewezen plaats en tijd :mrgreen:

frverdeling bce 2 bart "i'll mesure you up " W. : 3 stuks
glenn "never die" F. : 2 stuks
theo "take a rest where you can" R. : 1 stuk :roll:

frverdeling nachtegboys good 'ol rene : 1 fr
gunther : 1 fr
nico :4 fr

logische optelsom 6-6 :?

cya on the table
Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 08 Oct 2009, 09:58

I know what u feel snookerfreakske ;)
Hoewel een dutje aan de snookertafel inderdaad eens deugd kan doen, is't in feite niet de aangewezen plaats, om maar effe een open deur in te trappen :roll:
Maar 'k kan 't zelf ook nie laten, al zo weinig tijd, en dan wilt ge die niet verspillen aan slaap, dus dan rusten we hier en daar maar wat tussendoor hé.
Nova heeft De Leug 7 opgevreten en verteerd achtergelaten: 12-0 :shock:
Het staat zo stilaan wel vast wie de kampioen wordt, gelijk die mannen vorige week tegen ons speelden was me dit al wel duidelijk geworden, dat was een match van hoog niveau (van hun kant althans), 'k speelde misschien m'n beste match van't seizoen tot dusver (nog niet goed maar soit) en toch maar eene frame.
'k heb nog geen andere ploeg tegengekomen in 2e die op dat niveau speelde, en dan nog van alledrie de spelers, die mannen zullen niet te stoppen zijn volgens mijn bescheiden mening, op een occasioneel misstapje na.
Ik vind vooral Steven nog een stuk sterker spelen dan vorig jaar (vooral op taktisch vlak), en ook Bart komt wat sterker voor de dag dan de vorige jaren.
Daartegenover was onze match van gisteren (van beide partijen) meer een matchke uit 3de afdeling.
Ik denk voor de andere plaatsen is het nog open, maar wie er kampioen wordt twijfel ik niet meer aan.
Maar wie van ons prutsers heeft er eigenlijk zin om in 1ste te gaan spelen hé :D
Let's face it, op deze manier kunnen we daar toch nie veel gaan zoeken.
Daar is't alle speeldagen presteren, hier kunt ge u nog permitteren van een slaapke te doen ;)
Een van mijn ploegmaats (Le Jeuhan) wel peins'k, is dan ook den enige dat wat constant presteert, maar de andere 2 zullen dan toch een stukje sterker voor de dag moete gaan komen, vooral de motivatie en inzet is een stuk minder dan vorig jaar :roll: , en ook het aanpassen aan de nieuwe club zekers.
Have fun in den BCE en tot binnen een paar weken hé ;)

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 08 Oct 2009, 16:37

gegroet iedereen,

idd zoals mijn post aanduid van enkele weken geleden was da gene zever om da resultaat uit de brand te slepen in de nova zelve dan nog.

Nu prijs ik ni snel iemand de hemel in wegens da ik niemand teveel zelfvertrouwen wil geven,maar die ploeg is tough ;) (ook ni vergeten dat die mannen alle drie in den A stonden,das ni voor niks)

En ze hebben idd de laatste weken hun bedoeling kenbaar gemaakt nl kampioen spelen in tweede afdeling.

Langs de andere kant welke goei ploeg zou da niet doen,voluit gaan en zien waar ze kunnen komen/stranden.

Ik denk da ik uit naam van mijn ploeg,Bce 2(A) :mrgreen: ,mag spreken als ik zeg dat we zullen proberen
van iedereen waar voor hun geld te geven(maar de meesten weten da wel).

mvg

Theo "snookerfreakske" Raymaekers

Davy

Postby Davy » 11 Oct 2009, 20:10

Hey sportvrienden,

ik moet zeggen dat ik van bce 2 verschoten ben... glenn heeft veel bijgeleerd, van theo weet ik al langer wat em in z'n mars heeft en bart blijft bart, je weet nooit wanneer je met hem klaar bent.
we hebben daar verdiend verloren, ik heb dan ook geen enkel weerwerk kunnen bieden.
frame 1 tegen bart met 1 punt verschil verloren
frame 2 tegen glenn moet ik altijd winnen, in de ballen 2 poepsimpele kansen gemist en dan geen bal meer gezien
frame 3 tegen theo veel te veel gemist en hij wint verdiend
frame 4 tegen bart met een schandalige fluke gewonnen

mijn ploegmaten hadden niet veel beter gepresteerd en meteen de eerste nederlaag.

tegen de leug dan opnieuw kunnen aanknopen met de zege, 7-5

Kurt en Raf 2
ikzelf 3 maar schandalig slecht gespeeld, komt ervan als je natuurlijk nooit traint.
dit niveau was zelfs nog lager als 4de.

hopelijk wat beter de komende weken.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 13 Oct 2009, 23:22

ave sportievelingen,

deze avond een thuismatchske afgewerkt tegen de leug 7.
dit werd een heuse pandoering met maar liefst 1-11.
niks aan te doen,tegenstanders waren top,zonder meer.weinig aan te doen. :mrgreen:
we hebben in deze prille comp al goeie ploegen bekampt en meestal winnend afgesloten maar deze keer
moesten we nederig het hoofd buigen voor zoveel potgeweld uit aartselaar :oops:

dus mannen vd leug:willy,chelle en erwin:gefeliciteerd en dik verdiende overwinning,we hadden die 12-0 van vorige week ni mogen vermelden ;)

ah btw da één frameke heb ik kunnen winnen met meer geluk als kunde:sorry erwin :oops:

signed theo

Return to “Archief Antwerpen”