Overtreding van het HR -klacht voor nationale tuchtcommissie

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Overtreding van het HR -klacht voor nationale tuchtcommissie

Postby luchtzak » 05 Feb 2012, 01:29

Betreft BR 3

Ik ben ontzettend teleurgesteld dat ik mijn wedstrijd tegen Fréderic Létécheur verloren heb met 3-0, en hij heeft goed gespeeld. Toch vind ik het absoluut niet kunnen dat een reekshoofd 22 (ik) tegen reekshoofd 20 (fred) in de 32e finale moet spelen. Het huishoudelijke reglement van BBSA zegt nogthans dat de eerste 64 van de rangschikking "beschermd" zijn, wat dit ook mag wezen... Fréderic Létécheur had zich ingeschreven via mail (bevestigd), maar stond niet in de loting, hij heeft dan de plaats ingenomen van Steven Geurs, die in een voorronde diende te starten. Dus als hij mag meespelen is hij ingeschreven, moet hij reekshoofd zijn, had de loting opnieuw gedaan, of ben ik den énigste die daar niet zo over denkt ... De loting voor deze BR3 is dus in mijn ogen hélemaal verkeerd gedaan, net zoals BR 2 (hertrekking) én er was precies ook al iets mis met BR 1 ??

Méér nieuws volgt dra!

cowboyjo
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 80
Club: ZUMA SNOOKER CLUB

Re: Overtreding van het HR -klacht voor nationale tuchtcommi

Postby cowboyjo » 05 Feb 2012, 17:08

Hoi Bart,
groot gelijk. Ik heb net hetzelfde meegemaakt op het eerste BR in West-Vlaanderen. Ik stond dus ook bij de top 64 en was dus in de veronderstelling dat ik beschermd was. Toch moest ik tot mijn grote consternatie vaststellen (1 dag voor het tornooi begon) dat ik moest starten als qualifier. Moest ik deze wedstrijden gewonnen hebben (wat ook nog eens niet gebeurd is) kwam ik uit tegen mijn eigen ploegmaat die zelfs een paar plaatsen lager gerangschikt was als mezelf. Dus in principe had dus dat tornooi ook volledig opnieuw ingeloot moeten worden. Ik ken nog gevallen van wat er misgelopen is op het eerste BR maar daar ga ik mij niet over uiten. Dat moeten de desbetreffende personen dan maar zelf vertellen. Ik snap niet dat hier ZOVEEL moeilijkheden kunnen over bestaan. Het is toch zo simpel als maar kan zijn. Je plaatst de eerste 64 personen gewoon en de rest moet dan gewoon ingeloot worden maar blijkbaar zijn er mensen die niet goed genoeg met een computer overweg kunnen. Heb er toen niet te veel zever over gemaakt maar blijkbaar blijven ze hier mee bezig. dus vond ik het ook tijd om hierover iets te vermelden. Trouwens tijdens het 2e BR heb ik een tegenstander gehad die zelfs mocht aantreden zonder gilet en met moccassins aan. Dit kan toch niet voor een BR. Maar wie ben ik hierin. Ze doen toch wat ze willen. Dus Bart ik begrijp je frustratie volkomen.

Cowboyjo (oftewel johan schrijvers)

luchtzak

Postby luchtzak » 05 Feb 2012, 17:15

Bedankt voor de steun cowboy johan! ;-)

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 06 Feb 2012, 00:49

Inderdaad, Bart, je hebt hierin groot gelijk.
Ik vond het al eigenaardig dat jij je eerste wedstrijd tegen Fred Letecheur moest spelen, maar daarna kreeg ik van hem de uitleg hoe het was gekomen.
De enige juiste oplossing was hier inderdaad een nieuwe loting geweest.
Ik weet niet wie zich daarmee bezighoudt, maar er loopt bij ieder tornooi wel iets mis dit seizoen. Zoals Johan ook al aanhaalde, spelers die compleet niet in orde zijn met de kledijvoorschriften, ik heb er al meerdere gezien dit seizoen.
Het wordt nog maar eens hoog tijd om de mensen bij de bond erop te wijzen dat dit soort fouten niet door de beugel kunnen.
Mijn steun heb je alvast.
Grtz,
Jos

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 06 Feb 2012, 10:26

Ik vind dat de gedupeerden minimum hun punten zouden moeten krijgen alsof ze hun eerste match
gewonnen zouden hebben.
Is in het verleden ook al gebeurd bij problemen/fouten.

Dat er dingen mislopen kan je niet vermijden, maar dan moet je achteraf wel zorgen dat de spelers daar
niet de dupe van zijn.

mvg
De_Ludo

PS
Bart had moeten uitkomen tegen R43 of een qualifier

Jake
Belgium Ranking: 58
Highest Break: 86

Postby Jake » 06 Feb 2012, 20:38

helaas moet ook ik Bart hierin steunen,
en wil ik ook even vermelden dat ik zaterdag mijn wedstrijd ook gespeeld heb tegen iemand die weliswaar een zwarte broek aan had,
maar het was een jeansmodel, voor zover mijn kennis van het reglement mag dit ook niet dacht ik!!! In BR2 heb ik dat ook gezien dat iemand mocht spelen zonder gilet en met moccassins aan!!!
en dan zal ik maar zwijgen over te tafels en de ballen in University!!!

mvg Gert

Fred Letecheur
Belgium Ranking: 19
Highest Break: 114
Club: Academy Liege

Postby Fred Letecheur » 07 Feb 2012, 23:13

Moi aussi j'estime avoir été lésé car je ne devais pas rencontrer une tête de série comme Mario Vanherck à ce stade du tournoi... :roll:

luchtzak

Postby luchtzak » 09 Feb 2012, 16:43

Kreeg net mailtje van BBSA, Er is een aanvulling op het reglement, vorige maandag beslist:

Op voordracht van de voorzitter wordt door de bestuurders unaniem beslist om volgend punt vanaf nu toe te passen en vanaf volgend seizoen toe te voegen aan het HR ;

"Ingeval BBSA bij een loting een fout begaat, krijgt elke betrokken speler, die zijn eerste wedstrijd verliest, het gemiddelde aantal punten van de 5 laatste tornooien van de betreffende categorie, met een minimum van de punten van de speelronde waarin de speler werd uitgeschakeld."

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 09 Feb 2012, 21:09

luchtzak wrote:Kreeg net mailtje van BBSA, Er is een aanvulling op het reglement, vorige maandag beslist:

Op voordracht van de voorzitter wordt door de bestuurders unaniem beslist om volgend punt vanaf nu toe te passen en vanaf volgend seizoen toe te voegen aan het HR ;

"Ingeval BBSA bij een loting een fout begaat, krijgt elke betrokken speler, die zijn eerste wedstrijd verliest, het gemiddelde aantal punten van de 5 laatste tornooien van de betreffende categorie, met een minimum van de punten van de speelronde waarin de speler werd uitgeschakeld."

net na het tornooi dus.. dus niemand recht op niks deze keer

luchtzak

Postby luchtzak » 09 Feb 2012, 21:25

peterbullen wrote:
luchtzak wrote:Kreeg net mailtje van BBSA, Er is een aanvulling op het reglement, vorige maandag beslist:

net na het tornooi dus.. dus niemand recht op niks deze keer

Jawel, hier is de nieuwe berekening: http://www.bbsa-snooker.be/node/173 en http://www.bbsa-snooker.be/node/12

JosV

Postby JosV » 09 Feb 2012, 22:35

Miljaar Bart, binnenkort sta je nog eerste !!! ;)
Nee, je hebt er recht op.
Eindelijk eens een bondsbeslissing die positief is, alhoewel als ze geen fouten maken in de loting hebben deze regels ook niet nodig ! :D

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 09 Feb 2012, 23:07

Bart ok, ik ben gelukkig voor jou en Kevin met deze herberekening MAAR ... Ik weet niet waarom zie voor mij, is er geen herberekening?! :?:

Ik speelde tegen een top seed ik ook in een bepaald stadium van het toernooi waar ik niet nog steeds voldoen aan (Vanherck Mario)!

Dus de linker tot 50 punten voor mij, ik zal graag willen dat u en Kevin hebben de gemiddelde tussen de 50 en 60 punten ... dus, 55 punten in plaats van 50 punten! :o

Dat de federatie voor u heeft gedaan, moet het doen voor mij omdat ik ook zijn geschonden met deze loting ... ;)

luchtzak

Postby luchtzak » 09 Feb 2012, 23:26

Fred,

tu peut toujours porter plainte officiel chez BBSA just-ce que 8 jours après le tournoi.

Moi j'ai reçu un moyen de mes 5 tournois BR précédent alors 46 points. SI on fait la calcule avec tes points de 5 BR précédent (250) tu aurai aussi 50 points comme tu as maintenant.

Si tu commensait dans le 1/32 tu prends la place de Pascal Charot alors dans le 1/16 tu jouerais contre Jurgen Van Roy est c'est aussi un top seed ;-)

Il vont jamais re-jouer le Belgium Ranking 3 :-|

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 10 Feb 2012, 11:13

Non Bart, quand j'ai joué contre Mario, à ce stade du tournoi, je ne devais pas rencontrer une tête de série mais le tour d'après !!! :o

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 10 Feb 2012, 12:00

Depuis quand on ne peut pas rencontrer une tête de série en 1/16 finale??

JosV

Postby JosV » 10 Feb 2012, 19:28

Tu te trompe, fred, en 16eme de finale, tu vas toujours rencontrer quelqu'un du top-16 !!

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 10 Feb 2012, 23:36

Euh...en 1/16è de finale c'est bien 32 jouers qui sont encore en liste non ?!!

Donc, étant moi-même dans les 32 premières têtes de série, je ne devait rencontrer une AUTRE têtre de série que le tour suivant !!!!!! ;)

luchtzak

Postby luchtzak » 10 Feb 2012, 23:47

Fred Letecheur wrote:Euh...en 1/16è de finale c'est bien 32 jouers qui sont encore en liste non ?!!

Donc, étant moi-même dans les 32 premières têtes de série, je ne devait rencontrer une AUTRE têtre de série que le tour suivant !!!!!! ;)

Je t' ai déjà expliquer dans mon message mais tu me comprends pas ;-) :arrow: si le tête de série était mis correctement tu jouerais dans la place de Pascal Charot et lui a du jouer contre Jurgen Van Roy.

seed 19 joue dans le 1/32 contre seed 46
si seed 19 gange il joue dans le 1/16 contre seed 14
puis 3 puis 2 puis 1

Return to “Archive BR - NR”