Belgium Ranking 2 - St. Martinus/Gent

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Belgium Ranking 2 - St. Martinus/Gent

Postby luchtzak » 07 Dec 2011, 19:54

Uren online: http://www.bbsa-snooker.be/node/150 (nieuwe versie, die van gisteren was fout)

luchtzak

Re: Belgium Ranking 2 - St. Martinus/Gent

Postby luchtzak » 10 Dec 2011, 20:57

8e finales:

Luca Brecel - Tim Van Goubergen
Gert Kempenaers - Peter Bullen
Rene Hemelsoet - Alain Vandersteen

Ik heb mijn eerste match 3-2 gewonnen van Alvyn Depoorter, 2-0 voor en hij komt 2-2 terug én staat 30 punten voor in het beslissende, oef!
Tweede match tegen Gert Kempenaers verloren met 3-2, hij stond snel 2-0 voor, ik kan nog terugvechten tot 2-2 maar dan krijgt hij zijn tweede adem!

Terug 50 puntjes in 't zakske ;-)

luchtzak

Postby luchtzak » 11 Dec 2011, 13:28

Last 16

Kevin Van Hove - Jimmy Van Den Winkel 3-1
Chu Wai Hin - Tomasz Skalski 3-1
Alain Vandersteen - Rene Hemelsoet 3-x
Luca Brecel - Tim Van Goubergen 3-1
Peter Bullen - Gert Kempenaers 3-0
Jurgen Van Den Bossche - Mario Van Herk 3-0
Jean-Luc Di Franco - Chris T'Syen 3-x
Yvan Van Velthoven - Nick Vanhee 3-x

Quarter finals

Kevin Van Hove - Chu Wai Hin
Alain Vandersteen - Luca Brecel
Jurgen Vandenbossche - Peter Bullen
Jean-Luc Di Franco - Yvan Van Velthoven

http://www.bbsa-snooker.be/node/151

ASSKICKER
Belgium Ranking: 47
Highest Break: 91

Postby ASSKICKER » 11 Dec 2011, 13:52

Da wordt weer een klassieke halve als ge't mij vraagt.

luchtzak

Postby luchtzak » 11 Dec 2011, 14:42

Quarter finals

Kevin Van Hove - Wai Hin Chu 4-0 (Kevin HB 102 & 117)
Alain Vandersteen - Luca Brecel 1-4
Jurgen Vandenbossche - Peter Bullen 2-4 (Peter HB 138)
Jean-Luc Di Franco - Yvan Van Velthoven 1-4

Semi finals

Kevin Van Hove - Luca Brecel 1-4
Peter Bullen - Yvan Van Velthoven 4-3 (Peter HB 78 & 57, Yvan HB 53)

Final

Luca Brecel - Peter Bullen 5-2 (Luca HB 108, 91, 85 & 80, Peter 101)

http://www.bbsa-snooker.be/node/151
Last edited by luchtzak on 11 Dec 2011, 20:08, edited 4 times in total.
Reason: Update uitslag

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 12 Dec 2011, 16:55

Op vrijdag pas om 3.30u gesloten, en zoals gewoonlijk was ik wel snel in slaap als ik in mijn bed viel. De wekker kwam toch onverwacht vroeg, maar een douchke kan wonderen doen. Een boterhammeke ,een nesquikske en op naar de Kevin, ik mocht zijn chauffeur zijn, tis omdat ik graag met zijne bmw rijd en hij graag nog wa zijn ogen dicht doet tussen het gesurf door.

Aangekomen in de St Martinus, nog een paar felicitaties in ontvangst genomen van t wk, doet toch nog altijd deugd hoor, een koffieke gedronken en back to reality.

En ja back to reality it was, direct tegen Luc Heirewegh, hij was wel nie in vorm, maar ik blijkbaar ook nie, dus tough battle. De tafel al een beke versleten, alé het laken toch, dus moeilijk spelen, zeker als ge juist een paar weken supercondities gewoon zijt.. en ja in de komma ook natuurlijk. Ik win het eerste door ne hele slechte stoot van de Luc, ik was er nie kwaad voor, zeker nie omdat hij het volgende won.. anders was t al 2-0 voor hem geweest.

Dan maak ik 2-1, en op t einde van frame 4 legt hij me een snooker, niet de moeilijkste maar omdat ik geen easy snooker wou weggeven probeerde ik een iet of wat moeilijkere escape. Ik mis m, laat niks achter, een miss, no prob. Ik mis opnieuw, laat rood in de pocket aan groen en wit in de D. Ik zeg niks, maar zet gewoon de strafpunten bij in de veronderstelling dat hij die rode wel zou potten. Hij vraagt of het ne miss is.. ja tuurlijk.. en ja hoor hij laat m nog eens terugleggen. Ik vroeg of m te moeilijk was om te potten, hij zei daarop dat hij toch de keuze had.. ja idd dat was ook zo, maar ik vond het ongelofelijk dat hij die niet aannam, ook omdat hij al dik 20 voor stond, rood kleur was volgens mij genoeg om me achter te laten met een snooker nodig. Vanaf die moment had ik zoiets van als ge nu mist maat, zal ik er zijn, en t zal nie mals zijn. Maar hij wint da frame nog en tis 2-2.. mijne vorige zin kwam uit en ik speel een gemotiveerd frame, met als gevolg eindstand.. 80-0. Mijn gedacht is nog altijd als ge de kans krijgt moet ge ze pakken, simpel.

Ik was toch content, de Luc is ne goeie speler en om hem als eerste ronde te treffen, das gene gimmi.

Volgende match was tegen Michel Groessens, een mede provincie genoot en goeie maat, dus das nooit tof om elkaar te treffen en zeker nie op ne Belgium Ranking. ’t Was nie echt een goei match, maar vooral veel running voor mij, met wel een goei laatste frame waar ik ne goeie 70 kan ineen flansen. Sorry Chelle, zal t niemeer doen.

Blij dat de zaterdag al voorbij was en op naar een veel beter zondag hopelijk.

Maar eerst nog wa gaan tappen in de Komma!

De verrassendste uitslagen waren verder nog:

Tom Snijders, Bert Van Daele, Johan Schrijvers, Lykidis Spiridon, Tomas Vastenavondt, Jurian Heusdens (FF), Peter Cnudde en Pascal Chaumont waren de grootste verrassingen van de eerste ronde.

In de tweede ronde was er één opvallende wedstrijd, de match tussen Marc Malot en Kristof Debruyn. Bij een 2-1 stand in het voordeel van Marc, legde hij Kristof een keimoeilijke snooker. Met geel in de middenpocket als objectbal en wit op de lijn aan dezelfde kant van geel verscholen achter zwart en blauw (jaja mooie kleuren, ik weet het). Kristof probeerde een escape via de gele pocket, eerst korte band vervolgens lange band en zo naar de middenpocket. Na 4 tevergeefse pogingen en ook al eens wit weg gespeeld te hebben zag Kristof het echt niet meer zitten, en ik begrijp het volledig, wa wilt ge den andere heeft bal in hand met geel in de middenpocket en groen ook makkelijk. Waarom speelt ge nie gewoon vroeg ik hem? Tja da zijn de regels in België zegt m .. Bij zijn 5de poging speelt Kristof echt expres te stil zodanig dat geel niet meer te missen was, en toch legt hij m nog eens terug, ongelofelijk onsportief volgens mij, ik denk dat ge nog altijd geen tornooi kunt winnen door zo te spelen, maar wel door zelf punten te scoren. Zielig als ge zo moet winnen! Daarna in zijn laatste poging speelt Kristof zijn pommerans eraf en hij geeft op.. ik had medelijden, twas triest om te zien. Marc gaf ook toe dat hij verder ging met missen nemen tot Kristof snookers nodig had. Ik heb m dan maar proficiat gezegd, als hij zo wil winnen, goed voor hem, voor mij nog altijd anti snooker, maarja wie ben ik.

Zwaar gefrustreerd ben ik dan maar naar huis gereden.

In de 16de finale was de opvallenste overwinning voor Tim Van Goubergen die Jurgen Vanroy versloeg met 3-2.

Kevin Vanhove had het lastig met Bjorn Kaerts 3-2, René Hemelsoet versloeg Fred Letecheur met 3-2 en Gert Kempenaers won van Bart (Luchtzak) Noëth 3-2.

Zondag, opnieuw 3.30u gesloten en effe later was ik in dromenland.

Die wekker.. was weer op tijd, en ik weer te vroeg wakker, maarja ge moet er iets voor over hebben eh.

Nog rap langs Herent, den Timme uithalen, en we zijn weg.

Na een koffie begonnen mijn ogen open te gaan. De trekking, tja da wil ik nooit weten, dus het kwam aan mijn oren als ze de match afriepen. Gert Kempenaers, paar jaar geleden nog eens tegen gespeeld, toen was het niet zo speciaal, nu was hij veel sterker, begon goed, maar kon het uiteindelijk niet afmaken, jammer, er zat voor hem meer in.

Thomas Skalski moest zijn meerdere erkennen in Chu Wai Hin, die toch wel degelijk goed snooker bracht.

Alain Vandersteen had niet teveel problemen met onze sterke veteraan, René (almost Matthew Stevens killer) Hemelsoet.

Jurgen Vanden Bossche won vlot van Mario Van Herk. 3-0.

De Kwartfinales:

Kevin Van Hove had geen probleem met Chu Wai Hin, 2 centuries en een 70. De man in vorm volgens mij. 4-0

Alain Vandersteen kon niet genoeg weerwerk bieden om Luca te stoppen. 4-1

Yvan Van Velthoven moest één frame prijsgeven aan Jean-luc Di Franco, hij lukt hierin een 81, Yvan maakte ook een 80.

In de match tussen mij en Jurgen ging het op en af, Jurgen begint het best, met een 45 wint hij het eerste. Een 49 is beslissend in het 2de frame, maar dit keer voor mij. 1-1.

Het volgende was een gudder frame, Jurgen wint. De volgende 2 kan ik zonder te schitteren toch winnen. 3-2 voor mij. In het laatste maak ik een 138 total clearance, voelde goed, het was niet de makkelijkste en daardoor ook wel goed voor t vertrouwen.

Halve finales:

De top 4 speelt de halve finale, mooi!

Luca tegen Kevin en Yvan tegen mij.

Ondanks de beste kansen in frame 1 voor Luca, wint toch Kevin. In het 2de maakt Kevin een 34 maar Luca wint. 1-1.

Het 3de was bijna een copy, Kevin maakt een 33 maar Luca wint. 2-1

De laatste 2 frames brachten geen hoogstaand snooker maar Luca wint met 4-1.

Op naar zijn volgende finale.

Tja den Yvan en ik, das altijd moeilijk.. als hij in form is, kan ik nie winnen, en andersom ook denk ik.. maar twas nie super van beide, maar toch een leuke match, met af en toe wat fun en gelach ertussen, moet kunnen, tenslotte spelen we niet voor 100000 pond eh.

62-32, 60-66,46-70.. 2-1 voor Yvan, het ging echt op en af, het volgende win ik afgetekend 68-8 dus 2-2.

Na de wc stop maak ik een goeie 78, waarna Yvan toch weer terug vecht 46-63. 3-3

De decider, met kansen aan beide zijden! Tot de laatste rode kon alles nog, maar ik knal er een goeie laatste rode in en vermits bruin in de pocket lag te blinken, kon ik vandaar verder spelen tot snookers nodig waren. Één snooker heb ik moeten oplossen maar toen was het afgelopen. 4-3. No hard feelings aan 2 kanten, tof om zo te kunnen spelen, niemand da zaagt, ge komt het niet veel meer tegen.

De finale:

Luca startte ongelofelijk aan de finale, eer ik mijn croque monsieurke had verteerd stond het al 3-0 .. ik wist eigenlijk niet dat we al bezig waren. 2 80-ers en een 100 rond mijn oren. In het 4de frame kreeg ik toch een kanske en dat bleek achteraf voldoende, ik win (pik) eentje op roos.

Pauze.

Effe overlegd met een arbiter over een situatie die gebeurd was. Luca speelt een slechte positie en komt heel dicht of touching tegen een rode te liggen, zonder dat de ref komt kijken speelt hij weg van die rode. Na die stoot vraag ik aan de ref, was dat misschien een touching ball ofzo? Ja idd zegt hij.. waarna ik opmerk dat hij niet eens gaan kijken is. Ja en toch was het touching ball zegt hij. Ok, ik zeg niks meer. Na het frame gaat hij wel zeggen tegen Luca dat m in t vervolg moet wachten tot hij komen kijken is. Hij zal zijn fout ingezien hebben.

2de situatie, Luca legt me snooker, ik mis en de ref komt kijken, geeft een miss en ook een free ball. Ik twijfel daar sterk aan en vraag om te checken met een ball of marker. Na de check verandert hij zijn gedacht en geen free ball meer. Dat frame heb ik wel gewonnen, anders misschien niet, dus die beslissingen kunnen zwaar zijn, dus daar was ik niet happy mee.

Na de koffie wint Luca het volgende frame 4-1. In het 6de krijg ik een kanske en ik profiteer dan maar, en maak een 101, jammer van zwart naar geel anders had ik mss mijn 2 total van het tornooi kunnen maken.

Het 7de frame bleek ook het laatste te zijn. Luca vlamt er weer ne 90 in en ik mag inpakken. Super gespeeld van de enige Belgische prof. Maar ik was ook tevrede met mijn tornooi. En zeker na de overwinning van de Bruges tegen de kanaries! Terug op 2!

Voilà twas weer een lang weekend en nu maar uitkijken naar de German Masters in Berlijn, hopelijk kan ik daar nog eens stunten.

Groetjes,

Pistol

POTBLACK
Highest Break: 138

Postby POTBLACK » 12 Dec 2011, 17:08

Hoi Peter,

Bedankt voor je uitgebreid verslag, maar toch een kleine kantopmerking :

Ik ben wel degelijk 2-0 achter gekomen ipv 1-1 en was dus echt kl... aan het spelen. Had ik inderdaad die flater niet gemaakt op het einde van de eerste frame, wie weet...

Bij die bewuste miss-fase stond ik weliswaar 20 voor maar had ik zeker rood, een hoog kleur én geel nog nodig. Moest ik inderdaad vol vertrouwen geweest zijn (wat ik jammer genoeg niet veel heb... :cry: :cry: ) moest ik inderdaad die rode toch hebben aangepakt, maar de situatie verplichte mij tot anders.

Al bij al toch een 2-2 uit de brand gesleept en de laatste frame heb ik dus geen enkele kans meer gehad.

Mijn eerste match was op de betere tafels vooraan aan den toog en was dan ook enorm goed. Dit niveau heb ik dan ook niet meer kunnen aanhouden voor de tweede wedstrijd, mede doordat ik vol van de zenuwen zat door het gebrek aan vertrouwen....

Al bij al een ijzersterk laatste frame van jou in de gegeven situatie, dus alle eer wie eer toekomt : proficiat hoor !!

Volgende keer beter zekers..

Luc

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 12 Dec 2011, 19:54

Luc, zeker niet enkel tegen jouw bedoeld ook niet hoor, maar ik vind sowieso als je je kans niet neemt, dat het dan uit je handen glipt .. trouwens als je geen vertrouwen hebt denk ik ook niet dat het betert om gewoon kansen niet aan te nemen, maar das mijn gedacht eh Luc..
trouwens ge zijt nen dikke speler, train wa op gemakkelijke dingen, en uw vertrouwen komt wel terug, ook niet teveel spelen als ge niet goed bezig zijt.. voila!

groetjes,

Peter

Fred Letecheur
Belgium Ranking: 19
Highest Break: 114
Club: Academy Liege

Postby Fred Letecheur » 13 Dec 2011, 10:44

Luca Ik feliciteer Peter met zijn overwinning en voor hun zeer mooie voorzieningen en een leuke break bij snooker ... :D

Dan zou ik nog steeds zeggen dat sommige tabellen niet goed met hun bands springen!

Maar dat hield niet op de beste spelers om goed te spelen ... ;)

Fred

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 13 Dec 2011, 12:32

Fred Letecheur wrote:Luca Ik feliciteer Peter met zijn overwinning en voor hun zeer mooie voorzieningen en een leuke break bij snooker ... :D

Dan zou ik nog steeds zeggen dat sommige tabellen niet goed met hun bands springen!

Maar dat hield niet op de beste spelers om goed te spelen ... ;)

Fred

google translator heeft duidelijk niet zijn beste dag vandaag :)

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 13 Dec 2011, 13:59

Sorry, maar dankzij Google probeer ik hier met je praten ... :(

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 13 Dec 2011, 14:20

Fred Letecheur wrote:Sorry, maar dankzij Google probeer ik hier met je praten ... :(

Fred, ce n'est pas une critique mais un constation (et je pense que Google est de retour en forme) ;)

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 13 Dec 2011, 14:52

Oui, quand j'ai essayé de traduire le long texte de Peter Bullen, je ne comprenais rien avec Google !!! :D

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 13 Dec 2011, 15:02

C'est parce que des mots comme "effe", "nie", "idd" etc. n'existent pas pour Google. ;) :D

Return to “Archive BR - NR”