Belgium Ranking 1 - Brugge/Ingelmunster 15/16 oktober 2011

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: Belgium Ranking 1 - Brugge/Ingelmunster 15/16 oktober 20

Postby luchtzak » 18 Oct 2011, 14:50

De mensen die gereageerd hebben op mijn comment hebben gelijk hoor, onsportief gedrag in een gentleman sport, het zou niet mogen ...

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 18 Oct 2011, 14:56

marc_dierens wrote:Trouwens in de laatste A-Ranking kwartfinale in Brabant (met referee) zag ik een speler vertrekken naar het toilet toen zijn tegenstander de kleuren aan het opkuisen was. Ook zeer onsportief, maar ik denk niet dat de referee een waarschuwing gegeven heeft.

Ik moest wel KEI-dringend pissen hé man!!!!! :shock:
Dat diejen Bullen nekeer wa rapper doorspeelde, met zijn getreuzel altijd, 't zal zeker nen tactiek geweest zijn!! :roll: :D

---
Voor alle duidelijkheid, en voor de goede gelovers: ik was het dus niet… :angel:

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 18 Oct 2011, 15:10

Mitu wrote:
marc_dierens wrote:Trouwens in de laatste A-Ranking kwartfinale in Brabant (met referee) zag ik een speler vertrekken naar het toilet toen zijn tegenstander de kleuren aan het opkuisen was. Ook zeer onsportief, maar ik denk niet dat de referee een waarschuwing gegeven heeft.

Dat diejen Bullen nekeer wa rapper doorspeelde, met zijn getreuzel altijd, 't zal zeker nen tactiek geweest zijn!! :roll: :D

---
Voor alle duidelijkheid, en voor de goede gelovers: ik was het dus niet… :angel:

ik ook nie.. denk ik toch nie.. en ik zen nie langzaam.. pipo!

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 18 Oct 2011, 15:56

peterbullen wrote:
Mitu wrote:

---

ik ook nie.. denk ik toch nie.. en ik zen nie langzaam.. pipo!

Ik dacht: hier mag wa meer leven in de brouwerij. En kijk, missie geslaagd! :lol:

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 18 Oct 2011, 23:12

marc_dierens wrote:Met referee kan dit ook gebeuren. Vorig seizoen heeft mijn ploegmaat dit gepresteerd in interclub. Weliswaar niet bij een grote break van zijn tegenstander, maar het mag niet dat je tijdens de break van je tegenstander zulke zaken uitspookt. Dat heb ik hem dan ook zeer duidelijk gemaakt.

Trouwens in de laatste A-Ranking kwartfinale in Brabant (met referee) zag ik een speler vertrekken naar het toilet toen zijn tegenstander de kleuren aan het opkuisen was. Ook zeer onsportief, maar ik denk niet dat de referee een waarschuwing gegeven heeft.

inderdaad onsportieve en bescheten reactie

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 19 Oct 2011, 20:33

Tja,als er zo een 10 mensen rondlopen op de belgiums zal de goesting om al die
moeite te doen (verre rijden soms,lange wachttijden) snel voorbij zijn vrees ik.
Dit betreft natuurlijk een reactie die idd ver van het faire "gentleman's conduct" verwijderd is.
Natuurlijk vanuit scheidsrechters opzicht zou ik het volgende willen zeggen:

1e de tegenstander mag normaal gezien slechts opgeven al het ZIJN beurt is (maar soit,tegenwoordig
doen zelfs de profs dit al niet meer (lang leve de jaren 80 en 90 in dit opzicht))
2e zelfs als de tegenstander opgeeft is het niet verplicht deze opgave aan te nemen,dus
in dit geval(ik weet nu niet of de snookerballen verspreid geweest zijn door die keu op tafel)
kan de stoter de opgave weigeren (evt de zaalwachter of hoofdref(ene zal er wel geweest zijn
zekers)even bijroepen om de verdere break te volgen).
Ik weet het:beetje omslachtig en concentratie zal op dat moment ver te zoeken geweest zijn
maar het was een optie.

Voor de rest blijft het een triestige onsportieve reactie van die speler

sportieve groeten
Theo

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 20 Oct 2011, 19:31

Volledig uitslagenblad:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 24 Oct 2011, 09:34

De eerste ranking van het seizoen, altijd belangrijk voor het vertrouwen. Er waren 99 inschrijvingen, niet overdreven maar omdat het in twee clubs was, zouden het zeker geen lange wachttijden worden, misschien al een verbetering tegen vorig jaar. De enige grote verandering van het systeem was dat er geen scheidsrechters meer zijn op de zaterdag, zeker geen vooruitgang! En de 1/8ste finales worden vanaf nu op zondag gespeeld, weliswaar met scheidsrechters!

In de eerste rondes vielen geen noemenswaardige verrassingen, enkel Jurian Heusdens vond niet het gepaste antwoord om Peter De Vuyst te verslaan, hij verloor dan ook met 3-2.

Mario Geudens stuurde zijn kat, dus Kevin Van Den Broeck was daar niet kwaad voor.

In de tweede ronde kreeg Kevin VDB Laurens De Staelen voorgeschoteld, dit zou nog een wedstrijd worden die voor wat ophef zou zorgen. Kevin komt 2-0 voor, en met bruin op tafel heeft Laurens 2 snookers nodig. Na een aantal missers van Kevin, kan Laurens een paar snookers leggen waardoor hij het frame nog winnend kan afsluiten. Na een Ebdon-winnend gebaar ging hij verder en won ook het vierde frame, 2-2. In het beslissende frame een discussie over het al dan niet raken van blauw door Kevin, hij wou wit achter blauw rollen, maar zonder scheidsrechter is dit woord tegen woord natuurlijk. DUS WIJ HEBBEN DIE ECHT WEL NODIG!! Na een kort overleg besluit Kevin dan toch maar te spelen en laat een kansje achter voor Laurens, die beslist echter van ze niet te nemen en voor de miss te gaan. Misschien niet de beste keuze want een kans moet je grijpen vind ik, maar ja.. In zijn tweede poging heeft Kevin iets meer geluk en laat geen kans liggen. Het spel gaat verder en uiteindelijk staat Kevin 22 achter met 27 op tafel. Hij pot een moeilijke gele en maakt een hele mooie clearance, waarna hij een Ebdon shoutout doet! Laurens is hier niet mee opgezet en verlaat prompt de zaal.

Jimmy Van De Winkel wint na een goede wedstrijd van Jurgen Van Den Bossche en Pascal Raes moet verrassend het onderspit delven tegen Lykidis Spiridon. Ook Mario Van Herk verliest onverwacht van Luc Heirewegh, die toch wel mooi snooker liet zien! Olivier Dispas vond ook wel de goeie vorm en versloeg Nico Van Camp. En ook Michel Groessens moest het onderspit delven tegen een goed spelende Rudy Poelmans.

In dezelfde ronde moesten de twee finalisten van het BK tegen elkaar starten, mede omdat Bjorn vorig jaar bijna geen enkel tornooi meespeelde. Peter die nooit wil weten voor een tornooi tegen wie hij moet starten, verschoot toch wel als hij arriveerde. Peter begon het best aan de wedstrijd en zou na een winnende clearance met twee rode ballen het heft niet meer uit handen geven. In het laatste frame is een 57 break voldoende om de 3-0 op het bord te zetten.

Ronde 3 was het eindstation voor een paar goede reekshoofden, Alain Vandersteen moest zijn meerdere erkennen in Lykidis Spiridon, en Jimmy Van De Winkel verloor van René Hemelsoet. Tim Van Goubergen verloor van Nick Vanhee en Kevin VDB kon zijn Ebdon story niet herhalen tegen Guy Hendrickx.

De 1/8ste finales op zondag MET SCHEIDSRECHTERS. Enkel Guy Hendrickx en René Hemelsoet lieten frames liggen tegen Pascal Charot en Lykidis Spiridon. De rest won alles met 4-0!

In de kwartfinales stonden een paar mooie matchen te wachten.

Kevin Van Hove versloeg René Hemelsoet weliswaar met 4-0 maar het had er anders kunnen uitzien had René zwart niet gemist om op 1-1 te komen. Toch een mooi tornooi voor onze Oostvlaamse master!

Peter Bullen maakte met breaks van 34,34,40,42,56 en 83 brandhout van Skalski die enkel in het derde frame met een break van 32 kon tegenspartelen. 4-0

Yvan Van Velthoven had zijn handen vol aan Luc Heirewegh. Na 2-0 voor te komen kwam Luc terug op gelijke hoogte. Na een 56 van Luc, won Yvan in extremis toch nog het vijfde frame met een 52, maar met een mooie 66 kwam dan Luc weer terug tot 3-3. Het laatste frame beloofde spannend te worden, een mooie voorsprong van Luc glipte uit zijn handen na een goeie safety van Yvan en daaruit volgend een winnende 50 break! 4-3 hard bevochten.

Luca Brecel raasde voorbij Guy Hendrickx die niet veel verhaal had. 4-0

De Halve finales met de top 4 seeds.

Peter Bullen begon het best tegen Kevin Van Hove met een 80 en een 47. 2-0. Maar na een misser kon Kevin het nodige vertrouwen vinden en met 4-2 verdiend winnen.

Luca Brecel kon vrij makkelijk 3-0 voorkomen, waarna Yvan toch weer goed terugvocht tot 3-2. In het laatste frame ging bijna de hoogste break van Kevin met 116 eraan, maar Luca mist een vrij makkelijke blauwe naar de zwarte pocket op 111.

De finale.

Een heruitgave van de eerste finale van vorig jaar. Al was Kevin erop uit om het niet dezelfde weg te laten opgaan.

Luca begint het beste en komt dan ook 2-0 voor. Kevin slaat terug met 2 30ers en een 74. 2-2. Nadat Luca het volgende nog kan winnen, is het alles Kevin wat de klok slaat, met een aantal mooie breaks verslaat hij onze jongste Belgische profspeler met 5-3 en gaat bovendien naar huis met de hoogste break.

Hopelijk zien we velen van jullie terug in Antwerpen op PTC 9!

Succes,

Pistol.

Return to “Archive BR - NR”