Belgian Championship Men 2006

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 05 May 2006, 16:52

Op die 35 posts heb ik nog geen enkel bewijs gezien, en dat is helaas/gelukkig (schrap wat u schikt:)) nog altijd nodig in dit landje om veroordeeld te kunnen worden. Als men enkel alcohol kan aanvoeren als bewijs, dan vrees ik dat de helft van de tabel mag geschrapt worden :D

Aan RAFCSTEVE: Feit is volgens mij dat je door door te spelen na uw eigen protest uw kansen op compensatie/gelijkkrijgen tot een minimum hebt herleid.
Wat de reputatie ook mag zijn van uwen opponent (ter verduidelijking: ik ken hem niet), ik vind wel dat er enorm zware verwijten en beschuldigingen worden gemaakt die, als ik het hier goed lees, helemaal gebaseerd zijn op veronderstellingen. Wat dan weer door die persoon kan gebruikt worden voor een klacht, met de bewijzen deze keer zwart op wit (allee, wit op blauw in dit geval :D)

Alleszins, mijn idee (alweer gebaseerd op al deze posts hier) is er hier door iedere betrokken partij wel een fout(je) gemaakt :roll:

Mr.147
Highest Break: 48

Postby Mr.147 » 06 May 2006, 00:17

Edu wrote:match moeten herspelen zonder verboden middelen

Robby Convens dronk enkel een paar pintjes tijdens de wedstrijd , zo heb ik het hier toch gelezen . Valt dat ook al onder de naam "verboden middelen" ?

Ik vind persoonlijk dat Convens geen grove misdaad heeft begaan zoals hier wel word gezegd . Wat maakt het uit wat Convens drinkt :?: Een paar pintjes drinken tijdens een match , daar is toch niets mis mee .
:arrow: Daar zit geen doping of soortgelijks in ofzo hoor .

Nouja , ik vind dat dit circus rond dat gevalletje totaal zinloos is .
Met alle respect voor diegene die een andere mening hebben .

Met sportieve groeten :lol:

lemmie
Highest Break: 147

Postby lemmie » 06 May 2006, 06:17

Alcohol staat op de lijst van verboden middelen.
Toegestaan is 0.0% !! :x

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 06:40

ik veronderstel frenzy en mister 147 dat jullie dus ook boven de wet staan ofterwel kunnen jullie niet lezen, het is volgens het reglement verboden en dat staat zwart op wit, is dit geen bewijs dan .

het regelement aan je laars lappen en niet volgen omdat er van alle aanwezigen ( en dat waren er velen , oa de voorzitter ) , niemand zogezegd het reglement kent dat is pas zielig te noemen , het staat er al in van 1999 , dat is nu al 7 jaar.

Dit is met meest hilarische maar voor hun pijnlijke moment id snookersport te noemen.

Geef mij maar tijdperk Frank Van Dijck terug toen leefde de sport en waren en véél meer events in België.

Trouwens nog eens iets , op een demonstratiematch Jimmy White en Stephen Hendry lastig vallen ( die trouwens ook alcohol binnen hadden toen ,White toch in elk geval) kan allemaal in Begië, maar op "het BK " dopekiekens niet dat zegt ook veel.

Nu mijn besluit is keihard = HET BESTUUR HEEFT GEFAALD EN ZOU BETER WORDEN VERVANGEN.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 06 May 2006, 09:59

Mr.147 wrote:
Edu wrote:match moeten herspelen zonder verboden middelen

Robby Convens dronk enkel een paar pintjes tijdens de wedstrijd , zo heb ik het hier toch gelezen . Valt dat ook al onder de naam "verboden middelen" ?

Ik vind persoonlijk dat Convens geen grove misdaad heeft begaan zoals hier wel word gezegd . Wat maakt het uit wat Convens drinkt :?: Een paar pintjes drinken tijdens een match , daar is toch niets mis mee .
:arrow: Daar zit geen doping of soortgelijks in ofzo hoor .

Nouja , ik vind dat dit circus rond dat gevalletje totaal zinloos is .
Met alle respect voor diegene die een andere mening hebben .

Met sportieve groeten :lol:

Het is MEERMAALS gezegd: GEEN alcohol TIJDENS de match. Er zouden ten allen tijden controles plaatsvinden. Dan moet ge volgens mij al een niet al te snugger zoogdier zijn om toch te zondigen tegen deze regel. Dat er op dat moment geen controle was 'van een erkend controlespellement' was een chance voor Convens, en een flater van de tornooileiding. Het minste wat ze konden doen was hem ZELF uit de wedstrijd halen - het was wel duidelijk wat hij dronk - en hem daarna desnoods aan een controle onderwerpen.

Reacties als deze en van de persoon voor u, doàen me de wenkbrouwen fronsen. Zo'n reacties doen me de idee krijgen dat niet iedereen 100% achter deze sport staat.

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 10:02

bedankt mitu voor de reactie , 147 is gewoon een Lambrechtshater meer ni hij kan er ook ni aan doen dat hij een lege kop heeft

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 10:16

trouwens als een politieker zo'n fout begaat mag hij zijn valiezen pakken , ik denk in dit geval dat dit ook het beste lijkt want de eerste vereiste van een bestuurslid en zeker een voorzitter is de reglementen kennen dacht ik.
Dit bestuur hoort thuis in een circus of ergens op een carnavalsfeest , meer zijn ze niet waard.

Ander en beter zou ik zeggen, en liefst mensen met een hart voor de sport en niet voor de macht.

Mr.147
Highest Break: 48

Postby Mr.147 » 06 May 2006, 10:37

RAFCSTEVIE wrote:147 is gewoon een Lambrechtshater

Natuurlijk ben ik GEEN Lambrechtshater , waarom zou ik ?
Ik haat niemand en heb respect voor iedereen .
Ik zeg gewoon mijn persoonlijke mening .
Ik vind nu eenmaal , wat er dan ook in dat reglement staat , dat een paar pintjes drinken tijdens een match niet zo'n ramp is .
Laten we aub voortaan het forum enkel gebruiken om als volwassen mensen over het snooker te praten ipv ruzie te maken over zo'n incidentje .

Groeten , Philippe

Billie
Highest Break: -1

Postby Billie » 06 May 2006, 11:14

Beste Philippe,

het is toch over een BK dat men hier over praat, daar is men nogal streng over kledij, minste motief in je broek.....naar huis, niet de juiste schoenen.......naar huis.
Toch wel logisch dat men de andere regels uit het reglement ook
respecteerd dan.
Het getuigd ook niet van veel respect dat je daar met 2 pinten het venue
binnen stapt en voor Uwe tegenstrever niks bij hebt eh :lol:
Nee, Steve heeft gelijk hier, het mag niet punt uit.

Grtz,B.

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 06 May 2006, 11:46

RAFCSTEVIE wrote:ik veronderstel frenzy en mister 147 dat jullie dus ook boven de wet staan ofterwel kunnen jullie niet lezen, het is volgens het reglement verboden en dat staat zwart op wit, is dit geen bewijs dan .

Ik sta helemaal niet boven de wet, en ga helemaal niet beweren dat alcohol niet verboden is op het BK (ik ben trouwens geheelonthouder :) ).
MAAR... als je op basis van alcoholgebruik uw tegenstander wil schorsen, moet de bond consequent zijn, en iedereen die daar een pint staat te bestellen voor/tijdens zijn match eveneens schorsen!
Om nog maar te zwijgen van het alcoholgebruik dat ik soms zie tijdens interclubwedstrijden :D

PS: en misschien kunnen wij nie lezen, maar alleszins beter dan gij kunt schrijven :twisted: rofl

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 12:31

zoals billie al zei : op kledij zijn ze maniakaal bezig (en terecht) qua controles en alcohol word door de vingers gezien , reglement is reglement of het nu over kledij gaat of alcohol of iets anders , men mag niet buiten de lijnen lopen , in elke andere sport had ik wedstrijd gewonnen na diskwalificiatie van mijn tegenstrever , in de deze niet , hier laten ze hem zelfs onder hun oog nog wedstrijd uitspelen met bier bij de hand ( dit nadat ik was gaan klagen op 0-2 ) .

In elk geval ik heb de heer Jamro mijn gedacht eens gezegd op een deftige manier via een brief en hem plechtig belooft dat ik eerst en vooral deze zomer het reglement vanbuiten ga leren en dit ook op zak zal hebben tijdens elk snookerevenement waar ik deel aan neem.

Nothing personal tegen al de andere spelers maar diegene die volgend jaar tegen mij speelt en iets doet wat niet kan krijgt telkens een mogelijke diskwalificatie aan zen broek, het is spijtig maar ze ( de bond ) hebben dit zelf gezocht en van mij een héél bitter en gefrustreerd iemand gemaakt.

Groetjes aan iedereen,

En het belangrijkste : succes aan iedereen die nog in het toernooi zit en moge de beste winnen.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 06 May 2006, 12:39

Goeiedag aan iedere persoon met snooker in het hart en nieren.Ik heb maar één enkele reactie op dit alles en vrees nog vele met mij: manman

Getekend Theo.

Rupert

Postby Rupert » 06 May 2006, 15:46

Proficiat Theo, toch nog iemand met verstand.

Bon, ik ben iemand die al jaren meedraait in het snookercircuit.
Ben iemand die nog in het bestuur heeft gezeten.

1. Indien alles klopt, wat dhr. Lambrechts stelt, dan werd er waarschijnlijk geflaterd door sommige mensen van het bestuur. Ik heb het hier over het biergebruik. Mag niet volgens het reglement, en daar heeft hij volledig gelijk in.
Conclusie van dhr. Lambrechts : smijt heel dat bestuur buiten. Het zijn tirannen.

2. Dhr. Lambrechts kan met één blik zien of zijn tegenstander drugs heeft genomen! En trekt daaruit onmiddellijk zijn conclusies. Conclusie : schors die man voor het leven.
Zeer boute uitspraken van iemand die blijkbaar zeer goed weet over wat hij spreekt.

3. Dhr. Lambrechts heeft informatie over de BLOSO-richtlijnen en de Vlaamse anti-dopinglijn persoonlijk opgevraagd bij beide instanties (geen probleem mee), en niet alleen dat : hij heeft eveneens gebruik gemaakt om heel de kwestie bij beide instanties eens goed in de verf te zetten, en dit met maar één versie van het verhaal : het zijne. Conclusie : laat dat bestuur, dat eigenlijk al had moeten buiten liggen nu nog maar eens voort vechten om voor zijn (oh zo geliefde, en hij kan niet zonder) sport alles terug op wieltjes te krijgen.

4. Dhr. Lambrechts schermt met woorden als democratie, tirannie, eerlijkheid en rechtvaardigheid. Heel mooi inderdaad.
Conclusie : hijzelf is integer en volgt het reglement op de voet, en heeft heeft nog nooit (willens, nillens) een fout gemaakt. De perfecte man!

MIJN CONCLUSIES :

1. Blijkbaar is hier het Bestuur te toegevend (ervaring?) geweest. OK. Dus; waarom alle bestuursleden niet eerst martelen, dan doodschieten, dan hoofd eraf en dan misschien voor alle zekerheid nog den brandstapel op ook.
Als bestuurder neem je beslissingen. Soms vergis je je. Ok. Maar ook het bestuur leert van haar fouten (ook al gelooft men dat blijkbaar niet). Dat dhr. Lambrechts zich nu gedupeerd voelt???? Ok goed, maar dat hij alles uit zijn context haalt om toch maar je gelijk te halen???? Heb ook al verloren tegen mensen zonder strik, bovenmatig biergebruik, etc. Beter spelen is de boodschap.
Alles herspelen??????????????????????????????? Waarom ook de competitie niet herspelen, want hoe geraakt men in een BK-finale? Via rankings, via interclub? Er was in die fases ofwel nergens alcoholverbruik (ha,ha,ha, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:), ofwel kon men er goed mee leven. Maar holà, het BK; nu kan niets meer.
Dan had men in Antwerpen, of op de 1ste ranking ook al klacht mogen indienen, en dan was het nu zeker niet geëscaleerd.

2. Bij een dopingcontrole (door urine- en/of bloedtest, en in België STEEDS uitgevoerd door een arts) zal bij een positief resultaat, een tegenexpertise verzorgt worden door een buitenlands medisch centrum. Dan pas zal de Vlaamse anti-dopinglijn (bij bevestiging van gebruik van verboden middelen) een tuchtraad samenroepen alwaar een beslissing genomen zal worden, waartegen de beschuldigde nog in beroep kan gaan.
Bij de heer Lambrechts volstaat een oogopslag om iemand levenslang te schorsen. Proficiat; uw persoonlijke mening van democratie waarschijnlijk. Het verwonderd me echt dat u op het forum het ontslag van de Vlaamse anti-dopinglijn nog niet gevraagd hebt.

3. Ik stel voor dat vanaf nu de heer Lambrechts maar al zijn verlofdagen opneemt om VSF te gaan vertegenwoordigen bij BLOSO en de Vlaamse anti-dopinglijn. Hij heeft daar nu toch zo een goede contacten. En wees gerust, deze vergaderingen zijn in de week en enkel overdag. Nog drie instanties om misschien te gaan klagen : de koning, de EEG en de paus.
Hij kan misschien de subsidies verhogen.
Ofwel gaat men volgens de geëikte kanalen, ofwel houdt men zijne grote mond. Eén van de gevolgen kan zijn (vrijwillig of opgelegd) geen BLOSO subsidies meer. Gevolg : i.p.v. een lidgeld van 30€, een lidgeld van 150€. Heb echt den indruk dat de liefde voor onze sport de heer Lambrechts zo ver krijgt. Als men maar gelijk krijgt hé.

4. De heer Lambrechts verwijt het bestuur dat het haar reglementen niet volgt. En moest hij gelijk hebben, dan is dit ook zo. De grote vraag echter : heeft het bestuur dit opzettelijk gedaan zodat de heer Lambrechts zeker zou verliezen??????????????????????????????????????? Maar zoals zovelen is de heer Lambrechts de eerste om op dit forum iedereen tot verzet aan te manen, maar zelf de reglementen eens lezen, gezwijge nog van ze te verstaan, en ze dan te volgen is blijkbaar enkel maar goed wanneer dit aan hem ten goede komt. Wanneer hem wordt gemeld (en dit is zeker niet de taak van mensen uit de Raad van Bestuur) dat hij één iets is vergeten, zodat zijn zaak kan voorkomen : de provisie van ???? 60€ ????, dan verschuilt hij zich achter zijn grootsheid in de vorm van: " de zakkenwassers, als die denken dat ik daar nog geld voor ga geven, want dat ben ik zeker kwijt bij dat soort mensen"! Van vertrouwen gesproken. Voor de leken op dit snookerforum : bij gelijk krijgen van zijn klacht krijgt de heer Lambrechts deze som integraal terug. Maar ja, zelfs iets over hebben voor zijn geliefde sport, en zoals hij in dit forum al genoeg heeft uitgesmeerd, er geen 100, maar 200% zeker van zijn dat hij gelijk heeft; maar 60€ hier voor over hebben??????????????????????????????????????????????????????
En zo iemand heeft dan verschillende malen contact gehad met BLOSO en de Vlaamse anti-dopinglijn. Allez, de snooker staat terug in ander daglicht bij onze instanties, betwijfel het echter ten zeerste of dat een beter geworden is.
Maar ja, we zijn terug aan het afdwalen. Mijn conclusie : reglementen dienen gevolgd te worden behalve door de heer Lambrechts.

Ik ken de heer Lambrechts niet. En ik reageer zelden onmiddellijk op een forum, maar :
mijne heren, het begint nu wel genoeg te zijn.

Moest ik ooit zulk een probleem hebben zoals hij, dan los ik zelf dat probleem op (bvb. : klacht indienen VOLGENS het HR van BBSA). Maar ik zal zeker mijn problemen zelf oplossen, en dit hoeft NIET door andere mensen te gebeuren.

Rupert.

snooky147
Highest Break: 72
Club: SC De Merode

Postby snooky147 » 06 May 2006, 17:45

Eindelijk iemand met een genuanceerde EN CORRECTE visie op heel het gebeuren! Tnx Rupert. Waar ik mij dan ook bij aansluit.

Pas op, versta me niet verkeerd.
Ik ben ook tegen alcohol ea tijdens het BK.
Maar net zoals dit een regel uit het reglement is waaraan men zich dient te houden, zijn er ook regels waaraan gedupeerden zich dienen te houden indien zij denken verongelijkt te zijn.

En hier zitten we in zo'n geval waar het indienen van een klacht spijtig genoeg weinig zal uithalen voor Steve, op sportief gebied dan.
Maar PLEASE WAKE UP MAN, dit is niet alleen in de snookerwereld zo, maar ook in de echte wereld, waar met onschuldig is tot de schuld bewezen is waardoor overtreders niet on the spot gestraft kunnen worden, gelukkig maar.

Dus Steve, als uw liefde voor de snookersport dan toch zo groot is...
slik eens goed en spoel deze zure pil door met een frisse pint (niet tijdens een snookermatch :) )

En wees maar zeker dat ze bij het bestuur de boodschap begrepen hebben, ze zullen hier in het vervolg zeker op letten.
Maar dit bestuur en de tornooileiders zijn ook maar mensen zoals jij en ik en meestal vrijwilligers die ook een groot hart voor de snooker hebben.

gr

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 17:59

eerst en vooral , 1 antwoord ivm doping, toen ik de opmerking maakte over mijn tegenstrever zijn ogen zij het bestuur zelf en ik citeer ZIJZELF , we weten het maar wat kunnen we doen. Dus ja iedereen kon zien aan de persoon zijn ogen dat er iets serieus niet zuiver was.

na al dit lezen heb ik nog één laatste post over heel dit voorval : blijkbaar heb ik slapende honden wakker geschud en een paar mensen zenuwachtig gemaakt wel het is genoeg geweest, haal toch nooit mijn recht dus , ja jullie lezen het goed : IK GEEF HET OP.
Toekomst zal uitwijzen of deze mensen de sport ten goede komen.
Voor de sport zelf hoop ik van harte dat ze het kunnen waarmaken en dat meen ik echt.

Nu word ik opgevoerd als killer vd sport , wel die naam zal ik dan maar moeten dragen.
En lang leve de vrije meningsuiting.

Ik wil hier nu niets meer over zeggen en beschouw dit punt als afgehandeld.

Morgen speel ik team-event en ga ik ook als Trianon speler naar het BK niet als Steve Lambrechts en ik zal mij zeker ook gedragen en er niets of niemand nog over aanvallen.
Dit zullen weinigen kunnen geloven maar zo zal het zijn , ik ben volwassen genoeg om dat te doen.

Groetjes en nogmaals bedankt voor iedereen zijn steun , vooral dan de Antwerpse bond en de vele anderen hier op het forum onder wie gereputeerde spelers.

Wat kan ik nog zeggen : I'LL BE BACK

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 06 May 2006, 19:19

Net binnen: Mario Geudens wint van Bjorn Haneveer met 5-3

Billie

Postby Billie » 06 May 2006, 19:45

wie Mario klopt word dit jaar Belgisch Kampioen, mijn gedacht

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 06 May 2006, 20:28

had ik op voorhand al gezegd dat Mario te kloppen man zou worden, inderdaad hij of diegene die hem klopt word Belgisch Kampioen , go Mario go Mario zou ik zeggen , hij is het elke eurocent waard om de titel te pakken.

GeertV

Postby GeertV » 07 May 2006, 06:28

Gisteren toch aantal merkwaardige uitslagen gevallen :

--> zoals al aangehaald wint Geudens van Haneveer met 5-3 (Haneveer had er precies nie echt veel goesting in) Mario had daarvoor reeds Peter Vertommen met 4-0 ingblikt en daarvoor Glenn Gillis met 4-2.

--> Peter Bullen eveneens eruit tegen Johan D'Hondt

--> Kris Thijs vloog eruit tegen Kasra Khavaran, die serieus goe bezig was. In de ronde ervoor klopte hij Jürgen Van Roy; matchke waarin bijna geen bal gemist werd. Kris maakte wel de hoogste break tot op heden : 131.

--> Kevin Van Hove moest in de 1/8 finale alles uit de kast halen tegen Serge Das 5-4
--> Yvan Van Velthoven verspilde niet veel energie : 4-0 tegen Ruddy Hulsmans, 4-1 tegen Gilles Drag en 5-0 tegen Gilbert Engelbos. Slechts 1 frame verloren op 3 matchen, ook met hem zal serieus rekening moeten gehouden worden.

--> Jürgen Vandenbossche had in eerste instantie moeite met Kurt Raets (4-2) en met Pascal Raes (4-3). Maar liet vervolgens zijn kunnen zien door Serge Lenaerts met 5-1 te kloppen.

Drie van de vier kwartfinales zijn nu gekend :
Mario Geudens vs Jim Spapen
Kevin Van Hove vs Jürgen Vandenbossche
Kasra Khavaran vs Yvan Van Velthoven

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 07 May 2006, 07:49

mijn drie getipte namen alvorens de trekking was gedaan lijken nu op een halve finale af te steven , kan misschien beter gokker worden idpv snookerspeler , lijkt meer mee te verdienen :lol: :lol: :lol:

Mario , Kevin , en Yvan go for it guys jullie zijn voor mij in ons land de 3 snookerspelers waarvoor ik het meeste respect heb en dus supporter ik voor jullie gasten.

Ook de anderen uiteraard succes gewenst, maar toch in minder mate dan :wink: :lol:

Return to “Archive BC Snooker”