Belgian Championship Men 2006

RAFCSTEVIE
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 04 May 2006, 08:46

heb dus reactie gekregen van BLOSO op dit voorval en ze hebben me aangeraden klacht neer te leggen bij het nationaal bestuur en bij de dopinglijn.
Bij deze dus gebeurt en ivm klacht het is héél simpel , ik had derde ronde moeten spelen tegen Hulsmans uit Limburg en niet meneer Convens en moest deze persoon ( Hulsmans ) nu zelf beslissen tegen mij te willen spelen eventueel nog, dan is voor mij héél de zaak opgelost.
Klopt hij me zal ik de eerste zijn hem te feliciteren en succes te wensen. Wenst hij dit niet , even goede vrienden , hij kan er ook niets aan doen.
Ook al wacht dan Van Velthoven ronde erna , dat kan me gestolen worden , trouwens die is te kloppen (als hij een mindere dag heeft :wink: ) uiteraard .

En nog 1 ding ze moeten figuren zoals de heer Convens uit de sport zetten , voor eens en voor altijd .

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 04 May 2006, 08:49

en ja ik zou graag in een bestuur komen maar zo lang ik zelf nog een bal kan potten wens ik mijn vrije tijd daar aan te besteden.

Ooit zal ik zeker de sport als bestuurslid een steen bijdragen , daarvoor zie ik dit spelleke te graag.

Met sportieve groetjes,
Last edited by RAFCSTEVIE on 04 May 2006, 09:05, edited 1 time in total.

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 04 May 2006, 08:53

by the way , ik wens alle zuivere spelers nog véél succes toe en dat de besten de finale op tv mogen spelen.

vooral mijn clubmaten die er nog inzitten : Guy Hendrickx, Freek Sermeeus, Jurgen Van Roy en Carl Peeters VEEL SUCCES gasten.

En mijn favoriet die goede indruk liet vorig weekend Mario Geudens : ook hem wens ik nog véél succes ( kwestie mijne pronostiek hoog te houden ) :lol: :wink: :lol:

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 04 May 2006, 15:41

RAFCSTEVIE wrote:heb dus reactie gekregen van BLOSO op dit voorval en ze hebben me aangeraden klacht neer te leggen bij het nationaal bestuur en bij de dopinglijn.
Bij deze dus gebeurt en ivm klacht het is héél simpel , ik had derde ronde moeten spelen tegen Hulsmans uit Limburg en niet meneer Convens en moest deze persoon ( Hulsmans ) nu zelf beslissen tegen mij te willen spelen eventueel nog, dan is voor mij héél de zaak opgelost.
Klopt hij me zal ik de eerste zijn hem te feliciteren en succes te wensen. Wenst hij dit niet , even goede vrienden , hij kan er ook niets aan doen.
Ook al wacht dan Van Velthoven ronde erna , dat kan me gestolen worden , trouwens die is te kloppen (als hij een mindere dag heeft :wink: ) uiteraard .

En nog 1 ding ze moeten figuren zoals de heer Convens uit de sport zetten , voor eens en voor altijd .

Heb inmiddels antwoord gehad vd bond en nu gooien ze nog een schepje er bovenop.
Ik moet eerst 60euro provisie betalen alvorens mijn klacht word behandeld , deze 60 euro krijg ik terug als ik in het gelijk word gesteld en dan zou de heer Convens deze moeten betalen.
Tjongjonge dit is echt erover , ik heb al gelijk gekregen , ik wil een sportieve rechtzetting of tenminste één o andere compensatie naar mij toe.
Dit lijkt mij een dictatoriale sport te zijn op deze manier , wel ik s-los geen 60euro, heb al genoeg geleden ( sportief en mentaal ).
De snookersport lijkt mij echt een onguur wereldje te worden.

Geef mij maar terug het tijdperk Frank Van Dijck , die zou bv de heer Convens met zen klikken en klakken hebben buitengegooid om te beginnen en nog vele andere zaken liepen toen véél beter.
Heb Belgium Ranking al de rug toegekeerd vanwege mijn gevoel een totaal verkeerd puntensysteem en seedingsysteem.
Hou de topspelers uit mekaar maar laat ze wel allemaal beginnen id zelfde ronde dat is mijn motto.
Moet ik nu ook nog BK de rug toekeren omdat ik daar nu zwart op wit het bewijs heb van gekregen dat ze me liever kwijt dan rijk zijn en dan verkiezen een drugskieken erin te houden ?
Pff weet het allemaal ni meer , gelukkig heb ik nog poolsport waar ik mij wel kan sportief in uitleven en eerlijk word behandeld als speler.
Resultaat zondeg zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat ze me nog zien op een BK.
Blijf dan liever enkel op regionaal vlak spelen just for fun en voor de club.
Kan er misschien beter een andere Antwerpenaar in mijn plaats spelen , ik word toch altijd geflikt.
4keer op 17 BK'S zoiets meemaken is echt teveel van het goeie aan het worden en ik voel mij geviseerd, heeft niets met paronoia te maken maar met realiteit.

Met sportieve groetjes

bubuke
Highest Break: 42
Club: Play Snooker

Postby bubuke » 04 May 2006, 16:32

Heb inmiddels antwoord gehad vd bond en nu gooien ze nog een schepje er bovenop.
Ik moet eerst 60euro provisie betalen alvorens mijn klacht word behandeld , deze 60 euro krijg ik terug als ik in het gelijk word gesteld en dan zou de heer Convens deze moeten betalen.

Effectief dit staat in het huishoudelijk reglement BBSA. Daar is één goede reden voor. Indien men dat niet in het reglement zet, dan kan men alle dagen een commissie bijeen roepen. Die mensen hebben ook andere zaken te doen dan allee dagen klachten behandelen. Op deze wijze is men zeker dat de indiener er meermaals over denkt en zeker is van zijn stuk. Begrijp mij niet verkeerd hé. In uw geval ben je zeker van uw stuk en zou ik doorzetten en de klacht indienen. Anders de je een plezier aan de tegenpartij.

De Brabantse spelers zouden niet twijfelen. Niet dat die om de 5 voet een klacht indienen tegen een andere speler of zo, maar voor hen geldt één woord "justice".

Niet enkel BLOSO voert controles uit maar ook de Vlaamse Overheid (het geval in Zottegem). En dat is inderdaad op onaangekondigde momenten. Normaal gezien op VSF/VIV manifestaties omdat BBSA niet erkend is door BLOSO. Maar het wordt natuurlijk niet uitgesloten.[/quote]

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 04 May 2006, 17:40

ivm klachten 60euro , heb telefoon gekregen van Antwerpse bestuur en zij zullen in mijn plaats klacht indienen en de 60euro betalen daar ze vinden dat ik totaal niet correct werd behandeld, en mij wél heb gedragen en respect heb getoond.

En vandaar ondanks mijn aanvaring met het Antwerps bestuur onlangs , héél tof en verassend te noemen dat ze dit doen.
Echt klasse en dit word ook al helpt het uiteindelijk dan niet zéér geäpricieerd door mezelf.

En nog een oproep aan alle spelers , vermits ik met de dopinglijn en BLOSO heb in contact gestaan , let op dti weekend voor alcoholgebruik tussenin de matchen want ik verwacht controles.
Sorry hiervoor oa aan lemmie maar ik moetsdit doen , stond tegen een muur te vechten en ik kan véél aan maar niet een muur.
Diegenen die graag een pintje drinken voor oftussen of na de match en nog moeten spelen , ook sorry hiervoor maar just is just en ik werd serieus gepakt langs a****r en kan dit niet pikken en laten schieten.

Groetjes aan iedereen

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 04 May 2006, 19:26

Is den boom ver door? :D

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 04 May 2006, 20:08

RAFCSTEVIE wrote:ivm klachten 60euro , heb telefoon gekregen van Antwerpse bestuur en zij zullen in mijn plaats klacht indienen en de 60euro betalen daar ze vinden dat ik totaal niet correct werd behandeld, en mij wél heb gedragen en respect heb getoond.

En vandaar ondanks mijn aanvaring met het Antwerps bestuur onlangs , héél tof en verassend te noemen dat ze dit doen.
Echt klasse en dit word ook al helpt het uiteindelijk dan niet zéér geäpricieerd door mezelf.

En nog een oproep aan alle spelers , vermits ik met de dopinglijn en BLOSO heb in contact gestaan , let op dti weekend voor alcoholgebruik tussenin de matchen want ik verwacht controles.
Sorry hiervoor oa aan lemmie maar ik moetsdit doen , stond tegen een muur te vechten en ik kan véél aan maar niet een muur.
Diegenen die graag een pintje drinken voor oftussen of na de match en nog moeten spelen , ook sorry hiervoor maar just is just en ik werd serieus gepakt langs a****r en kan dit niet pikken en laten schieten.

Groetjes aan iedereen

Ge hebt gelijk Steve.. als iedereen zou doen zoals gij, da zou alleen maar de sport ten goede komen.. Ik hoop echt dat er controle zal zijn en dat alle rotte appels verdwijnen!

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 05 May 2006, 06:09

bedankt Peter voor de steun , gelukkig krijg ik hierop alleen maar goede commentaar en het is te hopen dat dit het bestuur zijn ogen doet open gaan, daar doe ik het vooral voor , krijg ik persoonlijk geen compensatie maar heb ik de sport helpen zuiveren op deze manier kunnen ze misschien een standbeel oprichten ofzo :wink: :lol:
Kan er al wel mee lachen nu maar eigenlijk kook ik nog steeds van binnen en dit gaat voor een deel mijn zomer verpesten zeker weten want telkens ik die keu oppik nu ,denk ik eraan wat ze mij geflikt hebben.
Gelukkig kan ik nog wat pooltoernooikes spelen om mijn zinnen te verzetten.

groetjes en nogmaals bedankt aan iedereen die mij hier steunt.

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 05 May 2006, 07:02

heb inmiddels zojuist telefoon gekregen ivm vergadering en behandeling van mijn punt.
Klacht indienen ook als regio helpt niet want .......er zijn op 1mei (bewuste avond) geen officiële papieren ingevuld ivm klacht van mijnentwege. Ik wou dit nochthans doen maar kreeg van de heer Jamro te horen dat dit niet mogelijk was. Gelukkig heb ik dus niet die 60euro betaald om mijn klacht te laten behandelenwant die had ik ook nog kwijt geweest.
Dit is lachen met rechtvaardigheid en het mes nog dieper steken.
Ik mag wel een brief verwachten met hun excuses en mijn gelijk, toch al iets maar wat koop ik ermee, nietsdus.
Wel ik ben beried terug Belgium Ranking te spelen ( als het past id agenda ) en ze zouden mij tenminste een paar jaar gratis deelname mogen geven.

Heb nu nog maar is het bewijs gekregen dat je tegen de macht niet op kan, lang leve de dictators.
Ik hoop dat BLOSO binnenvalt en er een pak spelers ziet drinken volgend weekend en dat de BOBO'S vdbond hun subsidie kwijt zijn ,ze zijn het niet waard.

lemmie
Highest Break: 147

Postby lemmie » 05 May 2006, 07:26

Zoals ik al eerder zei Stevie,ge hebt groot gelijk!
Ge moet u ni verontschuldigen tegenover mij he,helemaal ni.
Zo ver is het mij nog ni dak ni meer kan snookeren zoder te drinken zene :lol:
Ik zal wel ne goeie drinken na mijn wedstrijden,op uw kosten dan :D
Zondag zien we elkaar met de ploegen he,is weer lang geleden.
Ben ook heel blij da ge zoveel steun krijgt van iedereen en zeker van het bestuur!
Mijne steun heb je,maar da wist je al he!

Go for it dude!!

GeertV
Highest Break: -1

Postby GeertV » 05 May 2006, 07:49

Als dhr. Jamro weigerde om u een officiele klacht te laten neerpennen, waarom wordt hij dan niet gehoord hierover. En als dat zo is en als getuige gevraagd wordt, mag hij zeker niet in de commissie zetelen die de klacht behandeld, want dan is hij betrokken partij, niet ?

Ben trouwens eens benieuwd of scheidsrechters morgen instructies gaan krijgen aangaande deze (uit de hand lopende) problematiek.

'k Vind het een heel nobel gebaar van VSF-Antwerpen om in jouw plaats klacht neer te leggen, Steve, en vind het niet kunnen dat zij als regionaal bestuur dat niet kunnen.

Het zou misschien meer druk zetten als alle regio's zouden samenspannen, want op deze manier komt Antwerpen er uit als den dwarsligger.

Hoop gewoon dat er eerherstel komt voor jou Steve, en dat voor eens en altijd hier serieuze lessen uit getrokken gaan worden.

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 05 May 2006, 09:20

Oeps , het loopt hier weer uit de hand.

Klacht indienen kan WEL, alleen is de vraag : heeft het zin.

Welke klacht
1) op alcohol gebruik : is er een officiële vaststelling gedaan ??
zijn er getuigen?? was de speler op de hoogte ??

2) ander misbruik : is er officiële vasstelling gedaan door een daardoor
bevoegd persoon ??

Een officiële verontschuldiging aan Steve is in mijn ogen het enige wat
momenteel kan.

Zoals Brian al melde kan Hulsmans er ook niets aandoen, en mogen we hem de match niet ontnemen (hij kan natuurlijk altijd zelf erom vragen)
Maar eerst moet er dan nog een tuchtcommissie komen om Steve in
zijn gelijk te stellen. (duurd wel even, en is niemand mee vooruit)

Wat die subsidie betrefd, je denkt dus echt dat het bestuur daar profijt
aan heeft ?

De volledige subsidie gaat naar het secretariaat en jeugdwerking.
Doe de subsidie weg, en er zal weer een VRIJWILLIGER zich moeten
opofferen om het secretariaat te doen (voelt iemand zich geroepen).

Het is makkelijk te kappen op de bond, maar probeer ook eens met
opbouwende voorstellen te komen.

We zoeken zaalwachters om kontrole te doen, zodanig dat er geen
alcohol in de venue komt.
Kandidaten zich aanmelden bij de tornooileiding.

Ook zoeken we mensen om de venue te verbouwen van zaterdag op
zondag tijdens het laatste weekeinde, U kan zich ook aanmelden bij
de tornooileiding.

Ik verwacht niet echt veel respons, want kappen is makkelijker dan
werken en U ECHT inzetten.

vriendelijke en sportieve groeten
De_Ludo

Edu
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Postby Edu » 05 May 2006, 09:35

Wie weet had Convens ook wel gewonnen zonder 'misbruik'... Om eerlijker te zijn qua resultaat, zouden ze de match moeten herspelen zonder verboden middelen... Wel spijtig voor Hulsmans, maar als hij vorige keer 3-0 kon winnen, moet hij dat nog wel eens kunnen.

Steve, je had misschien je commentaar op het wedstrijdblad kunnen schrijven, dat moet Robby toch tekenen... Als hij dat dan doet, geeft hij toe.

Misschien de reden waarom Robby drinkt:

Een kudde buffels kan zich alleen zo snel verplaatsen als de langzaamste buffel en als de kudde wordt opgejaagd, is de langzaamste en slapste in de staart van de kudde, degene die het eerst gedood zal worden. Deze natuurlijke selectie is goed voor de kudde als geheel, omdat het regelmatig verliezen van de slappelingen de gemiddelde snelheid en gezondheid van de hele kudde verbetert. Op een gelijke manier, kan het menselijk brein alleen zo snel opereren als de langzaamste hersencellen welke de elektrische signalen verwerken. Recente epidemiologische onderzoeken in Detroit hebben uitgewezen dat het overmatig innemen van alcohol de hersencellen doodt. Alcohol valt de langzaamste en slapste hersencellen als eerst aan. Aldus, het regelmatig consumeren van bier helpt het elimineren van de langzaamste hersencellen, dit maakt het brein een steeds snellere en meer efficiënte machine. Het resultaat van deze grondige studie bevestigt en evalueert de link tussen weekendfeestjes en de prestaties op het werk. Het verklaart ook waarom na een paar jaar na het verlaten van de universiteit en na het trouwen, de meeste professionals niet meer op kunnen tegen de prestaties van de pas afgestudeerden. Alleen degenen die zich strikt houden aan een regime van regelmatige alcoholconsumptie kunnen de intellectuele niveaus die zij in hun studententijd hadden vasthouden. Daarom, dit is een oproep aan jullie allemaal. Als ons land zijn technologische waarde verliest, als we ten onder dreigen te gaan moeten we niet thuis gaan zitten kniezen, maar zeggen waar het op staat... Ga terug naar de kroeg. Hijs leeg die halve liter. JOUW BEDRIJF en JOUW LAND heeft je nodig op het best van je kunnen. Je moet jezelf niet onthouden van een carrière die je zou kunnen hebben. Neem het leven bij de kraag en word wat je kunt worden: ...DRINK

:wink:

MG
Highest Break: 86

Postby MG » 05 May 2006, 10:15

Edu, ge stijgt in m'n achting :D

'k Ga da tekstje eens afprinten en aan die van ons laten zien denk :twisted:

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 05 May 2006, 10:56

in elk geval het recht heeft niet gezegevierd en de dictators krijgen weer hun zin zo simpel ligt de zaak.
Ik hoop nog op 1 of ander compensatie te kunnen rekenen van de bond naar mij toe maar reken daar ook eigenlijk al niet meer op, een excuus bevestigt alleen maar mijn gelijk maar daar koop ik 100 keer niets mee.

overweeg terug Belgium Ranking te spelen als het systeem ( zou misschien gebeuren ) veranderd, alleenal om die ongure figuren telkens weer recht id ogen te kunnen zien.

Nogmaal bedankt aan het Antwerps bestuur om te proberen mij te helpen, word zeker en vast gëaptricieerd.

Groetjes

Indy
Highest Break: -1

Postby Indy » 05 May 2006, 14:38

Ik ben akkoord dat er een aantal zaken niet thuishoren in de snookersport, maar er worden hier volgens mij ook serieuze lappen op gegeven.

1. Volgens mij is in dit landje nog altijd iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Ik trek hiermee de woorden van RAFCSTEVIE niet in twijfel, maar als hij zoiets aanhaalt moet hij met bewijzen afkomen, en bij mijn weten zijn die er vooralsnog niet.

2. Als RAFCSTEVIE op het moment zeker was van zijn zaak had hij met al zijn ervaring maar de match moeten stopzetten. Ik hoor hier commentaren dat het sportief is dat hij toch de match voortgespeeld heeft. Ik vind dat zever. Ofwel speelt ge voort en komt ge er daarna niet meer op terug, ofwel stopt ge de match en als ge gelijk krijgt wint de sport en gij aan uitstraling.

3. Als RAFCSTEVIE hier een compensatie voor geven, dan moeten ze die compensatie ook geven aan de persoon uit het gewest van Covens die net niet mee mocht naar het BK, en aan alle anderen die hier rechtstreeks of onrechtstreeks schade aan ondervonden hebben, en dan kunt ge zo een serieus precedent veroorzaken

Versta mij goed, aan doping in de sport in het algemeen moet iets gedaan worden, maar gans deze hetse gaat wel heel ver.

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 05 May 2006, 15:28

Aan : allen

Beste snookervrienden,

Naar aanleiding van opmerkingen afgelopen maandag 01.05 tijdens het BK in Alken werd het alcoholverbruik ter sprake gebracht op de vergadering BBSA van donderdag ll 04.05.
Eveneens werden Bloso en de Vlaamse gemeenschap gecontacteerd .

1. BLOSO.

Bloso is verantwoordelijk voor de erkenning en subsidiëring van Vlaamse
sportfederaties. Zij verwijzen naar de richtlijnen van de Vlaamse Gemeenschap.
Zelf doen ze géén controles. Dit blijkt na raadpleging van 5 personen van Bloso.

2. VLAAMSE GEMEENSCHAP

Na contact met de Anti-Dopinglijn ( 0800-30201 ) bleek het alcoholgebruik voor hun niet ter discussie te staan. Zij stelden géén alcoholcontrole’s uit te voeren. Raadpleging van hun website ( http://www.dopinglijn.be ) verwijst daarentegen wél naar een verbod via WCBS ( dus biljarten / pool / snooker ) . Zij stellen op de website dat “alcoholverbruik binnen wedstrijdverband “ verboden is !! Opgelet , en dit naast autosport / boogschieten / speedbootraces / motocross , ook voor petanque !!

3. BBSA

In onze reglementering is er wél sprake van een verbod voor ALLE ( dus ook
supporters ! ? ) aanwezigen tijdens kampioenschappen en dit al sinds 1999. Dit werd
waarschijnlijk de afgelopen jaren meer als een gedragscode dan als reglement
beschouwd. In 2004 werd dan een informatieve folder verspreid naar alle gewesten en
afgelopen jaar 2005 werd dit strikt ( voor zover mogelijk ) gevolgd tijdens het BK . De
tornooileiding in Alken was hier echter niet van op de hoogte waardoor het spijtig
gebeuren en waarvoor wij ons dan ook welgemeend excuseren.
De Raad van Bestuur heeft donderdag 04.05 beslist om dan ook meteen alle
alcoholische dranken te verbieden tijdens het verder verloop van het BK in de venue.
Ook de referees zullen hiervan op de hoogte gebracht worden zodat de opvolging
100% zal zijn.
Tenslotte hopen wij op het begrip van alle spelers en supporters te mogen rekenen .

SLOTBEDENKING

Gezien de Vlaamse Overheid , volgens hun website , alcohol verbiedt tijdens biljarten ( dus ook snooker ) in wedstrijdverband ( en hier niet verder specifieert ) veronderstellen wij dat deze reglementering geldt voor ALLE snookeractiviteiten in wedstrijdverband . Dus ook Vlaamse Kampioenschappen / Belgium Rankings / Nationale Rankings én zelfs interclubwedstrijden……!
In hoeverre dit realiseerbaar is , durven wij ons af te vragen . Stof tot nadenken alleszins.

Tornooileiding BK 2006 Alken

Eddy Jamro Luc Neyens

ziehier dus het antwoord van de bond op mijn probleem, ik heb en had dus gelijk en word toch benadeeld.
reglement bestaat vanaf 1999 en niemand die dag in Alken wist ervan , zéér ongeloofwaardige bestuursleden die blijkbaar na 7 jaar hun regelementen nog niet kennen, dat is mijn conclusie.
Zéér hilarisch te noemen en alles behalve proffessioneel.

en de reden waarom ik heb voort gespeeld , simpel : leek mij de enige manier om te winnen op dat moment, had toen al het gevoel tegen een ditatuur te spelen alsook tegen de reglementen alsook tegen de referee en alsook tegen mijn tegenstrever, dacht kans te hebben ook al was het 4 tegen 1, verkeerd gedacht dus , ik ben ook maar een mens van vlees en bloed.

Hier eindigt dus heel dit scenario en ikzelf houd er een wreed slecht gevoel aan over en begin nu echt wel een haat te krijgen tegen bepaalde mensen en de sport ook, toch zal ik blijven spelen want mijn liefde voor het spel overwint uiteindelijk.

Groetjes van een geflikt iemand .

RAFCSTEVIE

Postby RAFCSTEVIE » 05 May 2006, 15:35

@indy, jij noemt dit een hetze, wel jij zou het zelf eens moeten meemaken dan zul je wel anders piepen.

voor mij is het simpel ik blijf erbij iemand die de reglementen niet naleeft ener ongestraft mee wegkomt en zijn match wint staat boven de wet en dat is ps voor een hetze zorgen.

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 05 May 2006, 16:51

Eens iets anders, de head-to-head is aangepast voor dubbels en men.

Van zodra er andere uitslagen binnen zijn, hou ik jullie op de hoogte.

Ondanks alles hoop ik dat de meeste onder jullie dit weekeinde toch
plezier zullen hebben in de snooker of aan den toog.

De_Ludo

Return to “Archive BC Snooker”