Planning BK 2012!

Hendrik

Re: Planning BK 2012!

Postby Hendrik » 08 May 2012, 18:07

ben toch eens benieuwd in welke mate het is aangepast en

wat betreft de lotingen mag nu toch wel stilaan bekend gemaakt worden

joske pot alles

Postby joske pot alles » 09 May 2012, 09:53

pink wrote:
joske pot alles wrote:Ondertussen heb ik ook opgevangen dat geen enkele andere club de mogelijkheid heeft gehad om zich kandidaat te stellen :shock: :shock: .
Ongelooflijk!!
Is dit vriendjes politiek??

Zijn er nog clubs met 15 tafels , en die ook nog eens bereid zijn om hun zaak volledig aan te passen voor het BK ?

Misschien wel? (bv matchroom, ...) Dat is het em juist. Vind gewoon dat in deze situatie (afschieten van bk in een venue) iedereen de kans had moeten krijgen een bk te organiseren. En vermits het dan toch ' een soort Belgium Ranking ' is, hadden misschien 2 of meerdere clubs zich kandidaat kunnen stellen (bv zuma, mambo, trickshot, ...).
En wat bedoel je met 'hun zaak volledig aan te passen?'
Enfin, het gaat er mij gewoon om dat het precies allemaal nogal eenzijdig beslist is geweest.
Het is nu zo en we kunnen er toch niets meer aan veranderen, dus leggen we er ons hoofd maar best bij neer. Maar zouden dit toch wel moeten vermijden voor de toekomst. En de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zouden op het matje geroepen moeten worden.

zaitchik
Highest Break: 0
Club: De Komma

Postby zaitchik » 11 May 2012, 21:31

Ik lees hier al maanden ongelooflijke zever van mensen die het blijkbaar allemaal wel ergens gehoord hebben, vooral diegenen die zich blijkbaar afvragen waarom niet iedereen zich kan kandidaat stellen.
Lees eerst artikel 11.1.1 eens van het HR eens na en spui dan kritiek

Over kritiek gesproken : er komen binnenkort wat stoelen vrij in de RvB en AV BBSA
Misschien voelen enkelen zich geroepen om te komen kijken hoe het er echt aan toe gaat ... dan moet ge niks ni meer hebben van horen zeggen

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 12 May 2012, 10:17

Waar is die livescoring?

Kevinvhs
Belgium Ranking: 1
Highest Break: 144

Postby Kevinvhs » 12 May 2012, 12:05

zaitchik wrote:Ik lees hier al maanden ongelooflijke zever van mensen die het blijkbaar allemaal wel ergens gehoord hebben, vooral diegenen die zich blijkbaar afvragen waarom niet iedereen zich kan kandidaat stellen.
Lees eerst artikel 11.1.1 eens van het HR eens na en spui dan kritiek

Over kritiek gesproken : er komen binnenkort wat stoelen vrij in de RvB en AV BBSA
Misschien voelen enkelen zich geroepen om te komen kijken hoe het er echt aan toe gaat ... dan moet ge niks ni meer hebben van horen zeggen

Het wordt tijd he dat het bestuur eens volwassen gaat vergaderen ten goede van de sport en de omgeving ipv mekaar daar af te schieten en je moet niet doen alsof wij dat nooit te weten zouden komen.
Het wordt ook stilaan tijd dat die reglementen herzien worden want ze verstoppen zich achter reglementen die constant uitgedund worden met allerlei kleinere regeltjes, dit moet gedaan zijn. Deze worden soms ook gebruikt om zichzelf in te dekken (onlangs getuige geweest van....) in verschillende gevallen en dit is ronduit schandalig.

Weg ermee zeg ik en terug van een schone lei beginnen met een volwassen communicatie voor de sport en de omgeving.

Het is altijd makkelijk om te zeggen: bekijk reglement... We horen als spelers niets anders, maar eens een deftige uitleg zonder rond de pot te draaien kan niet bij sommige leden. Zodoende krijg je ook de meest bizarre of onnozelste commentaren binnen.

Die kritiek is terecht, als ze op een volwassen manier hadden leren communiceren of vergaderen en gedacht hadden in het goede van de sport en zijn beoefenaars dan kregen ze zoveel kritiek niet over ze heen, denk daar maar eens aan.

Er zijn mensen die toch moeten werken en moeten kunnen zien wanneer ze vrij moeten maken voor het BK als ze op een andere dag zouden terug moeten spelen. Waarom krijgen we voor de eerste keer niks te zien van de loting van het BK?

PS: vragen om in het bestuur te zetelen is makkelijk als het een zootje is geworden en dan zeggen dat men er nadien niks meer van wil weten. Het is dankzij sommige - noem geen namen - dat het zover gekomen is waardoor veel mensen er direct de brui aan zouden geven.

Wij moesten vroeger ook onze eigen rotzooi opkuisen als kind en nu soms nog.

Actie reactie is de logica van een mens.

zaitchik

Postby zaitchik » 13 May 2012, 10:22

Om effe duidelijk te zijn (dan komen er misschien minder boterhammen tekst die na een halve zin al onmiddellijk terug over iets anders gaan !) : art 11.1.1 zegt dat IEDEREEN zich kan kandidaat stellen voor het organiseren van een BK : de stelling of de vragen waarom bepaalden dat dan wel konden en anderen blijkbaar niet gaat dus niet op.

Dat wil zeggen dat ook Tino zich had kunnen kandidaat stellen ! En met kandidaat stellen bedoel ik TIJDIG (wat de laatste jaren nog niet ene keer is gebeurd !!!)

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 13 May 2012, 11:25

Als er zich dan maar één club (of venue, want het BK gaat door in 1 van deze) heeft kandidaat gesteld voor het BK (wat ik uit bovenstaande opmaak), is het triestig gesteld met het belgisch snooker...

zaitchik

Postby zaitchik » 13 May 2012, 13:00

Ik deel Uw mening, Johan

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 13 May 2012, 15:31

Hier achter woont een boerke met een grote loods .
Mag die zich volgend jaar ook kandidaat stellen . Dan is er mss meer plek .

;-)

snookerke

Postby snookerke » 13 May 2012, 15:33

Kan mss een tapwagen en een hamburger fritkraam buiten zetten dan. En waarom niet ineens een draaimolen dan maken we er een vlaamse kermis van ;-)

zaitchik

Postby zaitchik » 13 May 2012, 17:42

Snookerke heeft het blijkbaar helemaal gesnapt
Maar iedereen moet op tijd zijn, want ondanks de heisa (waarvan iedereen blijkbaar alleen de negatieve kanten blijkt te zien) zijn er nu al GEDEGEN kandidaten voor 2013 : al jaren niet meer gezien, ruim een jaar op voorhand !!!

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 13 May 2012, 18:54

Waarom moet een kandidaat zich aanbieden ? Ik denk eerder dat BBSA iemand zou moeten contacteren om een geschikte zaal te pakken te krijgen. Als je gaat huwen, moet je toch ook niet wachten tot de mensen zich aanbieden ?

Stel nu dat 2 clubs zich aanbieden via de juiste weg én binnen de juiste periode en ze zijn de énige, dan wordt het BK daar gespeeld ? Trianon - Leug bvb?

Elk jaar hebben we al gehoord dat er een overeenkomst is om de zaal te huren voor de 3 volgende jaren (Mol 2 jaar geleden en Duffel vorig jaar) het was elke keer van: "de komende 3 jaar dan spelen we in die venue".

Dat er dan gespeeld wordt in de St. Martinus:

1. waarom wordt er dan niet gezorgd dat de verlichting van de venues gehangen wordt in die club ?
2. zijn dat écht de snookerballen van BBSA die gebruikt worden ?
3. waarom lopen die tafels zo TRAAG desondanks nieuwe lakens ?
4. waarom springen de banden op als je er een bal opspeelt desondanks nieuwe lakens ?

de eerste tafel boven is er een oneffenheid in het laken ter hoogte van de leisteen rechter blauwe pocket, mijne ploegmaat speelde een shot, den bal vloog een centimeter de lucht in!

Het spijt me maar op 't einde van de maand speel ik Belgium Ranking 6

snookerke

Postby snookerke » 13 May 2012, 19:21

Mss beter een lamp of verstraler op uw stokte mo nteren dan heb je licht .
Heb vandaag ook soms in de donker achter een bal gezocht.
ni gevonden jammer genoeg.
Mss lag hij achter één van die muurtje waar we soms moesten opzitten om te kunnen spelen .
BK SNOOKER?
BK GROOTSTE FLOP ZEKER.
er lag één enquête om.in.te vullen .
HAdden er één moeten leggen wat je over dit bk denkt. ai ai ij

zaitchik

Postby zaitchik » 13 May 2012, 19:50

Ik ga stoppen met trachten mensen aan te tonen dat ze niet weten waarover ze praten, want zoals ik hierboven enige posts geleden aanhaalde gaat het na een halve zin telkens al over iets anders in de betogen

En by the way, Snookerke : die enquete waarvan sprake is er één van de spelerscommissie !!!
Ik dacht dat dat een goed initiatief was? Gaan we die mensen ook al bekritiseren van bij hun eerste beleidsdaad ?
De beste stuurlui blijven blijkbaar aan wal staan ...

Kevinvhs

Postby Kevinvhs » 13 May 2012, 21:35

luchtzak wrote:Waarom moet een kandidaat zich aanbieden ? Ik denk eerder dat BBSA iemand zou moeten contacteren om een geschikte zaal te pakken te krijgen. Als je gaat huwen, moet je toch ook niet wachten tot de mensen zich aanbieden ?

Stel nu dat 2 clubs zich aanbieden via de juiste weg én binnen de juiste periode en ze zijn de énige, dan wordt het BK daar gespeeld ? Trianon - Leug bvb?

Elk jaar hebben we al gehoord dat er een overeenkomst is om de zaal te huren voor de 3 volgende jaren (Mol 2 jaar geleden en Duffel vorig jaar) het was elke keer van: "de komende 3 jaar dan spelen we in die venue".

Dat er dan gespeeld wordt in de St. Martinus:

1. waarom wordt er dan niet gezorgd dat de verlichting van de venues gehangen wordt in die club ?
2. zijn dat écht de snookerballen van BBSA die gebruikt worden ?
3. waarom lopen die tafels zo TRAAG desondanks nieuwe lakens ?
4. waarom springen de banden op als je er een bal opspeelt desondanks nieuwe lakens ?

de eerste tafel boven is er een oneffenheid in het laken ter hoogte van de leisteen rechter blauwe pocket, mijne ploegmaat speelde een shot, den bal vloog een centimeter de lucht in!

Het spijt me maar op 't einde van de maand speel ik Belgium Ranking 6

Groot gelijk Bart , ik wist dit al voor we begonnen te spelen, ge moet u kandidaat stellen maar ze blijken zelf aan te geven dat een dergelijke aanpassing BK venue te veel is.
Als de verlichting er niet is en de banden al niet kunnen vernieuwd worden, banden springen al een paar jaar, maar is naar laten kijken of aanpassen wegens groot tornooi is te duur.....dan stopt het bij mij.
Het belangrijkste is niet gedaan gewoon een laken erop en toog afsluiten en klaar is kees.

Al die loze beloften die erbij komen is voor ons content te stellen, en er ons over te doen kalmeren.
Zoals een baby in het slaap sussen .... :mrgreen:

Als we zo laag gevallen zijn om als spelers ons vel zo goedkoop te laten schieten dan vrees ik het ergste, en eindigen we zoals in Nederland.

We moeten allemaal elkaar steunen als spelers en niet kijken naar wie welk idee en wat wie doet, maar gewoon allemaal aan hetzelfde eind trekken.

Nick65
Highest Break: 71
Club: enbild , Neerpelt

Postby Nick65 » 13 May 2012, 21:49

Ik wil ff reageren op de manier waarop de lokatie van het BK toegewezen wordt.In Nederland wordt het NK al sinds het begin in de jaren 80 gespeeld in diverse clubs.Die kunnen zich dan opgeven via de KNBB die de mogelijkheid daarvoor aanbied op de site ruim vantevoren en aan de hand van het aantal inschrijvingen worden de voorrondes gespeeld in de benodigde clubs.Werkt altijd perfect plus dat de clubs hier ook nog omzet uit halen want de bar is gewoon open , dus ook nog eens zeer gezellig wat ik altijd belangrijk vind op een tornooi.

Kevinvhs

Postby Kevinvhs » 13 May 2012, 21:54

zaitchik wrote:Snookerke heeft het blijkbaar helemaal gesnapt
Maar iedereen moet op tijd zijn, want ondanks de heisa (waarvan iedereen blijkbaar alleen de negatieve kanten blijkt te zien) zijn er nu al GEDEGEN kandidaten voor 2013 : al jaren niet meer gezien, ruim een jaar op voorhand !!!

De negatieve kanten zien is nu eenmaal de prijs als je ergens bovenaan staat of bovenuit steekt als bv bestuurslid of als topspeler: en dan heb ik deze woorden hiervoor (zonder bijbedoeling) ..... leer ermee leven en probeer dat negatieve te verminderen samen, of stop ermee.

Ik ken het gevoel en dat zal zowel jij als al de rest hogerop blijven hebben, tenzij je deze kan weg werken zoals ik nu probeer te doen maar perfectie bestaat niet.
Dit is nu eenmaal de keerzijde van een hogere functie of om bv topspeler te zijn.
Dan is er geen ander mogelijkheid om het zo goed mogelijk te doen, en al de rest naast u te leggen.

Het probleem is als er ergens een trein ontspoort, dan heeft heel het netwerk er last van en dus moet dit vermeden worden. Wat niet het geval is momenteel en dan komen ook de klachten van overal binnen.

snookerke

Postby snookerke » 14 May 2012, 07:12

Die enquête van het spelerscomité was goed genoeg voor mij.

De bond had er één moeten leggen voor dit bk.

Het bk laten spelen waar de spelers nog niet eens goed achter hun bal kunnen gaan staan omdat er
overal muurtjes in de weg staan , dat.kan niet vindt ik

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141

Postby peterbullen » 14 May 2012, 08:36

Ben ook gaan spelen op de dubbels dus, en bij mijn eerste stoot wist ik al dat het 6811 was ipv hainsworth die we gewoon waren de laatste paar jaar. Het is spijtig maar er is nu niks meer aan te doen, de mensen van St. Martinus doen hun best, het was aan bbsa om alles in orde te maken..
Maar zagen heeft geen zin meer nu, we moeten vooruit kijken en zien dat dit NOOIT meer kan gebeuren, wij als spelersraad zijn al bezig met een aantal fouten eruit te halen.. proberen eruit te halen zal ik maar zeggen, maar ge moet ergens beginnen.

By the way op facebook bestaat een pagina van de spelerscommissie, https://www.facebook.com/pages/Spelersc ... 0959253442
daar mogen jullie voorstellen geven, adviezen, maar zolang die er al is, ik heb daar nog niks op gezien.. ?

En er is een mailadres waar alle commentaren en adviezen welkom zijn!
spelerscommissie@gmail.com

Dus bij deze, stop met zagen, speel uw BK zo goed mogelijk en volgend jaar zal het beter zijn!
Succes iedereen..

marc_dierens

Postby marc_dierens » 14 May 2012, 09:34

Peter, ge hebt gelijk, we gaan gewoon er het beste van moeten maken, maar het is gewoon een enorme ontgoocheling dat de bekroning van het seizoen op zo'n manier ontspoort. Het is normaal dat vele mensen dan hun frustratie willen uiten in de vorm van klagen en zagen. Zelf heb ik da op Facebook ook gedaan in mijn status update. Eerlijk gezegd heb ik niet veel motivatie om te gaan spelen op het BK Men, en met die loting is het ook niet helemaal correct blijkbaar. Maar de goesting om een balleke te stoten komt toch stilaan terug ;)

En laten we ook eerlijk zijn, als er effectief mensen te laat zijn met een kandidatuur, tja, dat is dan jammer, en vooral ook dom zou ik zeggen. En dat er nu veel kandidaten zijn voor 2013 is inderdaad alleen maar toe te juichen :thumbup:

De ingevulde enquête van de spelerscommissie ligt klaar, ik breng ze zeker mee zaterdag 26 mei om 10u of om 14u, want God weet wanneer ik nu moet spelen :mrgreen:

Return to “Archive BC Snooker”