Planning BK 2012!

Kevinvhs
Belgium Ranking: 1
Highest Break: 144

Re: Planning BK 2012!

Postby Kevinvhs » 31 Mar 2012, 17:48

Mitu wrote:Met alle respect voor de inspanningen die ze in Sint-Martinus ongetwijfeld zullen doen, maar een BK in een club heeft nog niet 10% van de 'chemie' die een BK in een venue uitstraalt. Geef toe, de venues in Alken, Mol en Duffel waren telkens toch een veel leukere omgeving om te vertoeven dan een snookerclub? Je had tenminste het gevoel dat je op een 'event' was, waar je zelf deel van uitmaakte.

Ik stel mij toch enkele vragen:

Wat met tribunes? Sommige tafels in Sint-Martinus hebben helemaal geen mogelijkheid om te kunnen zitten. Laat staan dat er voldoende ruimte is tussen de tafels. Ik kijk al reikhalzend uit naar het BK Dubbels. Met 4 rond een tafel waar het amper mogelijk is om er met 2 vrij te kunnen bewegen.

Zal er voldoende zitplaats zijn voor diegenen die niet moeten spelen? Wat met het rumoer dat een BK onlosmakelijk creëert bij een gezellige pint aan de bar? Mogen mensen die iets willen eten nog in hun broodje bijten zonder door kwade blikken neergesabeld te worden? Is de organisatie voldoende gewapend tegen de massale klachten die zullen binnenstromen?

En last but not least: wat is de echte beweegreden om naar een club over te schakelen? Financiën? Dan wil ik die boekhouding toch eens graag bekijken. Referees worden afgeschaft tijdens BR's, terwijl er voor het prijzengeld amper een klein verschil merkbaar is. Is al het geld naar de PTC gegaan? Dan vind ik dat een volkomen overbodig initiatief (alle wereldtoppers die we zien ten spijt), want daardoor zet de bond zijn eigen spelers (en dus inkomsten) compleet buitenspel en (toepasselijk tijdens deze periode) in de kou.

Of is het nog een andere reden?

Mij lijkt het écht een noodzaak dat er dringend een spelersraad wordt samengesteld. Deze kan dan met het bestuur samenzitten, om de steeds groter wordende problematiek te bespreken (want dit is heus niet het enige probleemgeval). En zo snel mogelijk aan te pakken.

En kom aub niet af met een drogreden als 'Wie het beter kan, komt dan maar zelf in het bestuur'. Alle respect wat de bestuursleden van vrije tijd in onze sport steken, maar toon bij beslissingen ook wat respect voor de spelers zelf.

Vandaag bevestiging Sint Martinus gehad ..... :-(
BK verliest al zijn glorie en rust dit is alvast mijn respons op de mail :

Geachte leden, bestuursleden

Ok, ik doe mee met alles waar ik voor geselecteerd ben, maar ik wil er wel op wijzen dat ik mijn drinken en eten zelf meebreng van thuis als een soort van protest tegen het onttronen van het BK voor alle spelers die naar dat speciale BK (wat het was), uitkeken om mee te doen en nu teleurgesteld zullen of kunnen zijn om de spelers te steunen tegenover de bestuursleiding.
Even goeie vrienden, dit is niks tegen jullie zelf en ik kan goed met jullie opschieten, maar we leven als vrije meningsuitende wereld en ik vind dat we als spelers niks van rechten hebben op dit moment in ons snookerlandje. We worden behandeld als poppetjes in een voorstelling. Ik vind sommige dingen vergezocht, zeker als er op de ptc gemeld is dat er alles aan gedaan wordt om snooker in België omhoog te halen, dan vind ik dit toch wel de eerste stap omlaag.

Ik hoop hierbij dat er een einde komt aan het aan zichzelf denken van spelers en bestuursleden, net zoals refs, en we allemaal eens elkaar steunen en aanhoren zoals het moet en we via een volwassen verderwerking naar de toekomst iets kunnen opbouwen in de positieve richting.
Ik wil geen boycot maken van het BK in Martinus, maar wel een protestactie als speler die niet enkel aan zichzelf denkt maar ook aan de toekomst van de sport en naar anderen toe die al blij zijn als ze eens een BK kunnen meedoen omdat ze van snooker houden, maar op deze manier zal hier wel een einde aan komen bij verschillende spelers. Realistische conclusie: we worden zoals Nederland. Daar staat ook niets op punt en komen ze er niet uit, met als resultaat bijna geen spelers meer en geen inkomsten bij het bestuur.

PS: Dit gaat om het BK zelf en de spelers, niet om de club Sint Martinus.

Mvg

Kevin Van Hove

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 03 Apr 2012, 07:44

Frigoboxtoeristen, mannekes, mannekes, mannekes :lol:

Ik boycot het BK wél: ik heb mij opzettelijk niet geplaatst :roll: 8-)

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 03 Apr 2012, 08:03

FrenzY wrote:Ik boycot het BK wél: ik heb mij opzettelijk niet geplaatst :roll: 8-)

misplaatst dus :twisted:

marc_dierens

Postby marc_dierens » 03 Apr 2012, 16:59

Kevin, dus ge hebt niks tegen Sint-Martinus, maar ge wilt wel nie dat ze enige inkomsten aan u hebben. Vreemde logica die gij hanteert zenne :lol:

Zelf ben ik ook teleurgesteld, maar we zien wel. Ik ga niet direct iets afbreken wat ik nog niet gezien/meegemaakt heb.

Afspraak binnen een maand of 2 voor de evaluatie ;)

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 03 Apr 2012, 21:24

Allé, nog maar eens uit mijn startblokken schieten.

Ik zal eens een paar gedachten op rij zetten. Dit zal bij sommigen hard aankomen. In ieder geval is dit een frontale aanval (nu ja, de beslissing is inmiddels gevallen), en geen ... hoe zeg je dit zo mooi : lobbying. Een filosoof zei over lobbying het volgende : "Uw vrienden achterbaks een loer draaien door op voorhand bepaalde afspraken te maken waaraan ze zich niet verwachten".

Allereerst wil ik verduidelijken dat ik niets tegen Sint-Martinus of Oost-Vlaanderen heb. Ik ben er zelfs van overtuigd dat VSF Oost-Vlaanderen en Sint-Martinus gaan proberen om hun beste beentje naar voor te brengen.

Hoe zijn we zover gekomen :

Er werd (waarschijnlijk terecht) gesteld dat het kostenplaatje in Sint-Martinus lager zal liggen dan in Duffel.
Indien dit zo niet zal zijn dan zal mijn toorn des duivels zijn. En geloof me vrij, dan zal het pas pijn doen.
Wat mij, enerzijds, serieus stoort is het feit dat het BK gebudgetteerd staat (aan de kostprijs van Duffel; dus veel duurder) en dat men dit nu ineens te duur vindt.
De voorbije jaren heeft men de tafels van BBSA laten repareren voor een serieus bedrag. En nu ze gerepareerd zijn, laten we ze aan de kant staan. Lijkt me zeer logisch. Begrijpe wie begrijpen kan.

Bepaalde mensen van het Oost-Vlaams gewestbestuur hebben dit plan in elkaar gestoken, afspraken met de Franstaligen gemaakt, en God weet met wie nog meer, tijdens de bewuste BBSA-vergadering opeens alle volmachten geweigerd (1ste keer in het ca 30-jarig bestaan van BBSA), en de rest wil ik zelfs niet weten.
Dit is natuurlijk enkel omdat ze het goed menen met BBSA. Sorry hé, maar een hoop sukkelaars van de RvB van BBSA kunt ge misschien overtuigen, maar mij niet. Ook al hebt ge er niets aan (wat ik ook geloof), maar prestige is blijkbaar alles voor jullie. Dit is puur ik, mijn club en mijn gewest; en de rest doet er al veel minder toe. Dat daarvoor heel België op zijn kop wordt gezet dat deert jullie blijkbaar niet. Soit.

In het bewuste (nog niet goedgekeurde) verslag van de RvB van BBSA staat duidelijk te lezen dat indien later zou blijken dat de volmachten onrechtmatig geweigerd werden, alle genomen beslissingen vernietigd zouden worden en er opnieuw zouden moeten gestemd worden op een volgende vergadering.
Alhoewel dit zwart op wit staat, doen bepaalde personen van het gewestbestuur van VSF Oost-Vlaanderen alsof er niets staat, en slagen er zelfs in om ondertussen subsidieaanvragen, contracten etc. verder te onderhandelen.
Ongelooflijk. En weinigen leden van de RvB die iets zeggen, en nog minder die iets doen. Enkelingen van de gewestraad van VSF Oost-Vlaanderen dicteren hier eigenlijk de wet aan de RvB van BBSA. En nog altijd niemand die op tafel slaat. Het gaat hier over een fijn staaltje van despotisme. En de RvB maar zeggen dat ze een democratisch geheel zijn. Laat me niet lachen.
Want de meeste van de RvB zijn met hun eigen zaken bezig, als ze al niet bezig zijn elkander af te maken.

Ik er gewoonweg van gedegouteerd. Indien dit bij VSF wordt geprobeerd, dan zal ik via de "wet" deze personen gewoonweg uit de RvB van VSF laten zetten.

Blijkbaar worden er dan ook nog privérekeningen vereffend. BBSA gaat door één van de diepste crississen (ik weet wel; de buitenwereld ziet hier niets, of bijna niets van). En het gaat niet over financiën, het gaat over het vriendschapsgevoel dat de RvB voor elkaar zou moeten hebben. Welnu, dit is in sommige gevallen helemaal weg, als er al geen haatgevoelens bij komen (ik ben er tamelijk zeker van).
Dat je je niet kunt vinden met een andere persoon is natuurlijk; respect en eerbeid zouden dan toch nog wel moeten. Maar zelfs dit is soms ver weg. Dat je een probleem hebt met iemand; ok. Maar speel dan geen spelletjes : motie van wantrouwen; en klaar is kees. Ik weet wel, indien de persoon het niet zelf opstapt kun je hem niet ontslaan. Ik weet dit zo nog niet. Zie maar naar ons democratisch parlement; waar het Vlaams Blok al jaren buiten spel staat. En die mannen verdienen goed geld; bij ons zou je enkel voor Piet Lul staan.

Maar nu begrijpen de spelers misschien iets beter wanneer ik zeg dat je indien je in BBSA wilt gaan zetelen je daar met een Belgische gedachte moet gaan zitten, en niet met : ik, mijn club en mijn gewest. Indien de 7 gewesten dit morgen zo gaan doen, dan bestaat BBSA binnen de 6 maand niet meer.

Ik zetel terug in de RvB van VSF. Nadat ik zie wat er hier allemaal gearrangeerd werd, en dat men ineens zelfs geld heeft voor advocaten, etc. ben ik blij voor de hardheid van sommige personen om hun wil door te drukken, en ben ik minder blij voor de slapte bij andere personen. Het goede nieuws voor VSF is, dat vanaf nu de regeltjes blindelings gaan opgevolgd worden. Een gewest dat zijn boekhouding niet op tijd binnen geeft, schulden open staan heeft, etc.; dan zal er door mij, een vraag tot schorsing ingedient worden voor het gewest en al zijn spelers.

Het wordt ook tijd dat de leden - spelers in hun gewesten eens goed gaan nadenken wie ze nog in het gewestbestuur willen. Dit zal ook al pijnlijk genoeg worden. Sommigen zullen hun hoofd mogen uitsteken, en van anderen zal hun uitgestoken hoofd afgekapt worden. Met 1 ding ben ik het wel eens : leden - spelers, ge moet niet klagen, ge moet doen. Als ge het beter kunt moet ge zeker niet aan de zijlijn blijven staan.

Alhoewel ik zeer cru ben geweest voor onze RvB van BBSA, hoop ik toch nog op een goede afloop.

Aan alle spelers : "alea jacta est". Het is Sint-Martinus in Gent. Alhoewel ik niet zeer zeker niet akkoord ga met de manier waarop dit stand is gekomen, wens ik iedereen een goed BK 2012.

Kevinvhs
Belgium Ranking: 1

Postby Kevinvhs » 04 Apr 2012, 09:47

marc_dierens wrote:Kevin, dus ge hebt niks tegen Sint-Martinus, maar ge wilt wel nie dat ze enige inkomsten aan u hebben. Vreemde logica die gij hanteert zenne :lol:

Zelf ben ik ook teleurgesteld, maar we zien wel. Ik ga niet direct iets afbreken wat ik nog niet gezien/meegemaakt heb.

Afspraak binnen een maand of 2 voor de evaluatie ;)

Hoe dan ook he, als iedereen eens aan 1 touw hangt dan zijn we tenminste al zeker dat we geen BK meer in een club zullen krijgen want dan maken ze verlies. Of dit nu bv Martinus is of een andere club maakt me niet uit per toeval is het nu Martinus die naar mijn gevoel met iets willen uitpakken dus ik hoop voor hen alles perfect zal zijn, het gaat hier om het onttronen van een BK dat bijna of zo goed als perfect op punt stond kwa omstandigheden, nu kunnen we elkaar weer in de weg gaan lopen laat staan wat de rest gaat brengen dat gaat afwachten zijn. Belgium Ranking 6 here we come ;-)

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 06 Apr 2012, 19:51

Bij mij is het simpel.
Speel de volgende belgium ranking ni mee en het BK mogen ze in hun censuur steken.

Moesten ze nu de tafels van het bk daar gebruiken zou het nog gaan

139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Postby 139 » 07 Apr 2012, 16:52

Ben eens benieuwd hoeveel van de 'boze reageerders' zich aan hun woord houden !
Ik dacht dat het ergens in de reglementen staat dat het BK niet in een club mag plaats vinden !
Voor mij is het dan duidelijk, reglement is reglement, ik begrijp zelfs niet dat er dan over vergaderd moet worden.
Net zoals enkele voorvallen dit seizoen die ook in het reglement staan ! Plotseling telt het reglement niet meer en drijft iemand zijn eigen mening door, en iedereen laat dat gebeuren.
Zoals velen onder ons speel ik graag in St. Martinus maar niet het BK !!!!

EN DAAR BLIJF IK (ook) BIJ !!!!!!

the_nugget
Club: Evergreen

Postby the_nugget » 08 Apr 2012, 10:57

Allereerst ben ik niet bijzonder blij dat het BK nu in de Martinus is. We moeten eerlijk zijn en zeggen dat de organisatie en entourage in Duffel bijzonder goed op punt stond. Kostenplaatje besliste blijkbaar dat het te duur was (een verslag na het BK zal hier over beslissen) en er werd democratisch gestemd: Martinus werd verkozen tot gastheer van het BK.

Velen niet tevreden en daar kan ik voor een deel in komen maar zoals hierboven al gesteld werd: alea iacta est. Een nieuwe, bijzondere bijeenkomst van de Raad van Bestuur moest er alsnog anders over beslissen, dus na een democratische stemming eerder. Hoeveel ik zou willen dat een BK in een venue zou gespeeld worden, vind ik dit absoluut niet kunnen. In principe is het zeggen: "dat voorstel heeft nu wel een meerderheid maar ondertussen zijn er nieuwe motieven om tot een nieuwe stemming over te gaan." Dat begrijp ik niet: een Raad van Bestuur blijft toch nog steeds een onafhankelijke raad en waarom zou men dan zijn kar 180 graden keren op een paar maanden tijd? Een aantal Belgische topspelers zouden hun ongenoegen geuit hebben op de keuze van de RvB. Dat recht hebben ze maar moet daarom de plaats van een BK opnieuw gestemd worden? Spreken die spelers dan plots voor alle spelers in België?

Mijn conclusie: zeer jammer dat het niet in Duffel is en dat meen ik écht maar gestemd is gestemd. Volmachten kunnen nu eenmaal geweigerd worden al is het voor de eerste keer in 500 jaar (en voor sommigen: despotisme zou ik ook nog maar eens googlen). Op naar een betere verstandhouding en terug naar die vriendschappelijkheid om de snooker in België terug op te waarderen.

joske pot alles

Postby joske pot alles » 08 Apr 2012, 16:49

Triestige boel. Terug naar af met alles. Waarom zijn er reglementen? Waarom worden er vergaderingen gehouden? Uiteindelijk doet men maar op!! En hoe komt het eigenlijk dat het bk in de Martinus wordt gehouden? Heb hier nog altijd niet de juiste uitleg voor gevonden!!! En is het dan eerlijk dat alleen Martinus zijn kandidatuur heeft mogen stellen? Waarom hebben andere clubs/uitbaters dit niet mogen doen? Of hebben zij dit wel mogen doen?
Kortom, ik begrijp er de botten van...
Echt triestig en onaanvaardbaar!!!
Bende "Kletten"

Bruno
Belgium Ranking: 21
Highest Break: 102
Club: Biljart Lounge Sint-Truiden

Postby Bruno » 10 Apr 2012, 07:09

Ik ben eens benieuwd hoeveel inschrijvingen er nog zullen zijn voor de dubbels en het English billiards, waar je vrij voor kunt inschrijven ???

Bruno

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 19 Apr 2012, 17:27

Wanneer wordt die lijst van BK Dubbels aangevuld?

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 19 Apr 2012, 23:38

Wanneer wordt die lijst van BK Dubbels aangevuld?

Ik denk na het BK - maar deze lijst zal niet volledig of onjuist zijn... :mrgreen:

Fred Letecheur
Belgium Ranking: 19
Highest Break: 114
Club: Academy Liege

Postby Fred Letecheur » 20 Apr 2012, 08:39

Wat is ook schokkend is dat wij, de Franse spelers, van Luik, kunnen we niet op deze tafels te trainen in het St. Martinus!

Ik vind het erg triest dat BK wordt gespeeld in een club ...

Dat gezegd hebbende, Martinus is een mooie club, maar we moeten niet het BK te spelen in een club!

Fred

Fred Letecheur
Belgium Ranking: 19
Highest Break: 114
Club: Academy Liege

Postby Fred Letecheur » 20 Apr 2012, 08:41

Het is hoog tijd dat een vereniging van spelers die deelnemen aan vergaderingen van het Nationaal Comite ...

Fred

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 23 Apr 2012, 21:43

Kreeg vandaag telefoon voor mijn deelname te bevestigen voor het BK.
Gezegd dat ik niet mee doe.
In één club spelen kan ik één gans jaar, daar moet ik niet speciaal voor naar g
inder rijden .
Hopelijk volgend jaar terug op één plek die één BK waardig is.

motse
Highest Break: 112
Club: De Vlasschuur Zulte

Postby motse » 29 Apr 2012, 17:35

Anneke van de snookerbond belde me vorig week met de melding dat ik geseed ben voor BK via de belgium rankings. Wedstrijdaanvang donderdag 17 mei (feestdag) Speciaal op m'n werk verlof aangevraagd voor de 16de mei, want ik heb die week nachtwerk. Dit weekend kijk ik op de site van bbsa, wat blijkt? Ik moet spelen de zondag 20 mei 20u30 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Het blijft hier toch allemaal verkeerd lopen in ons apenlandje :?

joske pot alles

Postby joske pot alles » 04 May 2012, 17:14

Ondertussen heb ik ook opgevangen dat geen enkele andere club de mogelijkheid heeft gehad om zich kandidaat te stellen :shock: :shock: .
Ongelooflijk!!
Is dit vriendjes politiek??

pink

Postby pink » 04 May 2012, 17:45

joske pot alles wrote:Ondertussen heb ik ook opgevangen dat geen enkele andere club de mogelijkheid heeft gehad om zich kandidaat te stellen :shock: :shock: .
Ongelooflijk!!
Is dit vriendjes politiek??

Zijn er nog clubs met 15 tafels , en die ook nog eens bereid zijn om hun zaak volledig aan te passen voor het BK ?

scarre

Postby scarre » 06 May 2012, 07:40

Is er al iets bekend van speelschema's / lotingen ?

Het zal blijkbaar weer de bedoeling zijn 2( of 3 :D ) volledige weekends vrij te houden tot de laatste moment. Al was het maar dat we wisten als de eerste rondes worden overleefd, welke dag we moeten terugkeren..

Return to “Archive BC Snooker”