Planning BK 2012!

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Planning BK 2012!

Postby cue-action » 07 Feb 2012, 16:41

Waar?
St-Martinus in Gent

Weet niet of :lol: of :twisted: ......

http://www.vsf-limburg.be/files/acrobat ... 202012.pdf

sebastiaanvermeylen
Highest Break: 118
Club: playball

Re: Planning BK 2012!

Postby sebastiaanvermeylen » 07 Feb 2012, 16:46

Dit kan toch niet hé... Op zo een moment zinkt de moed me wel in m'n schoenen. Chapeau voor hun verwezenlijking met de PTC, maar wat gaat zoiets de snooker in België bijbrengen als je dan het BK 'dumpt' in een club. Damn zo spijtig!

Serendipity
Belgium Ranking: 0

Postby Serendipity » 07 Feb 2012, 17:11

De club is niet het enige probleem. De planning ziet er rampzalig uit. Spelen tot 5u 's ochtends om aan het schema te voldoen? Voor de top 2 van de BR kiezen tussen BK of EK?
Vorig jaar werd er lang over gedaan, maar dit jaar misschien een beetje teveel belang gehecht aan het financiële plaatje?

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 07 Feb 2012, 18:21

Met alle respect voor de inspanningen die ze in Sint-Martinus ongetwijfeld zullen doen, maar een BK in een club heeft nog niet 10% van de 'chemie' die een BK in een venue uitstraalt. Geef toe, de venues in Alken, Mol en Duffel waren telkens toch een veel leukere omgeving om te vertoeven dan een snookerclub? Je had tenminste het gevoel dat je op een 'event' was, waar je zelf deel van uitmaakte.

Ik stel mij toch enkele vragen:

Wat met tribunes? Sommige tafels in Sint-Martinus hebben helemaal geen mogelijkheid om te kunnen zitten. Laat staan dat er voldoende ruimte is tussen de tafels. Ik kijk al reikhalzend uit naar het BK Dubbels. Met 4 rond een tafel waar het amper mogelijk is om er met 2 vrij te kunnen bewegen.

Zal er voldoende zitplaats zijn voor diegenen die niet moeten spelen? Wat met het rumoer dat een BK onlosmakelijk creëert bij een gezellige pint aan de bar? Mogen mensen die iets willen eten nog in hun broodje bijten zonder door kwade blikken neergesabeld te worden? Is de organisatie voldoende gewapend tegen de massale klachten die zullen binnenstromen?

En last but not least: wat is de echte beweegreden om naar een club over te schakelen? Financiën? Dan wil ik die boekhouding toch eens graag bekijken. Referees worden afgeschaft tijdens BR's, terwijl er voor het prijzengeld amper een klein verschil merkbaar is. Is al het geld naar de PTC gegaan? Dan vind ik dat een volkomen overbodig initiatief (alle wereldtoppers die we zien ten spijt), want daardoor zet de bond zijn eigen spelers (en dus inkomsten) compleet buitenspel en (toepasselijk tijdens deze periode) in de kou.

Of is het nog een andere reden?

Mij lijkt het écht een noodzaak dat er dringend een spelersraad wordt samengesteld. Deze kan dan met het bestuur samenzitten, om de steeds groter wordende problematiek te bespreken (want dit is heus niet het enige probleemgeval). En zo snel mogelijk aan te pakken.

En kom aub niet af met een drogreden als 'Wie het beter kan, komt dan maar zelf in het bestuur'. Alle respect wat de bestuursleden van vrije tijd in onze sport steken, maar toon bij beslissingen ook wat respect voor de spelers zelf.

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 07 Feb 2012, 18:51

Kon het niet beter verwoorden Timme!

Alvast een serieus thuisvoordeel voor de St-Martinus clubspelers - ze kennen de tafels van buiten... :mrgreen:

Niet echt een BK om naar uit te kijken dit jaar vrees ik.

motse
Highest Break: 112
Club: De Vlasschuur Zulte

Postby motse » 07 Feb 2012, 23:44

Mooie reacties hierboven van iedereen. Ik keek zo uit naar het Bk dit jaar, maar mijn "goesting" zit nu ver onder 0. Kspeel zelf in Oost-vlaanderen en kom regelmatig in de Martinus. Toffe club, maar in een snookerclub bk spelen, no way... niemand heeft hier zin in. Snooker in België??? Echt een kleine sport, spijtig genoeg. En ieder jaar maken we minder goeie reclame. Binnen 20 jaar? Tis precies een kaarsje die uitdooft... :(

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 08 Feb 2012, 10:45

Sprak gisteren met Ignace en deze beslissing is op maandag genomen in de vergadering, niet unaniem maar toch genoeg stemmen om het in de St. Martinus te laten doorgaan.

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 08 Feb 2012, 10:49

Het gaat dus van kwaad naar erger in de snookerwereld!!!!!

Timme, zeg maar een datum en plaats voor een spelersraad op te richten en ik zal er zeker zijn!!!!!

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 08 Feb 2012, 11:08

Ik heb jaren in het bestuur gezeten en kan U vertellen dat alles draait om het financiële plaatje.

Heb jaren geleden al eens een voorstel gedaan om het lidgeld op te trekken, zodat het bestuur meer
armslag heeft. Dat men geen ellenlange dagen moet vergaderen over 5000 euro.

Met 2500 leden en het lidgeld 10 Euro meer zijn er geen financiële problemen meer.
Maar sommige bestuursleden denken dat daardoor de helft van hun leden gaat stoppen met snookeren.
(Leden die wel elk tornooi 5O € uitgeven aan drank, eten en verplaatsing !!)

Zelf heb ik op verschillende GR's, BR's, NR's en BK's aan mensen gevraagd wat ze zouden doen moest het
lidgeld 15 € opslagen.
WEL : de meesten zagen er geen probleem in, want dat zijn maar 5 of 6 koffies minder op een jaar.

Nu beslissen ze een BK te houden in CLUB in plaats van in een VENUE.
En dit waarschijnlijk allemaal door financiële redenen.

mvg
De_Ludo

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 08 Feb 2012, 12:44

Ik vrees dat door deze beslissing het deelnemersaantal in de tornooien, zowel nationaal als regionaal, een ferme klap zal gaan krijgen en ook dat het op het BK zelf FF's zal gaan regenen.
Want wat is de bedoeling van 80 à 90 % van de deelnemers aan een tornooi ?? Het tornooi winnen ?? Dat denk ik niet, maar wel zo ver mogelijk geraken en daardoor je trachten te plaatsen voor een BK, waar je dan eens voor één keer per jaar in een venue kan spelen waar het enkel en alleen om snooker draait, en waar je, zoals dat de laatste jaren zeker het geval was, op prachtig verzorgde tafels kan gaan spelen.
Dit wordt nu opeens allemaal de kop ingedrukt door 'alweer' een verkeerde beslissing bij de bondsmensen.
Het is na het maken van fouten in de lotingen van de tornooien, het toelaten van spelers die helemaal niet reglementair gekleed spelen, het afschaffen van de scheidsrechters bij de BR's, ..... de zoveelste slechte beslissing van de bondsmensen dit seizoen. Waar gaat dit eindigen ?
Er zijn zeer dringend mensen nodig die onze hobby opnieuw de moeite waard maken om er nog iets voor over te hebben. Het oprichten van een spelersbond, zoals Tim aangeeft en wat hier al een aantal keren ter sprake is gekomen, zou misschien wel een goed begin zijn, en hopelijk wordt dan van hogerhand ook hiernaar geluisterd.

lemmie
Highest Break: 147

Postby lemmie » 08 Feb 2012, 12:50

Het oprichten van een spelersraad is een schitterend idee! Maar men moet er zeker van zijn dat de bond ons naar de spelersraad zal/wil luisteren;
Anders heeft het niet veel zin natuurlijk..

ik probeer me voor het eerst in jaren ook te plaatsen voor het BK, omdat ik nog eens in de venue wou spelen, maar ik moet zeggen dat mijn goesting serieus heeft afgenomen...

Maar ik ben zeker bereid om een zeteltje in de spelersraad op te nemen!!

Serendipity

Postby Serendipity » 08 Feb 2012, 13:09

Ik ben ook al een jaar aan het vragen om te mogen zetelen in een spelersraad. Er zijn veel ideeën, maar een concreet initiatief komt er maar niet. Als je wil gehoord worden, vind ik dat elke categorie vertegenwoordigd moet zijn. Zowel mannen, masters, juniors, vrouwen, refs... Noem een tijdstip en een plaats, stuur een mail rond of post het hier en zorg dat de geïnteresseerden aanwezig zijn. Ik denk dat het nu wel tijd is om een stem te vormen tov het bestuur.

DD147
Highest Break: -1

Postby DD147 » 08 Feb 2012, 13:31

Om toch enkele geruchten uit de wereld te helpen:

BBSA heeft wel voldoende middelen om een BK laten door te gaan in een aparte venue. Sommige bestuurders vinden echter dat het BK 2011 teveel heeft gekost (opbouw, afbraak, transport en herstelling tafels). Ik ben echter van mening dat kwaliteit bij een BK primeert en dat een aparte venue daardoor ook een "must" is, maar de meerderheid van de bestuurders heeft hier uiteindelijk anders over beslist.

De laatste jaren werd er al meermaals gesproken over de oprichting van een spelersraad. Spijtig echter dat er tot op heden hiervoor geen stappen werden ondernomen, anders had de beslissing voor het BK misschien helemaal anders uitgedraaid. Ik hoop dan ook zeker dat de spelersraad er deze keer zal komen!

Didier
Voorzitter VSF

Serendipity

Postby Serendipity » 08 Feb 2012, 13:46

En waar moet er dan gezien de "besparing" volgens deze bestuursleden wel geld in gestoken worden?

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 08 Feb 2012, 13:54

Even een rechtzetting : met financiële problemen bedoel ik dat sommige bestuursleden geen
geld willen uitgeven aan dingen die spelers wel belangrijk vinden.
Waarschijnlijk omdat ze zelf niet spelen en daar geen belang aan hechten.

Ik weet dat er geld genoeg is, maar een beetje meer zou een aantal beslissingen toch makkelijker maken.

Ook is bij velen is een VENUE echter van groot belang. Ze zien er zelfs naar uit, al is het alleen maar om de
dubbels te kunnen spelen.

Laat een ding duidelijk zijn : er zijn verschillende bestuursleden die alles doen om de snookersport te
laten herleven. Deze zijn te herkennen aan de wallen onder hun ogen van de vele uren die ze er in steken.

mvg
De_Ludo

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 08 Feb 2012, 14:11

terug naar "AF"
De climax waar iedereen naar toewerkt en naar uitkijkt wordt nu vervangen door een anticlimax en de
neerwaartse trend in het Belgisch snooker wordt aldus niet gestopt maar verder in de hand gewerkt.
Doodjammer

PS : ik ben een regelmatige klant in Sint-Martinus en kom er heel graag, maar op langere termijn is dit een slechte zaak voor alle uitbaters van snookerclubs. Deze beslissing zal in de toekomst volgens mij immers ook zijn impact hebben op het aantal inschrijvingen van alle andere tornooien, waar nu al van een dramatische opkomst kan gesproken worden.

Plukkie
Highest Break: 15

Postby Plukkie » 08 Feb 2012, 14:16

BBSA had niks te maken met PTC. Dat was een organisatie van Worldsnooker en enkele private personen.
Dus vrees dat zoiets is zoals appelen met peren vergelijken.
Het is natuurlijk heel jammer dat het BK plots wordt gedegradeerd tot een clubgebeuren, met alle respect voor de betreffende club uiteraard.
Anderzijds komt het er gewoon op aan om de ballen in het mandje te leggen, eender waar het is. Als de tafels in orde zijn, de belichting ok is, en de zaal stil is moet ook dat lukken. Misschien is het nog in het voordeel van velen die niet gewoon zijn om in venues te spelen.
Waarschijnlijk zal het financiele wel de hoofdreden zijn, want snooker heeft in Belgie nu eenmaal niet veel armslag.
Misschien moet er maar eens een fervent snookerliefhebber opstaan die uit idealisme een zaal gratis ter beschikking stelt? Want de vorige venues zullen ook wel hun prijs gehad hebben.
De ontgoocheling overheerst, maar het is nu niet anders. Als spelers kunnen we er enkel het beste van maken en er een mooi tornooi van maken.
in het buitenland gaan nationale kampioenschappen meestal in clubs door. Zelfs in de UK worden in clubs grote tornooien georganiseerd en nog niet zo heel lang geleden waren zelfs bepaalde qualifiers in clubs.
maw, we zijn al enkele jaren verwend. En toen het in de venues doorging was er ook altijd veel kritiek op vanalles en nog wat. We gaan nooit helemaal tevreden zijn. Dat ligt nu eenmaal in de aard van het beestje.
Maar laat ons de essentie niet vergeten. Het draait om snooker en ballen potten.
Eender waar die tafel staat

pink

Postby pink » 08 Feb 2012, 14:35

Enige jaren terug is er een EK gehouden in Martinus,is perfect gelukt daar in de Martinus waarom zou een BK dan niet lukken daar...en of dit de snooker in het algemeen naar beneden haalt heb ik zo mijn twijfels over of minder inschrijvingen in tornooien,daar zijn andere redenen voor,heeft te maken met lotingen en het systeem van ik kan die dag en dit uur niet spelen want ik moet sie en ik moet la..T'is altijd plezanter om in een venue te mogen spelen,maar als er een beetje bezuinigd moet worden tja dan is dit zo,iedereen zou er beter het beste van maken voor zichzelf ,tenslotte is in de Martinus spelen nu ook geen ramp,de tafels en andere zullen dik in orde zijn,dus zou zeggen maak jullie maar klaar om er ne keer goe in te vliegen voor het BK in Gent,jullie zullen daar met open armen ontvangen worden.Want uiteindelijk is het daar dat de lampkes gaan branden.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 08 Feb 2012, 14:43

U vraagt, wij draaien: Spelersraad

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 09 Feb 2012, 09:03

Ik snap de keuze vd locatie ook compleet niet , no offense Martinus ( ik speelde vroeger altijd graag bij jullie ) , een BK verdient de uitstraling van een BK en dit is in een Arena en niet in een club !!!

Ook het schema snap ik compleet niet , ik zie oa op een dag op hetzelfde uur , Men's , Doubles & Masters terwijl het best kan een persoon in alle drie de categoriën diezelfde kan loten ???

De spelersraad is een prachtig idee en ondanks ik pas terug competitief in september start kan en wil ik me hiervoor ook kandidaat stellen , speel al sinds 1987 en heb dus al wat watertjes doorzwommen in binnen-en buitenland en allerlei toernooien gezien , in gespeeld en zelfs geleid en-of georganiseerd en denk mijn steentje te kunnen bijdragen voor de sport !!!

Return to “Archive BC Snooker”