Mentaliteit van sommige spelers

pinky floyd
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 124
Club: <new crucible, Buckingham

Mentaliteit van sommige spelers

Postby pinky floyd » 03 May 2009, 22:08

De toestand van de tafels is inderdaad aan de matige kant, MAAR de toestand van de mentaliteit van sommige ''TOP'' spelers is nog veel erger, blijkbaar mag je je keu op de tafel aan diggelen slaan en bijna de poten van onder de tafels schoppen!!!en dit dan nog ZONDER bestraft te worden!
:shock: :shock: :shock:

Bungda
Highest Break: 92

Re: Toestand van de tafels

Postby Bungda » 03 May 2009, 22:30

Heb daar nog toestanden gezien van dronken spelers, zo luidruchtig en spelers belachelijk maken, niet te doen.
Is dit snooker promoten?
Zo een spelers zou men moeten weigeren om laten verder te spelen.

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Re: Toestand van de tafels

Postby cue-action » 03 May 2009, 23:14

Vind ik ook.

Sommige acties van bepaalde spelers zouden dadelijk disciplinair moeten worden bestraft.

Hallo tornooileiding :evil:

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Re: Mentaliteit van sommige spelers

Postby Anthony » 04 May 2009, 14:12

Uit goede bronnen :| weet ik dat al een paar van die spelers al een uitbrander hebben gekregen van de bond.
Ze zouden opnieuw gehoord worden door de bond.

marc_dierens

Postby marc_dierens » 04 May 2009, 15:16

Een uitbrander is enkel nuttig indien iemand voor de 1e maal over de schreef gaat. In dit geval zijn het gasten die niet aan hun proefstuk toe zijn. En ik heb dit ook uit goede bronnen, gezien ik er zelf niet was ;)

Maar 1 oplossing, schorsen. In een periode waar snooker in een serieuze dip zit kunnen we deze mensen missen als kiespijn...

pinky floyd
Highest Break: 124
Club: <new crucible, Buckingham

Postby pinky floyd » 04 May 2009, 17:36

marc_dierens wrote:Een uitbrander is enkel nuttig indien iemand voor de 1e maal over de schreef gaat. In dit geval zijn het gasten die niet aan hun proefstuk toe zijn. En ik heb dit ook uit goede bronnen, gezien ik er zelf niet was ;)

Maar 1 oplossing, schorsen. In een periode waar snooker in een serieuze dip zit kunnen we deze mensen missen als kiespijn...

Ik was er ,en heb het gezien, was de tafel ernaast aan het spelen!!
en geloof me maar dat het niet mooi was om te zien, goesting was gelijk over!!
onze tegenstanders moesten net de beslissende zwarte maken voor frame en match,zwart op spot en wit lag onder,net dat hij aanlegt en stoot,PATS BOEM KNOTS !!!en mist zwart!! rolt safe en ze winnen de frame toch nog,stel dat hij in de pocket blijft liggen en wij potten zwart,dan weet ik niet wat ik gedaan had als ik in onze tegenstanders hun schoenen had gestaan!!!Dan had de agressor in mij mischien bovengekomen :roll: :roll: :roll:

mijn voorstel :na de eerste verwitiging ,gelijk een jaar schorsen!!!

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 05 May 2009, 11:50

Ik heb er iets van gehoord.

En waarom mag de naam van deze "slechteriken" niet genoemd worden. :o

Iedereen klaagt steeds over alles en iedereen, maar zelf eens uit de schulp komen en bvb. de namen eens noemen van die mannen die zoveel keet maken. Ah nee, hé. Want iedereen wilt toch nog altijd nen toffe blijven. :roll:

Waar zitten de straffe mannen die veel durven????????????????????????????? :?:

Of nog beter; klaag die gasten eens aan.

Misschien dat "den Bond" dan reageert.

Rupert :twisted:

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 05 May 2009, 12:48

De spelers zijn gehoord.
Alles is genoteerd.
Sommige spelers hebben een waarschuwing gekregen. (waren de dag daarop uiterst stil)
Andere spelers zijn door hun "eigen gedrag" al gestraft. (keu kapot, wedstrijd verloren, ... )
Anderen hebben nadien hun verontschuldiging aangeboden voor hun gedrag.
Zullen tijdens of na het BK onze conclusies trekken.

Nog een laatste opmerking:
het gedrag moet niet alleen aan de snookertafel onberispelijk zijn
ook in heel de venue (cafetaria bij inbegrepen)
zeker met het oog op de nakende Europese kampioenschappen.
Dan tollereren we NIETS van de Belgen. :evil:

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 05 May 2009, 13:23

Bestaat er eigenlijk zoiets als onmiddellijke diskwalificatie? Enfin, ik was er niet bij, maar als ik "de verhalen" hoor, dan vraag ik mij eigenlijk af hoe het komt dat ze niet gediskwalificeerd zijn? Na bv. de eerste of tweede waarschuwing? Of zijn daar geen reglementen voor?

Sine Metu

Postby Sine Metu » 05 May 2009, 13:26

Trouwens, dit is louter informatief he, want ik doe geen uitspraken over wat er zaterdag al dan niet gebeurd is...

De_Ludo

Postby De_Ludo » 05 May 2009, 15:57

Er waren bij mijn weten twee feiten met aggressie aan tafel.
Beide keren wouden we tussenkomen na de frame om de match te stoppen.
Beide keren was de match dan al beslist in voordeel van de tegenpartij.
Nadien zijn de betrokken spelers wel aangesproken over hun gedrag.

Men moet ook weten dat de tornooileiding al een paar dagen op hun
laatste loodjes lopen. Werkdagen van 24 uur en daarna tornooileiding doen.
Mensen die zeuren en zagen dat ze zolang moeten wachten op een match.
Als ze dan mogen spelen moeten ze eten, enz.

Daarom hebben we beslist om te noteren en pas in te grijpen als we niet zo moe meer zijn.
Anders zouden de genomen straffen wel eens buiten proportie kunnen zijn.

Ik hoop jullie allen dit weekeinde te begroeten en mee het tornooi in goede banen te leiden

mvg
In naam van Ignace, Didier en Ludo
Last edited by De_Ludo on 06 May 2009, 06:58, edited 2 times in total.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 05 May 2009, 16:34

Amen! ;)

Tot zaterdag! :P

selby147
Highest Break: 65
Club: play-ball

Postby selby147 » 05 May 2009, 17:23

was wel ter plaatse en heb grote ogen open getrokken nadat deze dingen zijn gebeurd en zelfs tijdens deze gebeurtenissen . Jammer dat diegene die een voorbeeld moeten geven aan anderen het laten afweten en totaal respectloos verder hun ding doen . Wat betreft opstelling en opmerkingen over tafels en verlichting zijn de meningen verdeeld maar geef deze mensen wat meer tijd om alles op punt te krijgen en we gaan nog mooie dagen beleven in Duffel
chapeau om met zo weinig middelen ( mensen ) dit toch in mekaar te boksen !! Waar zaten alle gewestbeheerders om te helpen bij opbouw ???
afbreken is makkelijker dan opbouwen niet ???

The Cannibal

Postby The Cannibal » 06 May 2009, 08:13

Ik vind toch ook dat er zaterdag direct serieus ingegrepen had moeten worden, laatste loodjes of niet. Gewoon diskwalificeren voor heel 't BK. Het was er niet een beetje over, het was gewoon schandalig, zowel in de zaal als aan den toog. Pat doet dat al jaren zo op bijna elk tornooi, dus ge kunt bezwaarlijk spreken van de eerste keer. :evil:

Edu
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Postby Edu » 06 May 2009, 09:51

Ik volg The Cannibal... Waarom pas na een frame ingrijpen? Als je in de voetbal een zware overtreding begaat, krijg je ook direct rood en mag je onmiddellijk gaan douchen. Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen Pat of Tino (ik ken ze amper), maar zo'n gedrag kan gewoon niet en dan moeten ze ook maar de gevolgen aanvaarden.

En dat lange wachten is blijkbaar wel algemeen... dan scheelt er iets aan het berekenen van het schema lijkt me. In dubbels moet je toch zeker 30 tot zelfs 40 min per frame tellen... Uiteraard zullen er nog enkele matchen wat langer duren, maar dat zal eerder uitzonderlijk zijn. Probleem zal dan weer zijn dat je het niet kan plannen op 1 dag misschien, maar het zal in tijd even lang duren als nu.

Misschien kan de BBSA een alcoholverbod / restrictie opleggen? Laat verdachte personen voor de match eens blazen, meer dan 0,5 promille = niet spelen 8-)

De_Ludo

Postby De_Ludo » 06 May 2009, 10:50

Je kan ingrijpen als je er bij bent.
Dubbels is zonder referee, dus ...

Er was een match bij van 4 uur en 30 minuten :oops:
En ook één van 3 uur en 30 minuten (Steve/Tim tegen ...)
En inderdaad er zat een fout in de planning. (alleen op zaterdag, spijtig genoeg in de eerste ronde)
Anders was ik om 10 uur begonnen

Volgend jaar eerst ingangsexamen of je snel genoeg speelt :shock:
OF
beperking op "shot-time" :mrgreen:
OF
met 6 ballen :thumbup:

tot zaterdag of zondag dan
De_Ludo

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 06 May 2009, 11:29

Edu wrote:Ik volg The Cannibal... Waarom pas na een frame ingrijpen? Als je in de voetbal een zware overtreding begaat, krijg je ook direct rood en mag je onmiddellijk gaan douchen. Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen Pat of Tino (ik ken ze amper), maar zo'n gedrag kan gewoon niet en dan moeten ze ook maar de gevolgen aanvaarden.

En dat lange wachten is blijkbaar wel algemeen... dan scheelt er iets aan het berekenen van het schema lijkt me. In dubbels moet je toch zeker 30 tot zelfs 40 min per frame tellen... Uiteraard zullen er nog enkele matchen wat langer duren, maar dat zal eerder uitzonderlijk zijn. Probleem zal dan weer zijn dat je het niet kan plannen op 1 dag misschien, maar het zal in tijd even lang duren als nu.

Misschien kan de BBSA een alcoholverbod / restrictie opleggen? Laat verdachte personen voor de match eens blazen, meer dan 0,5 promille = niet spelen 8-)

Manneke, ni meer drinken aan voor/tijdens/ zelfs erna. :roll:
Dan kunt ge mij toch ni aandoen :oops:
Tis ni omdat er een paar personen zijn die teveel ophebben hun niet meer kunnen bedwingen om (een beetje :| ) te luidruchtig zijn dat anderen de dupe ervan zijn.

DD147

Postby DD147 » 06 May 2009, 21:11

Anthony wrote:
Tis ni omdat er een paar personen zijn die teveel ophebben hun niet meer kunnen bedwingen om (een beetje :| ) te luidruchtig zijn dat anderen de dupe ervan zijn.

Vanaf vrijdag 8 mei t.e.m. 21 juni geldt een algemeen alcoholverbod in de venue. Op de tafels waar er alcohol staat, en het wordt door ons opgemerkt, zullen de glazen onmiddellijk verwijderd worden.

Kevinvhs
Belgium Ranking: 1
Highest Break: 144

Postby Kevinvhs » 07 May 2009, 03:43

DD147 wrote:
Anthony wrote:

Vanaf vrijdag 8 mei t.e.m. 21 juni geldt een algemeen alcoholverbod in de venue. Op de tafels waar er alcohol staat, en het wordt door ons opgemerkt, zullen de glazen onmiddellijk verwijderd worden.

Ik heb zelf gezien hoe erg het was en moeten negeren tijdens het spelen ,maar een verbod is overdreven , het word tijd dat men diegene is aanpakt zoals pat en jurgen. iedereen weer over dezelfde kam scheren is ni de oplossing volgens mij door een volledig verbod op te leggen, denk eraan de meeste spelen nog voor hun plezier en daar kan dan wel eens een pintje bij te pas komen na een week werken voor velen , waar of niet .....
het wordt tijd dat die mensen eens voor de tuchtcommisie of hoe het noemt komen want zo'n gedrag kan niet meer het was echt overdreven nu , en maar te denken dat er al voor veel minder naar de tuchtcommisie hebben moeten komen dan dit gedrag van vrijdag , zaterdag .
Waar zijn we toch mee bezig dan als dit allemaal zomaar kan ????????
Een zatte mens is niks maar respectloos overkomen en veel kabaal maken is iets anders .

PS : ik heb ook mijn comentaren gegeven op de tafels maar dat was in de positieve zin bedoelt om er in de hoop iets aan te kunnen doen ......... das waar hé Ludo ...

Mvg

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 07 May 2009, 07:43

Als ik me goed herinner, was er de voorbije jaren al een alcoholverbod in de venue in Alken ..... houden zo !!!!

Return to “Archive BC Snooker”