Toestand van de tafels

snookerke
Highest Break: 145

Re: Toestand van de tafels

Postby snookerke » 28 May 2009, 19:11

alle merci ver de steun :lol:

en was 4-2 btw ;)

Carlo Brecel
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: Riley-Inn

Postby Carlo Brecel » 29 May 2009, 20:17

peter bullen wrote:Alé ik ga hier ook ne keer iets zeggen..
De tafels, iedereen spreekt erover.
De pockets waren klein, maar nie te klein, persoonlijk vind ik dan dat de beste spelers overblijven.. das toch uiteindelijk ook de bedoeling eh.

De lakens waren op sommige tafels snel en op sommige niet.. de reden is waarschijnlijk dat ze nie allemaal even hard zijn aangetrokken. Heel spijtig natuurlijk dat ge op redelijk moeilijke tafels hard moet spelen, want da maakt het allemaal nie gemakkelijker..

Voor mij ligt de grootste fout bij de fitter, als ge professioneel zijt en ge moet maar voor 1 ding zorgen nl 'de tafels', dan kan het voor mij niet dat juist da niet in orde is.. Dan moet ge er ook alles aan doen om dat in orde te krijgen, anders moet ge da maar aan iemand anders overlaten..

Ik denk dat het hier aan het bestuur is om dat te analyseren en eventueel op te treden, naar volgend jaar toe zijn er toch fitters genoeg in België of zelfs Nederland.. laat ze eens offertes maken of zit eens aan tafel met een paar van die fitters tesamen. Als we de snookersport omhoog willen krikken dan zullen we dat samen moeten doen, en niet afhankelijk mogen zijn van individuen..

Het bestuur en de tornooileiding, daar kan ik niet veel tegen in brengen, ze hebben hun best gedaan en ik kan er alleen maar respect voor op brengen, ze kennen nu de fouten en ze zullen er wel van leren.

Ook nog effe naar een aantal spelers toe : Probeer voor elkaar respect te tonen en niet alleen aan je eigen te denken als je aan t spelen bent, jij hebt toch ook graag dat die andere stilzit of respect voor jou toont. Hoe goed of slecht je ook speelt, laat zien dat je er staat, en wees een gentleman, tenslotte is het geen cafésport of da willen we toch niet dat de mensen da zeggen, dus moeten we er ook iets aan doen om de mensen dit niet te laten denken.

Voila da was t voor mij, en aan iedereen die aan de International meedoet, veel succes en laat die buitenlanders een poepje ruiken!!!
Good luck!!

Peter Bullen

Hallo,
Wat Peter hier zegt is helemaal waar want hij kan het weten want hij is de technische man.
Over techniek gesproken, ik ben wel niet zo een begenadigd snookerspeler maar door veel rond te reizen in de snookerwereld heb ik toch het een en ander gezien.
Het is een feit van als ge op een snookertafel door slechte lakens of banden geforceerd moet gaan spelen dan is uw marge op positie wel wat beperkt omdat ge nooit weet wat de witte bal doet.
Dus m.a.w. alles gaat ten kosten van het mooie en zachte snooker zijn.
Dus ik zou zeggen zoals peter zegt,als iemand een werk aanneemt en bij deze is dat de tafelfitter dan hoort hij ook zijn werk naar behoren uit te voeren.
Als ik als werknemer mijn job niet goed doe dan zijn mijn klanten niet tevreden en als mijn klanten niet tevreden zijn dan zoeken ze iemand anders.
Dat ze daar maar eens over nadenken.
Misschien is het raadzaam in de toekomst een aantal topspelers uit België de tafels te laten testen voor men deze vrijgeeft om achteraf deze discussies te vermijden.
Om nog eens te herhalen, ik steun Peter helemaal in zijn analyse.
Met vriendelijke groeten,
Carlo Brecel.

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 01 Jun 2009, 21:50

Op dit BK was er natuurlijk geen tijd om eerst de tafels te proberen.
Ze hebben nog de dag ervoor nog volop alles moeten klaarzetten.
Wat ik niet goed begrijp is dat het vorige International tornooi in Duffel de tafels perfect in orde waren! Waarom kon het dit tornooi niet ? :roll:

Return to “Archive BC Snooker”