Toestand van de tafels

Me2
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 32
Club: geen1

Re: Toestand van de tafels

Postby Me2 » 25 May 2009, 22:07

Nu weet u ook waarom snooker in België onder de naam cafésport valt.
Ik heb heel veel respect voor alle vrijwilligers maar als het goed moet zijn dan moet het ook goed zijn want met het argument van u moet het allemaal toch maar doen vind ik zever, als u u gaat voor iets dan moet u uw werk goed doen punt andere lijn
Het gerucht van dat de lakens niet zijn aangetrokken om ze na het snookerproject te kunnen verkopen vind ik dan ook heel erg als dat waar is.
Ik denk ook dat de EBSA er niet mee kan lachen en nu heeft België eens de kans om snooker in een goed daglicht te plaatsen en dan verkloten ze het weer.
Ik zou zeggen beste mensen van het bestuur jullie hebben nog 1 week de tijd om daar wat aan te doen en dan is dat ook misschien raadzaam om geen slecht figuur te slaan tegenover de Wereld bond er ook daadwerkelijk iets aan te doen.

GRTZ, Me2

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 26 May 2009, 07:32

Aan ME2

Kan je eventjes een paar duizenden EUROS storten op de rekening van BBSA.
Kunnen we alls perfect maken.
Een paar sponsors aanbrengen zou ook al goed zijn.
En je eigen naam gebruiken, en je niet verstoppen achter een alias.

Wat raar is, ik heb HIER nog geen topspelers weten klagen. Durven ze niet, of beseffen deze
mensen wel wat er allemaal bij te zien komt.

Lakens niet aangespannen om nadien te kunnen verkopen. Ja, we zullen eerst moeite doen om
de venue perfect in orde te brengen om dan mensen op een pattatenveld te laten spelen.
Zelfs in sommige clubs krijgen ze vier tafels nog niet in orde, en hier staan er 16.

Het is om de moed op te geven al die zageventen die klagen maar niet helpen.

We zullen zien of tegen volgende week de tafels beter zullen zijn.

mvg
De_Ludo
Dat is mijn naam

Me2

Postby Me2 » 26 May 2009, 09:55

De_Ludo wrote:Aan ME2

Wat raar is, ik heb HIER nog geen topspelers weten klagen. Durven ze niet, of beseffen deze

Lakens niet aangespannen om nadien te kunnen verkopen. Ja, we zullen eerst moeite doen om
de venue perfect in orde te brengen om dan mensen op een pattatenveld te laten spelen.
Zelfs in sommige clubs krijgen ze vier tafels nog niet in orde, en hier staan er 16.

mvg
De_Ludo
Dat is mijn naam

1. Als ge iets organiseerd dan moet ge niet zagen over geld.
2. Iemand die sponsors aanbrengt binnen een organisatie hoort daar te zijn en niet later nog gezocht worden.
3. Mijn naam doet even niet ter zake want ik spreek voor de meeste spelers.
4. Men heeft mij gezegd dat al die topspelers hun ongenoegen al duidelijk gemaakt hebben op het
secretariaat.
5. Ja het is waar in de meeste clubs trekt het op niks op een aantal clubs na daarom wordt snooker in Belgie maar aanzien als een cafésport en nu op dit moment gaat het wel over een BK en een EK.
6. De venue is ook perfect in orde maar ik denk dat als ge een goede tafelfitter in huis hebt dan zijn die lakens heel snel aangetrokken en dat zal toch niet zoveel geld zijn denk ik.

Groeten,

De Neutrale kijker

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 26 May 2009, 10:19

Me2 wrote:
De_Ludo wrote:Aan ME2

mvg
De_Ludo
Dat is mijn naam

1. Als ge iets organiseerd dan moet ge niet zagen over geld.
2. Iemand die sponsors aanbrengt binnen een organisatie hoort daar te zijn en niet later nog gezocht worden.
3. Mijn naam doet even niet ter zake want ik spreek voor de meeste spelers.
4. Men heeft mij gezegd dat al die topspelers hun ongenoegen al duidelijk gemaakt hebben op het
secretariaat.
5. Ja het is waar in de meeste clubs trekt het op niks op een aantal clubs na daarom wordt snooker in Belgie maar aanzien als een cafésport en nu op dit moment gaat het wel over een BK en een EK.
6. De venue is ook perfect in orde maar ik denk dat als ge een goede tafelfitter in huis hebt dan zijn die lakens heel snel aangetrokken en dat zal toch niet zoveel geld zijn denk ik.

Groeten,

De Neutrale kijker

Voorstel voor volgend jaar : geen BK meer, want we hebben geen geld genoeg.
Ik zat elke dag op het secretariaat, en er zijn inderdaad klachten geweest.
Maar de meesten begrepen de toestand.
Aangezien je je naam niet wil bekend maken, ga ik er vanuit dat je alleen maar
op de kap van de organisatie wil zitten en populistis wil doen.
Met deze sluit ik de conversatie af.

Ludo

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 26 May 2009, 10:31

Iedereen moet uiteraard zijn gedacht kunnen zeggen vind ik, al is het wat flauw dat anoniem te doen. :roll:
Ik denk dat het duidelijk is dat (wegens tijds- en handengebrek) dat de kwaliteit van de tafels wat inconsistent is...
Nu vind ik ook dat je niet iedereen die kritiek heeft moet verwijten dat ze niet meegeholpen hebben.
Als ze in de voetbal op een patattenveld spelen wordt daar ook schande van gesproken, en verwacht ook niemand dat iedereen helpt om nieuw gras te zaaien :)
Het imago van het belgisch snooker moét idd verbeteren, en dan is het wenselijk dat er op de condities weinig of niets aan te merken is...
Ik denk dat veel zaken kunnen verbeterd worden zonder dat daar veel extra geld van den bond voor nodig is.
Niemand ontkent hier dat de vrijwilligers zich niet voldoende inzetten, wel zeer integendeel!

Edit: Frenzy = Kevin Meiresonne :lol: :lol: :lol:

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 26 May 2009, 14:56

FrenzY wrote:Iedereen moet uiteraard zijn gedacht kunnen zeggen vind ik, al is het wat flauw dat anoniem te doen. :roll:
Ik denk dat het duidelijk is dat (wegens tijds- en handengebrek) dat de kwaliteit van de tafels wat inconsistent is...
Nu vind ik ook dat je niet iedereen die kritiek heeft moet verwijten dat ze niet meegeholpen hebben.
Als ze in de voetbal op een patattenveld spelen wordt daar ook schande van gesproken, en verwacht ook niemand dat iedereen helpt om nieuw gras te zaaien :)
Het imago van het belgisch snooker moét idd verbeteren, en dan is het wenselijk dat er op de condities weinig of niets aan te merken is...
Ik denk dat veel zaken kunnen verbeterd worden zonder dat daar veel extra geld van den bond voor nodig is.
Niemand ontkent hier dat de vrijwilligers zich niet voldoende inzetten, wel zeer integendeel!

Edit: Frenzy = Kevin Meiresonne :lol: :lol: :lol:

volledig mee eens, al vind ik het merkwaardig en blijkbaar van deze tijd dat zo velen zich geroepen voelen om (soms wel terechte) kritiek te spuien maar daar tegenover nooit naar hun pen of toetsenbord grijpen om eens een woordje van waardering te formuleren voor de mensen die buiten hun dagdagelijkse job onzettend veel overuren presteren om ons de kans te geven onze hobby (want meer is het voor de meesten van ons toch niet) uit te oefenen.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 26 May 2009, 14:59

grotenbees wrote:volledig mee eens, al vind ik het merkwaardig en blijkbaar van deze tijd dat zo velen zich geroepen voelen om (soms wel terechte) kritiek te spuien maar daar tegenover nooit naar hun pen of toetsenbord grijpen om eens een woordje van waardering te formuleren voor de mensen die buiten hun dagdagelijkse job onzettend veel overuren presteren om ons de kans te geven onze hobby (want meer is het voor de meesten van ons toch niet) uit te oefenen.

A-men!

GeertV
Highest Break: -1

Postby GeertV » 26 May 2009, 18:59

Heel jammer dat mensen zoals ME2 hun willen verschuilen achter een pseudoniempje omdat ze weten dat mensen zoals Ludo hen hierover zullen aanspreken als ze hen tegenkomen. Een forum dient inderdaad om uw gedacht te zeggen (negatief, maar ook positief) en als je het lef niet hebt om dat ten persoonlijke titel te doen, dan moet je gewoon je bek houden.

Over het voetbal patattenveld : als de scheids beslist dat er gespeeld moet worden, zal er gespeeld worden en dat is voor beide ploegen dan toch hetzelfde. Zoals Ludo zegt : de goeie spelers laten zeker en vast hun mening over de tafels weten, maar je kan topspelers (h)erkennen aan het feit dat ze zich zo snel mogelijk aan de tafel proberen aan te passen liever dan hun energie te steken in het urenlang geven van kritiek op snookerfora.

Veel spelers in België denken dat ze top zijn op snookerniveau, maar ik denk dat ook aan de mentaliteit van de spelers eens gewerkt moet worden en dat kost ook niets :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Me2

Postby Me2 » 27 May 2009, 09:45

GeertV wrote:Heel jammer dat mensen zoals ME2 hun willen verschuilen achter een pseudoniempje omdat ze weten dat mensen zoals Ludo hen hierover zullen aanspreken als ze hen tegenkomen. Een forum dient inderdaad om uw gedacht te zeggen (negatief, maar ook positief) en als je het lef niet hebt om dat ten persoonlijke titel te doen, dan moet je gewoon je bek houden.

Over het voetbal patattenveld : als de scheids beslist dat er gespeeld moet worden, zal er gespeeld worden en dat is voor beide ploegen dan toch hetzelfde. Zoals Ludo zegt : de goeie spelers laten zeker en vast hun mening over de tafels weten, maar je kan topspelers (h)erkennen aan het feit dat ze zich zo snel mogelijk aan de tafel proberen aan te passen liever dan hun energie te steken in het urenlang geven van kritiek op snookerfora.

Veel spelers in België denken dat ze top zijn op snookerniveau, maar ik denk dat ook aan de mentaliteit van de spelers eens gewerkt moet worden en dat kost ook niets :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Beste Geert,
Zoals eerder vermeld, mijn naam doet er niet toe. U ziet al aan de reacties van bepaalde mensen dat ze meer bezig zijn met wie wat zegt en in plaats van dat te doen kunnen ze beter hun energie in het probleem steken of niet soms.
Ook sommige uitspraken laat merken dat er niet serieus omgegaan wordt met het probleem.
Wat ik hier zeg is wat vele anderen denken of gedacht hebben, dus los het probleem op en val niet de persoon aan die deze discussie geopend heeft.
Grtz.Me2

GeertV

Postby GeertV » 27 May 2009, 12:42

Voor mij is er geen probleem; voor u duidelijk wel. Ik vind het nogal gemakzuchtig om te zeggen "ik heb een probleem, hier heb je 't en los het nu maar op". Kritiek is heel makkelijk; goeie opbouwende kritiek ligt al duidelijk een stuk moeilijker.
Ik blijf erbij dat je tenminste het respect naar de forumbezoekers hier mag hebben om te zeggen wie je bent i.p.v. je te verstoppen achter een schuilnaampje.

Me2

Postby Me2 » 27 May 2009, 13:06

Ik denk dat er voor U wel een probleem is want anders komt U zich niet moeien in deze zaak.

En wat is nu het probleem voor een tafelfitter zijn tafels goed te fitten.

En mijn naam komt U nog wel eens te weten geloof mij maar.

Grtz.

FrenzY

Postby FrenzY » 27 May 2009, 13:09

Me2 wrote:En mijn naam komt U nog wel eens te weten geloof mij maar.

Oeeee, spooky... :lol: :lol: :lol:
Tot we die weten noem ik u gemakshalve Me-tje, kwestie dat we op hetzelfde niveau zitten 8-)

Me2

Postby Me2 » 27 May 2009, 13:58

FrenzY wrote:
Me2 wrote:En mijn naam komt U nog wel eens te weten geloof mij maar.

Oeeee, spooky... :lol: :lol: :lol:
Tot we die weten noem ik u gemakshalve Me-tje, kwestie dat we op hetzelfde niveau zitten 8-)

Ziet u, dat is nu wat ik bedoel, om een zaak serieus op te lossen moet u ook met serieuze mensen kunnen werken en dat is hier blijkbaar het probleem.
Alles wat gezegd is wordt hier dadelijk in het belachelijke getrokken en dan verwachten ze ook nog dat ge U kenbaar maakt in zo een apencircus.
Door alleen maar een analyse op het forum te zetten voelen diegene die misschien wel het meeste geklaagd hebben zich geroepen om een ander die het goed meent te bestoken met flauwe zever in pakskes.
Dat is nu net de mentaliteit in België en ook daarom loopt het in de meeste sporten fout met deze ingesteldheid van amateurisme.
Als besluit zeg ik tegen alle betrokkenen, doe met Uw tafels wat u wilt want het was alleen maar goed bedoeld.
De groeten.

peter bullen
Belgium Ranking: 46
Highest Break: 141
Club: University

Postby peter bullen » 27 May 2009, 14:17

Alé ik ga hier ook ne keer iets zeggen..
De tafels, iedereen spreekt erover.
De pockets waren klein, maar nie te klein, persoonlijk vind ik dan dat de beste spelers overblijven.. das toch uiteindelijk ook de bedoeling eh.

De lakens waren op sommige tafels snel en op sommige niet.. de reden is waarschijnlijk dat ze nie allemaal even hard zijn aangetrokken. Heel spijtig natuurlijk dat ge op redelijk moeilijke tafels hard moet spelen, want da maakt het allemaal nie gemakkelijker..

Voor mij ligt de grootste fout bij de fitter, als ge professioneel zijt en ge moet maar voor 1 ding zorgen nl 'de tafels', dan kan het voor mij niet dat juist da niet in orde is.. Dan moet ge er ook alles aan doen om dat in orde te krijgen, anders moet ge da maar aan iemand anders overlaten..

Ik denk dat het hier aan het bestuur is om dat te analyseren en eventueel op te treden, naar volgend jaar toe zijn er toch fitters genoeg in België of zelfs Nederland.. laat ze eens offertes maken of zit eens aan tafel met een paar van die fitters tesamen. Als we de snookersport omhoog willen krikken dan zullen we dat samen moeten doen, en niet afhankelijk mogen zijn van individuen..

Het bestuur en de tornooileiding, daar kan ik niet veel tegen in brengen, ze hebben hun best gedaan en ik kan er alleen maar respect voor op brengen, ze kennen nu de fouten en ze zullen er wel van leren.

Ook nog effe naar een aantal spelers toe : Probeer voor elkaar respect te tonen en niet alleen aan je eigen te denken als je aan t spelen bent, jij hebt toch ook graag dat die andere stilzit of respect voor jou toont. Hoe goed of slecht je ook speelt, laat zien dat je er staat, en wees een gentleman, tenslotte is het geen cafésport of da willen we toch niet dat de mensen da zeggen, dus moeten we er ook iets aan doen om de mensen dit niet te laten denken.

Voila da was t voor mij, en aan iedereen die aan de International meedoet, veel succes en laat die buitenlanders een poepje ruiken!!!
Good luck!!

Peter Bullen

FrenzY

Postby FrenzY » 27 May 2009, 14:44

Me2 wrote:Ziet u, dat is nu wat ik bedoel, om een zaak serieus op te lossen moet u ook met serieuze mensen kunnen werken en dat is hier blijkbaar het probleem.
Alles wat gezegd is wordt hier dadelijk in het belachelijke getrokken en dan verwachten ze ook nog dat ge U kenbaar maakt in zo een apencircus.
Door alleen maar een analyse op het forum te zetten voelen diegene die misschien wel het meeste geklaagd hebben zich geroepen om een ander die het goed meent te bestoken met flauwe zever in pakskes.
Dat is nu net de mentaliteit in België en ook daarom loopt het in de meeste sporten fout met deze ingesteldheid van amateurisme.
Als besluit zeg ik tegen alle betrokkenen, doe met Uw tafels wat u wilt want het was alleen maar goed bedoeld.
De groeten.

Me-tje, niemand ontkent dat er problemen zijn met de tafels, maar uw geloofwaardigheid wordt simpelweg in twijfel getrokken als je er niet voor uit durft te komen wie je bent...

pinky floyd
Highest Break: 124
Club: <new crucible, Buckingham

Postby pinky floyd » 27 May 2009, 17:03

me-2 is niemand minder dan Ignace Crombé

gegroet
SNYERS TOM

ook nog leuk nieuws:vannacht wordt mijn vrouwke ingeleid,dus hopelijk zijn we morgen met z'n 3 drietjes
:P :P :P

FrenzY

Postby FrenzY » 27 May 2009, 18:29

pinky floyd wrote:me-2 is niemand minder dan Ignace Crombé

gegroet
SNYERS TOM

ook nog leuk nieuws:vannacht wordt mijn vrouwke ingeleid,dus hopelijk zijn we morgen met z'n 3 drietjes
:P :P :P

Allee, veel sterkte en ne vlotten doorgang gewenst! :-)

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 27 May 2009, 18:33

Over de tafels kan veel gepraat worden dit jaar :(

Ja ze konden beter, maar een traag laken is voor beide spelers gelijk. kwa positie spel verliest de beste van de 2 wel wat van zijn voordeel in kunde maar swat. :?

de pockets klein; ja maar liever klein dan groot.

Alleen het hoogte verschil was niet te doen.

Ik heb persoonlijk op tafel 16 gespeeld, en dat was niet doenbaar.

Langs de zwarte stond de tafel zo hoog dat ik op mijn tenen moest staan bijna voor een trekstook te kunnen spelen. ben 1.78.cm groot of klein in dit geval :?

Ben verloren met 4-1 terwijl ik wist dat ik zeer goed stond te spelen, en redelijk zeker was voor de match van winst. moets tegen mijn ploegmateke ;) die spijtig voor mij groter is 1.80 :)

zonder dat er ocharme een 30 is gemaakt roemloos ten onder.

de vloer ging daar naar beneden zodat de tennisballen niet terug op het plein komen denk ik.
en laat het nu net in de hoek waar deze tafel staat extra laag gaan.

als je achter de korte band aan zwart staat, dan sta je nog verder in de diepte zal ik maar zeggen.

daar kwamen mijn hielen van de grond wou ik laag genoeg kunnen stoten.

Ik wil maar zeggen,

Wij spelen een heel jaar. meestal puur voor het plezier in het spel.

Die 5 BR die spelen wij met het BK in het achterhoofd.

Alhoewel het maar voor een handvol spelers is weggelegd het BK te winnen, vind ik toch dat deze prob. aan en rond de tafel zouden moeten vermeden worden. Er was nog plaats voor enkele tafels.

IK heb maar een puntje hierover voor de tornooi leiding.

NIET IEDEREEN IS 2 METER

HOU DAAR REKENING MEE.

P.S. en ze weten wie ik ben.
De klacht stond op de achterkant van het wedstrijdblad.
Volgend jaar start ik nog niet als dit zich weer herhaald. :shock:

The Cannibal

Postby The Cannibal » 27 May 2009, 22:12

Man, man, wat een oeverloos gezever allemaal!
Ok, er mankeert 't één en 't ander, maar ik ben zeker dat iedereen z'n best heeft gedaan en dat er zich onvoorziene dingen hebben voorgedaan zoals banden die niet passen enz. Ik speel ook veel liever op snelle tafels, maar ik ben allang blij dat ik ook hier kon meedoen. 't Wordt voor iedereen moeilijker en 't is duidelijk dat 't nog steeds de beste spelers zijn die de meet halen. Ik ben er ook van overtuigd dat dit niet vergeten zal worden en dat er volgend jaar alles aan gedaan zal worden om dit te voorkomen. Hopelijk kan er voor de volgende tornooien nog 't één en 't ander rechtgezet worden, maar zelfs als dat niet lukt kom ik met plezier 't EK meedoen.

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 27 May 2009, 23:12

Hey,

Ik sta volledig achter Peter(s), maar ik kan david ook wel begrijpen.

Grtzz
Mario

Return to “Archive BC Snooker”