Toestand van de tafels

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Toestand van de tafels

Postby Anthony » 03 May 2009, 16:01

Graag wil ik toch een reactie geven ivm de tafels op het BK.
Deze zijn echt rampzalig. Ik begrijp echt niet waarom ze zo dikke lakens opleggen(ik noem dit studentenlakens).
Moet er op deze tafels ook het EK op gespeelt worden, dan zullen er velen vloeken hoor.
Dit is echt een BK onwaardig.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: Toestand van de tafels

Postby luchtzak » 03 May 2009, 19:29

Ik heb ook fameus afgezien op de tafels, maar het zal wel aan mij liggen zekerst ? :roll:

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 03 May 2009, 19:33

Anthony wrote:Graag wil ik toch een reactie geven ivm de tafels op het BK.
Deze zijn echt rampzalig. Ik begrijp echt niet waarom ze zo dikke lakens opleggen(ik noem dit studentenlakens).
Moet er op deze tafels ook het EK op gespeelt worden, dan zullen er velen vloeken hoor.
Dit is echt een BK onwaardig.

Tiens, jij bent toch nochtans niet veel gewoon?
:D ;) :lol:

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 03 May 2009, 19:36

Vond de lakens eigenlijk wel ok maar had meer problemen om de banden in te schatten, als dit steelblocks zijn, dan zijn het er toch van het zeeer trage type. De korte band aan zwart op tafel 12 leek meer op een "schokbreker" dan een band, raar dof geluid en elke snelheid uit wit. En ook de andere banden op de tafel leken mij traag te reageren.

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 03 May 2009, 20:25

Het is wel allemaal niet simpel hoor.
De tafels zijn de bestaande maar de banden moesten steel bloks zijn ,moest zo door .....
Dus die moeten op de tafels aangepast worden, nu bleek dat de pokets veel te klein zouden zijn indien ze er op de normale mannier werden opgezet dus moest alles aangepast worden
Alles nieuw zou mooi zijn maar is een heel duur kosten kaartje.
Zoals je in vorige topics kon lezen was er maar een povere opkomst om de tafels en dergelijke te helpen plaatsen. De mensen die dit allemaal deden waren dus beperkt in tijd en hebben gedaan wat ze konden(echt wel heel veel hoor).
Ben er zeker van indien er meer tijd en volk was dat het mischien nog beter was.
Ik heb zelf ook op de tafels gespeeld en had ook wel problemen hoor maar denk dat het grotendeels wel aan mezelf lag.
Zelf vond ik de banden ook wel hol klinken maar vond wel dat ze goed teruggaven.
Wat de lakens betreft, denk dat die door een merk gesponsord zijn en dan kan je niet anders dan ze eropleggen, wat meer borstelen en strijken kan veel doen denk ik.
Er zijn nu een paar dagen tijd dus er kan misch wel wat aan gedaan worden, afwachten wie weet.
Daniel

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 03 May 2009, 21:44

Hey,

Eerst en vooral wil ik de mensen die er zoveel hebben ingestoken bedanken om dit allemaal te doen.De venue is geweldig en de opstelling van de tafels is ook goed.
Ik ben vrijdag en zaterdag ook de hele dag gaan wachten en spelen. Ik weet ook wel dat kritiek geven heel gemakkelijk is maar als je op 5 tafels hebt gespeeld en ze zijn dan zo verschillend, dan ligt dit niet aan de leverancier van de lakens omdat deze van dezelfde rol komen, maar dan ligt het aan diegene die ze erop legt. Hetzelfde met de banden, als je de pockets wat moet aanpassen omdat de tafel een paar mm kleiner is, dan moet je al zeker niet bierviltjes tussen de tafel en de banden steken, en daardoor krijg je zo een geluid van de banden en dan staan sommige banden ook nog los. Als er op deze tafels zoals ze nu zijn het EK moet doorgaan, dan zullen er veel klachten komen. Hopelijk wordt er met de kritiek die gegeven wordt door de spelers, ook iets mee gedaan, ze hebben nu een hele week de tijd om dit recht te zetten. :?:

grtzz

MG
Highest Break: 86

Postby MG » 03 May 2009, 21:55

Ze komen de tafels nakijken. Alle mogelijke klachten mogen gemeld worden, Ignace noteert ze en geeft ze door.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 04 May 2009, 11:18

Voor alle duidelijkheid heb ik afgezien op tafel 10 omdat ik vond dat de pockets niet snel een bal aanpakte, klein beetje tegen de zijkant van de pocket en 't was al mis!

Tafel 5 rolde minder goed maar de pockets pakten iets beter de bal aan, er was wel al een gatje in het laken!

The Cannibal
Highest Break: -1

Postby The Cannibal » 04 May 2009, 11:23

'k Vind de tafels heel moeilijk, maar da's ok. 't Zal allemaal wel wat langer duren en 't ziet er natuurlijk heel wat minder aantrekkelijk uit als er weinig breaks gemaakt worden en veel zogezegd simpele ballen gemist worden. Ik denk dat ze moeilijker zijn dat die van 't WK...
Ik hoop dat ze tussen de matchen door al eens wat vaker geborsteld en gestreken worden. Tijdens de FTC was dat niet 't geval (wat ik dan nog wel begrijp) en na een paar uur was de lol er dan ook wel af. :cry:
De banden klinken vaak hol, maar 'k heb niet echt gemerkt dat dit effect heeft op de bal, dus da's mss niet zo erg.

Edu
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Postby Edu » 04 May 2009, 11:26

Ik had geen problemen met de tafel (maar 1 match gespeeld op tafel 12). Laken was ok, banden gaven genoeg, belichting heel goed, gaten niet te makkelijk of te moeilijk... het enige wat opviel was dat ze aan de ene kant wat hoger stond dan aan de andere 8-)

Anthony

Postby Anthony » 10 May 2009, 16:38

Gisteren gespeeld en natuurlijk direct verloren met 3 - 1.
Ik moest om 19u beginnen, zoals gewoonte is mijne match 2uur later begonnen.
Ik moest spelen op de zelfde tafels als mijn tegenstander ervoor gespeelt heeft. Terwijl er 7 andere tafels vrij waren.
Ik heb 3 keer gevraagd om op een andere tafel te spelen. De tafel was echt 1 van de slechtste tafels waar ik ooit gespeelt heb. En ik draai toch al een paar jaar mee (22jaar).
Ik vroeg ook om aub eerst toch nog een keer om de tafel te kuisen. Maar dit werd eerst goedgekeurd, maar dan toch weer niet.
Hoe komt het dan toch dat ik heel kwaad werd als een tornooileider tijdens mijn spel moest ophouden met klagen, natuurlijk had ik al 2keer tegen de tafel geschopt :?
Er zijn veel ergere dingen gebeurt tijdens het BK en wie krijgt weer op zijn donder. :mrgreen:
Het zijn altijd dezelfde mensen die de dupe zijn.
Als ze niets durven zeggen tegen anderen dan moeten ze het maar tegen mij uitvliegen.
De bende kleine kinders ( :mrgreen: ze weten wel over wie ik het heb)

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 10 May 2009, 17:32

met de dubbels op tafel 12 gespeeld.

gaten waren klein maar gewoon in het midden spelen he dan heb je er geen last van.

2e match op tafel 5 dacht ik.

gaten waren wat groot op deze tafel vond ik.

De ballen op deze tafel was een ander verhaal.

op tafel 12 waren ze heel proper, op de 5 waren ze net uit het fritvet gehaald dacht ik.

als een gek de ballen aan het opblinken geweest , maar je kreeg ze gewoon niet proper.

kiks bij de vleet nat.

Dat is wel iets dat niet kan op zo een tornooi!!!

edde
Highest Break: 99
Club: De Leug

Postby edde » 10 May 2009, 19:09

heb vandaag BK teams meegespeeld op de 3,4,6,10,12 gespeeld..... goede tafels ! wel heel moielijk vond ik dan (very small pockets)... voor de rest.....geen klachten.(behalve resultaat dan :-))) )

Anthony

Postby Anthony » 10 May 2009, 20:29

Dus hebben op mij geviseerd of niet. :idea:
Ik heb op tafel 7 gespeelt.
Op andere tafels mocht ik niet spelen omdat deze al gekuist waren voor de dag erna !

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 11 May 2009, 15:58

Anthony wrote:Ik vroeg ook om aub eerst toch nog een keer om de tafel te kuisen. Maar dit werd eerst goedgekeurd, maar dan toch weer niet.

ge had mischien kunnen voorstellen om ze zelf snel te borstelen ;) heb dit zelf al een aantal keer gedaan als we op verplaatsing speelden en dan zag ge die mannen kijken zo van'wat gaat dieje doen' :lol: tis snel gebeurt en veel beter dan u daar een heel wedstrijd in zitten opfokken ;) allez das mijn gedacht hé
grtz timo

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 11 May 2009, 17:34

Idee voor de komende dagen:

Vooraleer je match te spelen, stelt de tornooileiding "gratis" een borstel te beschikking, dan kan je zelf nog effe borstelen en met een propere lei beginnen :twisted:

Borstels dienen terug in het secretariaat ingeleverd worden na de match...

Je mag ook je eigen borstel meebrengen indien dit je meer zelfvertrouwen geeft!

Anthony

Postby Anthony » 11 May 2009, 18:04

matty wrote:
Anthony wrote:Ik vroeg ook om aub eerst toch nog een keer om de tafel te kuisen. Maar dit werd eerst goedgekeurd, maar dan toch weer niet.

ge had mischien kunnen voorstellen om ze zelf snel te borstelen ;) heb dit zelf al een aantal keer gedaan als we op verplaatsing speelden en dan zag ge die mannen kijken zo van'wat gaat dieje doen' :lol: tis snel gebeurt en veel beter dan u daar een heel wedstrijd in zitten opfokken ;) allez das mijn gedacht hé
grtz timo

Ik had eerst gevraag of ik niet op een andere tafel kon spelen, want mijn tegenstander had zijn vorige match al 5 frames op gespeelt. Ik vind dat niet kunnen dat je 2 keer achter elkaar op de zelfde tafel speelt :roll: .
Ik heb verschillende keren gevraagd voor de match of het mogelijk was om op een andere tafel te spelen (Er waren maar liefst 7 tafels vrij).
Achter de eerste frame ging ik naar de tornooileiding of de tafel gekuist kon worden. Dit was eerst mogelijk toen ik plots aan mijn tafel stond, dan mocht het weer niet.

Dus wie is er nu in fout !

Dan zijn ze verwonderd dat sommige spelers kwaad worden. En als ze niet kunnen weren tegen andere spelers die andere spelers stoorden, dan moet ik maar de boter opeten.

Gans de week getraind op goede tafels, je komt met goede moed naar de venue. Dan is echt de motivatie zoek.

magic stick
Belgium Ranking: 6
Highest Break: 114
Club: riley inn

Postby magic stick » 11 May 2009, 18:18

Ik vond de tafel eigenlijk niet zo slecht :D

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 11 May 2009, 21:06

Anthony wrote:Gans de week getraind op goede tafels, je komt met goede moed naar de venue. Dan is echt de motivatie zoek.

Tiens? Waar dat dan? 8-)

Als ik het zo hoor zijn de tafels dus op zijn zachtst gezegd niet aan elkaar evenwaardig... En dat is dan inderdaad toch zonde voor zo een evenement...
Niettemin, je moet je daar over kunnen zetten. Al ben ik misschien niet meteen de beste om dat te zeggen, want ik ben dit jaar ook drie keer ferm tegen mijn goesting naar de Westbury getrokken :? :oops:
Maar Anthony, tegen de tafels beginnen schoppen zoals ge zelf zegt, daar maakt ge u eigen natuurlijk nie populair mee hé... Er zijn andere manieren om zo een zaken aan te kaarten.

Anthony

Postby Anthony » 12 May 2009, 11:30

FrenzY wrote:
Anthony wrote:Gans de week getraind op goede tafels, je komt met goede moed naar de venue. Dan is echt de motivatie zoek.

Tiens? Waar dat dan? 8-)

Als ik het zo hoor zijn de tafels dus op zijn zachtst gezegd niet aan elkaar evenwaardig... En dat is dan inderdaad toch zonde voor zo een evenement...
Niettemin, je moet je daar over kunnen zetten. Al ben ik misschien niet meteen de beste om dat te zeggen, want ik ben dit jaar ook drie keer ferm tegen mijn goesting naar de Westbury getrokken :? :oops:
Maar Anthony, tegen de tafels beginnen schoppen zoals ge zelf zegt, daar maakt ge u eigen natuurlijk nie populair mee hé... Er zijn andere manieren om zo een zaken aan te kaarten.

Ik probeer al meerdere jaren mijn mening te zeggen, maar daar word nooit naar geluisterd.
Mss luisteren ze wel zo ! En het was ni echt schoppen, maar eens mijne voet zachtjes tegen.

Return to “Archive BC Snooker”