GeertV wrote:... maar je ligt touching ball, Eric, dus je raakt altijd eerst de rode waar je tegen ligt, dus volgens het nederlandstalig reglement heb je eerst contact gemaakt met die rode waar je tegenligt en spring je vervolgens over een kleur ...
Ik weet niet wat je bedoeld met target ball, maar deze term komt niet voor in het reglement; de bal is ofwel on ofwel niet on ! Als je een free ball hebt en je nomineerd geel en raakt eerst de gele die vervolgens een rode raakt en de rode gaat binnen, dan pot je een andere bal dan de target ball als ik je uitleg goed volg.
De oplossing ligt iets dieper dan dat ...
GeertV wrote:2) in ieder geval fout & miss en 5 ptn voor speler A. Als A zelf verder speelt moet hij dat doen vanuit de bekomen positie, na de fout van B. Als hij de miss aanvaard, dan wordt alles teruggelegd en is de cue-ball terug in-hand
GeertV wrote:Volgende schijnt wel degelijk mogelijk te zijn, maar we zijn naarstig op zoek naar de oplossing ...
Zowel geel als zwart zijn kleuren die 3 maal na mekaar gepot kunnen worden. Schijnbaar kan de zwarte bal zelfs 4 keer na mekaar gepot worden, volgens onze prof ref in spe Olivier.
Any suggestions ?
De_Ludo wrote:Nico is er een beetje naast.
Voor samengevoegde scores tellen de scores NA het einde van het laatste frame.
Dus de drie zwarten zoals hij beschrijft voor één frame zijn waar.
En volgens het reglement moet er dan, bij een gelijke score, terug een
respotted black gespeeld worden.
Volgens mijn kennis van het reglement (Engelse versie)
mvg
Ludo
Return to “Belgium Referees Association”
Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 1 guest