een scheidsrechter zal of mag nooit een speler zeggen dat hij een fout zal maken ..of aanraden een shot NIET te spelen...

in ten minste 1 geval zal de ref dat wel doen.

welke situatie ?
grts,

koen.
CueBoy wrote:Wanneer hij de speler een warning moet geven dat bij de 3e miss het frame naar de tegenspeler zal gaan
CueBoy wrote:Wanneer het spel zich in een "stalemate" situatie bevindt ?
Bv. beide spelers zijn al beurten lang in het pak aan het spelen, dan kan de scheidsrechter de spelers aanmanen een ander shot te spelen.
NDV wrote:Wanneer de ceu-ball in-hand is en de speler legt hem in de D en vraagt aan de ref of hij er reglementair in ligt(om te zien of hij geen fout zal maken) moet de ref antwoorden.
GeertV wrote:Toch niet helemaal akkoord, Koen.
De regel die jij aanhaalt is van toepassing TIJDENS een frame. Als de juiste persoon niet opgaat, is het frame nog niet begonnen en kunnen er onmogelijk strafpunten gegeven worden.
The Cannibal wrote:Misschien wanneer de tegenstander aan de scheidsrechter te kennen heeft gegeven dat hij het frame opgeeft, maar de striker dat niet gezien heeft, want als de striker toch speelt vervalt de opgave van het frame.
loteling wrote:NDV wrote:Wanneer de ceu-ball in-hand is en de speler legt hem in de D en vraagt aan de ref of hij er reglementair in ligt(om te zien of hij geen fout zal maken) moet de ref antwoorden.
Hé NDV..
je hebt de teaser fout gelezen denk...![]()
wanneer zal de ref zeggen dat je een stroke niet MAG maken...
je mag de cue-bal buiten de "D" plaatsen...en dan fout spelen...
de ref zal dan de fout benoemen maar niet vooraf zeggen dat je een fout GAAT maken...![]()
als je in mijn geval het advies van de ref aan je laars lapt zal je en uitbrander krijgen...![]()
en de tweede keer misschien de frame wel verliezen...(hint...)![]()
grts,![]()
koen.
The Cannibal wrote:Ik bedoelde eerder dat de tegenstander de frame opgeeft op 't moment dat hij striker is. Het kan zijn dat je de opgave niet gemerkt hebt, maar de scheidsrechter wel. Als de scheidsrechter dan doorheeft dat ge 't niet opgemerkt hebt zal hij je toch wel zeggen dat je 't shot beter niet speelt.
'k Weet dat dit dus niet is wat je bedoelt, maar 't klopt volgens mij wel...
Return to “Belgium Referees Association”
Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 0 guests