teaser3

Discuss and find all the necessary information about the Belgium Referees Association
User avatar
loteling
Posts: 374
Joined: 18 Mar 2007, 14:38
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Location: Turnhout

teaser3

Postby loteling » 15 Apr 2007, 20:04

hallo,

je speelt en pot een rode bal vanuit de baulk, je ziet de cue-bal in de richting van een pocket gaan en denkt (weet) ...die gaat in-off, maar voor de cue-bal in de pocket valt neem je hem van de tafel.

wat is volgens de reglementen de oplossing?
de eventuele fout en de plaats van de cue-bal ?

grts :wink: ,
koen.

CueBoy
Posts: 98
Joined: 07 Apr 2007, 20:00
Highest Break: -1
Location: Quality

Postby CueBoy » 16 Apr 2007, 17:16

De speelbal is van tafel en wordt dus gespeeld vanuit in-hand.
Fout = 4 (want rood is ball on) want de bal wordt van de tafel geforceerd.

Maar, als de scheidsrechter dit onsportief gedrag vindt, dan kun je evt. ook het frame verliezen.

User avatar
loteling
Posts: 374
Joined: 18 Mar 2007, 14:38
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Location: Turnhout

Postby loteling » 16 Apr 2007, 18:17

CueBoy wrote:De speelbal is van tafel en wordt dus gespeeld vanuit in-hand.
Fout = 4 (want rood is ball on) want de bal wordt van de tafel geforceerd.

Maar, als de scheidsrechter dit onsportief gedrag vindt, dan kun je evt. ook het frame verliezen.


inderdaad f-4 ....je kan een waarschuwing krijgen van de ref... maar om de frame/game verbeurd te zien zal je dat toch wel een keer of 3 moeten lappen!!!

nu deel 2...

en wat als de tegenspeler de bal van de tafel neemt?? :shock:
of iemand anders?

grts, :wink:

koen.

CueBoy
Posts: 98
Joined: 07 Apr 2007, 20:00
Highest Break: -1
Location: Quality

Postby CueBoy » 16 Apr 2007, 20:03

loteling wrote:en wat als de tegenspeler de bal van de tafel neemt?? :shock:
of iemand anders?

Geen fout. Scheidsrechter legt bal terug waar hij lag,
of, als de bal nog in beweging was, waar de scheidsrechter denkt dat de bal zou geëindigd zijn.

Opmerking : dit geldt enkel als de tegenspeler niet aan de beurt is/was. :)

User avatar
loteling
Posts: 374
Joined: 18 Mar 2007, 14:38
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Location: Turnhout

Postby loteling » 16 Apr 2007, 20:14

Geen fout. Scheidsrechter legt bal terug waar hij lag,
of, als de bal nog in beweging was, waar de scheidsrechter denkt dat de bal zou geëindigd zijn.

Opmerking : dit geldt enkel als de tegenspeler niet aan de beurt is/was.
:)

de tegenspeler is pas aan beurt als de stroke geëindigd is...dus alle ballen stilliggen...

als de tegenspeler de cue-bal van de tafel zou genomen hebben , is dit volgens de reglementen géén fout en zal de cue-bal geplaatst worden waar de scheidsrechter denkt dat deze tot stilstand zou gekomen zijn.

in-of zou je denken en dat is dan ook logisch ...maar volgens de regels zal een scheidsrechter er eerder voor kiezen om de stroke opnieuw te laten uitvoeren en de tegenspeler een waarschuwing geven.

het blijft in beide gevallen uiteraard een vervelende situatie!!


grts, :wink:


koen.


Return to “Belgium Referees Association”

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 1 guest