BK te Alken

Discuss and find all the necessary information about the Belgium Referees Association
GeertV
Highest Break: -1

BK te Alken

Postby GeertV » 01 Apr 2006, 08:27

Hierbij wil ik een oproep doen aan alle scheidsrechters om zich te melden voor aanndtreding op het BK te Alken.

In mijn eigen regio (Oost-Vlaanderen) heb ik gemerkt dat de interesse om te scheidsrechteren op het BK zo goed als onbestaande is, nl. 4 mensen die zich aangemeld hebben vóór de deadline van 15 maart '06 vooropgesteld door Marc Debbaudt.

Ik begrijp heeeeeeel goed dat het een verre verplaatsing is, maar datzelfde probleem is ook van toepassing op heel wat spelers die eveneens een verre rit moeten maken (de meesten althans). Trouwens kan je altijd met een aantal mensen samen rijden en indien nodig de kosten delen.

Klaarblijkelijk haken heel wat mensen af als ze buiten hun regio moeten aantreden. Goed voorbeeldje daarvan was de Belgium Ranking in Kapellen een paar weken terug, waarbij iedere scheidsrechter aanwezig 7 en sommigen 8 wedstrijden heeft "gefloten" (wegens tekort + laatste match gedaan om 2h30 's nachts). Die mensen verdienen een pluim voor inzet & motivatie, mijn gedacht.

Beste collega scheidsrechters, meld jullie a.u.b. aan bij je GSC ! Ook al is het maar voor 1 sessie. We zijn het de spelers verplicht.

Rechter

Postby Rechter » 11 Apr 2006, 21:50

Het iederdaad zeer treurig vast te stellen dat scheidsrechters weinig of geen belangstelling meer hebben voor het BK, de kroon op het einde van het seizoen.
Er is misschien wel een reden te vinden, lijkt me een intresante vastelling dat men minder tijd heeft om zijn hobby te kunnen beoefenen. Gejaagd door de maatschapij , werkgever en last but not least het huis gezin.
Het werk ritme van tegenwoordig laat geen geplande hobby meer toe. Plus dan no een over volle kalender van BBSA /VSF. Het is nu wel goed dat er genoeg aanbiedingen zijn waar scheidsrechters hun ding kunnen doen, maar te is te, men zal er ook moeten mee rekening houden dat de oude garde langzaam maar zeker verminderd en dat daar voor geen vervangers zijn.
De mentaliteit van de scheidsrechters lijkt ook niet meer wat het geweest is. Dus enormveel werk aan de winkel om aan deze maleize een goede oplossing te vinden.
mvg D rechter

GeertV

Postby GeertV » 13 Apr 2006, 10:31

Beste Rechter,

Wat bedoel je precies met "de mentaliteit lijkt ook niet meer wat het geweest is" ? Collega's die ik vrij regelmatig tegenkom op toernooien zijn in de meeste gevallen gasten die er zich 100% voor inzetten.

GeertV

Postby GeertV » 24 May 2006, 17:31

Hierbij wil ik alle scheidsrechters bedanken voor hun inzet en bereidwilligheid om dit BK tot een goed einde te brengen. Zonder jullie inzet is er geen BK of moeten de spelers zelf arbitreren en het is toch de bedoeling dat zij zich op hun wedstrijden kunnen concentreren.

Hoop jullie volgend seizoen allemaal weer te zien met dezelfde gedrevenheid en inzet. Bedankt !

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 30 May 2006, 12:48

Greetings fellow refs,

Ik was één van de refs aanwezig op het BK(4 keer) en dit was telkens met volle goesting en plezier.Dus Geert ,graag gedaan.

Getekend snookerfreakske.

Return to “Belgium Referees Association”