Beginnen met competitie te spelen

A forum for your general snooker chit chat
Wimvdw
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 42
Club: Trianon

Beginnen met competitie te spelen

Postby Wimvdw » 30 Nov 2008, 18:22

Ik heb al wat research gedaan vsa-antwerpen.be; bbsa.be maar ik vrees dat ik gewoon te onwetend ben om het allemaal zelf uit te zoeken.

Al een paar jaar speel ik recreatief snooker op tc hove (geen officiele club). Blijkbaar vonden ze het daar eens tijd om een inflatie door te voeren zoals we ze kennen in zimbabwe. Ik wil gerust betalen om te snookeren, maar dan moeten de tafels er ook wel naar zijn.

In ieder geval ga ik dus vanaf volgende maand ongeveer snookeren in Trianon en wil ik ook mijn spel naar een hoger niveau brengen. Helaas zijn mijn 2 medespelers iets minder fanatiek als mezelf.

Ik zou dus competitie willen spelen, en hier heb ik een paar vraagjes over.

*Wat is de aanvangsdatum van een nieuw snookerseizoen?
*Interclub, werkt dat met teams of dat individueel?
*Bestaan er individuele tornooien en hoe werken die, zijn dat de ervaren spelers samen met de minder ervaren spelers?

Nog tips om mij op weg te helpen?

Alvast bedankt

DaFrancus
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 56
Club: The "Q" Breendonk

Re: Beginnen met competitie te spelen

Postby DaFrancus » 30 Nov 2008, 18:59

Ik zal al eens proberen met mijn beperkte kennis.

Wat ik al wel kan zeggen is dat de interclub in september aanvangt (dit jaar op 01 en 02 september)
Dit staat natuurlijk ook allemaal vermeld op de VSF-website

De interclub of competitiewedstrijden worden in teams van 3 spelers gespeeld. Het aantal frames hangen af van de reeks waarin je speelt.

Er zijn individuele tornooien, een goed voorbeeld daarvan is de Leug Open waar zowel goede als minder goede spelers spelen. Enkele toppers mag je daar ook verwachten

Groeten Kevin

The "Q"

Return to “The Snooker Pub”