snookertafel

A forum for your general snooker chit chat
jvnieuwe
Highest Break: 51

snookertafel

Postby jvnieuwe » 26 Apr 2008, 22:24

Ik zou graag opnieuw beginnen snooker competitie spelen en heb thuis de plaats om een tafel te zetten.
Welke zijn de beste tafels (aan degelijke prijs) van 12ft?
Best laten plaatsen?
Waar kan ik het best terecht voor meer informatie

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

CueBoy
Highest Break: -1

Re: snookertafel

Postby CueBoy » 27 Apr 2008, 00:19

Mijn persoonlijke smaak :
. een Riley tafel (maar wat is een degelijke prijs hé 8) )
. ja, laten plaatsen
. mijn tafel is geplaatst door Espa (Oostende)

jvnieuwe
Highest Break: 51

Postby jvnieuwe » 27 Apr 2008, 09:05

CueBoy wrote:Mijn persoonlijke smaak :
. een Riley tafel (maar wat is een degelijke prijs hé 8) )
. ja, laten plaatsen
. mijn tafel is geplaatst door Espa (Oostende)

Mercikes ik heb al eens navraag gedaan bij Espa Oostende.. eens zien wat ze zullen zeggen.
Indien er iemand andere verkopers kent.. geef gerust een seintje, we zijn van regio Turnhout.

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 28 Apr 2008, 23:23

riley,bce,willie holt,gabriels dat zijn zowat de betere tafels.enbild zou ik oppassen er is een reeks-die met rechte poten-waarbij hard spelen op de middenpockets bijna altijd resulteerd in een bal die eruit springt;te klein gemaakt of zoiets :? carlton zou ik afblijven:problemen met kromtrekken vd banden :? als je op die 4 tafels hierboven vernoemt een goed laken legt met goei banden is snookerplezier gegarandeerd.en als afsluiter nog wat adresjes:hypro-billiards in peer:ge kunt altijd s gaan spelen in de zuma in peer dan ziet ge het materiaal of coppieters:ben s gaan kijken in alken van het weekend en iedereen zei dat de tafels goed waren dus......
grtz timo

RTChoke1947
Highest Break: 0

Postby RTChoke1947 » 03 Jun 2008, 17:03

matty wrote:riley,bce,willie holt,gabriels dat zijn zowat de betere tafels.grtz timo

Zoals jullie uit mijn berichtenteller kunnen afleiden ben ik splinternieuw op dit forum.
Maar niet nieuw in de snookerwereld :D .
Ik heb een snookertafel te koop (desnoods weg te geven – aan een niet commerciële club, kantine brandweer – politie, etc.…).
De reden is dat ik een dagje ouder word (95+ :D (joke)) en mijn actieve interesse in de snookersport sterk gedaald is (absoluut zero).
Het betreft een Gabriëls tafel 12” uit de jaren ‘90 met van die reusachtige poten. Ik heb die in 1997 opgedoekt uit de magazijnen van een verlaten kippenkwekerij in de buurt van Aalst. De tafel was daar beland na een tweetal faillissementen van een gekende club in Aalst uit de jaren ‘90.
Opladen en transport waren een logistieke nachtmerrie. Met de hulp van 6 sterke mannen (2 reserve) uit ”den bouw”, een gehuurde vrachtwagen met bijpassende “voluntaire” chauffeur, is dat ding bij mij geraakt. Bedenk dat er 5 leistenen gebruikt worden van ieder ongeveer 200kg voor het “blad”.
Nadien heb ik er een professionele firma op losgelaten om de installatie af te werken, laken plaatsen, accessoires leveren, etc.…
De tafel is in beperkt persoonlijk gebruik geweest van december 1997 tot ongeveer een jaar terug.

Return to “The Snooker Pub”