Toogpraat of niet: 2300€ boete na vervalsing wedstrijdblad?

A forum for your general snooker chit chat
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Toogpraat of niet: 2300€ boete na vervalsing wedstrijdblad?

Postby luchtzak » 11 Mar 2008, 14:15

Gisteren in de snooker gehoord: iemand uit oost-vlaanderen is veroordeeld tot het betalen van 2300€ boete en 1 cel voorwaardelijk. Reden: hij heeft zich voorgedaan voor iemand anders en zo ook een andere naam op het wedstrijdblad geschreven. De tegenpartij is naar de politie gestapt en de rechter heeft nu deze uitspraak gedaan. Nu aan jullie: toogpraat of niet ;-) En iemand die méér weet dat deze kwakkel/echtgebeurdverhaal kan uitklaren ;-)

CueBoy
Highest Break: -1

Re: Toogpraat of niet: 2300€ boete na vervalsing wedstrijdblad?

Postby CueBoy » 11 Mar 2008, 17:59

Lijkt de waarheid te zijn. Het fijne weet ik er ook niet echt van (alweer "hearsay" :) ) - het verhaal zou zijn dat die persoon de naam van zijn zoon op't wedstrijdblad had ingevuld, en dus zelf gespeeld heeft.

Maar sommigen spreken ook van een persoonlijke afrekening.

niet bekend
Highest Break: 0

Postby niet bekend » 11 Mar 2008, 19:27

Beste,
Wat er in de krant stond met als Titel.

Valsspelende snookerspeler riskeert celstraf.

DE 52j Ivan VM dreigt een hoge tol te gaan betalen voor een eerder banaal vergrijp tijdens een snookerwedstrijd met zijn club B.C Gouden Martinus uit de Krijgsgasthuisstraat.
De man wou er een ploeg helpen om aan de 3 verplichte spelers te geraken maar omdat hij zelf al het maximum aantal wedstrijden gespeeld had,schreef hij zich in op naam van zijn zoon,met een vervalste handtekening.
Blijkbaar lacht men bij de Vlaamsesnookervereniging niet met dergelijke feiten en de man moest meteen 250euro boete betalen.
Daarnaast kreeg hij ook een schorsing van 4 maanden.
Nu de zaak voor de correctionele rechtbank komt,riskeert de man nog veel meer.De procureur vroeg voor de valsheid in geschrifte en een celstraf van 3 maanden en een bijkomende boete van 550 euro.De advocate van Ivan VM vroeg om een opschorting maar daar kon de procureur zich niet in vinden,gezien het zeer ongunstige strafverleden van de man.Op 5 februari is er vonnis.

Uitspraak was 250euro boete en 3 maanden voorwaardelijk met uitstel tot nader te bepalen datum.

Wat de boete betreft van de bond was deze 2500euro die tenslotte herleid is naar 250euro.(is maar een verschil van 2250euro)

Wat de afrekening betreft :lol: de man is niet echt geliefd bij menig oostvlaams snookerspeler,dus zal er wel iemand klacht neergelegd hebben bij het parket want normaal blijft zoiets tussen gesloten muren.
Was waarschijnlijk ook de reden waarom de boete bij de bond herleid werd.

Mvg.
?
Last edited by niet bekend on 14 Mar 2008, 07:50, edited 1 time in total.

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 11 Mar 2008, 21:43

Tgoh, diene mens valt vree goe mee, alleen denkt men in die club soms (altijd?) dat ze zich alles kunnen permitteren...
Op zich is dit misschien geen slechte uitspraak, om voor eens en altijd een duidelijk precedent te hebben voor toekomstige soortgelijke zaken, al vind ik een celstraf wel wa overdreven :)
Int verleden is al meermaals gebleken dat er de laatste weken van de competitie al eens gefoefeld wordt, door de ene persoon/ploeg/club al frappanter dan de andere!

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 12 Mar 2008, 09:24

Aan allen

En dan verschiet men ervan dat het aantal mensen dat zich wil inzetten voor de snookersport verkleind.

Als je je eens niet aan de reglementen houd, krijg je te maken met een rechtzaak of een tuchtcommissie.
Moet je daar weer tijd en geld insteken.
Zulke dingen kunnen ook binnenskamers opgelost worden.
Maar dan moeten zowel de spelers als het bestuur zich wat soepeler opstellen.

Ik zou graag hebben dat vanaf nu, elkeen die een klacht heeft, minstens een halfjaar mee in het
bestuur moet zitten. :?

mvg
De_Ludo

zaitchik
Club: De Komma

Postby zaitchik » 12 Mar 2008, 10:36

Meneer de voorzitter van het VTC : noteerde gij die suggestie van Ludo, zodat we die op een volgende zitting niet uit het oog verliezen ?

niet bekend

Postby niet bekend » 12 Mar 2008, 18:33

De_Ludo wrote:Aan allen

En dan verschiet men ervan dat het aantal mensen dat zich wil inzetten voor de snookersport verkleind.

Als je je eens niet aan de reglementen houd, krijg je te maken met een rechtzaak of een tuchtcommissie.
Moet je daar weer tijd en geld insteken.
Zulke dingen kunnen ook binnenskamers opgelost worden.
Maar dan moeten zowel de spelers als het bestuur zich wat soepeler opstellen.

Ik zou graag hebben dat vanaf nu, elkeen die een klacht heeft, minstens een halfjaar mee in het
bestuur moet zitten. :?

mvg
De_Ludo

Dag Ludo,
Vindt wedstrijdvervalsing nu niet bepaald zich inzetten voor de snookersport!
Reglementen zijn er voor na te leven,anders moeten er geen zijn.
Dat dit niet binnenkamers opgelost is,is omdat er iemand persoonlijk klacht neergelegd heeft bij de cel vervalsing.Normaal word er dan een minnelijke schikking getroffen,maar gezien zijn strafverleden(herhaling)was zoiets niet mogelijk.
En dat de man aangeklaagd geweest is,is een vete.Alles heeft een reden he!En er zullen er zich veel verkneukelen in het oostvlaamse snookerlandschap.
En de boete en schorsing is eigenlijk een lachertje voor de sportievelingen onder ons.

Mvg

Rupert

Postby Rupert » 14 Mar 2008, 00:08

Ja watte, :(

En we zijn weer vertrokken, niet waar 8)

Den ene heeft de klok zien hangen, maar vindt de klepel niet, en den andere heeft de klepel gevonden, maar weet zelfs niet dat de klok ontbreekt. :?

Maar voor de rest wel eens eventjes discuteren.

En diene KLOJO ("den bond heeft weeral eens geld geroken") diene heeft blijkbaar nog minder verstand als die ander pippo's. :shock: Diene heeft zelfs gene klepel of klok niet meer gezien. Goe bezig man. Proficiat. :oops:

Diene commentaar krijgt ge dan op zo ne forum. En maar ons best doen om de kosten te beperken, en dan van die lolbroeken die "den Bond" van alles verwijten.

Soms echt goesting om van die flauwe plezanteriken eens al hun avonden voor die geldwolven van "den Bond" zien op te offeren. En zelfs als ze goed bezig zijn, den boel eens goed afbreken. En liefst nog zonder der
iets van te verstaan, of beter nog, zonder der iets van af te weten. :x

Als ge niet weet waarover ge het hebt, houdt dan uwe mond. :lol:

Rupert

Rupert

Postby Rupert » 14 Mar 2008, 00:12

Oh ja,

Nog iets vergeten.

Heel fair en heel gewetensvol om zeker uwe naam niet te zetten als ge iemand beschuldigt of iemand verwijt. Gij hebt tenminste het gentlemanlike van de snooker goed begrepen.

Nogmaals, proficiat.

Rupert.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 14 Mar 2008, 00:39

Can't agree more, Rupert!

CueBoy

Postby CueBoy » 14 Mar 2008, 12:14

Mitu wrote:Can't agree more, Rupert!

Dan versta jij meer van "Rupert" zijn onsamenhangde post als ik hoor :lol:

Edje
Club: St-Martinus

Postby Edje » 14 Mar 2008, 18:12

CueBoy wrote:
Mitu wrote:Can't agree more, Rupert!

Dan versta jij meer van "Rupert" zijn onsamenhangde post als ik hoor :lol:

Begrijp Rupert zijn commentaar ook niet zo goed!
Het gaat over wedstrijdvervalsing :shock: en niet over klokken en klepels of klojo's en pippo's :lol: :lol: :lol:
Maar waarschijnlijk zal Rupert aktief zijn bij de bond en zich persoonlijk aangevallen voelen.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ze bij de bond een soort vergoeding krijgen voor hun inzet en toewijding?
Heb eens gehoord dat ze in het W-vlaamse toch een mooi zakcentje krijgen,maar ga hier geen bedrag noemen,wil op niemand zijn tenen trappen :lol: :roll: En heb het ook maar van horen zeggen he!

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 14 Mar 2008, 21:32

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ze bij de bond een soort vergoeding krijgen voor hun inzet en toewijding?
Heb eens gehoord dat ze in het W-vlaamse toch een mooi zakcentje krijgen,maar ga hier geen bedrag noemen,wil op niemand zijn tenen trappen En heb het ook maar van horen zeggen he!

Is niet meer dan normaal zou ik zeggen; voor wat, hoort wat. Wat ze krijgen, interesseert mij persoonlijk niet, maar aan de personen die ongefundeerde kritiek uiten op verantwoordelijken van de bond (ttz ni weten over wat ze spreken) zou ik zeggen: als ge niks doet, kunt ge niks verkeerd doen. We mogen tevreden zijn dat er nog liefhebbers van onze sport zich inzetten met de beste bedoelingen. Ni waar, manne 8) ?

Let wel Edje, dit is niet persoonlijk bedoeld, maar een algemene opmerking aan het adres van de "altijd-maar-klagen"-sfeer.

Rupert

Postby Rupert » 15 Mar 2008, 05:11

Oké, oké. Ik zal proberen het uit te leggen.

Diene "klojo" zonder naam heeft een gerucht gehoord, dat hoogstwaarschijnlijk zelfs niet volledig was, en heeft daarna blijkbaar het ontbrekende gedeelte van het verhaal erbij gefantaseerd.

En zoals gewoonlijk wordt dit gefantaseerd verhaal steeds groter en pittiger.

Dit is dus het spel van de klepels en klokken.

En natuurlijk heeft hij dan ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om "den bond" er ook nog eens in te betrekken. Den Bond; waar de clubs en spelers baas over zijn!!!!!!!!!! :shock: :shock:

En jullie laten dit toe???? Foei, foei, foei.

Misschien een misnoegde speler met nog een openstaande boete :lol:

En wees gerust, ik voel mij zeker niet aangevallen hoor. Maar ik heb toch liever dat men over feiten discuteert, dan dat men over verzonnen of half verzonnen feiten discuteert.

En dank u wel voor de eventuele premies die we nog zouden tegoed hebben voor onze inzet. :D :D
Was het maar waar. We behoren echter niet bij de Belgische VoetbalBond. We doen dit gratis. Toch bij BBSA, VSF en in Brabant. Indien dit anders is in West-Vlaanderen, so be it; maar ik dacht dat de andere gewesten ook pro deo werken.

Voilà, hopelijk is het nu iets duidelijker.

Rupert. :twisted:

Edje

Postby Edje » 15 Mar 2008, 09:46

Rupert wrote:Oké, oké. Ik zal proberen het uit te leggen.

Diene "klojo" zonder naam heeft een gerucht gehoord, dat hoogstwaarschijnlijk zelfs niet volledig was, en heeft daarna blijkbaar het ontbrekende gedeelte van het verhaal erbij gefantaseerd.

En zoals gewoonlijk wordt dit gefantaseerd verhaal steeds groter en pittiger.

Dit is dus het spel van de klepels en klokken.

En natuurlijk heeft hij dan ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om "den bond" er ook nog eens in te betrekken. Den Bond; waar de clubs en spelers baas over zijn!!!!!!!!!! :shock: :shock:

En jullie laten dit toe???? Foei, foei, foei.

Misschien een misnoegde speler met nog een openstaande boete :lol:

En wees gerust, ik voel mij zeker niet aangevallen hoor. Maar ik heb toch liever dat men over feiten discuteert, dan dat men over verzonnen of half verzonnen feiten discuteert.

En dank u wel voor de eventuele premies die we nog zouden tegoed hebben voor onze inzet. :D :D
Was het maar waar. We behoren echter niet bij de Belgische VoetbalBond. We doen dit gratis. Toch bij BBSA, VSF en in Brabant. Indien dit anders is in West-Vlaanderen, so be it; maar ik dacht dat de andere gewesten ook pro deo werken.

Voilà, hopelijk is het nu iets duidelijker.

Rupert. :twisted:

Dag Rupert,

Het verhaal over de wedstrijdvervalsing is toch niet verzonnen hoor.
Het bewuste krantenartikel hing in verschillende O-Vl clubs aan het prikbord.
En wat betreft eventuele vergoedingen,is het niet meer dan normaal dat dit zo zou zijn.(stress mag vergoed worden he :lol:)Pro Deo's worden uiteindelijk ook vergoed voor hun gemaakte onkosten.

Rupert

Postby Rupert » 15 Mar 2008, 14:14

Hello Edje,

Je hebt gelijk man. Het krantenartikel is 95% juist. :shock:

Echter wat klojo er zelf bijschrijft gaat wel serieus over de schreef. :mrgreen:

Feiten :

1. Beklaagde heeft zijn fouten volledig toegegeven voor de gewestelijke tuchtcommissie.
2. Beklaagde heeft van de gewestelijke tuchtcommissie 4 maand effectieve schorsing gekregen + 15 jaar
voorwaardelijk + een totaliteit van boetes (niet alleen voor hem, maar ook voor een andere speler + voor
de club vann tss de 2500 en 3000 €)
3. Beklaagde is in beroep gegaan bij de VTC (Vlaamse TuchtCommissie), en heeft daar deels gelijk gekregen.
Persoonlijk werd hij veroordeeld tot 500 € boete + voorwaardelijk iets tss de 3 à 5 jaar + de 4 maand
effectief. De andere speler heeft 250 € gekregen.

Conclusie : Tesamen met die andere speler moest hoofdbeklaagde 750 € boete betalen i.p.v. tss de 2500 à 3000 €.

Ge begrijpt nu waarschijnlijk waarom ik mij niet echt happy voelde toen "klojo" meende te verduidelijken dat "den bond" geld had geroken. :(

We hebben het hier blijkbaar met een wiskundig genie te maken die nog niet eens begrijpt dat 750 € een pak minder is dan 2500 €

Maar ja, Gods wegen zijn wonderbaarlijk. :?

Hierdoor ook mijn uitspraak : "Als ge er niets van weet, houdt dan uwe mond"

Hopelijk heeft nu iedereen het begrepen.

Van mijn part mag een dossier op het Vlaams secretariaat steeds ingekeken worden. Dit pas nadat een zaak volledig afgehandeld is. Kwestie van controle (we hebben echt niets te verbergen hoor), maar ook kwestie van er misschien iets uit te leren.

Rupert :twisted:

Rupert

Postby Rupert » 15 Mar 2008, 14:28

Oh ja,

Ook nog bedankt dat je eigenlijk voor vergoedingen bent.

Wel, ik was destijds (uiteraard met een paar andere mensen) initiatiefnemer om geen zitpenningen of vergoedingen op Vlaams en/of nationaal vlak te betalen.

Gelukkig werd dit goedgekeurd.

Toen was het nodig (geldgebrek), nu misschien iets minder.

Toch heb ik liever dat we dit geld gebruiken om terug meer jeugd "te werven" of te verbeteren (trainigen, coaching, etc). Ik zie regelmatig prachtige oefensessies, maar weinig resultaten. Uiteraard de schitterende uitzonderingen niet te na gesproken. In België speelt men de pannen van het dak, en tijdens internationale confronties hapert er meestal wel iets.

Druk, stress?????? Volgens mij worden onze topspelers te weinig psychologisch begeleid. Ze kunnen het wel, maar de "faalangst??????" is te groot? Of is het soms de druk van die bekende namen. Of de druk van het internationaal presteren?

Persoonlijk speel ik altijd stukken beter tegen ne krak als tegen ne sukkeleir.

Opgepast hé, geen verwijt aan die spelers, dit is hun fout niet. Zij kunnen ook enkel roeien met de riemen die men hun geeft. Hier zal " den bond" toch eens in eigen boezem moeten kijken.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Misschien zie ik het ook verkeerd.

Rupert

Edje

Postby Edje » 15 Mar 2008, 15:05

Rupert wrote:Hello Edje,

Je hebt gelijk man. Het krantenartikel is 95% juist. :shock:

Echter wat klojo er zelf bijschrijft gaat wel serieus over de schreef. :mrgreen:

Feiten :

1. Beklaagde heeft zijn fouten volledig toegegeven voor de gewestelijke tuchtcommissie.
2. Beklaagde heeft van de gewestelijke tuchtcommissie 4 maand effectieve schorsing gekregen + 15 jaar
voorwaardelijk + een totaliteit van boetes (niet alleen voor hem, maar ook voor een andere speler + voor
de club vann tss de 2500 en 3000 €)
3. Beklaagde is in beroep gegaan bij de VTC (Vlaamse TuchtCommissie), en heeft daar deels gelijk gekregen.
Persoonlijk werd hij veroordeeld tot 500 € boete + voorwaardelijk iets tss de 3 à 5 jaar + de 4 maand
effectief. De andere speler heeft 250 € gekregen.

Conclusie : Tesamen met die andere speler moest hoofdbeklaagde 750 € boete betalen i.p.v. tss de 2500 à 3000 €.

Ge begrijpt nu waarschijnlijk waarom ik mij niet echt happy voelde toen "klojo" meende te verduidelijken dat "den bond" geld had geroken. :(

We hebben het hier blijkbaar met een wiskundig genie te maken die nog niet eens begrijpt dat 750 € een pak minder is dan 2500 €

Maar ja, Gods wegen zijn wonderbaarlijk. :?

Hierdoor ook mijn uitspraak : "Als ge er niets van weet, houdt dan uwe mond"

Hopelijk heeft nu iedereen het begrepen.

Van mijn part mag een dossier op het Vlaams secretariaat steeds ingekeken worden. Dit pas nadat een zaak volledig afgehandeld is. Kwestie van controle (we hebben echt niets te verbergen hoor), maar ook kwestie van er misschien iets uit te leren.

Rupert :twisted:

Dag Rupert,

Ziezo,bij deze zal je vele hun onwetendheid bevredigd hebben . 8)
En de wilde verhalen omtrend heel deze zaak zijn ook meteen de wereld uitgeholpen he.

Edje

Postby Edje » 15 Mar 2008, 15:29

Rupert wrote:Oh ja,

Ook nog bedankt dat je eigenlijk voor vergoedingen bent.

Wel, ik was destijds (uiteraard met een paar andere mensen) initiatiefnemer om geen zitpenningen of vergoedingen op Vlaams en/of nationaal vlak te betalen.

Gelukkig werd dit goedgekeurd.

Toen was het nodig (geldgebrek), nu misschien iets minder.

Toch heb ik liever dat we dit geld gebruiken om terug meer jeugd "te werven" of te verbeteren (trainigen, coaching, etc). Ik zie regelmatig prachtige oefensessies, maar weinig resultaten. Uiteraard de schitterende uitzonderingen niet te na gesproken. In België speelt men de pannen van het dak, en tijdens internationale confronties hapert er meestal wel iets.

Druk, stress?????? Volgens mij worden onze topspelers te weinig psychologisch begeleid. Ze kunnen het wel, maar de "faalangst??????" is te groot? Of is het soms de druk van die bekende namen. Of de druk van het internationaal presteren?

Persoonlijk speel ik altijd stukken beter tegen ne krak als tegen ne sukkeleir.

Opgepast hé, geen verwijt aan die spelers, dit is hun fout niet. Zij kunnen ook enkel roeien met de riemen die men hun geeft. Hier zal " den bond" toch eens in eigen boezem moeten kijken.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Misschien zie ik het ook verkeerd.

Rupert

Denk persoonlijk ook dat er misschien meer psychologische begeleiding zou moeten zijn voor de jeugd.
Of iets in de aard van bezinnings & meditatiesessies voor de jeugd,op die manier zou er al veel opgelost zijn wat betreft omgaan met stress en gevoelsgoed ten opzichte van gedachten.
Negativiteit leren omzetten naar positiviteit he.Is voor de volwassen spelers ook goed.
En er spelen eigenlijk wel meerdere faktoren een grote rol :zoals sensoriek en motoriek,maar allez dit is voor de psychologen he.
Dus in de toekomst misschien iemand zoeken die die begeleiding kan geven?
Want vindt het zonde voor onze talentjes die er zijn in Belgenland.

En ook ik speel beter tegen een goeie speler dan tegen een kwakkel :lol: maar is ook ergens normaal he.
Heeft alles te maken met niveau.

CueBoy

Postby CueBoy » 15 Mar 2008, 23:46

Rupert wrote:Persoonlijk werd hij veroordeeld tot 500 € boete + voorwaardelijk iets tss de 3 à 5 jaar + de 4 maand effectief.

Persoonlijk zou ik toch niet graag tot zo'n bedrag veroordeeld worden (snooker blijft toch een hobby :? ).
De schorsing daarentegen kan niet zwaar én lang genoeg zijn.

Return to “The Snooker Pub”