tripke naar sheffield

A forum for your general snooker chit chat
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

tripke naar sheffield

Postby matty » 07 Jan 2008, 22:55

hoi,wij zijn van plan met een paar man naar sheffield te trekken voor het WK dit jaar en ik zou wel wat info kunnen gebruiken over reis(auto,trein of vliegtuig),slaapplaats,enz... dus als er mensen al geweest zijn en nuttige tips hebben laat maar komen :)
grtz timo

Tcheppen
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 87

Re: tripke naar sheffield

Postby Tcheppen » 08 Jan 2008, 12:10

Hallo Matty
Ik ga er dit jaar voor de 4de keer naar toe met een vriend. Reeds 2 keer met de trein gereisd en 1 maal met wagen, dit jaar ga ik terug met de trein. Vertek om 7u30 in Rijsel met Eurostar en om 10u45 (lokale tijd) reeds in Sheffield.
Trein versus wagen: Het neemt +/- dezelfde tijd in, maar links rijden is wel niet moeilijk op de autosnelweg maar in t'stad moet je er toch met je hoofd goed bijblijven. Met de wagen reis je wel goedkoper als je met meerderen bent maar voor mij primeert veiligheid.
Dit jaar is het nieuw St-Pancras station in Londen in gebruik voor de eurostar en moet je niet meer van station veranderen om je verbinding naar Sheffield te halen. Vroeger moest je via de metro van King's cross station (waar vroeger de eurostar toekwam) naar St-Pancras reizen in 30 minuten en geloof me je mag gerust een spurtje inzetten om het te halen want de metro in Londen...amaai zenne.
Met het vliegtuig naar Sheffield heb ik persoonlijk geen ervaring.
We logeren iedere keer in het Ibis hotel centrum Sheffield, t'is betaalbaar, heel net, goed ontbijt en slechts 5 min te voet van The Crucible. Hier heb je ter info de link:
http://www.ibishotel.com/nl/reservation ... tels.shtml
Hotels genoeg in Sheffield maar deze lijkt me nog altijd de betere prijs/kwaliteit verhouding en wat heb je aan een duurder hotel met zwembad als je van s'morgens 10u. tot laat in de avond in The Crucible zit.
Als je nog vragen heb mag je ze gerust via PM sturen of op het forum plaatsen.
Zelf heb ik ook nog een vraag: wanneer gaan jullie ? Kunnen we misschien ter plaatse afspreken om in één van de gezellige pubs een pint te pakken :)
Vergeet je tickets voor het WK niet te bestellen hé, want ter plaatse mag je het vergeten alles is heel vlug uitverkocht :( (zeker topmatchen zoals met "de" Ronnie).

jazzanova
Highest Break: 0

Postby jazzanova » 08 Jan 2008, 15:46

Waar kan je het beste die tickets kopen? Via de site van worldsnookerassociation? En hoe gaat het dan in z'n werk? Worden de tickets opgestuurd, opzij gelegd? Meer info daarover aub. Ik zou bv liever naar de paar qualificaties gaan kijken dan naar de final. Je ziet dan meerdere spelers aan het werk en enkele ticketjes van de qualificaties zal goeiekoper uitkomen dan 1tje van de finale?? Ik gok maar wat.. Kan je daar ook tickets voor kopen op voorrand? Meer info wordt zeker geapprecieerd!

Bedankt

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 08 Jan 2008, 18:25

'k Zou volgend jaar willen gaan, tenminste, als ze dan nog niet in China zitten... :D

Maar valt dat elk jaar niet redelijk slecht met het BK?

Tcheppen

Postby Tcheppen » 08 Jan 2008, 19:09

jazzanova wrote:Waar kan je het beste die tickets kopen? Via de site van worldsnookerassociation? En hoe gaat het dan in z'n werk? Worden de tickets opgestuurd, opzij gelegd? Meer info daarover aub. Ik zou bv liever naar de paar qualificaties gaan kijken dan naar de final. Je ziet dan meerdere spelers aan het werk en enkele ticketjes van de qualificaties zal goeiekoper uitkomen dan 1tje van de finale?? Ik gok maar wat.. Kan je daar ook tickets voor kopen op voorrand? Meer info wordt zeker geapprecieerd!

Bedankt

http://www.worldsnooker.com/tournament_ ... %29-86.htm
Meer info via deze link, enkel is de datum waarop je je bestelformulier zult kunnen downloaden onjuist (er staat 'end november', denk dat het eerder eind januari zal zijn). Tickets worden opgestuurd, k'heb ze wel al eens opgehaald bij aankomst nadat ik telefonisch gevraagd had ze daar bij te houden. Betalen doe je via kredietkaart en t'is zeker niet goedkoop :( , als er fantastische snooker te zien is :D maar verleden jaar hadden een paar spelers echt hun dagje niet en dan is het zelfs moeilijk om wakker te blijven :shock:
Prijs tickets per sessie in pond (3 sessies per dag; s'morgens, s'namiddags en avond)
1ste en 2de ronde matchen: £12.00
QF en SF: £17.00
Final: £40.00

1ste en 2de ronde is vanaf zaterdag 19/4 t.e.m. maandag 28/4
QF op dinsdag 29/4 en woensdag 30/4
SF op 1,2 en 3/5
Finale op 4 en 5/5

Er is geen ochtendsessie op 24/4, 27/4 , 1/5, 4/5 en 5/5

bubuke
Highest Break: 42
Club: Play Snooker

Postby bubuke » 08 Jan 2008, 19:52

Ik ben een +- 5 à 6 jaar geleden geweest (misschien langer). Heb toen een hele halve finale gezien tussen O'Sullivan en Hendry.

We waren met 4 en zijn hier vertrokken met de auto tot Calais. Daar de overzetboot op naar Dover. Dan gereden tot Sheffield. Ik weet niet hoe lang rijden het was, maar het was heel lang.
We waren gelogeerd in een B&B net buiten het centrum (dicht tegen de shopping mall van Sheffield). Het was er aangenaam en er was een snookertafel. We hadden allen onze keu mee. Aangezien we enkel de sessies van 1 halve finale hadden geboekt, hadden we tijd om ons eigen niveau te testen tegen elkaar.
Vanuit het logement namen we de taxi richting centrum (+- 5 min met taxi). Op die manier hadden we geen parking problemen.

De B&B had geen parking, dus mijn wagen stond in een zijstraat. Bij ons vertrek was mijn wagen niet krasvrij op kapot. Een mooie tekening werd gemaakt.

Volgende keer waarschijnlijk de trein.

jazzanova
Highest Break: 0

Postby jazzanova » 09 Jan 2008, 13:26

bedankt tcheppen! Zeer nuttige info.

Grtz

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 09 Jan 2008, 15:50

ik hoop vandejaar ook een citytripke naar sheffield te kunnen doen tijdens het WK. maar 'k heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken... dus mercie voor de info alvast hier! als ik zelf ook interessante info vind, zal ik het hier ook proberen te posten. ik denk alvast met de trein te gaan. en trouwens een goed id om een hotelke of b&b te zoeken met een snookertafel! :D

Tcheppen

Postby Tcheppen » 09 Jan 2008, 18:43

K'heb een paar foto's op picasa geplaatst, wie interesse heeft klikt op onderstaande link. Misschien krijgen er nog meer mensen goesting om te gaan en kunnen we binnen een paar jaar de helft van de zaal vullen met Vlamingen :lol: en, wie weet, tegen dan Lucas Brecel aan het werk zien op het WK :wink:

http://picasaweb.google.com/toyland147/ ... ffield2007

matty

Postby matty » 10 Jan 2008, 00:14

he tcheppen alvast fel bedankt voor de uitvoerige uitleg die ge ons hier verschaft!zeer nuttig 8)
ik heb zelf al wat zitten zoeken kwestie reisweg:

vliegtuig:alleen vlm vliegt blijkbaar dagelijks vanuit deurne naar manchester (140 euro) en dan moet je de trein nemen naar sheffield 1u10min(23 pond=35 euro)

eurostar:vanuit elk belgisch station gratis naar brussel zuid sporen en van daaruit naar london( als ge nu boekt 80euro pp heen en terug) en dan richting sheffield (142 pond=260 euro :?) lijkt me toch vrij duur of wel heb ik me vergist :o

met auto
vanuit limburg toch een goeie 700 km enkele reis en dat links rijden in gedachte lijkt me dat geen goede optie.ook al niet omdat ge na 7à8 uur in de auto mischien wel s een van die slapers zou kunnen worden die ze soms op de tribune laten zien :lol: :lol: :lol:

ik denk dat ik de vliegtuigoptie toch eens tegoei moet navragen want die lijkt me het interessantste en uiteraard het snelste.
Tcheppen wrote:Zelf heb ik ook nog een vraag: wanneer gaan jullie ? Kunnen we misschien ter plaatse afspreken om in één van de gezellige pubs een pint te pakken :)

wij zullen proberen kaarten vast te krijgen van donderdag 24(ev.namiddag en avondsessie) en vrijdagmiddag 25 april dit zijn 1e of 2e ronde matchen en ik vermoed dat de beschikbaarheid van die kaarten groter is.dus als het toevallig samenvalt,zullen we met veel plezier ne pot gaan pakken en vergeet uwe keu niet he :wink:

CueBoy
Highest Break: -1

Postby CueBoy » 10 Jan 2008, 00:15

Een bus inleggen hé gasten 8)

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 10 Jan 2008, 13:21

Vergeet niet dat Brussels Airlines naar Manchester vliegt vanuit Brussel! 6 keer per dag (3 vluchten uitgevoerd door FlyBe). En hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het ticket. 1 ding moet ik wel zeggen: de taksen als je aankomt en vertrekt zijn vrij hoog in Engeland.

http://www.brusselsairlines.com

De Flanellen Foemper

Postby De Flanellen Foemper » 10 Jan 2008, 13:23

CueBoy wrote:Een bus inleggen hé gasten 8)

Tsja mss moet snookerforum.be zich maar eens kandidaat stellen om zoiets te organiseren :wink:
Ge zou wel een bus vol krijgen denk ik! (ik zou toch al geïnteresseerd zijn)

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 10 Jan 2008, 13:40

De Flanellen Foemper wrote:
CueBoy wrote:Een bus inleggen hé gasten 8)

Tsja mss moet snookerforum.be zich maar eens kandidaat stellen om zoiets te organiseren :wink:
Ge zou wel een bus vol krijgen denk ik! (ik zou toch al geïnteresseerd zijn)

Als iemand zich daarmee wil bezighouden met alle plezier, maar dat organiseren en die bus volkrijgen is een hele taak denk ik.

marc_dierens

Postby marc_dierens » 10 Jan 2008, 20:56

Ik ben in 2005 geweest in het jaar dat Murphy gewonnen heeft. Fantastische ervaring. Ganse 2e week geweest van de 2e zondag tot en met de finale.

Vervoer was met de wagen, heel goed te doen. We waren met 2 en hebben nog iemand meegenomen tot Londen, gevonden via Taxistop en 50 EUR betaald heen en terug.

B&B net buiten Sheffield, vlak aan een bushalte met directe link naar de Crucible. Een ticket gekocht voor een ganse week en alle dagen traject gedaan met de bus, goedkoop en handig.

Denk dat we aan een totale kost zaten van 1250 EUR per persoon, all in. Met de prijzen van tegenwoordig gaat het moeilijk worden om dat nog te halen.

matty

Postby matty » 11 Jan 2008, 00:03

luchtzak wrote:Vergeet niet dat Brussels Airlines naar Manchester vliegt vanuit Brussel! 6 keer per dag (3 vluchten uitgevoerd door FlyBe). En hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het ticket. 1 ding moet ik wel zeggen: de taksen als je aankomt en vertrekt zijn vrij hoog in Engeland.

http://www.brusselsairlines.com

ik heb net s gekeken en het is toch een stuk duurder dan van op een kleinere luchthaven te vertrekken

marc_dierens wrote:Ik ben in 2005 geweest in het jaar dat Murphy gewonnen heeft. Fantastische ervaring. Ganse 2e week geweest van de 2e zondag tot en met de finale.

Vervoer was met de wagen, heel goed te doen. We waren met 2 en hebben nog iemand meegenomen tot Londen, gevonden via Taxistop en 50 EUR betaald heen en terug.

B&B net buiten Sheffield, vlak aan een bushalte met directe link naar de Crucible. Een ticket gekocht voor een ganse week en alle dagen traject gedaan met de bus, goedkoop en handig.

Denk dat we aan een totale kost zaten van 1250 EUR per persoon, all in. Met de prijzen van tegenwoordig gaat het moeilijk worden om dat nog te halen.

als ge een hele week gaat,is het mischien te doen met de auto maar als ge maar 2 dagen gaat -zoals wij arme sukkelaars :wink: -dan is me die 16 uur in den auto (en op de boot) toch iets teveel .

139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Postby 139 » 14 Jan 2008, 19:54

Ik heb ondertussen bij diverse busmaatschappijen offertes aangevraagd en verwacht deze week antwoord hierop.

Vertrek maandagmorgen 28-04-2008,
Vertrek vanuit Sheffield UK terug naar Belgie: zaterdag 3-05-2008 's morgens of 's avonds

Bij deze zou ik willen vragen wie er geïnteresseerd is om mee te rijden en uit welke provincie, zodat alles zo snel mogelijk kan geregeld worden.

Laat even een mailtje met vermelding aantal personen en uit welke provincie.

139@scarlet.be
ps
Het moet allemaal zeer snel gaan, het aantal plaatsen zal waarschijnlijk beperkt zijn...

matty

Postby matty » 22 Feb 2008, 15:26

the tickets have arrived!!!! 8) 8) 8) 8)
voor de sessies op donderdag en vrijdag.en ondertussen zijn de prijzen vd tickets van vlm ook gestegen tot op het niveau van sn brussels. :? maar dus we hebben de keuze ivm vertrekplaats.

@139:enne al veel volk op uw bus gekregen of gaat het niet door?ik hoor er niks meer van :(

grtz timo

139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Postby 139 » 22 Feb 2008, 20:28

139 wrote:Ik heb ondertussen bij diverse busmaatschappijen offertes aangevraagd en verwacht deze week antwoord hierop.

Vertrek maandagmorgen 28-04-2008,
Vertrek vanuit Sheffield UK terug naar Belgie: zaterdag 3-05-2008 's morgens of 's avonds

Bij deze zou ik willen vragen wie er geïnteresseerd is om mee te rijden en uit welke provincie, zodat alles zo snel mogelijk kan geregeld worden.

Laat even een mailtje met vermelding aantal personen en uit welke provincie.

139@scarlet.be
ps
Het moet allemaal zeer snel gaan, het aantal plaatsen zal waarschijnlijk beperkt zijn...

Inderdaad ge moogt stoppen met mailen de bus is gevuld, better luck next year !

matty

Postby matty » 12 Mar 2008, 23:01

the road to sheffield:
do 24/4 7:15 met vlm van antwerpen naar manchester(landen rond 8 local time) waar we een auto gehuurd hebben-dan zijn we niet zo gebonden aan de trein- waarmee we naar sheffield trekken en aldaar slapen in het ibishotel vlakbij de cruicible
tickets hebben we voor de avondsessie met higgins-day en maguire-selby(de ronnie speelt natuurlijk de namiddagsessie :twisted: ) en vrijdagmorgen met ding-hendry/mark allen en davis?-dott? allez onder voorbehoud want dit zijn 2e rondewedstrijden :? mischien kunnen we tijdens ons verblijf nog wat kaarten bijkopen maar dat moeten we zien
kostprijs:vlucht 200 euro
ibis 60 euro
tickets 39 euro
auto 30 euro
dus in totaal 329 eurokes de man zonder plezier en vertier natuurlijk :wink:
ik zie daar nu echt naar uit en zal een volledig reisverslag posten bij thuiskomst
cu timo

Return to “The Snooker Pub”