Met welke tip speel jij???

A forum for your general snooker chit chat
Sergelievens
Highest Break: 119
Club: BCE mechelen

Met welke tip speel jij???

Postby Sergelievens » 13 Jan 2014, 10:53

Ben beetje aan het testen met nieuwe tips en ben benieuwd welke jullie gebruiken.

Laat maar weten welke en of je deze zelf plaats of door wie.

Grtzz serge

rookie
Highest Break: -1

Re: Met welke tip speel jij???

Postby rookie » 13 Jan 2014, 20:14

supertips van Mike Wooldridge, speel ongeveer 1 seizoen met 1 tip. Deze zijn wel redelijk hard.
http://www.handmadecues.com/extras/22-supertips.htm

grts Geert

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 20 Jan 2014, 16:21

Good old Elkmaster :)

Staezione
Highest Break: 68
Club: geen

Postby Staezione » 01 Feb 2014, 20:16

MW supertip, beste tip op de markt. Wel zeer moeilijk te krijgen...

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 02 Feb 2014, 00:36

Misschien kan ik jou helpen met mijn ervaring erbij te zetten. Ik zet er toch wel een .... :o heel wat op een jaar.
Er zijn veel spelers die niet echt weten met welk soort tip zij spelen, ze spreken over een harde of half hard of zacht of half zacht. Welke is het dan? Ja zo een blauwe ... zijn ze allemaal behalve de triangle en nog enkelen en dan die gelaagde soorten.
Best gebruik je het merknaam van de tip en , als die er dan zijn, de verschillende die er in te krijgen zijn zoals S, M , H en zo verder.
Er zijn ook merken die een minder goede kwaliteit controle hebben , in zo een doosje vind je dan de minder goede die zacht zijn of dan die harder zijn dan de goede in dat doosje. Als je van dat merk dan de zachte in dat doosje wil gaan gebruiken we dan zit je volgens mij fout. Gebruik dan een merk dat effectief zachter is.
De hardheid van een tip wordt bepaald met het persen. Dit gebeurt met een bepaalde waarden een hardere tip krijgt meer perskracht dan een zachte.
Het gevoel van spelers kan hier dikwijls verschillend op reageren. Er zijn spelers die voor een zachte tip aangeven dat hij hard is en ook anders om. Het is daarom niet aangeraden om daar op verder te gaan en zelf te ondervinden welke soort jij het beste aanvoelt.

Het groten deel van de spelers speelt met een Elkmaster , volgens mij 70 a 80%, deze zijn medium.

Een hardere soort is Bleu diamond.

De zachte soort is Diamond plus. Let op. Er zijn speler die deze ook als bleu diamond vernoemen omdat het een blauw doosje is en in het opschrift Diamond vermeld staat, maar dat zijn ze dus niet.

Dan zijn er nog de harde van triangle.

Mike woolridge is ook een vrij harde tip.

Diegene die ik vermeld heb zijn de massieve tips, tips die uit 1 stuk leer uit de kaak van een hert of de bil van een stier of waar dan ook uit gemaakt zijn.
Er zijn dan ook nog de talloze gelaagde tips die uit verschillende lagen zijn samengesteld, hierin zijn er heel wat modellen die allemaal tussen de hardere tips gerekend worden.
Opvallend is dat er veel spelers zijn die ze proberen maar veel die ze er weer afdoen. Meestal omdat ze te hard worden.
Het is ook zo dat de gelaagde tips aangeboden worden in een diameter van 13 mm heel soms zijn er modellen van 11 mm. Mijn mening hierover is dat als een tip niet in 10 mm verkrijgbaar is dan is hij niet geschikt voor een diameter van 10mm of minder.
Diamond plu, Elkmaster, Bleudiamond en triangele daarentegen worden in alle maten aangeboden.

Wat ik hier schrijf is mijn ervaring en is afhankelijk van elk speler zijn gevoel.
Denk niet dat er een tip is die jou veel beter laat spelen omdat jou maat er super goed mee speelt. Of omdat de Ronnie er talloze centuries mee maakt.
Als de tip jou niet het goede gevoel geeft dan zal je beter een andere proberen en zo zoeken welke jou tip is met het beste gevoel.

Noteer ook met welke soort jij speelt en bewaar dit samen met de keu in jou case. Als die moet veranderd worden dan weet jij of diegene die dat voor jou doet welke soort erop moet zo voorkom je dat er onnodig de verkeerde tip op jou keu komt.
Hopelijk heb je hier wat aan
Groeten
Daniel

Bruno
Belgium Ranking: 21
Highest Break: 102
Club: Biljart Lounge Sint-Truiden

Postby Bruno » 03 Feb 2014, 11:21

Ik speel met een Buffalo tip, een heel zachte tip die heel veel gevoel geeft.

Bruno

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 26 Feb 2014, 12:46

Speel sinds een jaar nu met Talisman (M), best tevreden over, als je het eerste uur niet meetelt. Dan klinkt deze tip zeer hard, maar na wat inspelen, wordt het geluid minder .

Greets,

Johnny

Geert
Highest Break: 77
Club: Orchidee

Postby Geert » 26 Feb 2014, 21:07

Ik speel ook met talissman, zeer tevreden over. Voor een zeer goede uiteenzetting
lees even Marc zijn tip guide:

http://bsa-cuesports.com/?wpdmact=proce ... 5ob3RsaW5r

boy 114
Highest Break: 87

Postby boy 114 » 27 Feb 2014, 16:22

waar kan je die talisman kopen :?:

is er een winkel waar je ze kan bekijken/voelen :?:

bedankt voor de informatie :D

Return to “The Snooker Pub”