10 FT snookertafel

A forum for your general snooker chit chat
aledubpe
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: -

10 FT snookertafel

Postby aledubpe » 08 Jul 2013, 18:55

Hallo,

Ik heb een mooie ruimte -zonder obstakels- van 564 x 500 cm ter beschikking.
Helaas is een full size snookertafel geen optie voor deze ruimte. :(

Lijkt het jullie daarentegen wel verstandig om hier een 10 ft snookertafel in te plaatsen?
Ik weet ondertussen wel dat de mimimaal benodigde ruimte om een 10 ft tafel te plaatsen 610 x 457 cm is dus nogmaals een verwijzing naar deze afmetingen helpen mij niet echt verder.

Mij gaat het er om of ik ook met een 10 ft tafel op de beperkte beschikbare ruimte voldoende kan verbeteren. Er blijft aan beide einden van de tafel wel maar 132 cm over dus dat wordt dan wel regelmatig met een kortere keu spelen.

De hoofdzaak van de tafel is echter niet wedstrijden te spelen maar grotendeels de luxe en mogelijkheid hebben om thuis te kunnen oefenen.

Wat denken jullie? Zinvol of misschien toch maar beter opteren voor een 9 ft snooker?
Graag advies

Grtz

scarre
Highest Break: 144

Re: 10 FT snookertafel

Postby scarre » 09 Jul 2013, 07:48

Dan zou ik toch opteren voor een 9 FT. Als je een beetje niveau haalt mettertijd, zou die
korte keu behoorlijk op de zenuwen werken. En dan is het nog wat krap in de lengterichting

grtz

mark
Highest Break: 54

Re: 10 FT snookertafel

Postby mark » 09 Aug 2013, 23:31

Hallo,

Heb zelf een 10 FT snookertafel staan en raad u aan om voor een 10 FT te kiezen, je kan beter
iets inleveren op een 10 FT dan te moeten spelen op een nog kleinere 9 FT, het verschil met
een 12 FT tafel wordt dan te groot. Hoe kleiner de tafel hoe dichter de ballen bij elkaar liggen
en hoe stiller je de shots moet spelen, met een 10 FT is dit nog net te doen.

Mvg. Mark

Return to “The Snooker Pub”