keu op maat

A forum for your general snooker chit chat
derfuchs
Highest Break: 93
Club: New Crucible Deinze

keu op maat

Postby derfuchs » 28 Jan 2013, 16:42

Hi all

Binnenkort laat ik een keu maken op maat maar ik zou eerst wel eens willen weten hoe de lengte van je keu wordt bepaald.
Is er iemand die dit al heeft laten doen of die precies weet hoe dat wordt opgemeten?

alvast merci

Nick Devos

snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Re: keu op maat

Postby snookerlover » 28 Jan 2013, 20:08

de motse moet dat ook weten he nick ;-) das toch une ploegmaat :p , alee zal het hier even proberen uitleggen he , je moet de witte bal op de bruine spot leggen en dan mikken naar de middenpocket , als je stoot dan stop je net voor je de witte bal raakt !!! dan kijkt er een 2 de persoon naar je stootarm of die mooi in 90 graden staat of niet , is dat niet het geval dan breng je jou arm naar 90 graden en moet men het verschil tussen pomerans en witte bal opmeten , zo weet je hoeveel cm jou keu tekort of te lang is ;-) grtz werner van vooren

derfuchs
Highest Break: 93
Club: New Crucible Deinze

Re: keu op maat

Postby derfuchs » 29 Jan 2013, 00:19

Zeg Werner, met die methode maakt het toch niks uit waar die witte bal nu precies ligt? :P Trouwens, op deze manier kan ik bv. een keu gebruiken die veel te lang is en gewoon de butt wat hoger pakken om die rechte hoek te kunnen maken. Met de methode hieronder weet je precies hoe lang een keu voor elke speler moet zijn:

Je neemt je standaard stoothouding aan. Je rechter onderarm plaats je dus loodrecht t.o.v. de grond, zoals je schreef, maar tot daar wist ik het natuurlijk ook. Het belangrijkste is 't vervolg: als je rechtshandig bent, moet je ±1" (2.54cm) ruimte laten tussen je rechterpink en het uiteinde van de butt. Je linkerhand leg je zoals altijd en je brengt de pomerans tot net voor de witte bal, zoals je zei. Dan meet je de afstand tussen de pomerans en de plaats waar je keu over het raakpunt van je linkerwijsvinger met je linkerduim gaat. Die afstand moet rond de 12" zijn (30.48cm ofte 1 foot).
Zo kom ik in mijn geval uit op een minimumlengte van 58". Zo berekent John Parris het in ieder geval...

En nee, Motse was het niet heel zeker, heb het hem gevraagd :D

Greetz
Nick

Return to “The Snooker Pub”