WK Sheffield: tips & tricks

A forum for your general snooker chit chat
FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

WK Sheffield: tips & tricks

Postby FrenzY » 17 Jul 2012, 13:18

In april gaan we voor het eerst naar het WK in Sheffield.
Daarom wou ik een topic starten waarin de beste tips en tricks kunnen gegeven worden, zoals:

Hoe geraak je daar best?
Hoteltips
Sightseeing tips
Crucible tips
Andere...

Stap 1, de tickets, die heb ik al besteld :-)
Wij gaan 3 daagjes (5 sessies), van 26/4 tem 28/4

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: WK Sheffield: tips & tricks

Postby luchtzak » 17 Jul 2012, 16:04

Hoe er te geraken:

Optie 1: via de auto, je neemt de chunnel (toch wel een tijdje onderweg)
Optie 2: via het vliegtuig naar Manchester daar kan je de trein nemen naar Sheffield of een huurauto (snelste maar duurste oplossing), tenzij je vroeg boekt op http://www.brusselsairlines.com , ik heb net een quote gedaan voor 4 personen vertrek vrijdag en terug op maandag en dat is 511€ voor 4 personen, 128€ pp mét taxen in dat is écht niet duur. Ik zou dat nu boeken moest ik van jou zijn ;-)
Optie 3: met de Eurostar tot in London St. Pancras daar overstappen naar Sheffield (reistijd schat ik 6 uur)

Hotel:

als je via http://www.booking.com checkt vind je hotels in alle prijscategorie, de hotels binnen het centrum liggen maximum 5 minuten lopen van de Crucible.

sightseeing:

als je tickets geboekt hebt voor alle sessies schiet er écht niet veel tijd meer over om nog dingen te bezoeken ;-) Maar je zou wel eens kunnen bellen of mailen naar het Institute of Sport via de World Snooker federatie zodat je eens een bezoekje mag doen.

Crucible tips:

ze zijn daar héél vriendelijk, loop gewoon in 't lijntje, vestiaire is gratis, laat je zakken controleren zonder al te veel vragen te stellen, foto's nemen is toegelaten als de spelers opkomen maar daarna is het voor gans de sessie over en uit. Gsm's zijn ook ab-so-luut not done, net zoals "unwrapping candy" "chips eten" en andere zaken die de spelers kunnen ambeteren tijdens het spelen ;-)

Ga 's avonds nog een pintje drinken in "The Graduate" daar komen spelers, referees en groupies samen nog ene drinken ;-)

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Re: WK Sheffield: tips & tricks

Postby FrenzY » 17 Jul 2012, 18:52

Wij gaan 5 sessies (middag, avond, ochtend, avond, middag).
De laatsten dag zouden we terug naar huis moeten kunnen vertrekken, idealiter, want 's anderendaags ist terug werkendag ;-)

Return to “The Snooker Pub”