World Championship Qualifiers (met Luca Brecel)

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
JetMech
Highest Break: 0

World Championship Qualifiers (met Luca Brecel)

Postby JetMech » 01 Apr 2013, 14:45

Luca Brecel maakt een goede kans om ook dit jaar weer door te dringen tot de eindronde van het WK snooker.

Doordat hij in de laatste ranking tornooien weinig punten scoorde moet hij echter wel weer 4 wedstrijden spelen in de qualifiers, maar de loting valt al bij al nog mee. De moeilijkste horde zal de tweede ronde zijn, denk ik, vooral dan omdat de speelstijl van Lawler helemaal tegengesteld is aan die van Luca. Ook Gould is niet te onderschatten natuurlijk, maar als hij zover geraakt zal hij wel een extra boost krijgen om ook die laatste wedstrijd te winnen om opnieuw tot in the Crucible te raken.

Hieronder de draw, Luca begint eraan op zaterdag 6 april om 15h30 CET:

1. Luca Brecel - Fraser Patrick, zaterdag 6 april 15h30 CET
2. Rod Lawler - Brecel/Patrick, maandag 8 april 15h30 CET
3. Anthony McGill - ? , woensdag 10 april 15h30 CET
4. Martin Gould - ? , zaterdag 13 april 15h30 CET

De sites van World Snooker en LiveSport.tv geven nog niet aan welke wedstrijden uitgezonden zullen worden, maar aangezien Luca steeds in de middag sessie speelt waarbij telkens maar 4 wedstrijden gespeeld worden, is er een goede kans dat al zijn wedstrijden uitgezonden zullen worden.

Omdat Luca steeds in de middag sessie speelt, zijn alle wedstrijden gespreid over twee dagen. Ik weet niet of dat een voordeel dan wel een nadeel is. Hij heeft daardoor - als hij doorstoot tot de laatste ronde - enkel op vrijdag 12 april een volledig vrije dag.

Veel succes Luca! Laat ze nog eens wat zien ginder!

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: World Championship Qualifiers (met Luca Brecel)

Postby luchtzak » 01 Apr 2013, 19:05

Ik duim alvast!

Return to “Latest Snooker News”