Vlaamse Kampioenschappen Teams ereafdeling

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Vlaamse Kampioenschappen Teams ereafdeling

Postby luchtzak » 12 Feb 2012, 10:58

VK 2012 ERE - schema.pdf

VK 2012 ERE - uitslagen A-groep.pdf

VK 2012 ERE - uitslagen B-groep.pdf

VK 2012 ERE - uitslagen C-groep.pdf

VK 2012 ERE - uitslagen D-groep.pdf

VK 2012 ERE - uitslagen finals.pdf
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

snookerjunkie

Re: Vlaamse Kampioenschappen Teams ereafdeling

Postby snookerjunkie » 12 Feb 2012, 15:34

Tegen westbury, van jurgen, timo en andy!!!

Grtzz

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 12 Feb 2012, 18:31

Heb ondertussen een uitgebreide update gekregen van Ignace (lees hierboven), de uitslagen van de halve finales zijn:

halve finale:

Mister 100 7 - Shooters 1 10-8

De Komma 5 - Westbury 1 10-9

finale:

Mister 100 7 - De Komma 5 5-10

De Komma 5 heeft zijn titel met succes verdedigd! Congratz, guys! :thumbup:

Uitslagen van de finaleronden: download/file.php?id=589

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 13 Feb 2012, 13:56

Vlaamse kampioenschappen ere afdeling in de Leug te Aartselaar. The Story!

Alle beste teams zouden weer aanwezig zijn dus dat beloofde een nice weekend te worden.
De beker eerst maar eens voorzichtig opgepoetst want na een jaartje Komma zag die er niet meer zo fris uit, maar het manneke stond nog lekker vastgelijmd op het deksel. Na de in ontvangst name van vorig jaar was da manneke eraf gesukkeld omdat de Kurt die een beetje had laten vallen..
De beker veilig in den auto en wijlie weg. Aangekomen op de parking van de Leug, moest die beker ook uit de koffer natuurlijk, ik neem het onderste deel en geef het deksel aan Ahmed, die geeft da door aan Kurt omdat hij nog iets wou pakken uit den auto.. geen goed idee dus, de Kurt pakt da aan en slaat per ongeluk natuurlijk met da manneke tegen zijn keukist en.. idd da manneke lag weer op de grond. ’t Was een leuk begin van de dag want we hebben nog een half uur staan brullen van t lachen.
Tijd voor een koffie verkeerdje en we kunnen er in vliegen. Van de eerste poules waren just de kwartfinales nog bezig en De Leug kreeg een pak slaag van Westbury (5-1). Da was nie tof vermits de leug een thuiswedstrijd speelde. In de andere kwart, jawel twee Brabantse ploegen tegen elkaar. Shooters tegen St Guidon, na een voorsprong van Shooters vochten de St Guidonners terug tot 4-3, maar toen was het welletjes en Shooters geplaatst voor de halve. Mooi!
Wij zaten in een poule met Snooker palace, Mister 100 en Arena. We beginnen tegen Snooker Palace en die mannen zijn maar met twee, jammer want met Yannick Poulain en ouwe rot Edwin Depoorter hadden ze toch wel wat kwaliteit in huis. We winnen 4-2!
Volgende matchke tegen Jimmy van de shop en co.. hij zag er nie zo fris uit eerlijk gezegd, denk dat m ne zware vrijdag achter de rug had. Al bij al ook niet zo een moeilijke match, weer 4-2 voor ons.
Laatste poulematch tegen Kevin Vanhove, Guy(potalles) Hendrickx en Stef (100j ervaring) VDB. We beginnen keisterk en na een paar superpots van ons team winnen we gemakkelijk met 5-1.
Dus eerste in onze poule en we vermijden Snooker X .

De kwart tegen Zuma met Mario Vanherck, Nicky Godeyne en Bjorn Achten.
We nemen helemaal geen goede start en komen 2-1 achter. De volgende 3 frames worden cruciaal! Nicky maakt een goede 90 break tegen Kurt, Ahmed wint een heel spannend frame tegen Bjorn en bij Mario en mezelf was het ook een thriller, ik mis een aantal makkelijke kansen maar Mario kan geen break maken. Met roos nog op tafel heb ik een snooker nodig. Ik leg er 2.. vrij makkelijk en hij raakt ze ook. De derde was de goeie, ik leg terug ene, iets moeilijker en hij mist op een haar. Een lucky bump op de middenpocket brengt me heel mooi op roos, ik pot dan ook roos en zwart en pik het frame. 3-3!
In de laatste frames was het ook weer spannend tot het laatste. Ik kan mijn spel niet meer opdringen en Bjorn krijgt dan ook een aantal kansen. Maar hij maakt het niet af, en op het einde van het frame rolt het helemaal in mijn richting. Ik win dan ook op roos. Bij Kurt ging het ook niet van een leien dakje en hij verliest uiteindelijk op de kleuren. Dus Ahmed had ons lot in zijn handen. Hij staat wel dik 20 achter met de kleuren op tafel. Een kans lonkt en hij pot een goeie gele, groen een beetje schuin voor de midden, hij mag blauw niet raken want die kan mss safe gaan dan, zuivere pot, redelijk op bruin met blauw voor de midden. Ook dat lukt perfect, nu nog mooi op roos komen, want die ligt vrij scherp voor de middenpocket, dat lukt niet echt goed en hij komt echt wel moeilijk liggen. Ik durfde al niemeer kijken ondertussen, maar ik hoor m vallen, kijk en hij ligt perfect op zwart die hij dan ook pot! We zijn door.. ongelofelijk!

Nu eerst een beetje slapen en morgen weeral terug!

De halve finales,
Shooters tegen Mister 100 en wij tegen Westbury.
Bij Shooters ging het een beetje op en af, ze komen voor.. daarna weer achter, paar kansen onbenut en het komt er weer opaan, Johan speelt het frame tegen Kevin om op 9-9 te komen.. maar na een paar mss onervaren beslissingen laat hij de zwarte een beetje ongelukkig in de pocket liggen. Jammer het is voorbij voor Shooters, de spelers waren duidelijk aangeslagen..
Wij tegen Westbury.. na 6 frames 3-3.. na 12 frames 5-7 achter. En na 18 frames 9-9.. t was te denken eh, weer ne decider, waar hebben we da nog meegemaakt.. ? Alé Tino tegen moi. Ik begin het best maar mis tussen de rode en Tino krijgt een kans, zijne bal rolt een beetje af naar de middenpocket en ik lig terug tss de rode ballen. Jammer om zo te verliezen maar wij terug naar de finale!

De finale
Mister 100 tegen De Komma!
Het systeem is weer veranderd, we moeten frame per frame spelen.
Na 3 frames komen we 2-1 voor, na 6 frames 4-2! En na 12 frames zelfs 8-4! Dit mogen we niet meer uit handen geven.. de volgende frames zijn dan ook weer spannend, ik win mijn frame redelijk vlot tegen Stef, Kurt verliest van Guy en Ahmed maakt een mooie 66 break tegen Kevin, het wordt uiteindelijk nog spannend in dat frame maar Kevin verliest positie op blauw en komt uiteindelijk daarom ook niet goed op roos. Ahmed pot roos en de overwinning is binnen, mooie uitslag voor ons ploegske, 2 jaar achter elkaar winnaar! Proficiat aan mijn team: Kurt Raets, Ahmed Osman, Christoph Mariën en ikzelf Pistol.

Op naar het volgende!

Groetjes
Pistol Pete

Return to “Latest Snooker News”