Spelersraad

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Re: Spelersraad

Postby FrenzY » 28 Jul 2012, 13:54

"Wij willen gewoon een gelijk aantal frames in alle regio's, dan kunnen we deze mss laten meetallen voor de Nationale Ranking bv"

90% van de spelers speelt enkel interclub, en geven geen worst om Nationale Rankings (ik incluis). Zij spelen enkel de interclub en af en toe een regionaal tornooitje. Tot op heden heb ik nog géén enkele speler gehoord die minder frames wenst te spelen. Hen minder frames laten spelen om een nationaal conform format te hebben gaat veel van hen gewoon doen afhaken.
Interclub is een regionale competitie, laat het format dan ook aub regionaal bepaald worden!

FrenzY

Postby FrenzY » 28 Jul 2012, 13:59

Trouwens is er op dit forum een oproep geweest om leden te ronselen voor de commissie en zijn er op het laatste BK enquêtes uitgedeeld (of hadden uitgedeeld moeten worden door de mensen aan de inschrijvingstafel, maar men had ze blijkbaar te goed verstopt !) waarop je je nog steeds kandidaat kon stellen voor de commissie, ook als niet-topspeler.

Deze twee fora vertegenwoordigen allerminst de globale speler in Belgie... Just sayin' ;)

Feit is dat de spelerscommissie oa de gebrekkige communicatie wil aankaarten van "den bond" maar dat men zelf ook moet kunnen toegeven dat ze hier zelf ook geen toonbeeld van vormen... :?

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 29 Jul 2012, 10:41

Ah ha

Dit is pas een item. Eindelijk iemand die ermee voor den dag durft komen. :mrgreen:

At last : we zijn er : gebrekkige communicatie. :D :lol: :cry: :oops: :?: :idea: :twisted:

Graag uitleg, en graag voorstellen. Wie durft? :evil:

Oh ja grotenbees; waar is de gelukkige tijd dat alle uitslagen tem 4de divisie elk WE in de krant stond? Belachelijk niet waar. Het heeft nochthans bestaan. :evil:
Nu staan er uitslagen van sportbonden in, die zelfs niet aan 400 leden geraken.

Rupert :twisted:

powerbug
Highest Break: 0
Club: Quality

Postby powerbug » 29 Jul 2012, 16:53

Rupert wrote:At last : we zijn er : gebrekkige communicatie. :D :lol: :cry: :oops: :?: :idea: :twisted:

Het gebruik van smilies moeten we alvast niet meer uitleggen...

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 29 Jul 2012, 18:20

Rupert wrote:Ah ha

Dit is pas een item. Eindelijk iemand die ermee voor den dag durft komen. :mrgreen:

At last : we zijn er : gebrekkige communicatie. :D :lol: :cry: :oops: :?: :idea: :twisted:

Oh ja grotenbees; waar is de gelukkige tijd dat alle uitslagen tem 4de divisie elk WE in de krant stond? Belachelijk niet waar. Het heeft nochthans bestaan. :evil:
Nu staan er uitslagen van sportbonden in, die zelfs niet aan 400 leden geraken.

Naar Limburg komen, Rupert, alle uitslagen de nacht van dinsdag op woensdag op de site, en elke week op donderdag of vrijdag in het Belangske... Toch ferm voor zo'n klein provincieke, niet ?

fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Postby fubar » 29 Jul 2012, 18:38

Laat ze maar de prestaties van Luca volgen en beschrijven, die nationale pers.

Wat wij onder de kerktoren presteren, zal niet veel uitmaken en jonge kerels naar de snookerzalen lokken. Als ik merk hoeveel nieuwe gezichten er bij ons onder diezelfde kerktoren eens komen proeven van het snooker, dan MOET dat aan de prestaties van Luca liggen.

Ik denk niet dat deze jongeman beginnen snookeren is na het lezen van de uitslagen in de krant. :mrgreen:

En het idee om meer lidgeld te vragen, super : als het besteed wordt aan zaken als jeugdbegeleiding.
Ik zie in Oost-Vlaanderen een mooi draaiende jeugdwerking met zeer goede begeleiding.

Hopelijk wordt dit niet genationaliseerd want dan moeten onze jongens twee uur gaan trainen in Limburg, of Brabant... of daar waar de spelersraad het beslist... :roll:

fubar

Postby fubar » 29 Jul 2012, 18:39

Jos,
ze mogen er gerust in staan é, die uitslagen, begrijp me niet verkeerd é ;)

pink

Postby pink » 29 Jul 2012, 20:31

fubar wrote:En het idee om meer lidgeld te vragen, super : als het besteed wordt aan zaken als jeugdbegeleiding.Ik zie in Oost-Vlaanderen een mooi draaiende jeugdwerking met zeer goede begeleiding.
:roll:

hou het maar gewoon op jeugdwerking ;) laat dat goed er maar af :D

Rupert

Postby Rupert » 29 Jul 2012, 22:46

Weet ge wat mannen.

Proberen om met sommigen van jullie in discussie te treden lukt blijkbaar heel slecht.

Dat ik graag smilies gebruik hebt ge gezien en dat wordt natuurlijk in het belachelijke getrokken. Maar een deftig antwoord geven zonder te blijten lukt hier eigenlijk maar een paar mensen.

En een paar is hier wel nogal letterlijk te noemen.

En zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal.

Op zo ne forum waar ge dan toch uw naam niet moet zetten gaat blijkbaar alles veel gemakkelijker af.

Spijtig dat de meesten dat niet zo in iemand zijn gezicht durven zeggen.

Doe gerust maar voort met mensen, anoniem te bekritiseren en dan ook nog eens zelf geen deftige oplossingen aan te bieden.

Want daarin zijn de meeste wel serieus sterk.

Onder de kerktoren geleerd zeker?

Rupert

Zonder smiley.

Rupert

Postby Rupert » 29 Jul 2012, 22:53

Een welgemeende dikke proficiat aan JosV en Limburg. ;)

Toch wel spijtig dat het bij ons niet lukt.

Nu ja, als ge sommige commentaren leest, is het natuurlijk ook niet verwonderlijk.

En in de hoop dat ik niet onmiddellijk in de ban wordt geslagen, heb ik er nog maar eens een smiley bij gezet.

marc_dierens

Postby marc_dierens » 30 Jul 2012, 09:07

FF bezig geweest met alles te lezen, hier past maar 1 smiley bij zenne :roll:

Dit forum is niet de plaats om voorstellen te lanceren, dat dient te gebeuren bij de spelersraad, waarvan duidelijk bekend is hoe die te bereiken is. Als ge echt constructief wilt zijn, doe da dan, en hou eens op met hier zitten te vitten en discussiëren...

En al dat gelul over democratie. Een bekend man heeft ooit gezegd:

"It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried." W. Churchill

Dat betekent dus dat er soms beslissingen genomen worden die je misschien niet aanstaan, tough luck. Dat hoort er bij. Als het u niet aanstaat, begint dan maar iets op uw eigen, zodat de rest rustig kan verderdoen.

Na, en mijn naam is direct af te leiden uit mijn username, iets wat niet van iedereen kan gezegd worden.

En Rupert, zoals we aan onze jongens zeggen: "Dikke duim" :thumbup:

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 30 Jul 2012, 12:10

marc_dierens wrote:Dit forum is niet de plaats om voorstellen te lanceren, dat dient te gebeuren bij de spelersraad, waarvan duidelijk bekend is hoe die te bereiken is. Als ge echt constructief wilt zijn, doe da dan, en hou eens op met hier zitten te vitten en discussiëren...

waarvoor dient een forum dan nog als er niet mag gediscussiëerd worden ?

eens gekeken op wikipedia waar "forum" voor staat :

"Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussiepagina's op het wereldwijde web"

Waarom heeft iedereen zoveel problemen met kritiek en wordt van de criticaster dan steeds verlangd dat die zich dan zelf maar kandidaat moet stellen voor een bestuursfunctie bij de instelling, club of bond waarop kritiek werd geleverd.

Wie kan in alle eer en geweten beweren dat hij nog nooit kritiek heeft geleverd op wat dan ook zonder zich daarna als kandidaat te hebben opgegeven voor een of andere functie in welke politieke partij, maatschappij, instelling, sportbond, of sportclub of wat dan ook.
Wie mag zeggen dat hij zo intelligent en doordacht is dat hij voor elk probleem dat hij ervaart zelf de oplossing weet te bedenken

Wie zo redeneert moet consequent zijn en zijn krant opzeggen, waarin journalisten dagelijks kritiek leveren op alles en nog wat zonder zelf met een oplossing te komen.

Ik denk dat kritiek al vaak de basis is geweest van aanpassingen en verbeteringen op welk gebied dan ook.

Wat is een spelersraad zonder voorstellen, waarbij volgens mij voorstellen vaak een uitvloeisel zijn van bepaalde kritieken, want anders zijn er geen voorstellen nodig

powerbug
Club: Quality

Postby powerbug » 30 Jul 2012, 13:17

Rupert wrote:Kritiek, zowel positief als negatief, moet kunnen. Spijtig genoeg is het meestal negatief. Echter : de manier waarop speelt wel een rol. Hierboven letterlijk uit één van de teksten gehaald : "Sorry hoor, maar kan er nu eens iemand van de spelersraad verduidelijken wat de bedoeling is van het achterlijke voorstel om het aantal frames in 1e te beperken tot 12?
Wat was daar de prangende noodzaak van?" Achterlijk voorstel? En dan waarschijnlijk (ik ben wel niet zeker) gesteld door iemand die buiten groffe kritiek waarschijnlijk nog niet veel voor de snookergemeenschap gepresteerd heeft;

Mijn excuses voor het woord "achterlijke", dat was er een beetje over, maar ingegeven door de eerste emotie bij het horen van het voorstel.
Langs de andere kant heeft het wel de discussie op gang gebracht, de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok.

Ik heb al evenveel gepresteerd voor de snookergemeenschap als 95% van de overige leden, namelijk al veel jaren lidgeld betaald en nog meer jaren de sport met veel plezier beoefend. Ik denk dat ik hiermee voldoende recht heb om een reactie te plaatsen.

Daarnaast ben ik ook één van 96 spelers (reserven niet geteld) in 1e OVL die rechtstreeks getroffen worden door dit voorstel.

Ik wens mij ook niet (expres) te verschuilen achter een alias, maar dit is gewoon hoe ik mij hier ooit geregistreerd heb, en hoe internetfora in het algemeen werken. Je persoonlijke gegevens zomaar te grabbel gooien op internet is niet altijd een goed idee.

Alain Van den Abbeele.

FrenzY

Postby FrenzY » 30 Jul 2012, 18:32

grotenbees wrote:waarvoor dient een forum dan nog als er niet mag gediscussiëerd worden ?

eens gekeken op wikipedia waar "forum" voor staat :

"Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussiepagina's op het wereldwijde web"

Waarom heeft iedereen zoveel problemen met kritiek en wordt van de criticaster dan steeds verlangd dat die zich dan zelf maar kandidaat moet stellen voor een bestuursfunctie bij de instelling, club of bond waarop kritiek werd geleverd.

Wie kan in alle eer en geweten beweren dat hij nog nooit kritiek heeft geleverd op wat dan ook zonder zich daarna als kandidaat te hebben opgegeven voor een of andere functie in welke politieke partij, maatschappij, instelling, sportbond, of sportclub of wat dan ook.
Wie mag zeggen dat hij zo intelligent en doordacht is dat hij voor elk probleem dat hij ervaart zelf de oplossing weet te bedenken

Wie zo redeneert moet consequent zijn en zijn krant opzeggen, waarin journalisten dagelijks kritiek leveren op alles en nog wat zonder zelf met een oplossing te komen.

Ik denk dat kritiek al vaak de basis is geweest van aanpassingen en verbeteringen op welk gebied dan ook.

Wat is een spelersraad zonder voorstellen, waarbij volgens mij voorstellen vaak een uitvloeisel zijn van bepaalde kritieken, want anders zijn er geen voorstellen nodig

grotenbees for president! :lol:

Frenzy - Kevin Meiresonne, as if it matters 8-)

Rupert

Postby Rupert » 30 Jul 2012, 21:17

Quote van grotenbees :

Eigenlijk betekent forum het volgende :
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen.

Een webforum bestaat uit een aantal publieke discussie-pagina's op het internet. Een forum wordt bezocht door mensen met gelijke interesses om over hun favoriete onderwerpen te praten. Bij de verschillende onderwerpen of topics kunnen bezoekers vragen stellen, antwoorden posten, een mening delen, of van mening verschillen enz.

Dus ik kan grotenbees wel gelijk geven op het punt van forum. ;)

Echter; ik kan hem niet gelijk over de criticaster. Behalve een fout van mezelf is, of was, het zeker mijn bedoeling niet (indien ik dit zou gezegd hebben de voorbije dagen; het bloed kookt al eens te snel :oops: ) om aan mensen die kritiek geven te zeggen dat ze "indien ze het beter weten" maar zelf moeten besturen.
Je eigen mening op een beleefde manier geven moet kunnen. Ook kritiek, op een beleefde manier geven, moet kunnen. Waar ik echter lastig van wordt, dat is steeds kritiek geven, maar zelden of nooit zelf iets voorstellen. Beleefde kritiek ok; ook negatieve, maar zeg het dan op een beleefde manier. En indien je dan nog eens zegt waarom, dan gaan die gasten van den "bond" misschien ook eens naar het forum kijken. Nu zijn de meesten gedegouteerd. De helft weet nog niet eens wat er zich op het forum afspeelt. Soms ook wel begrijpelijk niet waar. :o

Wat mij ook enorm stoort zijn mensen (en spijtig genoeg zijn er dat veel; tem in de verschillende besturen) die lezen wat ze denken, en niet lezen wat er staat.
Ik heb de indruk dat half Oost-Vlaanderen kwaad op mij is omdat ik naar uniformiteit streef. Verschillende mensen nemen het mij kwalijk dat ik voor 12 frames in 1ste divisie ben. Dat heb ik nooit gezegd. Nogmaals; van mijn part worden er zelfs tot 18 frames in 3de gespeeld. Ik blijf gewoonweg zeggen dat ik het beter vind dat heel Vlaanderen op dezelfde manier speelt. Door mijn discussie (allez, wat daar van over is) weet ik nu wel hoe sommigen in Oost-Vlaanderen daarover denken. Ik ga daarover geen faire discussie uit de weg, en respecteer zelfs de mening van de kerktorens. Maar het is niet omdat ik de mening van die mensen respecteer dat ikzelf van mening moet veranderen. Sommigen worden dan kwaad omdat ik bij mijn standpunt blijf ... en dat is nu eenmaal mijn goed recht. Indien er morgen voor verschillende frame-aantallen in de gewesten wordt gekozen, dan leg ik mij daar bij neer, en ik ga daar zelfs niet over zitten mokken (dit zou voor verschillende bestuurraadsleden van VSF en BBSA les 1 mogen zijn; man, man, man, ...), en ik zal dan ook proberen om niemand te verwijten als het daarna een slechte keuze blijkt te zijn (les 2 voor sommigen in den "bond"; ...). :oops:

En wat mij ook stoort; ik heb gemakkellijk een 3-tal vragen in mijn laatste discussies verwerkt. Ofwel leest men dat dus niet (zie hierboven), ofwel durft men niet antwoorden of geen suggesties geven. Waarom? :?:
Hoe meer suggesties (en God weet dat de meeste in de prullenmand belanden, de onrealistische natuurlijk als eerste), hoe meer goede suggesties we over houden. :mrgreen:

FrenzY

Postby FrenzY » 30 Jul 2012, 21:28

Rupert wrote:Ik heb de indruk dat half Oost-Vlaanderen kwaad op mij is omdat ik naar uniformiteit streef.

Het is, althans toch volgens mij, ook helemaal niet zo dat oost vlaanderen tégen uniformiteit is. Het probleem is echter dat voorgesteld format voor de meesten onder ons een vrij drastische reductie is.
In Oost Vlaanderen hebben we idd vrij veel zaken met veel tafels en wordt er idd bijna overal op drie tafels gespeeld, because we can ;). Als men dan in bv 3de afdeling plots slechts 9 frames moet spelen ipv 12 vroeger (wat velen nu al weinig vinden, vandaar de "geladen" reacties), dan zijn de wedstrijden om negen uur, half tien gedaan, en hebben ze wschl meer in den auto gezeten voor de verplaatsing dan voor de match zelf.

ward_77
Highest Break: 77

Postby ward_77 » 30 Jul 2012, 21:36

"Elke snookerzaal moet ten allen tijde beschikken over drie tafels voor het spelen van interclubwedstrijden"

Als dit de nieuwe maatstaf zou zijn in snookerend Vlaanderen, zijn uw "slapeloze nachten der uniformiteit" voorbij, Rupert.
Alsook uw mateloze drang om ons te spelen frames te reduceren tot een voor mij onaanvaardbare kwantiteit.
(En er dan ook, laat ons eerlijk zijn, tot vervelens toe over te zitten zeuren op dit forum)

Ward Tratsaert

Rupert

Postby Rupert » 30 Jul 2012, 23:23

"Alsook uw mateloze drang om ons te spelen frames te reduceren tot een voor mij onaanvaardbare kwantiteit." :?: :?: :?:

Lap, en daar gaan we weer.

Ik kom juist van te vertellen dat het aantal frames mij niet uitmaakt, en dat het tijd wordt dat er eens gelezen wordt wat er staat, ipv wat men denkt dat er staat, en den eerste reageert al met : "Mijn mateloze dwang om frames te reduceren"

???????????????????

Waart haalt men het, waar haalt men het?

Man, man, man, ...

Ik kan misschien in het vervolg alles in het Frans schrijven, misschien dat men dan eindelijk leest wat er staat.

"En er dan ook, laat ons eerlijk zijn, tot vervelens toe over te zitten zeuren op dit forum"

En ik ben natuurlijk den enigste die er over zaagt. Uw klare kijk siert u in ieder geval. Zelfs al 2X.

Ge hebt gelijk, ik kan mijn energie blijkbaar beter ergens verwerken. Het is hopeloos om met sommigen te discuteren die andermans woorden verdraaien of iets lezen dat er helemaal niet staat.

Nog veel succes met jullie forum.

Rupert :evil:

fubar

Postby fubar » 31 Jul 2012, 22:49

ik kan nu toch ook niet uitblijven, zit hier al lang genoeg weggestoken in het portaal (van de kerktoren), tijd om uit de kast te komen :lol:

wel een goed idee van Rupert om kennis te maken met iedereen op het forum :)

ik zit hier al maanden op sommigen hun nickname (nogal gebruikelijk op een forum) te zoeken, en hem lukt het om direct iedereen zijn echte naam te leren kennen... :D

en : for the record : Rupert, ik zoek geen stemmenmakerij, geen 'partners in crime', geen zielsgenoten, ik zeg gewoon mijn mening op dit forum. Punt uit. Jij hoeft daar niet op te reageren, het zijn ook geen aanvallen op bepaalde personen, enkel meningsuitingen..
Ik was de mening toegedaan dat dit hiervoor diende, blijkbaar ben ik ook verkeerd.
Ik heb hier al veel zever gelezen, maar ook al veel gelachen met die zever. Dit is hier een - tja... hoe noemen ze dat alweer - forum... en ik dacht dat iedereen hier zijn zegje kon en mocht doen.

Misschien is dit ook wel een manier om - hoe miniem de respons soms ook - eens anderen die niet in raden, besturen ed. zitten hun mening te horen.

De nog steeds onder kerktoren spelende ;)
Tony Van de Velde

erwin

Postby erwin » 02 Sep 2012, 18:30

wtf lees ik hier 3 tafels per interclub wedstrijd??

in limburg :

ere en 1ste 18 frames al jaren op 2 tafels en gemiddelde tegen 23h gedaan

tweede afd 12 frames meestal op 2 tafels (2de tafel vanaf 21h30 verplicht)

derde afd 9 frames meestal 1 tafel

als dit uniform moet worden komen er een paar clubs in grote problemen voor de competie.

looise, zuma, stokske hebben bvb 6 tafels ==> 2 ploegen per dag

t stokske heeft een ploeg of 6 dus min 3 speeldagen
zuma heeft 9 of 10 ploegen dus min 5 speeldagen !!

waar stopt het dan? vergeet ook niet dat wij in limburg nog steeds een zaterdag competitie hebben he

interclub = gewestelijk laat da zo aub

Return to “Latest Snooker News”