Spelersraad

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
powerbug
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: Quality

Re: Spelersraad

Postby powerbug » 24 Jul 2012, 12:01

Sorry hoor, maar kan er nu eens iemand van de spelersraad verduidelijken wat de bedoeling is van het achterlijke voorstel om het aantal frames in 1e te beperken tot 12?

Wat was daar de prangende noodzaak van?

Trappen we in Oost-Vlaanderen dan op de tenen van de andere gewesten omdat zij maar naar 12 frames spelen?
Awel dan stel ik nu voor dat alle 1e afdelingen in alle gewesten naar 18 frames spelen.

Zulke voorstellen kon men vroeger verwachten van de bond, maar toch niet van een spelersraad zekers?!

Vandaag 24/7 krijg ik een mail daarover binnen van onze clubvoorzitter, terwijl dit op 8/6 al op de spelersraad besproken is?!
Welke Oost-Vlaamse speler is daarover gecontacteerd?
Waarom worden de verslagen niet onmiddellijk naar de clubs of spelers gemaild?
Waarom worden de verslagen hier niet op het forum gepost?
Tegenwoordig kan het kleinste kind een poll opzetten op een forum, waarom is dit hier niet gebeurd?

Alle respect voor degenen die zich engageren om in de spelersraad te zitten en daar de tijd voor vrijmaken, maar dan moet het ook wel een SPELERSraad zijn die eerst eens luistert naar z'n leden.

taumken
Highest Break: 87
Club: prismas

Postby taumken » 24 Jul 2012, 17:25

Als er volgend seizoen naar 12 frames gespeeld wordt in eerste oost-vl, dan zal ik niet van de partij zijn, hoezeer het mij ook zal spijten maar ik vind het niet de moeite om 4 framekes te spelen en daar gans mijn avond aan te hangen, dan kan ik evengoed met een gelijkgestemde ziel afspreken en onderling veel meer frames spelen maar dan zonder competitie. Hoe komt het eigenlijk dat dit voorstel er komt nadat alle lidgelden betaald zijn. Indien er andere spelers in eerste ook zo over denken reageer dan, zo kunnen we het tij alsnog doen keren, ook voor spelers in andere provincies, spelen naar 18 frames is toch veel leuker.

buks
Highest Break: 52

Postby buks » 24 Jul 2012, 18:22

In West-Vlaanderen speelt men in ere en eerste nog steeds naar 18 frames. Tweede speelt naar 12 frames en vanaf komend seizoen zal derde ook naar 12 frames spelen in plaats van de vroegere 9. Volgens mij een uitstekende indeling van de te spelen frames.

Enig minpuntje kan je misschien hebben bij de minst sterke ploegen uit derde die tegen elkaar moeten spelen. Dat kan wel eens een late avond worden voor spelers uit derde, maar niets verhinderd hen uiteraard om af te spreken om indien mogelijk iets vroeger aanwezig te zijn en zo iets vroeger te kunnen starten.

Als er al teveel spelers zouden klagen om 18 frames te spelen is een mogelijke oplossing misschien om naar 15 frames te gaan. Ik kan mij wel inbeelde dat spelers uit eerste die plots van 18 naar 12 frames gaan wel eens massaal zouden kunnen afhaken.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 24 Jul 2012, 22:43

powerbug wrote:Sorry hoor, maar kan er nu eens iemand van de spelersraad verduidelijken wat de bedoeling is van het achterlijke voorstel om het aantal frames in 1e te beperken tot 12?

spelerscommissie wrote:Hallo, de meerwaarde voor het snooker in het algemeen is dat we een luisterend oor willen zijn voor heel snookerend Belgie. Om dat te kunnen zijn en om met eventuele voorstellen naar voren te komen, dienen we te weten wat er leeft in snookerland Belgie, dat is één van de redenen waarom wie die enquete gemaakt hadden tijdens het BK, zodat we een zicht konden krijgen hoe de spelers denken. Buiten de resultaten van de enquete hebben we nog maar bitter weinig voorstellen of ideetjes ontvangen van anders spelers. We hebben nu een paar voorstellen op papier gezet, en worden hier zwaar op afgerekend....door 1 regio in feite, van de andere regio's hebben we nog geen reactie ontvangen. We hebben ons gebaseerd op de uitslagen van de enquete, en weten dat de interclub in alle regio's heel gevoelig ligt...niet alleen in Oost vlaanderen, maar ook bv in mijn regio Vlaams-Brabant, waar iedereen in ere-1ste en 2de naar 12 frames wilt spelen. Wij willen gewoon een gelijk aantal frames in alle regio's, dan kunnen we deze mss laten meetallen voor de Nationale Ranking bv. Ook een optrekking van het inschrijvingsgeld is ons voorstel, NIET om meer prijzengeld te voorzien voor de betere spelers, maar om meer werkingsgeld te voorzien voor de nationale bond, zodat we terug schiedsrechters hebben vanaf de eerste ronde op de Belgium Ranking bv,...

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 25 Jul 2012, 00:01

Lap, daar gaan we weer. :o
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat wij als één van de kleinere sportliga's weeral boel maken?
We kunnen nog niet eens in alle gewesten op dezelfde manier Snooker spelen. Daar is het 18, daar is het 12 en daar is het 9. Uniformiteit? Welke onnozelaar heeft dat in het woordenboek gezet. 't Zal zeker gene Oost-vlaming geweest zijn! :lol:
En dan zijn we terug bij de Oost-Vlamingen, natuurlijk, die over veel veranderingen vallen. Het valt me weeral op dat de Vlaamse of Belgische gedachte in Oost-Vlaanderen gewoonweg zelden of niet aanwezig is.
Die gasten denken meestal alleen aan zichzelf. Behalve als er iets te rapen valt natuurlijk. Wat mij eigenlijk nog het meeste stoort zijn die onmiddellijke dreigingen daarbij. We spelen niet meer, we scheuren af, etc. Altijd maar beloven ja, maar doen? :evil: Soit.
Er al eens aan gedacht dat dit één van de redenen is dat de pers liever aan de zijkant blijft. Indien elk gewest zijn goesting mag doen, dan is het voor de pers ook maar een kakofonie, waar ze zich liever niet de handen aan verbranden. Ja,ja ik weet het, dit is zeker niet de hoofdreden, maar alle beetjes maken één groot.
Eerlijk gezegd blijft het voor mij hetzelfde of er nu 18, 15, 12 of 9 frames worden gespeeld. Zolang als er maar wordt overeengekomen. Het is nu al 10 tot 15 jaar dat VSF probeert een uniformiteit op poten te stellen in Vlaanderen; met de nadruk op "PROBEERT". Al eens 30 frames overwogen, dan kunt ge nog iets langer blijven plakken. :P
En waarom beslissen de spelers niet? Er is nu een spelersraad. Wel : probeert voor eens en altijd hier eens democratisch uit te geraken. Een zorg minder voor den "Bond". Want die gaan allang content zijn als de kogel door de kerk is.
Voor bepaalde gewest(en) :mrgreen: : Democratie betekent dat de meerderheid v/d gewesten gelijk heeft en dat zonder discussies de beslissing OVERAL wordt uitgevoerd.
Ik bekijk dit graag met andere sporten. Vanf nu gaan we in het Brabants voetbal 2 X 1 uur spelen. Die andere provincies zijn toch maar labbekakken. Wat hebben die daar nu aan als we fysiek sterker zijn, en gemakkelijk een 1/2 langer kunnen sjotten.
Mensen met zulke gedachten kunnen beter een snookertafel kopen en thuis gaan spelen. Dan mogen ze doen wat ze willen. ... Of juist niet? :idea:
Voor mij is het nu aan jullie. Ik denk niet dat er nog veel kan verandert worden, dit seizoen, daar zaterdag de AV bijeen komt. En anders is het voor volgend jaar. Bonne chance met de DEMOCRATISCHE beslissing.
Rupert :evil:

pink

Postby pink » 25 Jul 2012, 03:32

Rupert wrote:Voor bepaalde gewest(en) :mrgreen: : Democratie betekent dat de meerderheid v/d gewesten gelijk heeft en dat zonder discussies de beslissing OVERAL wordt uitgevoerd.

Democratie Rupert ? Ons land wordt geregeerd door democraten , en zie tot wat het geleid heeft.T'is beter een eerlijkere vorm, van beslissingen nemen te gebruiken dan democratie.Het heeft nog nooit gewerkt en het zal ook nooit werken.Het zijn niet de gewesten die moeten beslissen,het zijn de spelers die moeten beslissen.

Je kan uwe comment beter daar plaatsen,kunnen u misschien een duimpje geven dan.
http://www.facebook.com/pages/Spelerscommissie/175290959253442
Staat daar ook comment op..

Eddy

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74

Postby grotenbees » 25 Jul 2012, 08:32

Beste Rupert,

Ik heb gisteren nog maar geschreven hoe triestig ik de toon vind waarop in dit forum soms of tegenwoordig meestal wordt gereageerd.
Nu moeten de Oost-Vlamingen het ontgelden. Denk je nu echt dat een Oost-Vlaamse snookerspeler anders is dan een snookerspeler uit een andere gewest.
Ik denk het niet, wij spelen gewoon graag snooker en vraag me af wat daar verkeerd aan is ?
Waarom moet je trouwens spreken van bedreigingen, een bedreiging betekent volgens mij nog
altijd dat er een intentie bestaat om een ander tekort te doen, terwijl het hier eigenlijk gaat om beslissingen van individuele spelers die het niet meer zien zitten om vele (kostelijke) kilometers te rijden om nog minder frames te spelen

powerbug

Postby powerbug » 25 Jul 2012, 12:42

Rupert wrote:Voor bepaalde gewest(en) :mrgreen: : Democratie betekent dat de meerderheid v/d gewesten gelijk heeft en dat zonder discussies de beslissing OVERAL wordt uitgevoerd.

Beste Rupert, uw definitie van democratie heeft verdacht veel weg van een dictatuur.
In een democratie MOET er discussie zijn, waarom denk je anders dat we een parlement en senaat hebben?
Of denk je misschien dat de regering zomaar alles op eigen houtje beslist en uitvoert?
Een democratie moet ook de rechten en wensen van de minderheid respecteren, daarvoor dienen de discussies, zodat er een compromis kan bereikt worden.

Stel je voor dat de vrachtwagenbestuurders zomaar zouden beslissen dat iedereen vanaf nu maar 100 km/u mag rijden op de autosnelweg, met als uitleg "ahja, wij mogen toch maar 100 rijden en hebben daar dus geen last van. En we hebben het aan al onze leden gevraagd en iedereen was akkoord!"..... ja duhhh! :lol:

Dus nu zouden een paar gewesten beslissen om naar 12 frames te spelen "... want wij doen dit nu al..." ?! :shock:

Ik kan mij best voorstellen dat 18 frames een probleem is als je maar op 2 tafels kan spelen, maar voor zover ik weet speelt ierdereen in 1e OVL op 3 tafels. Dus waarom moeten wij gestraft worden voor de problemen in andere gewesten?
Kleine clubs hebben nu eenmaal niet dezelfde mogelijkheden als een grote club, daar moeten ze zich bij neerleggen, of investeren.
In de voetbal zijn er ook minimum vereisten om in eerste of tweede klasse te mogen spelen, waarom zouden we in snooker geen eisen mogen stellen om in ere of 1e afdeling te mogen spelen?

fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Postby fubar » 25 Jul 2012, 20:46

powerbug wrote:

Beste Rupert, uw definitie van democratie heeft verdacht veel weg van een dictatuur.
In een democratie MOET er discussie zijn, waarom denk je anders dat we een parlement en senaat hebben?
Of denk je misschien dat de regering zomaar alles op eigen houtje beslist en uitvoert?
Een democratie moet ook de rechten en wensen van de minderheid respecteren, daarvoor dienen de discussies, zodat er een compromis kan bereikt worden.

Stel je voor dat de vrachtwagenbestuurders zomaar zouden beslissen dat iedereen vanaf nu maar 100 km/u mag rijden op de autosnelweg, met als uitleg "ahja, wij mogen toch maar 100 rijden en hebben daar dus geen last van. En we hebben het aan al onze leden gevraagd en iedereen was akkoord!"..... ja duhhh! :lol:

Dus nu zouden een paar gewesten beslissen om naar 12 frames te spelen "... want wij doen dit nu al..." ?! :shock:

Ik kan mij best voorstellen dat 18 frames een probleem is als je maar op 2 tafels kan spelen, maar voor zover ik weet speelt ierdereen in 1e OVL op 3 tafels. Dus waarom moeten wij gestraft worden voor de problemen in andere gewesten?
Kleine clubs hebben nu eenmaal niet dezelfde mogelijkheden als een grote club, daar moeten ze zich bij neerleggen, of investeren.
In de voetbal zijn er ook minimum vereisten om in eerste of tweede klasse te mogen spelen, waarom zouden we in snooker geen eisen mogen stellen om in ere of 1e afdeling te mogen spelen?

Amen...
en dit zijn dan blijkbaar de achterliggende redenen waarom zulke voorstellen gedaan worden.
MAAR dat heb ik niet gelezen in het verslag van de spelersraad (dat rondgegaan is)
Ik kan ook begrijpen dat 18 frames op 2 tafels ABSOLUUT geen fun is. Maar in Oost-Vlaanderen is er de regel dat er op 3 tafels gespeeld MOET worden... Ik zou dit persoonlijk ook niet tof vinden.
Waarom dan geen diversiteit houden (zoals het nu is).
Wij in Oost-Vlaanderen moeten ons toch niet aanpassen omdat ze ergens anders geen 3 tafels ter beschikking willen stellen.
Wij hebben ook rechten EN betalen ook lidgeld. :twisted:

Rupert

Postby Rupert » 25 Jul 2012, 21:50

Pffffff
Leest er dan niemand wat er staat.
Onze vriend Powerbug verwijt mij dat mijn democratie dicht bij dictatuur staat. Ik stel klaar en duidelijk dat het voor mij (persoonlijk) het beste zou zijn dat de spelers zelf zouden kiezen (meerderheid tegen minderheid) hoe we spelen. En dit dan in alle gewesten uitvoeren. Ik heb blijkbaar een slechte school bezocht waar ze mij over democratie andere zaken hebben geleerd. Nu ja.
En het voorbeeld van de vrachtwagenchauffeurs? Mag van mij toch een beetje uitleg bij hoor. Men haalt er blijkbaar 1 groep uit, tussen alle weggebruikers, die mogen beslissen. Dat vraag ik toch niet???? :evil: Nog eens : ik vraag gewoon dat de spelersraad (waar dus eigenlijk alle VSF-leden (ca 2500) toe behoren) zelf hun ei legt. En ik maak mij sterk dat de RvB hun beslissing zal accepteren. Ik haal daar niet 1 groep uit zoals bij de vrachtwagenbestuurders.
Of moet ik het misschien in een andere taal gaan uitleggen.
Mijn voorstel is dat er dan door de spelers moet beslist worden. Van mijn part wordt er ook in 3de en 4de naar 18 frames gespeeld.
Maar blijkbaar is de democratie (allez, voor die er dan toch nog voor zijn) nu al een probleem als je bvb. Fubar zijn reactie ziet.
Dit bedoel ik nu net : een Vlaamse of een Belgische gedachte is er niet, en een feit is dat Oost-Vlaanderen daar in het verleden al meer dan blijk van gegeven heeft. Dit is nu voor ene keer geen kritiek of sarcasme van mij, dit is nu eens gewoonweg een feit. En alhoewel ik de mening van de afgevaardigden van Oost-Vlaanderen meer dan eens kan volgen, als je onder de kerktoren blijft spelen, toch zijn er sommige mensen bij VSF en BBSA die al eens visionair proberen te zijn.
Ik ben er sinds dit jaar terug bij (RvB VSF) en het zullen in de toekomst serieuze dsicussies worden. Mensen die daar enkel gaan zetelen voor hun gemoedsrust en enkel aan hun gewest denken zullen aan mij nog een zware (zowel letterlijk als figuurlijk :lol: ) dobber beleven.
Als ex-voorzitter VSF heb ik met mijn eigen gewest en spelers soms overhoop gelegen omdat het voor Vlaams-Brabant zeker geen goede zaak was, maar dat het voor Vlaanderen of België wel ideaal was.
Ik heb daar dan nooit enige reactie uit bvb. Oost-Vlaanderen gehad. Toch wel spijtig. Nee, beter nog. Zij vonden dat niet alleen doodnormaal, zij vonden dat ook nog eens ideaal. Je kunt het misschien naïef noemen, maar een idealist doet wel eens meer zotte dingen.
Ofwel kiezen we ervoor om onze geliefde sport een stuk professioneler uit te bouwen, ofwel blijven we op amateuristische manier overal onze eigen privéregletjes uit te bouwen.
Want als ge dan toch volledig met de minderheid moet rekening houden dan kunt ge in bvb. in divisie 2A naar 9 frames spelen en in divisie 2B naar 12 frames spelen, en dit alleen maar omdat ze het vragen. ;) Daarmee is dan iedereen content.
Aub hé zeg. :evil:
Ik blijf ijveren voor een uniformiteit naar reglementen en spelwijze. Voor iedereen hetzelfde in Vlaanderen, en liefst in BelgIë. Als de meerderheid anders beslist dan leg ik mij daar bij neer, alhoewel ik het zeer spijtig zou vinden. :roll:
Oh ja, omdat ik waarschijnlijk weeral op lange tenen sta. ik ben wereldberoemd voor mijn botte opmerkingen. Voor wat het waard is : mijn welgemeende excuses. :oops: Ik kan zeker de zaken al eens heel cru voorstellen, maar ge gelooft het of niet; 't Is voor het goed van de snooker, en niet voor mezelf, mijn club of Vlaams-Brabant. :twisted:
Rupert :evil:

grotenbees

Postby grotenbees » 26 Jul 2012, 06:55

Ik heb eigenlijk nog een vraagje voor Rupert :

Waarom wordt in de Belgium Rankings voor kadetten ,juniores, dames , veteranen , 50+ en in open tornooien in poules gespeeld ?
ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit is omdat, als men met rechtstreekse uitschakeling gaat werken,
de spelers uit West-Vlaanderen, Brabant, Antwerpen en Limburg gaan , om het met uw woorden te zeggen, "dreigen" dat ze niet meer zullen deelnemen.
Eigenlijk vermoed ik niet , maar ben ik zeker dat het aantal te spelen frames daar voor iets tussen zit.

powerbug

Postby powerbug » 26 Jul 2012, 12:12

Rupert, waarom uniformiteit? welk voordeel levert ons dat op?
Je kan alleen uniformiteit invoeren als de omstandigheden gelijk zijn, anders werkt uniformiteit juist afremmend.
Volgens mij zijn er echter te veel verschillen tussen de gewesten zoals het aantal spelers en de grootte van de clubs.

Als rationele argumenten niet helpen, laat het ons dan eens puur wiskundig bekijken.
OVL heeft momenteel het dubbel aantal reeksen (10) dan bijvoorbeeld Vlaams-Brabant of Antwerpen (5).
Als je zegt dat alleen ere afdeling naar 18 frames mag spelen, dan is dat 20% van de spelers in Vlaams-Brabant en Antwerpen.
Maar in OVL komt ere afdeling maar met 10% van de spelers overeen. Waar is je uniformiteit dan?

Heb je trouwens de situatie in Engeland al eens bekeken, de bakermat van het snooker?
Ze hebben daar wel duizend "leagues" die allemaal hun eigen competities regelen, het enige uniforme dat ze daar hebben zijn de spelregels.
Nochthans hebben ze daar niet slecht geboerd met hun "chaos"....

RDKW
Highest Break: 119
Club: Prismas Zwalm

Postby RDKW » 26 Jul 2012, 20:12

Beste ,

Dat er in Oost-Vlaanderen in Ere en Eerste naar 18 frames gespeeld wordt , heeft alles te maken met het feit dat er overal waar mogelijk op 3 tafels gespeeld wordt , men kan O-Vl toch niet beknotten omdat er in andere provincies soms (of meestal) op 2 tafels gespeeld wordt .

Bij het debat omtrent het al dan niet gelijkvormig organiseren van de interclubcompetitie in het Vlaamse gewest denk ik dat we misschien de puntentelling ook nog eens te berde kunnen brengen . In Oost-Vlaanderen zijn 2/3 van de clubafgevaardigden pro voetbalsysteem , waarom zouden we dit niet terug kunnen invoeren ?

Mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat ieder gewest zijn eigen systeem kan spelen dat door de meerderheid van de spelers verkozen werd , zo is er voor iederen meer speelplezier .

Indien men vergelijkingen wil maken qua scores individueel of per ploeg tussen de gewesten kan men altijd omrekenen met een coëfficiënt of rekenen naar procenten .

Met vriendelijke groeten ,
Rik De Ketele

fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Postby fubar » 26 Jul 2012, 20:35

Welk voordeel gaat die uniformiteit het Belgisch snooker opleveren?
Spelen we volgend jaar een Belgische interclubcompetitie dan? Of gaan jullie de gewesten samen gooien?
Gaat het Belgisch snooker er echt op vooruit als we minder frames spelen in bepaalde reeksen :?:
IK ben blijkbaar naar een slechte school geweest dan, want daar snap ik echt niets van. :roll:

En excuseer, maar als lid van de RvB van het VSF zou u zeker met de 'onder de kerktoren spelende' snookerliefhebber rekening willen houden. Als je enkel de 'echte' sterren naar voo rgaat trekken geloof ik in een echte 'boom' van het Belgisch snooker. :mrgreen: Zoals vele sporten is er een brede basis die zijn best doet, maar nooit hoge ogen zal gooien, MAAR zich wel amuseert tijdens het uitoefenen van zijn hobby. :!:

VSF heeft de mailadressen van ALLE snookerleden (die dit willen opgeven toch).
Als je dan echt de mening wil hebben van ALLE snookerleden stuur je een mail rond naar hen, zodat ze de kans hebben om hun mening te uiten. Ik ben ervan overtuigd dat er van de 2500 leden er toch wel 100 een mening zullen hebben.
Ik zal die van onder onze kerktoren alvast warm maken om hun reactie te laten horen.

By the way : wil of kan er nu iemand van de spelersraad eens duiden hoe dit voorstel tot minder frames tot stand is gekomen? :ugeek: Er staat in het verslag dat dit in de enquête stond, dus ik veronderstel dat de spelersraad deze vragen heeft opgesteld...

rsca
Highest Break: 102
Club: Pallieter-Ertvelde

Postby rsca » 26 Jul 2012, 21:27

Gelieve alles te laten zoals het was/is. Dank u :evil:

Rupert

Postby Rupert » 26 Jul 2012, 23:58

Ja watte :mrgreen:
Nog eens. Ik ben voor uniformiteit. Dit is mijn persoonlijke mening. Indien je met verschillende clubs gewesten of wat dan ook praat, dan heb je 100 voorstellen, en iedereen heeft op zijn gebied of domein wel ergens een punt.
Neem nu Oost-Vlaanderen : daar is men blijkbaar verplicht om in Ere of eerste op 3 tafels te spelen. Allez, ik heb begrepen dat het hier over 18 frames gaat. Verbeter mij als ik verkeerd ben. En wat doen jullie met een club in 2de, die kampioen speelt, en die (bvb. maar 2 tafels heeft) en er geen 3de kan bij zetten? :idea: Of wordt er de mogelijkheid gegeven om dan toch op 2 tafels te spelen?
Ik ben echt wel benieuwd naar jullie antwoord. :?:

Antwoord op de vraag van grotenbees : Ik heb dit moeten navragen bij BBSA, maar blijkbaar heeft het inderdaad alles te maken met de spelers die het niet meer zagen zitten om voor één Bo3 100, of 150 km te rijden. En waarom zet je er eigenlijk Oost-Vlaanderen niet bij. Want daar zitten in één geval van de NR wel de meeste spelers die zeggen : "Voor een bo3 rijdt ik niet meer zover". En indien het mogelijk is, en indien er een uniformiteit :D rond bestaat, dan hebben ze nog gelijk ook; dit is terug mijn persoonlijke mening. :twisted:

Specifiek voor mijn beste vriend Fubar 8-) : en waarom draait ge de zaak niet eens om : Wat winnen we erbij indien alles naar 15 of 12 frames terug valt? Blijkbaar in Oost-Vlaanderen een gigantisch probleem, en in ... de andere gewesten uberhaupt geen probleem. Pas op hé, ik zeg niet dat het zo moet, voor mijn part wordt er in heel Vlaandern op basis van 18 frames gespeeld; daar kan ik perfect mee leven. Maar beslis eens. Dat is alles wat ik vraag. :roll:
En eerlijk antwoord op jouw vraag : het voordeel naar de snookerspeler zelf is nihil. Evenzeer of er meer of minder frames worden gespeeld. Uniformiteit betekent ook dat indien je dit jaar in Oost-Vlaanderen speelt en volgend jaar in Antwerpen, alles hetzelfde blijft. Een ander voordeel zit hem in de bestuursvorm. Veel gemakkelijker als alles overal hetzelfde is. Het belangrijkste voordeel zit hem naar de buitenwereld toe. Onze uitstraling is zoiets van wel willen, maar niet kunnen. Topsporttakken die gewoonweg in de lach schieten als we over snookerSPORT beginnen. Dit gaat zo door naar bedrijven (er zijn sommige bij die al eens durven sponsoren, maar zeker geen belachelijke sport hé), etc. Evengoed naar BLOSO en de Vlaamse regering waar we soms al eens op de afschotslijst staan (blijkbaar kunnen we ze misschien een handje helpen door zelf een kogel in ons hoofd te schieten), alsook naar de pers etc.

En by the way, ikzelf neem het quasi steeds voor de zwaksten op, en voor onze kerketorenspelers. Maar ik heb ook iets meer als alleen mijne kerketoren gezien, en ik besef dat er in de wereld meer loos is als alleen mijne kerketoren. En dat is de reden dat ik overal uniformiteit wil. Vroeg of laat botsen de gewesten met hun verschillende systemen. Ik weet het wel, we kunnen dat dan ook wel oplossen. Neen, het moet zijn : laat die stomme kloters van den "Bond " het nu maar oplossen. Want die 2500 spelers laten dan natuurlijk niets meer van zich horen.

Aan allen : zorg dat ge een plaats in die spelerscommissie krijgt. Per 3 à 5 clubs zoudt ge toch iemand moeten vinden. Want eerlijk gezegd met wat we hier bezig zijn???
Je sais; ik heb vrijwillig gereageerd, maar wie van jullie heeft de kans gegrepen om iets te zeggen in de spelerscommissie? Ik vrees dat het er heel weinig zullen zijn. Maar dan wel om het hardst roepen als er jullie iets niet aan staat. Als speler hebben jullie rechten, en plichten. Maar voor de plichten komt er quasi niemand op, en aan de rechten mag men niet aankomen? Niet echt een gezonde stellingname. Ik stel mij veel vraagtekens bij die houding. :oops:
En de beslissing van die frames : die is tot op heden nog niet gevallen. OK er is een voorstel. Reageer dan naar de spelerscommissie toe, wie weet houden zij rekening met jullie voorstel, en, misschien met alle voorstellen.

Oh en nog iets grotenbees; ik respecteer je mening indien je zegt dat iedereen tegenwoordig zo vlug gepikeerd is als een speler het met iets niet eens is. Ook al is dit dan op een ongelukkige manier (zeg maar grof of lomp) overgebracht. Laat me hier ook wel toe dat ik het daar helemaal niet mee eens ben.
Je hebt de werkers in een organisatie (een enorme minderheid) die hun best doen met o.a. voorstellen. En inderdaad : sommige zijn soms schitterend, en andere zijn soms te belachelijk om op te noemen. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Kritiek, zowel positief als negatief, moet kunnen. Spijtig genoeg is het meestal negatief. Echter : de manier waarop speelt wel een rol. Hierboven letterlijk uit één van de teksten gehaald : "Sorry hoor, maar kan er nu eens iemand van de spelersraad verduidelijken wat de bedoeling is van het achterlijke voorstel om het aantal frames in 1e te beperken tot 12?
Wat was daar de prangende noodzaak van?" Achterlijk voorstel? En dan waarschijnlijk (ik ben wel niet zeker) gesteld door iemand die buiten groffe kritiek waarschijnlijk nog niet veel voor de snookergemeenschap gepresteerd heeft; daar neem ik dus wel aanstoot aan. Daar wordt ik zelfs serieus lastig van. :evil:
Ik ben vandaag voor de 2de keer in mijn snookercarrière door iemand van de RvB (een voorzitter van een gewest notabene) zo ongelooflijk grof op mijn plaats gezet, dat deze persoon bij een volgende groffe opmerking naar mij toe beter heel hard kan gaan lopen, want daar wil ik mijn handen nu wel eens aan vuil maken. Ik zal met plezier op kosten van de staat eens gaan rusten. Zijn ongelooflijke boertigheid zegt natuurlijk meer over zijn opvoeding en over hemzelf, maar voor de rest blijven we toch nog ergens mensen; allez ja, buiten diene bepaalde persoon. Ik wil alleen maar stellen; negatieve kritiek kan ook zonder persoonlijke aanvallen.

Soit, voor mij is deze discussie afgelopen. Jullie weten nu met zijn allen hoe ik erover denk. Ik vond het fijn om de meeste reacties te lezen; en misschien tot later in een ander item.

Rupert :twisted:

grotenbees

Postby grotenbees » 27 Jul 2012, 07:07

Rupert wrote:Antwoord op de vraag van grotenbees : Ik heb dit moeten navragen bij BBSA, maar blijkbaar heeft het inderdaad alles te maken met de spelers die het niet meer zagen zitten om voor één Bo3 100, of 150 km te rijden. En waarom zet je er eigenlijk Oost-Vlaanderen niet bij.
Rupert :twisted:

in het vervolg zal ik er een :lol: achter zetten opdat je zou begrijpen dat dit als grap bedoeld was na je uitval naar de oost-vlamingen

grotenbees

Postby grotenbees » 27 Jul 2012, 10:45

Ik kan het verkeerd voor hebben maar in de reacties van Rupert vind ik eigenlijk maar twee redenen waarom er moet gestreefd worden naar meer uniformiteit :
au serieux genomen worden door de pers en een streven naar meer professionalisme.
Punt 1 : de pers , laat we ervan uitgaan dat er een overeenkomst wordt bereikt en we allemaal hetzelfde aantal frames gaan spelen : ik zie de regionale, nationale en internationale pers als toestromen op de interclubavonden ( :lol: ik heb dit erbij gezet voor de personen die niet aanvoelen wanneer ik op een ludieke manier iets wil benadrukken).

punt 2 : professionalisme , we hebben ochgod nog geen 5 spelers die de ambitie hebben om van snooker hun beroep te maken, daarbij nog een beperkt aantal dat zeer gedreven en inderdaad op een bijna professionele manier snooker speelt en de rest zijn eigenlijk recreanten die hun hobby wensen uit te oefenen. Ook vrees ik dat we nooit aan een snookercultuur zullen toekomen zoals die in Groot-Brittanie bestaat. Velen weten bijvoorbeeld nog altijd niet dat fair-play en een verzorgde kledij daar een van de kenmerken van is.
Ik denk dat een reporter, als die inderdaad al komt en iets van snooker afweet (wat niet altijd het geval is), eerder zijn wenkbrauwen zal fronsen voor het gedrag van sommige spelers of omdat hij ziet dat een speler wegens gebrek aan ruimte zijn keu uit elkaar moet vijzen om een stoot te kunnen uitvoeren
Trouwens als uniformiteit zo belangrijk is dan moet ook dit over gans de lijn doorgetrokken worden : gaan we de clubs verplichten minimum 3 competitietafels van dezelfde kwalitieit ter beschikking te stellen, zoniet geen interclub ? natuurlijk niet
We moeten gewoon beseffen dat we nooit een belangrijke snookernatie zullen zijn (sporadisch kan er eens een witte merel zoals de Luca te voorschijn komen), daarvoor zullen er altijd te weinig spelers zijn. Als we echt indruk willen maken op wie dan ook , zal dit eerder komen door een mentaliteitsverandering dan door onbelangrijk aspect van het snooker als waarover de discussie nu gevoerd word (en waarvoor de Rik onlangs trouwens al een goede oplosssing heeft aangegeven )
Het aantal spelers zal in Belgie altijd onvoldoende zijn om zelfstandigen ertoe aan te zetten te investeren in snookertempels met een professionele infrastructuur en de bestaande clubs staan mijn inziens ook niet te trappelen van ongeduld om zichzelf op kosten te jagen om de soms nodige verbeteringen aan te brengen.
Hoe het verder ook evolueert ik denk dat een houding à la Calimero beter op zijn plaats is dan die van een gemiddelde Hollander. Bescheiden zullen we toch moeten blijven, we horen in België immers thuis bij de categorie andere Angelsaksische sporten zoals darts en rugby die enkel maar in de belangstelling komen te staan als die sporttak eens een wereldtopper aflevert

buks
Highest Break: 52

Postby buks » 27 Jul 2012, 18:26

Het is misschien wel een goed idee om naar uniformiteit te werken maar ik vrees dat het snooker per provincie compleet anders geëvolueerd is waardoor dit niet mogelijk is, zeker op vlak van interclubcompetitie.

Ik zie dat er in O.Vl. in ere en eerste naar 18 frames gespeelt wordt en dat dit op 3 tafels is. Indien men dit uniform zou maken voor bijvoorbeeld W.Vl. waar er dus in ere en eerste ook naar 18 frames gespeeld wordt maar dan wel op 2 tafels zou dit er toe leiden dat er een tekort aan tafels zou optreden ! Naar ik hier (in W.Vl.) de geluiden hoor van de spelers van ere en eerste is de grote meerderheid zeker voorstander om de 18 frames te behouden (zelfs op 2 tafels).

Ik denk dat indien het snooker terug aan een opbouw wil doen dat iedere provincie zijn eigen interclubcompetitie moet kunnen uitbouwen om te kunnen voldoen aan de noden van zowel spelers als uitbaters. Tevreden spelers en uitbaters kunnen ook zorgen dat er nieuwe spelers bij komen.

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 28 Jul 2012, 10:07

reactie op de NR-vraag van Luc

Op een bepaald moment in het verleden stagneerde en daalde (viel) het aantal inschrijvingen voor de
rankings. (reden : er kwamen nieuwe spelers bij die proffesioneler met hun hobby bezig waren en daardoor
makkelijker wonnen).
Zoals je zelf al opmerkte wilden sommigen dan iet meer 100 km rijden om een best of 3 te verliezen en dan terug naar huis. :(

Daarom is er een voorstel gedaan (onder andere door mij ) om in poules te spelen en de mensen waar voor
hun geld te geven. Minstens 5 tot 8 frames spelen. Bij de veteranen zijn we zelfs zo ver gegaan dat ze
maar op één dag moesten spelen (zaterdag of zondag naargelang hun ranking).
(Dit is later aangepast omdat de nieuwere lichting sneller naar een Europees zou kunnen gaan.)
In de beginfase mochten ze kiezen of ze terugkwamen of niet (zonder verlies van punten).

Deze verandering had goede resultaten, want het aantal inschrijvingen steeg dus.

Mag ik erbij vertellen dat dit steeds goedgekeurd is door de volledige rvb.

Als er spelers zijn die daar een verandering in willen, moeten ze maar een voorstel doen, eventueel
via de spelersraad.

Wat de uniformiteit betrefd, ik heb jaren de uitslagen door gegeven aan de pers van NR's.
En als die dan vroegen in welke afdeling die speelden en de resultaten, moest ik altijd een volledige
uitleg geven over men in het gewest van die speler speelde.
Zelf heb ik geen probleem met 12 of 18 frames, maar drie tafels verplicht maken ???
In Antwerpen speelt men al 'eeuwen' 18 frames in Ere, en de wedstrijden zijn meestal op een menselijk
uur gedaan. Die 18 frames in eerste, ik denk dat sommige ploegen er dan best aan dun om hun schoofzak
en werkkledij mee tenemen, kunnen ze na de match ineens gaan werken.

PS
Rupert, ik wens je veel moed en doorzettingsvermogen om je terug in te zetten.
Ik neem een paar sabatsjaren, want ik was het gezaag van sommige spelers meer dan moe.
Je weet op de honderd spelers zijn er :
- maar een paar die je bedanken en je helpen
- veel die zagen en klagen (sommigen komen gelukkig dan nog met voorstellen, soms haalbaar)
- heel veel die het niets kan schelen

Return to “Latest Snooker News”