Spelersraad

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
Avds
Belgium Ranking: 6
Highest Break: 138
Club: De Leug

Re: Spelersraad

Postby Avds » 10 Feb 2012, 15:30

Als Duffel niks kost kwa huur en dat die "x aantal €" die we horen alleen maar aan inrichten en afbreken van de hall dient... dan verschiet ik toch van de kost dat dit meebrengt. :shock:
Overal besparingen zeker? In ieder geval, ik zou graag bij de spelersraad zijn, al ist voor de den bond beter te leren begrijpen en mijn steentje bijdragen aan deze sport . Wat dit BK betreft, denk ik dat er niet veel meer zal aan te veranderen zijn jammer genoeg... Maar denk wel dat nu de moment is aangebroken om de grote uitleg te geven over hoe alles juist werkt! Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik gewoon zeggen dat het binnen den bond nog erger is dan met onze regering... wat een soep en wat een valse mensen er rond lopen is niet meer normaal... Iedereen vriendelijk (al goed nog) maar op den duur weet je niet meer wie goed is en wie niet. Heb problemen met niemand maar denk dak zou kunnen verschieten van sommige...
Hoop door de spelersraad meer inzicht te krijgen in die personen en de snookerbond en hoop dat alles terug positiever kan komen want heb nog geen zin om deze mooie sport te laten doodgaan in België.

Bij deze mijn kandidatuur om in de spelers raad te komen.

Alain Vandersteen.

ASSKICKER
Belgium Ranking: 47
Highest Break: 91

Postby ASSKICKER » 10 Feb 2012, 23:18

peterbullen wrote:het zal wel het kostenplaatje zijn, met wat betreft opbouwen van tafels, tapijt, tribunes, afbreken.. en dergelijke zeker..

Ik kan mij dat best wel voorstellen dat dat er is, maar vorige jaren was er dat ook.
Er is al véél bespaard op de Belgium ranking, dus dat moet toch één en ander kunnen opvangen.
Ofwel is er jaren teveel geld uitgegeven en moeten we dat nu allemaal bekopen, ofwel zijn er nu uitzonderlijke kosten waar de spelers niet van op de hoogte zijn.
Een deftige kosten/baten analyse zou misschien eens op zijn plaats zijn.(Ik wil die boekhouding wel eens doorlichten :shock: )
Misschien toch eens ni slecht dit toe te lichten van het bestuur uit.

Hendrik

Postby Hendrik » 11 Feb 2012, 19:58

ik vind de spelersraad een fantastisch idee en sta er ook volledig achter, MAAR !!!!

alleen personen DIE daar iets te zoeken hebben en zeker niet om één of andere reden

daar ineens komen bijzitten!!!

hendrik

Serendipity
Belgium Ranking: 0

Postby Serendipity » 12 Feb 2012, 22:33

En hoe wil je bepalen wie er wel en niet iets te zoeken heeft? :-)

Hendrik

Postby Hendrik » 13 Feb 2012, 21:25

wie ben ik om te bepalen wie er in de spelersraad komt,

maar ik heb wel mijn persoonlijke bedenkingen als ik die lijst zie.

je moet toch tenminste de afgelopen jaren in de snookerwereld aktief geweest zijn om

hierover mee te debateren, anders kan iedereen zomaar in die spelersraad stappen en dat kan

toch niet de bedoeling zijn. diegene die ons gaan vertegenwoordigen moeten toch op zijn minst

geloofwaardig zijn.

Hendrik

Brecel C
Belgium Ranking: 399
Highest Break: 47
Club: geen

Postby Brecel C » 14 Feb 2012, 01:25

Organiseer per gewest een verkiezing,dan heb je in principe een eerlijke uitslag.
Grtz,Carlo.

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 14 Feb 2012, 11:28

Brecel C wrote:Organiseer per gewest een verkiezing,dan heb je in principe een eerlijke uitslag.
Grtz,Carlo.

Mannekes, verkiezingen in Belgie... Hebben we ons lesje nu nog niet geleerd? :lol:

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 14 Feb 2012, 12:52

Een verkiezing? Da's louter subjectief. Moeten de geïnteresseerden dan ook campagne gaan voeren? ;)

Het zal al genoeg moeite kosten om voldoende personen in de spelersraad te krijgen.

Zijn dat er 10: goed. Zijn dat er 20: even goed, maar dat wil ik nog wel eens zijn. Zijn dat er slechts 5: geen probleem. Zolang de spelersraad er maar is om het Belgisch snooker constructief vooruit te helpen.

Geef iedereen de kans om in de spelersraad te 'zetelen', mits een gefundeerde motivatie. Het is uiteraard de bedoeling dat elk van de leden de raad zijn/haar 'meerwaarde' kan bijbrengen. Aan sympathisanten heeft een spelersraad niets. :)

Geloof me, zoveel vrijwilligers zullen er uiteindelijk niet zijn. Daarbij, waarom zouden we iemand moeten verbieden om zich in te zetten voor zijn sport? Moest het tegen betaling zijn, akkoord voor een verkiezing, maar in dit geval lijkt het me een brug te ver.

Serendipity

Postby Serendipity » 14 Feb 2012, 13:30

Ik denk dat een verkiezing (per provincie) al niet gemakkelijk te organiseren valt en mogelijk veel tijd in beslag zal nemen. Volgens mij zullen er via een verkiezing ook populaire (bekende) spelers worden verkozen die daarom niet noodzakelijk de beste keuze zijn voor de spelersraad en anderen die zich dubbel en dik willen inzitten, er hierdoor misschien buiten vallen. Ik denk dat iedereen, die echt geëngageerd is, een kans verdient om de belangen van de sport te verdedigen.

Uiteindelijk zal er maar een kleine afvaardiging zijn die verslag uitbrengt naar het bestuur en zal daar heus geen 20 man op een vergadering komen opdagen.

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 14 Feb 2012, 13:49

Serendipity wrote:
Uiteindelijk zal er maar een kleine afvaardiging zijn die verslag uitbrengt naar het bestuur en zal daar heus geen 20 man op een vergadering komen opdagen.

zeker als de vergaderingen s'avonds zijn

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 15 Feb 2012, 07:25

Een goede raad voor de spelersraad : begin met een agenda op te stellen van de punten die je wil aankaarten.

Maak voor een elk punt een lijst met voor- en nadelen die er zouden zijn (organisatorisch - financiëel - ..)
Voorzie ook oplossingen voor je punten (niet alleen afbreken, maar ook opbouwen)
Zorg dat de volledige raad achter elk punt staat.
En wees er op voorzien dat er veel tegenwind zal zijn van het BESTUUR die hun visie willen opdringen.

Ik wens je allen veel succes en volharding.
En je kan steeds op me rekenen.

mvg
De_ludo

The Tasmanian Devill
Highest Break: 0
Club: Play Snooker

Postby The Tasmanian Devill » 15 Feb 2012, 23:22

Amai zenne, wat een consternatie.

Een paar jaar geleden werd er door een paar mensen van de RvB van BBSA voorgesteld om een spelersraad op te richten. Gevolg : niets, nada, njet, rien, en nog minder ook. :evil:

2 Jaar terug heeft VSF een éénmalige vrijwillige AV laten plaats vinden voor alle Vlaamse clubs in Vlaanderen en Brussel om alle hete hangijzers te bespreken. Resultaat : van de 140 clubs waren er 7 aanwezig (1 of 2 vertegenwoordigers). Als signaal van de spelers naar het bestuur toe kan dit wel tellen. Vrij vertaalt : "het interesseert ons geen kloten".

Vrijwilligers genoeg om te helpen met de tafels van het BK. BBSA had datzelfde jaar de euvele moed om dit eens te durven vragen. Laat me niet lachen. Resultaat : van de meer dan 3000 interclubleden was er juist geteld 1 lid aanwezig.

En dan nu met een hoop tamtam de verontwaardigde gaan uithangen. Gijle zoudt u allen moeten schamen. Foei. :oops:

Persoonlijk vind ik echter ook dat BBSA en soms ook VSF al eens vierkantig draaien. Maar hoe zou dit komen? Moest er geen boete staan op de jaarlijkse 2 AV vergaderingen in elk gewest, dan zou er zo goed als geen kat aanwezig zijn. Meer dan de helft van de huidige aanwezigen laten tijdens de AV duidelijk blijken dat ze daar tegen hun goesting zitten. En die gaan dan nog eens den ene of den andere pippo (want ze zijn al content dat er toch al iemand wil gaan) als hun afgevaardigde sturen naar de RvB van ofwel VSF, ofwel BBSA. En geloof me vrij (het zijn niet altijd de slimmeriken die gaan). Sommige bestuurders van zowel VSF als BBSA zitten daar maar voor 1 doel : hun eigen club of gewest naar voor schuiven. Deze bestuurders zouden, voor mijn part, met een dikke boete verwijderd dienen te worden uit de RvB. En dan zijn de spelers echt nog eens verwonderd dat de RvB bizarre beslissingen neemt? Goe bezig zou ik zeggen; zowel van het bestuur als van de spelers die afgevaardigden kiezen.

Of weten jullie nog altijd niet dat democratie misschien wel de beste bestuursvorm is (ikzelf ken er in ieder geval geen betere), maar dat voor wat het betreft verantwoordelijkheid en visie, in bepaalde zaken, dit waarschijnlijk de meest lekke emmer mogelijk oplevert.

Ik heb verschillende slechte beslissingen live mogen meemaken in mijn tijd. Sommige zelfs schandalig, die dan aan de gemeenschap veel geld hebben gekost, en dit onder het mom van "geld besparen", "goed doen naar spelersgroepen", etc. Het ergste zijn echter de "pricipiële beslissingen" die in bepaalde gevallen zeer veel geld kosten. Ik heb persoonlijk meegemaakt dat planningen werden afgeschoten omdat de rekenkundigheden van sommige bestuurders ophielden bij vermeningvuldigingen met een maximale factor van 2 of 3. Al de rest ging hun petje te boven, gezwijge woorden zoals afschrijvingen, financiële plannen etc. En dit zijn de mensen die jullie in jullie gewesten kiezen om een paar honderdduizend euro's te beheren. Dit zijn de mensen die elk visionnair plan de grond inboren omdat ze er niets van begrijpen, en/of omdat ze angst hebben iets te misdoen. En indien het effectief over 1 of 2 stemmen gaat; ja dan hebben we het vlaggen hé. En nog eens, dit gaat over enkelingen die zetelen of gezeteld hebben in de respectievelijk Raden v Bestuur van VSF en/of BBSA. Echter wel mensen die jullie rechtstreeks of onrechtstreeks gekozen hebben.
PS : ik ben zeker niet kwaad op deze enkelingen die geen boekhouding begrijpen, want ze doen hun best. Soms is dat echter niet goed genoeg. Ik ben eigenlijk kwader op capabele mensen, die op dit forum van hun tak durven te maken. Ik vraag mij zelfs af of het niet interessant is om de bestuurders een verplichte cursus VZW-beheer, waaronder boekhouding te laten volgen. Spijtig genoeg wordt het beheer van een VZW elk jaar moeilijker door alle nieuwe wetten en BTW-verplichtingen.

Voor wat betreft het BK dat in een club zal gespeeld worden. Indien dit klopt dan is mijn vraag de volgende : gaat het over een besparingsmaatregel (en diende die effectief ook te gebeuren)?
Indien ja : buiten dat ik het spijtig zou vinden, geen commentaar.
Indien neen : dan zou ik graag de redenen van de RvB willen weten. En indien die mij niet aanstaan dan heb ik ook geen probleem om de heren van de RvB eens zwaar gepeperd mijn gedacht te zeggen.

Zo, dit was het voor mij. Laat de horden nu maar los om in mijn kuiten te bijten, maar denk ook eens aan het woordje "verantwoordelijkheid" als je binnenkort, voor sommigen : "tegen hun goesting", nog eens naar een AV vergadering van je gewest gaat.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 16 Feb 2012, 11:20

Waarom zouden we onze tanden in uw kuiten moeten zetten? Nochtans veel vlees hé… :D Iedereen zal wel beseffen dat ge overschot van gelijk hebt. Maar er bestaat een gezegde dat luidt: "Beter laat dan nooit"… ;)

Het feit dat bepaalde leden van de RvB van de BBSA achter het idee staan, wil toch zeggen dat ook zij de nood ervan inzien. En waarschijnlijk zijn dit dan ook die paar enkelingen die zwaar met snooker inzitten, en niet in functie van eigen (gewestelijke) noden in zo'n bestuur zetelen.

Nu er al genoeg over gepalaverd werd, denk ik dat het nu tijd is om tot actie over te gaan. Ik hoop dat we binnen dit en 2 à 3 weken een datum en plaats kunnen vastpinnen waarop we een eerste 'bijeenkomst' regelen, waar effectief gepostuleerd kan worden naar een zitje in de spelersraad. Uiteraard zal er een agenda opgesteld worden met een eerste aantal prangende zaken.

Het lijkt me ook geen slecht idee om dan al meteen een spokesman (zeg maar voorzitter) en secretaris (diegene die voor de verslagen zorgt) aan te stellen.

Ideeën zijn nog steeds welkom. En Ludo, gij ook uiteraard. ;)

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 16 Feb 2012, 12:17

Ik doe ook mee! Ik ga misschien niet op elke vergadering aanwezig kunnen zijn, maar zal mijn best doen!

munk
Highest Break: 101
Club: EVERGREEN

Postby munk » 20 Jul 2012, 11:10

euhm, voor wat mijn mening waard is...
ge kunt veel zitten zeiken over hoe het allemaal loopt met de snooker in België... maar 1 ding weet ik wel... Dat het al een hele tijd die zelfde spelers die van boven in de tabellen staan en er geen kwaliteit komt ( of toch niet breed genoeg). Nu kan je dat het bestuur verwijten, maar je kan niet verwachten dat die mensen echt goed kunnen snookeren. Dus is het aan de spelers om te zorgen dat de snookersport boomt, niet?
En we weten allemaal dat er weinig spelers zijn die zich in zetten voor een ander, toch?

Dus vraag ik mij af of een spelerscommissie met spelers die in de tijd het maar wat laten doodbloeden hebben, een verschil kan maken? Misschien zal het prijzengeld naar boven gaan?
En een spelerscommissie met alleen maar topspelers? op wat slaat dat?
Hier een spiegel.... kijk er eens in...

gewoon mijn mening, even goeie vrienden,
if you even know me

fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Postby fubar » 21 Jul 2012, 23:27

Beste spelersraad,

kan iemand van jullie eens duiden waarom er een voorstel zou moeten komen om minder frames te spelen in de reeksen lager dan ERE?

Dit idee lokt heel wat reacties uit in Oost-Vlaanderen.

Ja, ik weet dat we niet vertegenwoordigd zijn, echter, ik zag in het verslag toch één naam van iemand die toch geïnteresseerd is om te zetelen. Doch... wie komt op het idee om minder frames te spelen....

zijn er echt geen prangender zaken om aan te brengen?

gaat snooker in België staan of vallen met minder frames?

denk eens aan de leden die evenveel lidgeld betalen als jullie, die in lagere reeksen spelen, die ook eens een gewestelijke ranking spelen, maar.... geen Belgische rankings meedoen.... omdat ze weten dat ze daar niet goed genoeg voor zijn (en, voor het argument komt... er ook niet meer tijd willen in steken - of moeten die dan maar stoppen met snookeren?)

ik ben zeker dat jullie goede zaken kunnen naar voor brengen, maar of jullie eerste verwezenlijking het afbouwen van de frames moet zijn...

komaan zeg... :?:

grotenbees

Postby grotenbees » 22 Jul 2012, 07:15

het resultaat van de vraag over het te spelen aantal frames is volgens mij niet relevant.
Als je aan 100 spelers hebt gevraagd of ze vinden dat er en gelijkschakeling moet komen van het te spelen aantal frames, zal de meerderheid daarvan misschien wel ja hebben geantwoord omdat de meerderheid reeds speelt zoals nu wordt voorgesteld.
Als je echter alleen de antwoorden onder de loupe neemt van de spelers die ingevolge dit voorstel minder frames zullen dienen te spelen dan vroeger dan denk ik dat je gegarandeerd een ander resultaat zult zien.
Als dit er door komt dan zullen in Oost-Vlaanderen (en daar gaat het trouwens over) heel veel spelers afhaken.
Iets wat we kunnen missen als tandpijn, het gaat immers al niet te best.
Dus heren van de spelersraad : hopelijk is de boodschap goed overgekomen

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 23 Jul 2012, 22:04

munk wrote:euhm, voor wat mijn mening waard is...
ge kunt veel zitten zeiken over hoe het allemaal loopt met de snooker in België... maar 1 ding weet ik wel... Dat het al een hele tijd die zelfde spelers die van boven in de tabellen staan en er geen kwaliteit komt ( of toch niet breed genoeg). Nu kan je dat het bestuur verwijten, maar je kan niet verwachten dat die mensen echt goed kunnen snookeren. Dus is het aan de spelers om te zorgen dat de snookersport boomt, niet?
En we weten allemaal dat er weinig spelers zijn die zich in zetten voor een ander, toch?

Dus vraag ik mij af of een spelerscommissie met spelers die in de tijd het maar wat laten doodbloeden hebben, een verschil kan maken? Misschien zal het prijzengeld naar boven gaan?
En een spelerscommissie met alleen maar topspelers? op wat slaat dat?
Hier een spiegel.... kijk er eens in...

gewoon mijn mening, even goeie vrienden,
if you even know me

Beste,

Ik weet in de verste verte niet wie je bent, maar als je stelt dat er in de spelerscommissie enkel topspelers zitten, ben je al ver mis...
Trouwens is er op dit forum een oproep geweest om leden te ronselen voor de commissie en zijn er op het laatste BK enquêtes uitgedeeld (of hadden uitgedeeld moeten worden door de mensen aan de inschrijvingstafel, maar men had ze blijkbaar te goed verstopt !) waarop je je nog steeds kandidaat kon stellen voor de commissie, ook als niet-topspeler. Jammer alleen dat nagenoeg niemand hierop reageerde, maar via dit forum mensen die het goed voorhebben met het snooker in België, de les proberen spellen, dat lukt precies wel...
Stel je gerust kandidaat, als je toch zoveel goede ideeën hebt, niemand houdt je tegen om dat te doen.
En als je je niet kandidaat wil stellen, stuur dan die goede ideeën maar door naar iemand van de commissie, ze zullen zeker behandeld worden op de volgende vergadering.

Grtz,
Jos

grotenbees

Postby grotenbees » 24 Jul 2012, 10:37

JosV wrote:
Beste,

Ik weet in de verste verte niet wie je bent, maar als je stelt dat er in de spelerscommissie enkel topspelers zitten, ben je al ver mis...
Trouwens is er op dit forum een oproep geweest om leden te ronselen voor de commissie en zijn er op het laatste BK enquêtes uitgedeeld (of hadden uitgedeeld moeten worden door de mensen aan de inschrijvingstafel, maar men had ze blijkbaar te goed verstopt !) waarop je je nog steeds kandidaat kon stellen voor de commissie, ook als niet-topspeler. Jammer alleen dat nagenoeg niemand hierop reageerde, maar via dit forum mensen die het goed voorhebben met het snooker in België, de les proberen spellen, dat lukt precies wel...
Stel je gerust kandidaat, als je toch zoveel goede ideeën hebt, niemand houdt je tegen om dat te doen.
En als je je niet kandidaat wil stellen, stuur dan die goede ideeën maar door naar iemand van de commissie, ze zullen zeker behandeld worden op de volgende vergadering.

Grtz,
Jos

Beste,

Ik wou toch ook nog even reageren op bovenvermelde post omdat ik het een beetje moeilijk heb met de manier wordt tegenwoordig gecommuniceerd wordt hetzij door de spelers, hetzij door leden van de spelerscommissie : de toon in deze posts is vaak bitsig en/of negatief. (en dit gebeurt niet alleen in deze topic)
Wordt er een negatieve opmerking gemaakt dan voelt men zich direct persoonlijk aangevallen en krijgt men als antwoord iets in de trend van :"als je het zo goed weet, stel je dan zelf kandidaat".
Ik heb jarenlang in het bestuur gezeten van de club waar ik speelde en heb dan ook persoonlijk ervaren dat positieve kommentaar meestal ver te zoeken is, maar ik vind niet dat als een speler een opmerking maakt en die is neagatief of zelfs onterecht men direct deze speler de mond moet snoeren met bovenvermeld antwoord.
Wat is een forum of een commissie zonder meningen en voorstellen van onderuit.
De commentaar die ik onlangs heb gegeven i.v.m. de te spelen frames is niet bedoeld als een aanval op de spelerscommissie maar enkel en alleen maar een weergave van wat er in dat verband leeft onder onze spelers in Oost-Vlaanderen.
Wat is het nut van een commissie als niemand van de spelers nog voorstellen op opmerkingen wil formuleren uit vrees voor de daaropvolgende reacties.
Sommige reacties zijn mogelijks niet te best geformuleerd, maar kunnen toch bijdragen tot een beter inzicht in wat er allemaal leeft onder de spelers.
Ik ben ervan overtuigd dat er zich heel veel spelers bezorgd maken over het reilen en zelen van het snooker in Belgie en vanuit deze optiek hun opmerkingen formuleren.
Ik ben trouwens van in he begin enthousiast geweest over de oprichting van de spelerscomissie en wens ze bij deze het allerbeste.

met sportieve groeten,

Luc

pink

Postby pink » 24 Jul 2012, 10:46

Het gaat erom of het voorgestelde frame aantal,een meerwaarde is voor de snookersport algemeen,dacht het niet.zeker niet voor Oost Vlaanderen.

Lijkt een beetje op een klucht zo een voorstel,of misschien was het wel grappig bedoeld :-)
Dacht dat een spelersraad er is voor de snookerspeler ?

Dus,mijn advies voor de spelersraad is om goed na te denken over wat een meerwaarde kan zijn algemeen voor de snookersport.En geen onozele voorstellen te doen,gewoon maar om iets te laten horen.

Meerwaarde,daar gaat het om en niks anders,denk bv aan een betere begeleiding v/d jeugd,of een snookerschool oprichten of iets in die zin...en er zijn nog wel enkele zaken te bedenken die het snooker in Belgie een positieve noot kunnen bezorgen.

Eddy

Return to “Latest Snooker News”