Spelersraad

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Spelersraad

Postby Mitu » 08 Feb 2012, 14:42

Gisteren raakte bekend dat het BK in Sint-Martinus door zal gaan. Na jaren onderdeel te mogen zijn van een heus evenement in een dito venue, werd besloten om dit terug in een club te laten doorgaan. In plaats van een stap vooruit, werd beslist om er ineens drie achteruit te zetten.

Dit werd blijkbaar gestemd door 2 leden per regio. De ene waarschijnlijk met een betere reden dan de andere. Wie voor of tegen stemde, weet ik niet en doet eigenlijk niets terzake: wat opvalt is dat spelers steeds minder en minder inspraak krijgen in beslissingen. Wat de besturen verwezelijken: respect. Hoeveel vrije tijd ze hierin steken: nog meer respect. Maar wordt het geen tijd om meer inspraak te creëren voor spelers, die actief zijn op allerhande rankings, die dus ook recht van spreken hebben? Er wordt naar te weinig beslist naar de geest van de sport. En vooral naar de geest van diegenen die hierin ook hun weekends investeren.

Daarom mijn (en zeker niet alleen die van mij) vraag: wordt het niet dringend tijd dat er een spelersraad wordt opgericht die als aanspreekpunt geldt langs beide kanten (bestuur en spelers)?

Deze nationale spelersraad kan dan op bepaalde tijdstippen samenkomen om bepaalde prangende zaken te bespreken. Van deze spelersraad zou dan een deel aanwezig zijn op bestuursvergaderingen, om daar het standpunt van de spelers te verdedigen. En hopelijk met het nodige stemrecht.

Deze spelersraad heeft zeker niet de bedoeling om het bestuur terecht te wijzen of op de vingers te tikken. Het is wel noodzakelijk dat spelers mee inspraak krijgen in beslissingen. Want beslissingen moeten genomen worden, en zullen zelden unaniem gebeuren, maar iedereen moet de kans krijgen om zijn eigen winkel te verdedigen.

Vandaar dit initiatief. Uiteraard geen spelersraad zonder geïnteresseerde spelers. Daarom mijn vraag: wie is kandidaat?

Bij deze wil ik me alvast kandidaat stellen. Ik heb al vaak de goesting gehad om in het bestuur te stappen, maar voel me te veel betrokken als speler (om neutraal een beslissing te nemen). Dan lijkt toetreding tot een spelersraad de perfecte gulden middenweg. ;)

Serendipity
Belgium Ranking: 0

Re: Spelersraad

Postby Serendipity » 08 Feb 2012, 16:48

Fijn dat er eindelijk initiatief wordt genomen. Al weet ik niet goed of je effectief genoeg geïnteresseerden zult vinden om een spelersraad voor elke provincie te kunnen opstarten. Ik hoop het alleszins wel. In ieder geval ben ik hier ook al een hele tijd mee bezig en wens ik me graag kandidaat te stellen (voor Antwerpen indien dit concept zou werken).

Kirstin

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 08 Feb 2012, 18:35

Ik ben ook kandidaat!!!

Grtzz
Mario

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 08 Feb 2012, 23:11

ich oooog.. hehe

lemmie
Highest Break: 147

Postby lemmie » 09 Feb 2012, 08:55

moi aussi

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 09 Feb 2012, 09:03

yep same here :)

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 09 Feb 2012, 11:01

en doe der nog maar ene bij !!!

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 09 Feb 2012, 12:43

Sowieso geïnteresseerd, het kan het snooker alleen maar ten goede komen !

cowboyjo
Highest Break: 80
Club: ZUMA SNOOKER CLUB

Postby cowboyjo » 09 Feb 2012, 17:00

Hey Timme,
ik ben ook wel geinterresseerd. Alles om het snooker leuker te maken.
Is leuk om te zien dat er al een aantal snookergiganten zich kandidaat hebben gesteld.

Groetjes Johan

Brecel C
Belgium Ranking: 399
Highest Break: 47
Club: geen

Postby Brecel C » 09 Feb 2012, 19:23

Spelersraad per provincie? Dat is om problemen vragen.
Suggestie, 1 spelersraad voor Belgie.

Carlo Brecel.

Mitu

Postby Mitu » 09 Feb 2012, 22:10

Carlo heeft een punt. Het lijkt misschien best om één spelersraad op te richten, die op bepaalde tijdstippen samenkomt.

Een raad van max. 15 à 20 leden, uit verschillende gewesten en categorieën. Deze zou op regelmatige tijdstippen samenkomen, om telkens bepaalde zaken aan te kaarten (die nadien kunnen worden voorgesteld aan het bestuur). Bedoeling is dat tijdens deze bijeenkomsten telkens minstens 10 leden samenkomen.

Als het bestuur van BBSA akkoord gaat dat hiervan telkens enkele personen aanwezig kunnen zijn op de algemene vergaderingen, met stemrecht en/of zeggenschap inzake bepaalde onderwerpen, denk ik dat we al een stap in de goeie richting zetten.

Het lijkt me evident dat de hierboven genoemde personen alvast voorrang krijgen om tot de spelersraad 'toe te treden'. Hiermee zitten we alvast met een goeie mix aan categorieën: ex-profs, toppers, subtoppers, masters, dames, juniors, jeugdcoaches, uitbaters… noem maar op. ;)

- Steve Lemmens
- Peter Bullen
- Tim Van Goubergen
- Sebastiaan Vermeylen
- Mario van Herk
- Johnny Peetermans
- Jos Voets
- Johan Schrijvers
- Kirstin Coun
- Steve Lambrechts

Alvast bedankt voor de interesse, iedereen. Dit toont aan dat een spelersraad noodzakelijk is.

Het lijkt me geen slecht idee om in de nabije toekomst al een datum te prikken voor een eerste bijeenkomst, want ik denk dat we geen tijd te verliezen hebben. :thumbup:

Geïnteresseerden kunnen nog steeds hun diensten aanbieden!

Serendipity

Postby Serendipity » 09 Feb 2012, 22:49

Prima voor mij. Ik zou wel nog heel even wachten vooraleer je echt concrete afspraken maakt. De reactie van het bestuur naar aanleiding van alle commotie zou er deze week nog komen.

JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Postby JosV » 10 Feb 2012, 00:10

Serendipity wrote:Prima voor mij. Ik zou wel nog heel even wachten vooraleer je echt concrete afspraken maakt. De reactie van het bestuur naar aanleiding van alle commotie zou er deze week nog komen.

Awel, daar ben ik toch wel eens benieuwd naar...

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 10 Feb 2012, 08:32

Juist gelezen dat de zaal in Duffel GRATIS ter beschikking stond... (ja, GRATIS !).

WTF?

Wie begrijpt hier dan het aankaarten van financiële problemen? :?:

cue-action

Postby cue-action » 10 Feb 2012, 08:34

Spelersraad per provincie? Dat is om problemen vragen.
Suggestie, 1 spelersraad voor Belgie.

Carlo Brecel.

Dat zou inderdaad het meest logische en het meest efficiënte zijn.

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 10 Feb 2012, 09:16

Een nationale spelersraad zoals Carlo is idd de enige beste oplossing , maar misschien toch met uit elk gewest minimaal 1 persoon.

En ja ik begrijp het ook compleet niet als Tino zijn zaal GRATIS ter beschikking stelt wat dan nog het probleem is , opbouwen en afbreken deden we vroeger in Matchroom ook altijd met de Matchroom-crew waaronder verschillende spelers die altijd een handje hielpen.

Nogmaals : een BK snooker verdient altijd in een venue gespeeld te worden !!!.

By the way dit is geen aanval naar een nationaal bestuur ( weet begot zelfs niet meer wie er nog allemaal in zit tegenwoordig trouwens :) ), maar gewoon een opmerking van een geschrokken persoon-speler ivm. de evolutie van de sport snooker.

Ik start zowiezo toch terug in september en hoop dus in 2013 wel een bk heren en-of senioren ( misschien doubles als er iemand met nen ouwe vent wil spelen ) te kunnen spelen in een venue !!!

Mitu

Postby Mitu » 10 Feb 2012, 09:48

cue-action wrote:Juist gelezen dat de zaal in Duffel GRATIS ter beschikking stond... (ja, GRATIS !).

WTF?

Wie begrijpt hier dan het aankaarten van financiële problemen? :?:

Waar staat dit?

cue-action

Postby cue-action » 10 Feb 2012, 09:51

Tino heeft dit deze morgen op FB bevestigd.

Mitu

Postby Mitu » 10 Feb 2012, 12:00

't Wordt leuker met de dag… :shock:

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 10 Feb 2012, 12:08

het zal wel het kostenplaatje zijn, met wat betreft opbouwen van tafels, tapijt, tribunes, afbreken.. en dergelijke zeker..

Return to “Latest Snooker News”