Welsh Open - Qualifiers

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Welsh Open - Qualifiers

Postby cue-action » 17 Jan 2012, 20:06

Draw hier:

http://www.worldsnooker.com/staticFiles ... 380,00.pdf

(Luca opent tegen Joedeloe) :mrgreen:

pink
Belgium Ranking: 0

Re: Welsh Open - Qualifiers

Postby pink » 18 Jan 2012, 10:46

cue-action wrote:Draw hier:

http://www.worldsnooker.com/staticFiles ... 380,00.pdf

(Luca opent tegen Joedeloe) :mrgreen:

Welsh Open: Luca Brecel begint tegen Yu Delu

In de strijd om broodnodige rankingpunten begint Luca Brecel de kwalificatie voor het Welsh Open tegen Yu Delu uit China.

Zo lang Brecel wint, volgen Anthony McGill, Gerard Greene en uiteindelijk Barry Hawkins op weg naar het eindtoernooi in Newport volgende maand.

Dat is niet de slechtste loting die Brecel kon treffen. De 16-jarige Vlaming heeft dringend zeges nodig om zijn kansen op een langer verblijf op de Main Tour in stand te houden.

In de vijf rankingevents tot nu toe won Brecel pas één partij (tegen Daniel Wells).

http://snooker.blog.nl/

buks
Highest Break: 52

Postby buks » 19 Jan 2012, 19:38

pink wrote:In de strijd om broodnodige rankingpunten begint Luca Brecel de kwalificatie voor het Welsh Open tegen Yu Delu uit China.

Ik vrees dat hij het via de rankingpunten niet meer zal halen of er zou een grote ommekeer moeten gebeuren. Ik denk dat hij alles op de Q-school zal moeten zetten (zal ook niet simpel worden) om een nieuw ticket te verdienen en dan 2 jaar de tijd om de benodigde rankingpunten te pakken.

pink

Postby pink » 20 Jan 2012, 13:23

buks wrote:
pink wrote:In de strijd om broodnodige rankingpunten begint Luca Brecel de kwalificatie voor het Welsh Open tegen Yu Delu uit China.

Ik vrees dat hij het via de rankingpunten niet meer zal halen of er zou een grote ommekeer moeten gebeuren. Ik denk dat hij alles op de Q-school zal moeten zetten (zal ook niet simpel worden) om een nieuw ticket te verdienen en dan 2 jaar de tijd om de benodigde rankingpunten te pakken.

bij ons is hij een topper , maar over het water lopen er zo'n 100 luca's rond,maar zijn nadeel is dat hij in Belgie woont...hij zou de mogelijkheid moeten hebben om ginder te gaan wonen.Ginder kan hij volwassen worden in de sport , bij ons niet.

RAFCSTEVIE
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 22 Jan 2012, 09:33

Volledig mee akkoord !!!

Ook hier op minder niveau veel toernooien spelen kan niet goed zijn voor zijn scherpte denk ik dan.

pink

Postby pink » 22 Jan 2012, 11:10

RAFCSTEVIE wrote:Volledig mee akkoord !!!

Ook hier op minder niveau veel toernooien spelen kan niet goed zijn voor zijn scherpte denk ik dan.

k'weet niet of er hier van enig niveau kan gesproken worden ,behalve dan een paar enkelingen :-)

Er word hier ook niet getraind zoals zou moeten,behalve weer die paar enkelingen...en de jeugd ? tja heb daar ook zo mijn twijfels over ,van hoe die begeleid worden,zonder afbreuk te willen doen aan degene die de inzet hebben om les te geven.
Maar t'is niet omdat je een paar uur een cursus initiator volgt dat je daarna les kan geven,er komt toch wel veel meer bij kijken dan wat er nu is.Mijn excuses mocht er zich iemand gepakt voelen.

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Postby cue-action » 23 Jan 2012, 17:23

k'weet niet of er hier van enig niveau kan gesproken worden ,behalve dan een paar enkelingen

Er word hier ook niet getraind zoals zou moeten,behalve weer die paar enkelingen...en de jeugd ? tja heb daar ook zo mijn twijfels over ,van hoe die begeleid worden,zonder afbreuk te willen doen aan degene die de inzet hebben om les te geven.
Maar t'is niet omdat je een paar uur een cursus initiator volgt dat je daarna les kan geven,er komt toch wel veel meer bij kijken dan wat er nu is.Mijn excuses mocht er zich iemand gepakt voelen.

100% akkoord....

pink

Postby pink » 08 Feb 2012, 20:27

Yu DELU -Luca Brecel 4-0

Yu Delu break van 128

t'word tijd dat er iets aangepast wordt....

Brecel C
Belgium Ranking: 399
Highest Break: 47
Club: geen

Postby Brecel C » 09 Feb 2012, 00:41

Geef hem een paar jaartjes de nodige tijd A.U.B.!!!!

marc_dierens

Postby marc_dierens » 14 Feb 2012, 16:10

Ik vrees dat er geen paar jaartjes zullen zijn, dan is het volgens mij niet haalbaar. En niet alleen sportief, maar ook financieel denk ik.

Volgens mijn bescheiden mening dient Luca de verhuis naar de UK te maken, waar hij dagelijks kan trainen tegen betere spelers. Zelf heb ik nooit iets geleerd van mensen op hun doos te geven, enkel door het vaak op mijnen appel krijgen heb ik iets geleerd. En dat kan Luca nooit hebben in Belgie jammer genoeg.

pink

Postby pink » 14 Feb 2012, 19:57

Volgens mijn bescheiden mening dient Luca de verhuis naar de UK te maken, waar hij dagelijks kan trainen tegen betere spelers.

100% akkoord...de kwaliteit van het spel verandert snel,binnen een paar jaartjes zal het nog moeilijker zijn dan nu om zich te plaatsen,en ook het feit dat er meer tornooien naar China zullen verhuizen zal het er niet makkelijker op maken.

moon
Highest Break: 139
Club: Riley Inn nGenk

Postby moon » 16 Feb 2012, 10:16

Dat Luca kan snooker spelen, is absoluut een feit.
Dat we allemaal achter hem staan, is volgens mij ook een feit.
Laat ons dan eens allemaal kijken naar het verloop van de carrière van de huidige toppers, allemaal zijn ze heel vroeg prof geworden, maar geen enkele heeft zich van in het begin kunnen onderscheiden. De meesten doen er 4 à 5 jaar over om in de top 32à 48 binnen te dringen. In elke wedstrijd gaat het om details, de vorm van de dag en zoveel andere piepkleine factoren ....
Ik sluit me wel aan bij Marc Dierens als het gaat om de verhuis naar UK, maar laat ons niet vergeten dat Luca nog altijd minderjarig is en dat hij dus niet alleen kan en mag gaan. Dat brengt extra kosten met zich mee en ik zie Carlo zijn job niet opgeven om daar met hem gaan te wonen (rekeningen moeten betaald worden hé).
Dus laat ons hopen dat er binnen de eerstkomende 2 jaren ergens een sponsor opduikt die die ganse verhuis en kosten voor zijn rekening kan nemen en dat Luca zijn huidige beleving en enthousiasme voor het spelletje houdt, dan zou alles wel eens heel mooi kunnen eindigen !!!!

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 16 Feb 2012, 12:30

ik weet dat jij het gezin Brecel en vooral Luca zn snookergroei beter kent dan 90%
van de snookerwereld(ruime schatting) ,maar ik geef je 200% gelijk in jou mening

sportieve groeten

Theo

Return to “Latest Snooker News”