2011 Interconnect Dutch Open - De Dieze 's Hertogenbosch

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

2011 Interconnect Dutch Open - De Dieze 's Hertogenbosch

Postby luchtzak » 18 Dec 2011, 11:04

Gisteren mijn allereerste officiële wedstrijden in het buitenland gaan spelen, nl. de Interconnect Dutch Open in De Dieze in 's Hertogenbosch, wat het concept leuk maakt (zoals de hyprocup in de Zuma) is dat je eerst start in poules, zodat je niet voor 1 wedstrijd 260 km (2x 130 km) moet rijden! Gelukkig kwam Alain Vandersteen mij halen zodat de rit niet té eenzaam was ;-)

Supergezellig cluppie met véél tafels, zowel snooker, pool als biljart, leuk !

Eerste wedstrijd tegen Bjorn Kock, toch wel wat gespannen en de tafel rolde niet gelijk ik wou, maar na 2-2 het toch kunnen afwerken: 3-2 ! Bjorn sprak over een zandbaktafel en verwittigde zijn volgende tegenstander al dat hij zijn schupje moest meenemen ;-)

Tweede wedstrijd tegen Bas Capelle, de veer was bij Bas snel gebroken na 1-0 voorsprong, het werd 3-0.

Derde wedstrijd tegen Jurgen Van Roy, naar 't schijnt ook nen Hollander ;-) , mijn kansen dat ik gekregen heb, niet afgemaakt en dan weet je dat het snel gedaan kan zijn: 3-0 voor de Jurgen!

Laatste wedstrijd diende dus gewonnen tegen Patrick Maassen, het 2e frame was nog de spannendste op roos maar heb dan maar beslist om er snel 3-0 van te maken met 2 breaks van 30 8-)

Alain Vandersteen won alle wedstrijden en scoorde onderweg nog breaks van 93 en 80. Hij werd wel opgeschrikt door Willem De Koning die goed stond te spelen, nipt 3-2 winst. Ik ging naar Willem zijn resultaten kijken in de poules en hij kon géén enkele wedstrijd winnen wat héél bizar is als je hem zag spelen tegen de nummer 5 van België.

Mario Van Herk kende weinig problemen in zijn poule, Claudio Mercurio won van Kasra Khavaran om zo de 2e plaats in hun poule op te eisen! "Niet goed gespeeld", zegt mr Claudio dan ;-)

Laatste Belg in actie Matthijs Bokken heb ik niet zien spelen maar die is ook door.

http://www.dedieze.com/interconnectdutc ... 02011.html

Hopelijk krijg ik van mijnen baas congé op zaterdag 14 januari 2012 ;-)

luchtzak

Re: 2011 Interconnect Dutch Open - De Dieze 's Hertogenbosch

Postby luchtzak » 14 Jan 2012, 23:52

Vandaag terug gaan snookeren in De Dieze in Den Bosch, 2Q teamgenoot & taxichauffeur van dienst (waarvoor dank) Alain Vandersteen was prima op tijd dus rond 1030 ter plaatse toegekomen.

Eerste wedstrijd tegen Nick Tielemans, iedereen had mij op voorhand al zijn persoonlijke "waarschuwing" gegeven van: goeie speler-als hij in zijn ritme komt-sneltrein etc... maar trok er mij niets van aan: eerste frame won hij wel ('t eerste frame is voor de klein mannen zegt mijn coach ;-) ) maar daarna was het erop én erover. Misschien géén schoonheidsprijs gewonnen maar het resultaat telt PUNT 3-1 dus ;-)

Tweede wedstrijd was ongeveer 3 uur later, tijd genoeg om wat pauze te nemen ;-) Deze keer tegen sympathieke edoch goeie speler Jerom Meeus! Mede dank zij break van 38 kon ik 3-0 voorkomen maar wat daarna gebeurde heb ik géén antwoord voor ... ik kon géén bal meer potten, zag het spelletje niet meer, hij kwam terug in de match frame per frame per frame, ik was goed bezig en dan weer niet goed bezig! Tot het beslissende frame er terug wat druk op Jerom kwam te staan, ik terug kans krijg om een mooie voorsprong uit te bouwen (30 punten) komt hij terug in het frame! Op het laatste mis ik blauw én speel roze los, blauw én roze liggen om op te kuisen maar ... Jerom mist blauw waardoor ik de match kan beslissen met 4-3, jammer voor Jerom want hij verdiende evengoed de overwinning (ook omdat er maar 5 Nederlandse tornooien zijn voor rankingpunten waaronder de deze (dedieze)).

Bij de laatste 16 dus en dan moest ik het opnemen tegen Bjorn Haneveer! Eerste 3 frames verdekke wel een kans of 3 gehad om een break te maken en elke keer dik geflest! Ze zeggen dat het de tegenstander is dat je zwak doet spelen, wel ... als ik tegen Bjorn moet dan lukt het gewoon niet. Safety-exchange tot daartoe maar daarna eens een mooie break maken om hem uit het frame te halen lukt niet, extra trainen dus! ;-)

Morgen naar Mol voor de Antwerpse B-ranking als ge juist bij de laatste 16 van de Interconnect Dutch Open hebt gestaan, ik zal fameus wat moeten bij elkaar rapen om mij te motiveren ;-)

Oh en de kwartfinales zijn:

Maurice Le Duc - Hans Blanckaert
Tomasz Skalski - Gerrit bij de Lei
Luca Brecel - Mario Wehrman
Lee Richardson - Bjorn Haneveer

Je kan al raden voor wie ik supporter ;-)

luchtzak

Re: 2011 Interconnect Dutch Open - De Dieze 's Hertogenbosch

Postby luchtzak » 16 Jan 2012, 09:34

Return to “Latest Snooker News”