op naar full ranking event ?

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
loverboy
Highest Break: 127

op naar full ranking event ?

Postby loverboy » 14 Nov 2011, 10:02

Ik ben gisteren naar de Lotto Arena geweest en moet zeggen, ik heb het me geen 35 € beklaagd! Proficiat aan de organisatoren en de spartacussen van dit evenement!
Het snookerniveau lag hoog (op -volgens mij- zeer moeilijke tafels), de sfeer zat er in, enkel blije gezichten met een topaffiche en knallende finale als apotheose! Met verschillende amateurspelers gesproken en enkel maar positieve respons gehoord, niets meer van het gemor op voorhand. Het tornooi lijkt me dan op dat vlak zeker geslaagd, nu nog de cijfers...
Ronnie O' Sullivan opperde trouwens om het tornooi te laten doorgroeien naar een officieel rankingniveau en daar ligt nu mijn discussiepunt : zal het nog zo'n succes zijn wanneer het een rankingevent wordt ?
Nu hebben verschillende amateurs kunnen meespelen, zijn het korte partijen, zitten we met verschillende sprankelende wedstrijden op 1 dag, kortom fast & furious (volledig mijn snookerstijl :shock: :lol: ). Ik ben gisteren gaan kijken omdat ik verschillende topwedstrijden op 1 dag kon zien, niet voor 1 bepaalde wedstrijd. Stel dat je in een rankingfinale (dé finaledag) bv dott-ebdon (met alle respect voor deze spelers) krijgt, ben ik er zeker van dat er dan geen 1500 man op de finaledag aanwezig zal zijn.
Laat het doorgroeien naar iets tussen beide tornooisystemen in : tornooi van een 4-tal dagen, infiltratie van amateurs in het mainevent, korte wedstrijden, kwart-, halve en finale op de laatste dag met misschien paar frames langer, een grotere prijzenpot (zal nodig zijn) en ik denk dat de toppers zeker naar Antwerpen terug zullen komen want zelfs engelse comentatoren waren lyrisch over de snookersfeer in de lotto arena.
Discussie is open.

PS : proficiat aan Pistol Pete met de gewonnen trip naar Duitsland, dik verdiend

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Re: op naar full ranking event ?

Postby FrenzY » 14 Nov 2011, 10:21

België heeft alleszins een goeie beurt gemaakt. Ik heb het vanuit de zetel beleefd, en ik moet zeggen, de sfeer kwam ook in de huiskamer fantastisch over: geen enkele PTC kwam ook maar in de buurt op dat vlak.
En of het nu ranking of PTC is, het is altijd afwachten wat voor spelers je in de eindstages krijgt. Een finale Judd-Ronnie is natuurlijk onovertreffelijk als je spektakel en topsnooker wil zien...
Ik geloof er wel in dat je de zaal evengoed vol krijgt indien het een volwaardige ranking wordt. Maar dat zal ook van de ticketprijzen afhangen.

ASSKICKER
Belgium Ranking: 47
Highest Break: 91

Re: op naar full ranking event ?

Postby ASSKICKER » 14 Nov 2011, 10:34

Allereerst dikke proficiat aan de organisatie!!!
't was een prachtig tornooi.
Ik ben de eerste om opbouwende kritiek te geven, maar als 't goed is, dan zeg ik het ook.

Ik denk dat het succes van het tornooi net te danken is aan het feit dat er zoveel amateurs betrokken zijn.
Het publiek dat je op die manier krijgt, is een publiek van kenners en die tonen appreciatie op het moment dat dit verdiend is.
Als je dan zo' schitterende finale krijgt, dan kan het natuurlijk niet meer stuk.

Ook de publiciteit op TV heeft dit tornooi goed gedaan.
Ik vermoed dat er in de toekomst minder PTC's zullen zijn, maar Antwerpen, daar kunnen ze nu niet meer omheen.

Enige minpuntje vond ik de club waar moest gespeeld worden.
De sfeer was er niet altijd even snookerminded.
Misschien kan er eens over nagedacht worden de tafels in de venue beter te benutten op de momenten dat de prof reeds in de eindfase zitten en er genoeg beschikbaar zijn.

Hopelijk tot volgend jaar.

Return to “Latest Snooker News”