Flanders open snooker tournament in eptc

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
snookergenius
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 124

Flanders open snooker tournament in eptc

Postby snookergenius » 08 Nov 2011, 16:24

Beste snookervrienden ,
op aanvraag van vele spelers en steve lemmens een korte uitleg tornooi daar vele spelers het niet begrijpen.
1- Elke speler kiest zijn eigen regio waar hij speelt ongeacht waar je woont
regio 1 snookerpalace brugge
regio2 De zuma peer
kies wat het best lijkt voor u !!!

2- In de voorrondes spreek je onderling af in je regio met je tegenstander regio 1 altijd in snookerpalace regio 2 de zuma als club. Dit naar een best of 9. Je hebt genoeg tijd om elke ronde af te spreken.

3- In de voorrondes speel je altijd tegen een speler uit dezelfde regio , tot er 8 spelers in elke regio over zijn.
In totaal zijn dat er dan nog 16 die zich plaatsen voor het finaleweekend in april. Dan wordt zo getrokken dat een speler van regio 1 speelt tegen een speler van regio 2 in de achste finale. Alle matchen zijn dan best of 11. Dit in een gezellige sfeer !!!

Daar er geen organisatiekosten meer worden gevraagd omdat bepaalde spelers niet begrepen wat daar mee gebeurde , zullen er geen referees zijn. Elke cent gaat naar de prijzenpot. Onze sponsoring is al op aan fitten van de tafels en voor erop de lakens die schitterend zijn ( hypro ). En ook voor de affiches en distributie ervan . Elke club in Belgie heeft er een gehad.

Voor inschrijven die na het eptc afloopt kan je dit doen op het eptc antwerpen aan de promotiestan van acuerate en daar beantwoorden we met plezier alle vragen. Indien er geen goede reactie meer komt zullen we het tornooi moeten annuleren , wat veel pijn zou doen na ons harde werk. We hopen echter nog dat het goedkomt , we deden alles voor de sport en de spelers. Groeten Danny en Peter , sorry bart voor de nieuwe topic was op aanvraag ;-)

lemmie
Highest Break: 147

Re: Flanders open snooker tournament in eptc

Postby lemmie » 08 Nov 2011, 19:11

Ik blijf dit een schitterend initiatief vinden!
Het enige probleem dat de spelers mss hebben is twijfel, omdat dit de eerste keer is dat het tornooi doorgaat.
De spelers moeten weten dat ze zelf kunnen kiezen in welke club ze kunnen spelen, Zuma of Brugge, mss is het hier nog een beetje onduidelijk.
Persoonlijk denk ik voor de volgende editie dat je per regio een club nodig hebt om de voorrondes te laten doorgaan, dit gaat je zeker 75-100 inschrijvingen schelen in totaal.
Maar ik blijf het een schitterend idee vinden, daarom dat ook alle 2Q spelers ingeschreven zijn!!

Hopelijk gaat het tornooi door!

snookergenius
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 124

Postby snookergenius » 08 Nov 2011, 23:52

Bedankt Steve ,
dit doet deugd we hebben alles samen gedaan met bib , sponsors zullen niet tevereden zijn als het niet doorgaat. Is jammer , hadden veel hoop maar die is nu wat weg. Weet niet of er bij niet slagen nog een editie komt hebben veel tegenwerking gehad , veel ontgoochelingen en zijn toch blijven doorgaan. De ergste ontgoocheling is de interesse , we proberen nog in eptc en zien wel.

ps heb u die ingeschreven al Steve heb nog niets gehoord van mijn collega?

marc_dierens

Postby marc_dierens » 10 Nov 2011, 16:57

Even mijn mening, en ook ineens de reden waarom ik niet meedoe, alhoewel ik het concept wel goed vind.

2 locaties zijn niet genoeg. Peer of Brugge liggen te ver uit elkaar. Als ik geloot wordt tegen iemand van West-Vlaanderen is Brugge voor mij te ver om te rijden, en hetzelfde voor die man/vrouw om naar Limburg te rijden.

Waarom is dit te ver?

Een best of 9 speel je niet rap rap. Bij mensen van hetzelfde niveau schat ik dat dit toch makkelijk 4u zal duren. Met als gevolg dat je zo'n wedstrijd niet tijdens de week zal spelen (ook al rekening houdend met de verplaatsing natuurlijk).

Dus blijft er enkel nog het weekend over. En dat is de jongste jaren moeilijker geworden. Langs de ene kant zijn er al vrij veel tornooien tijdens de weekends. Bovendien zijn de meeste spelers ondertussen gesetteld, met vrouw en kinderen, en is er minder tijd over om te snookeren tijdens het weekend.

Mijn raad zou ook zijn zoals Steve aanhaalt: zorg voor 1 club per provincie, maak eventueel de 1e rondes een best of 7 zodat die tijdens de week 's avonds makkelijker kan gespeeld worden. Dan is de kans groter dat je meer spelers hebt, en dan is de kans ineens ook groter dat ik mee doe :-)

the_nugget
Club: Evergreen

Postby the_nugget » 10 Nov 2011, 17:42

Er worden geen organisatiekosten meer gevraagd, is het inschrijvingsgeld dan gedaald?
Ik denk dat veel spelers die niet in staat zijn om tot de verdere ronden door te stoten, zich laten afschrikken door 50 euro inschrijving hetgeen meer is dan gemiddeld denk ik.
50 euro voor een best of 9 is veel als je een (te) sterke tegenstander loot en het bijvoorbeeld 5-0 wordt.

the_nugget

Postby the_nugget » 10 Nov 2011, 17:50

Ik heb notie genomen van het bericht dat het inschrijvingsgeld naar 25 euro is gebracht, een goede keuze.

the_nugget

Postby the_nugget » 17 Nov 2011, 13:05

Gaat het tornooi nu uberhaupt door?

Return to “Latest Snooker News”