Spelersvakbond

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...
JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Spelersvakbond

Postby JosV » 27 Oct 2011, 19:05

De laatste tijd regent het langs alle kanten klachten op het beleid van de snookerbonden, zowel nationaal als regionaal. Vooral op het gebied van organisatie van tornooien, de formats van de tornooien (poulevormen of rechtstreekse uitschakelingen), het te weinig aanwezig zijn van bondsmensen bij bepaalde tornooien, het afschaffen van scheidsrechters op BR's,... en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het zijn allemaal punten waar veel waarheden inzitten en indien ze worden aangepakt tot verbeteringen kunnen leiden.
Indien men deze punten echter enkel via deze site of bepaalde sociale media de wereld instuurt, zullen deze klachten misschien nooit bij de juiste mensen terechtkomen en zal dit misschien nooit leiden tot oplossingen.
Tijdens de eerste Limburgse A-ranking, waar de voorrondes vanaf dit seizoen in poulevorm worden afgewerkt, waren er heel wat spelers die klachten hadden over het nieuwe format. Al hetgeen wat ik daar van iedereen had gehoord, heb ik 's anderendaags gebundeld in een e-mail en aan de tornooiverantwoordelijken van Limburg doorgestuurd. Nu, ik weet niet of mijn e-mail daarin de doorslag heeft gegeven, maar er is wel een resultaat dat er reeds vanaf de volgende tornooien wijzigingen zullen worden doorgevoerd in het tornooi-format.
Nu is het zo dat bijlange niet alle klachten die er zijn in de snookerwereld tot bij de juiste mensen geraken, maar meestal ergens tussen pot en pint blijven hangen. Daarom zou ik willen pleiten voor de oprichting van een soort van 'spelersvakbond', waar de spelers en uitbaters met klachten, opmerkingen, suggesties terecht kunnen. Zo'n spelersvakbond zou er misschien best regionaal per provincie, als nationaal moeten komen. Zo zouen dan per provincie een paar mensen als contact tussen bond en spelers kunnen fungeren. Ik denk dat dit ook beter zou zijn voor de bondsmensen, als ze de opmerkingen gebundeld krijgen i.p.v. dat iedereen apart zijn bedenkingen duidelijk zou maken.
Er zijn er misschien onder jullie die dit een belachlijk idee vinden, anderen zullen het misschien wel iets meer gaan toejuichen. Gelieve daarom ook je bevindingen hieromtrent even duidelijk te maken, aub.

Grtz,
Jos

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: Spelersvakbond

Postby luchtzak » 27 Oct 2011, 19:45

Jos,

ik vind het zéér interessant, ik heb Ignace Uytdenhouwen en Didier Debusscher een paar dagen geleden dit mailtje gestuurd:

Ignace, Didier,

even mailtje om nogmaals te vragen achter een update van de Belgium
rankings (1 year en de 5 recentste BR), alsook de resultaten van de
nationale rankings + hun updates van de rankings.

ik weet dat jullie druk bezig zijn met vanalles om snooker in België te
promoten, maar er is ook een achterban van spelers die de laatste tijd
niet tevreden zijn over de huidige situatie, de reglementswijzigingen
bvb. hadden misschien via een apart bericht kunnen gecommuniceerd worden
naar de buitenwereld (8e finales BR op zondag, géén referees meer op
zaterdag, dames NR slechts 1 speelster door naar halve finale ipv 2,
masters 40+ iedereen in poules op zaterdag ipv reekshoofden op
zondag, ...) en ik denk ook dat ze niet tevreden zijn dat er geen update
is van de rankings, wat tot vorig jaar toch wel altijd picobello in orde
was.

mvg,

Bart Noëth

Ignace antwoordde me alvast via dit bericht:

Dag Bart,

Ik erken als voorzitter zeker het probleem van een tekort aan communicatie
en het allesbehalve op punt staan van de reeks NR dat tijdens de eerste
reeks wel is gebleken.

Ik heb trouwens de intentie om voor de volgende BBSA-vergadering een
samenkomst te beleggen, eind november, waar ik de mening van de spelers
gerust wil aanhoren. Op deze manier kan ik ook zaken recht zetten die nu
geheel uit hun context zijn getrokken.

Ik zal de ontbrekende data opvragen en laten opvragen en ik bezorg ze als ik
ze heb.

Mvg,
Ignace.

Ik denk dat we alvast op deze manier constructief kunnen werken ;-)

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 28 Oct 2011, 13:37

Hey,

Ik heb een reactie geplaatst op de open brief van Seb, met de vraag of er interesse is om een spelersvakbond op te richten.
Ze kunnen mij altijd een mailtje sturen en dan kunnen we de koppen eens bij mekaar steken.

Voor al diegene die deze brief nog niet gelezen hebben, zeker doen, staat onder BR NR....
De jeugd is blijkbaar ook niet tevreden...

grtzz
Mario

sfinx
Belgium Ranking: 20
Highest Break: 103
Club: rialto-de panne

Postby sfinx » 28 Oct 2011, 15:56

snookerjunkie wrote:Hey,

Ik heb een reactie geplaatst op de open brief van Seb, met de vraag of er interesse is om een spelersvakbond op te richten.
Ze kunnen mij altijd een mailtje sturen en dan kunnen we de koppen eens bij mekaar steken.

Voor al diegene die deze brief nog niet gelezen hebben, zeker doen, staat onder BR NR....
De jeugd is blijkbaar ook niet tevreden...

grtzz
Mario

ja inderdaad ,er zijn nu echt dingen die niet kunnen hé,geen arbitrage en geen bekers voor de jeugd,hoe wil je in godsnaam dat die mannekes van 10,11,12 jaar gemotiveerd zijn,ieder kind wil graag een beker,zelfs ik nog ;)
groetjes pascal

Return to “Latest Snooker News”