dagboek eerste afdeling seizoen 2013-2014

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
pevsteen
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 87

Re: dagboek eerste afdeling seizoen 2013-2014

Postby pevsteen » 24 Oct 2013, 17:45

Vandaag, na lang nog eens gekeken op het forum.
Voor de mannen die pas in 1ste spelen, welkom.
Onze ploeg is immers al jaren een vaste waarde in 1ste.
En zijn het al wel gewoon geworden.
Onze resultaten hebben de laatste jaren ook al hard geschommeld.

Missregels heb ik jullie verslagen al dikwijls zien terugkomen.
Persoonlijk hanteer ik de volgende regel, 1 normale band = miss, een moeilijke oplossing zoeken ipv een makkelijke = miss, flukesnooker is persoonlijk maar ik redeneer ook dat een snooker er eigenlijk niet voor mag zorgen dat je een frame verliest of wint, de meesten onder ons kunnen immers in 1 beurt ook het frame niet uitmaken.
Probeer je niet druk te maken als je een miss krijgt maar probeer gewoon opnieuw.
Eens miss altijd miss is wel niet correct. Als het een betere poging is dan moet je geen miss geven of krijgen.

Vroeger kon ik mij ook veel drukker maken rond tafel, maar de laatste jaren probeer ik ervan te genieten en dat gaat veel en veel beter.
Als je slechtgezind wordt door een situatie is dat gegarandeerd miserie voor het volgende frame.
Af en toe zeggen dat de tegenstander beter was is het begin van de wijsheid.

Peter

kurtdemeuter
Highest Break: 43
Club: Nachtegaalboys

Postby kurtdemeuter » 28 Oct 2013, 13:22

Yo De Mannen,
Gisteren onze volgende tegenstander (Ja Jan) tegen gekomen buiten de snooker en toen kwam er ter sprake dat er een discussie over de Celtic uitgebreid besproken werd op het forum. Hop den deze natuurlijk curieus hé.
Inderdaad Theo ik was er op het bewuste moment ni aanwezig. Kzen later (na twerk) nog ene komen sjoeberen. Het viel mij inderdaad op dat er spanning in de lucht hing. Na de wedstrijd werd er door De Raf alles nog eens verteld (één partij). Ik denk dat den andere Kurt bij deze wedstrijd aan het spelen was, doch deze zijn versie hem ik nog niet gehoord. Ik zen ook meestal van mening dat als de match gedaan is, moet het voor mij ni meer over de snooker gaan. Andere onderwerpen genoeg (vrouwen - pinte drinken) :D .
Ik kan dus echt ni oordelen.
Nu ik lees ofwel geef je voor elke fout een miss of ni. Dat vind ik nu ook wel overdreven Davy want soms kunnen ze verdomd moeilijk liggen.
Van dat te laat komen vind ik persoonlijk ook iets waar ge ni moet over klagen. Dat kan bij iedereen gebeuren (ik moet zekers zwijgen) en dit daarna nog is aanhalen om op te schrijven is echt kinderachtig. Maar ja sommige hebben hun frustraties beter onder controle dan anderen. (Maar ik spreek het zeker ni goe hé).
Ik vind het ook correct dat een miss geen frame mag beslissen maar hiermee heb ik bij de Trianon toch ook al het record verbroken peins ik. Toevallig tegen de Gerd. Van 30 voor met één rode op tafel naar 30 achter met één rode op tafel door de miss regel. (tzullen er dus zo'n 15 geweest zijn zekers)Ik moet zeggen dat het een mooie snooker was, die volgens de meeste in de zaal (buiten den arbiter en tegenstander) niet op te lossen was. De eerste missen waren voor mij correct gezien ge toch is alles moet proberen hé (van 2 tot 7 banden). Maar als er echt geen oplossing was blijven missen nemen tot je genoeg voor staat, vond ik er toen ook over. (Gerd was zelfs verbaasd dat er bij 30 voorsprong geen miss meer gegeven werd - lag inderdaad nog 35 op tafel)Ik weet dat er geen oude koeien uit de gracht moet halen maar dit wou ik toch even gezegd hebben. (Twas toen trouwens nog in 2de).
Bij deze hoop ik dat de terugwedstrijd eerlijk kan verlopen (waar ik ni aan twijfel).
En de Celtic door deze gebeurtenis ni allemaal over dezelfde kam scheren en manne.

Kurt (den Osschoteneir)

Davy
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 31 Oct 2013, 13:11

Kurt,

ik heb niet gezegd eens miss altijd miss. ik heb gezegd dat er niet consequent zijn is geweest. ofwel geef je hem ofwel niet, maar werk niet met 2 maten en 2 gewichten. gert zijn bal lag nog niet tegoei stil en er werd een miss gegeven. terwijl jullie ploegmaat er minstens even ver naast speelde, ik weet niet meer wie het was, vandaar dat ik zeg "ploegmaat". het gaat hier niet over een hetze tegen celtics, daar is het mij niet om te doen. ik zeg enkel wat ik gezien heb, voor de rest moei ik mij er niet mee. maar ge kent desbetreffende speler beter dan wie ook, meer zeg ik er niet over.

en idd, wat betreft jouw missen toen in trianon, dat was er ook zwaar over. die snooker was voor de gewone mens niet op te lossen, dat frame is toen verloren door de vele (onterechte) missen. toen werd er absoluut niet geklaagd door gert. anderzijds zal iedereen al wel eens een portie geluk gehad hebben, of een miss in z'n voordeel waardoor een frame beslist is.

kurtdemeuter
Highest Break: 43
Club: Nachtegaalboys

Postby kurtdemeuter » 31 Oct 2013, 18:41

Davy,

Dan heb je het verkeerd verwoord in uw vorige post. Dan kan ik er wel mee leven. Ja ik weet wie er scheids was maar niet wie de speler zelf was. Alé hoofdstuk gesloten zekers.

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 07 Nov 2013, 14:56

nog snel een kort postje alvorens de tranen mn zicht vertroebelen :mrgreen:

van de week een petat gekregen van de buckingham-boys : ze waren goed tot heel goed en wij
kregen zo goed als geen kans (ik denk niet dat ik of mijn ploegmaat Ludo ooit kort kunnen
geraken zijn,voor het eindspel begon hadden we meestal al snookers nodig),kortom te sterk.

onze ploegmaat Bart heeft gelukkig onze 'eer' kunnen redden door er eentje van Peter af te snoepen.

Volgende week naar Lierke plezierke om de mr 100-boys weerwerk te geven : ik denk dat ik eens ga afvallen ;)

sportieve groeten
Theo

michel
Highest Break: 58
Club: de spetser

Postby michel » 07 Nov 2013, 15:57

Ja Theo eerste is precies nog wat anders dan in tweede

Maarja kom volgend jaar gewoon terug gezellig bij ons in tweede spelen,alle als wij er in blijven zijn ook niet goed bezig dit jaar.

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 09 Nov 2013, 14:54

michel wrote:Ja Theo eerste is precies nog wat anders dan in tweede

Maarja kom volgend jaar gewoon terug gezellig bij ons in tweede spelen,alle als wij er in blijven zijn ook niet goed bezig dit jaar.

gr de spetser

Das genoteerd mate ;)

cya

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 19 Nov 2013, 14:29

na verleden week een verdienstelijke prestatie van mijn ploeggenoten (allé waar ik als vr een vaste
invalpositie heb) in mr 100 (een 5-7 loss),hadden wij deze week een echte "6 punten" match (om het
in voetbaltermen te zeggen) tegen cue-aiming 2 met ons aller Ludo de Meyer :)

We wisten dat we best konden winnen van de ploeg juist boven ons maar zoals ik nog al
heb gesteld sumnia sunt fraude en een 4-8 verlies werd ons deel.

De scherpschutter en ervaren speler in de_ludo was aanwezig en nam zn 4 frames.

Mijn heel ploeg was 'pertang' aanwezig bij de bigboys op the open Antwerp (ptc) de zondag
om enig inspiratie op te doen maar zoals weer maar eens gebleken: het is moeilijker om
het zelf te doen :mrgreen: :oops:

Ik denk dat we stillekes aan kunnen stellen dat we volgend seizoen de degens weer zullen kruisen
in tweede maar das puur mijn persoonlijke mening,we zullen hier en daar wel eens proberen
scherprechter te spelen ;)

my most sincere greetings

Theo

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 22 Nov 2013, 11:45

Theo,

wat is dat hier voor prietpraat?
Waar is uw strijdersmentaliteit?
Never say die, over mijn lijk etc.
Het mes tussen de tanden, bloed aan de ballen, bus traangas in de hand!
Trainen tot in de vroege uurtjes, slapen is voor losers!
24u, 7 dagen op 7 moet ge aan die tafel staan, niveau opkrikken, zet uw frituurpan naast de snookertafel.
Ge kunt zelfs nog kampioen spelen miljaar!
Do not go gentle into that good night,
Rage, rage against the dying of the light!
Anders moet ge Dirk DB opbellen voor mental coaching.

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 22 Nov 2013, 17:32

Ja Theo! Ik zou nu toch ook niet opgeven hoor! Mechelaars doen dat niet he ;-)

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 24 Nov 2013, 17:35

:D :lol: :lol: :D

Great :thumbup:

@wilwiz : geweldig nog eens iets van je te horen,dachten al da je ergens lag dood te bloeden,
kom nog eens af zeg.Ondanks enige 'kleine' strubbelingen vroeger :mrgreen: ben je steeds welkom.

@ luchtzak : groot gelijk,gedaan me soft te wezen ;) we never walk alone!!! 8-)

groeten mannen

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 25 Nov 2013, 13:42

Dat komt er zeker nog wel eens van ;) .
Momenteel veel aan het chillaxen, maar ik volg uiteraard nog wel het reilen en zeilen van m'n ex-clubgenoten.

Nen beginner
Highest Break: 0
Club: BCE

Postby Nen beginner » 26 Nov 2013, 14:39

Gisteren de tweede uit onze reeks op bezoek gehad. Vooruitgzeschoven wedstrijd van volgende week.
De mannen van De Leug 3 waren bij de les.
Mike, Jeroen en Christel waren sterk bezig. Alle drie minstens een twintiger, vaak een dertiger om de oren gekregen.
Gelukkig kon Ludo de schade beperken en toch 2 framekes binnenhalen. Bart stonbd sterk te spelen maar miste wat geluk om het te kunnen afmaken. Ondergetekende was geen partij voor Jeroen en ook de andere twee waren te sterk.
Volgende keer beter!
Ikke

pevsteen

Postby pevsteen » 28 Nov 2013, 18:54

Deze week 1ste keer niet gewonnen met Buckingham3.
Hebben dus een goede reeks neergezet in de heenronde.
De mannen van BCE hebben een 6-2 achterstand toch nog omgezet in een 6-6. Door de laatste 4 frames allemaal te winnen. :(
Iedereen 2 frames, overal.
Persoonlijk zat er iets meer in, maar het kan niet elke keer prijs zijn.
Volgende week tegen de Leug 5 in de Leug.
Dan zien we direct waar we gaan staan. :oops:
Hopelijk een beetje goed zodat we de schade kunnen beperken.

Peter

pevsteen

Postby pevsteen » 04 Dec 2013, 07:33

Deze week onze 1ste nederlaag geleden op het veld van DE LEUG 5.
Andre, Johan en Erwin waren te sterk. Het tactisch spel van André was te goed.
Ik was wel goed begonnen en stond direct 0-30 voor maar dat bleek niet voldoende te zijn om het frame naar mijn hand te zetten.
Persoonliik had ik wel een goede avond met in het laatste frame nog een breakje van 41.

Ik denk dat de winnaars van de heenronde gekend zijn, De leug staat met 2 ploegen op 1 en 2.

Alvast proficiat voor deel 1 van de competitie.

Peter

Davy
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 04 Dec 2013, 12:16

Gisteren iets ongelooflijks meegemaakt in 2de afdeling, ok ik weet dat dit het dagboek van 1ste is, maar toch... Theo, en consoorten mogen dit gerust weten.

Ik was mee als reserve naar Valkenhof. Dat is sowieso al een kl***verplaatsing, tafels zijn toch echt wel een schande (ja, dat is voor beide ploegen... maar toch), maar wat er gebeurd is vond ik alles behalve kunnen.
Ik speel m'n 2de frame tegen Martin Spoormans, hij pot de eerste rode bal en ligt aan zwart. Er liggen natuurlijk nog 14 rode ballen, en ik zit recht achter hem en zie hem z'n hand plaatsen. Ik zie dat hij met z'n linkerpink een rode tot 2x toe wegduwt. Scheidrechter kon het niet zien, stond aan de andere kant. Hij pot z'n zwarte, en ik vraag hem :" Martin, het kan toch niet zijn dat ge niks gevoeld hebt?" Hij kwam compleet uit de lucht gevallen... ik heb niet verder meer gediscussieerd, anders was het frame sowieso al naar de boem. Bij hem 7 punten eraf, en bij mij erbij, dat scheelt 14 punten in de kering. Natuurlijk krijg ik op m'n doos, hij speelde wel goed. Uiteindelijk fluked hij nog een snooker op blauw, zonder eens te kloppen uiteraard, ik raak die wel maar kuist de 3 kleuren op. Ik heb geen probleem met verliezen, maar op die manier dat is voor mij onaanvaardbaar.
Terwijl ik hem de hand schud na het frame, zeg ik hem dat ik nog nooit zo een onsportief gedrag heb geweten. En nog blijven beweren dat hij niks gevoeld heeft. Ik heb hem dan gezegd dat hij geen gevoel heeft in z'n handen. Dan was de vraag :" Heb ik die dan met m'n hemd geraakt?" Belachelijk! Dat kan ik nog verstaan, een bal raken met je hemd of je gillet, dat voel je niet. Maar toch wel met je pink zeker! Ik ben zelf ook geen heilige, durf ook al wel iets zeggen, of een gezicht trekken. Maar dit heb ik zelf nog nooit gedaan. Les 1 in de snookersport, maak je een fout dan geef je het toe, zelfs al ziet de scheidsrechter het niet. Maar goed, ik hoop dat hij goed geslapen heeft na z'n overwinning. Triestig dat ge die leeftijd moet bereikt hebben om dit gedrag te vertonen.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 04 Dec 2013, 13:37

brrrrr,

natuurlijk moeilijk om hier enig commentaar op te geven buiten dat ik je geloof Davy.

Er staat natuurlijk in de reglementen dat een speler (niet-stoter) een fout mag opeisen indien niet gemerkt
door de referee : dus van het moment dat je hem de eerste keer de rode zag bewegen mocht je in
principe die fout opeisen maar je snapt goed (zeker buiten ere) welk gezever dit met zich meebrengt...

Laten we zeggen dat die enkele matchskes dat Martin meedoet op een seizoen hij niet gewoon is van
met 22 ballen te spelen,hij is meervoudig Belgisch English-billiards kampioen,das maar met drie ballen :mrgreen:

Kan me indenken da ge op zo een momenten iets hebt van waarom speel ik dit spelleke nog?????

enfin keep the courage en beste groeten

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 21 Jan 2014, 11:32

ok,ok,ik snap het,ik zal nog eens iets posten want tforum lijkt wel ingedommeld :oops:

gisteren 'nog ' eens mee gespeeld met de mannen van bce 4,twas al even geleden dat ik nog eens
een keu ineen gevezen heb.Al was de tegenstander ni van de minste nl de fiere leider van eerste,
de leug 5.
Na een leuke en gezapige match die in een goeie sfeer gespeeld werd,kwam er een toch verrassende
stand op het scorebord nl een verdienstelijk gelijkpel (voor ons dan toch ;) ).

frverdeling leug 5 Johan 2 (An)dre 3 en Erwin 1

frverdeling bce 4 Ludo 4 (potte van alle hoeken,afstanden and beyond) Johan 0 Theo 2 (two
times on the black,sorry Erwin :roll: )

sportieve groeten

snookerfreakske Theo

wouter
Highest Break: 46
Club: trianon

Postby wouter » 25 Jan 2014, 10:25

Ah, Theo is back ! Well done mate ! Gelijkspelen tegen een ploeg die nog niet verloren heeft, beter kan je niet doen. Wij hadden ook een zware tegenstander met Buckingham, en het was al efkes geleden dat we nog eens konden winnen (oa ook door toedoen van uw ploeg, congratz hiervoor trouwens :thumbup: :thumbup: )
Anyway, we kwamen al snel 0-3 achter maar dat konden we ombuigen in een 7-5 winst. De top 4 is dan toch niet helemaal "untouchable"

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 13 Feb 2014, 21:26

groeten aan alle liefhebbers van het groene doek en de 22 ballen :)

van de week nog eens een derbyke gedaan met (nu toch eens) een sterke prestatie.

zonder grote uitschieters maar met deftig snooker hebben we onze clubgenoten (bce 3)

kunnen kloppen met 9-3,het is dat we wel thuis speelden ;) .Een paar close frs maar meestal met

sterk overwicht de frames kunnen nemen.

Ik vind de statement hè een derby ,ff chillen met de boys vd club maar als we eerlijk zijn

(en dat ben ik meestal :mrgreen: ) wil toch niemand onderdoen voor andere clubgenoten

en zijn dit meestal zelfs de zwaarste matchen (sportief en mentaal).

enfin,ik wens alle bce spelers nog een sterk en vooral leuk seizoenseinde,ik zelf ga

waarschijnlijk niet meer aan de bak komen aangezien mijn wederhelft even buiten strijd gaat zijn

na haar operatie :(

sportieve groeten

Theo 'snookerfreakske' Raymaekers

Return to “Antwerpen”