dagboek eerste afdeling seizoen 2013-2014

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
Snookerfreakske
Highest Break: -1

dagboek eerste afdeling seizoen 2013-2014

Postby Snookerfreakske » 02 Sep 2013, 12:12

Cheerio collega's snookerspelers uit eerste afdeling,

na een paar jaartjes weg geweest te zijn,ben ik terug om wederom de snookerkeus te kruisen
met de mannen (en vrouw ;) ) uit eerste.

Ik weet dat dit een sterke reeks is en hoop (samen met mn team) als promovendus ons te
kunnen handhaven in eerste,das ons eerste (en enige) doelstelling dit seizoen : het zal geen
kattepis worden om dit te bereiken.

Ik hoop dat sommige jongens (en vrouw) ook geregeld eens een postje plaatsen over hun
gespeelde matchen (spelsituaties,anecdotes :mrgreen: ,uitslagen etc)

sportieve groeten

Theo Raymaekers

kurtdemeuter
Highest Break: 43
Club: Nachtegaalboys

Re: dagboek eerste afdeling seizoen 2013-2014

Postby kurtdemeuter » 04 Sep 2013, 20:02

Theo,
Ik wil hier wel proberen wekelijks een klein verslagske neer te schrijven.
Gisteren mijn debuut gemaakt in 1ste. Het niveau lag inderdaad een stukske hoger dan vorig jaar in 2de. Tis een hele aanpassing vooral de "mis" wordt hier blijkbaar meer gegeven. Zolang het niet "misbruikt" wordt kan ik er mee leven wat gisteren zeker niet het geval was.
Onder onze nieuwe naam Celtics 2 zijn we van start gegaan met en 7 - 5 nederlaag tegen De Leug 3 (een zeer sympathiek ploegske).
Al bij al een goed resultaat wetende dat wij 6 - 1 achter gestaan hebben.
Met onze nieuwe ploeg alleen ons Marcelleke was er nog bij van vorig jaar gaan wij inderdaad ook een moeilijk seizoen tegemoet.
Marcel 2; Kurt Helsen 1 en Kurt D M 2 frames.

den andere vruugere osschotteneir
Kurt De Meuter

wouter
Highest Break: 46
Club: trianon

Postby wouter » 05 Sep 2013, 11:29

In ons matchke tegen Merode werd de miss-regel zeer streng maar consequent toegepast vond ik, dus idd geen probleem. Heb zelfs meermaals vastgesteld dat een speler uit sportieve overwegingen afstand deed van het recht om de ballen terug te laten leggen bij een "geflukete" snooker... Toch fijn om vast te stellen, we willen allemaal winnen maar niet ten koste van alles.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 05 Sep 2013, 18:16

alvast bedankt voor jullie postjes mannen,

ja,de miss-regel gaat zeker nog voor stof zorgen,hopelijk ni teveel zodat we de bomen
door het bos nog kunnen zien :mrgreen:

mijn ploegske (bce4) heeft een eerste win mee naar huis gebracht zonder mij (ploeg met 4
met rotatiesysteem),dus dikke duim daarvoor :thumbup:

volgende week speel ik se ,khoop dat ik op tijd wakker ben :)

grtz
Theo

Nen beginner
Highest Break: 0
Club: BCE

Postby Nen beginner » 06 Sep 2013, 14:05

Hey,
Deze week debuut gemaakt in competitie. Veel stress op voorhand, maar eerste frame kunnen winnen. Er was een dosis geluk bij dat de tegenstrever niet echt op zijn niveau acteerde. Hij kon beter, heeft hij in ons 2de frame zeker getoond :-) Gaf een serieuze kick. Heb nog heel veel te leren, maar met zo'n ploegmaten lukt da wel. Bedankt ook aan hen om me bij te staan en continu bij te doen leren.
En vooral, heb me goed geamuseerd en er reuze van genoten.
Thanks ook aan de tregenstrever, was superleuk en sportief :-)
Grtjs,
Ikke

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 08 Sep 2013, 12:34

Ik had jullie graag nog eens partij gegeven, maar vermits Limit geen ploeg heeft in eerste zal dit niet het geval zijn dit jaar.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 20 Sep 2013, 12:46

@Davy,

ik weet het maat,altij graag gespeeld tegen jou en je ploegske,komt nog wel eens van pas.
Congratz me je transfer btw, dat zal ook ni een gemakkelijke beslissing geweest zijn maar ik
ken de onderliggende reden.Cya sometime en have fun in je nieuwe club.

@ de rest van afdeling 1 ;) ,na een moeilijk begin (vooral van mij dan) waar ik het even ni meer zag zitten,
zelfde oude koeien,geen training meer,niveau en goesting op een laag pitje (niet dat dat niveau
ooit hoog heeft gelegen maar das een ander verhaal ;) ),heb ik besloten om er toch maar meer mn best
voor te doen omdat er toch niks anders op zit :mrgreen: .

Ik wil ook mijn nieuwe ploegmaat even een riem onder het hart steken want die jongen speelt
elke match zn guts eruit om de ploeg punten op te brengen,ni gemakkelijk om zomaar in uw
allereerste seizoen even in eerste te beginnen dus @ nen beginner well done,mate, we appreciëren
uw inzet enorm :thumbup: .

Ik was even vergeten dat het serieuze vechtsnooker was in eerste,iedereen concentreert zn eigen
als gek,wikt en weegt elk shot,freeflow snooker zoals we vorig jaar in tweede speelden is out
the window.Niks aan te doen,moeten ons aanpassen,het is gewoon een ander manier van spelen.

sportieve groeten en cya soon guys,

Theo

Nen beginner

Postby Nen beginner » 23 Sep 2013, 07:25

@snookerfreekske, thx voor de support, zal het nog wel nodig hebben. En doe da goe vanavond hé, ik kom zeker supporteren :mrgreen:
Grtjs,
ikke

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 23 Sep 2013, 08:31

Snookerfreakske wrote:een riem onder het hart steken

Goeike :D

Littlebeard
Club: Trianon

Postby Littlebeard » 24 Sep 2013, 08:07

Mitu wrote:
Snookerfreakske wrote:een riem onder het hart steken

Goeike :D

Zowel "iemand een hart onder de riem steken" als "iemand een riem onder het hart steken" zijn correct... ;)

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 24 Sep 2013, 09:50

Ze worden 'gebruikt'. Of ze even correct zijn: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/713/

Maar soit, 't gaat hier over snooker. 8-)

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 24 Sep 2013, 13:43

Ok,iedereen alvast bedankt voor de taalkundige uitleg,ik zal ze ter harte nemen :lol:

back to the office dacht ik gisterenavond voor onze volgende competitiematch,
en ik was (samen met de ploeg trouwens) bereid om door een muur te gaan voor een
mooi resultaat maar we moesten helaas vaststellen dat de mortel (cement he Mitu ;) )
van de 'leugenaars' te stevig was.
Good 'ol (An)dre Slegers (meervoudig Belgisch kampioen veteranen voor de niet-kenners)
was na een moeilijk openingsframe tegen Bart double U warmgelopen en speelde ons rustig
van de topband naar de onderband.
Wat den Erwin juist van merk sigaretten rookt,is me niet bekend maar wat een vista en kalmte
aan die tafels,weinig tot niks aan te doen gisteren.
Een geluk dat Johan Verschooten een soort van snookermidlifecrisis had,zodoende konden we nog
enkele frs pakken.

Geen easy matches in eerste,the story continues next week guys (sorry voor de mix engels-
nederlands :mrgreen: )

sportieve groeten
Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 06 Oct 2013, 12:37

besloten van nog een in de (pc)pen te kruipen voor een volgend postje eerste afdeling,
soms toch ni altijd gemakkelijk om te doen (die inspiratie vinden 8-) )

verleden maandag ons eerste derbyke meegemaakt,deze leuke momenten gaan we geregeld
meemaken door de aanwezigheid van 3 ploegen in eerste van bce.

Voor zo een snookeravonden wil ik altijd wel tekenen,het moet niet altijd (mag al wel eens nat)
spectaculair zijn.Nu weet iedereen dat een derby wel leuk is,maar ook dat niemand wil onderdoen
voor een clubgenoot/ploeg.Dus toch met de nodige adrenaline begonnen we er aan,een match met
inzet en de nodige frustratie(gewoon door de geleverde inzet :mrgreen: ).

Omdat we door omstandigheden (verzette match en omdat ere thuis speelde) op de twee mindere
tafels moesten spelen (geen matchlakens en dus trager,ondanks paar keer warm strijken),was het
toch voor beide ploegen geen echt thuisvoordeel en werden er soms de nodige heiligen bijgehaald
om onze ontzetting kracht bij te zetten. :?

Onze clubgenoten (bce2) haalden er toch een nipte overwinning uit met 7-5.

voor de frverdeling verwijs ik graag naar de vsf-antwerpen site

volgende week de X-men 2 op bezoek,ook al gene kattepis :twisted:

sportieve groeten

freakske Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 09 Oct 2013, 19:53

pats,boem,knots....
back to reality :shock: :shock:

gisteren 'meetingske' gehad met snooker X-2.Jongens,die hebben een goei job met ons gedaan.

Goed in zowat alles (meeste in potten ;) ) hebben de jongens ons serieus pijn gedaan en een
zwaar nederlaag was ons part.Weinig aan te doen :groeipijnen in eerste afdeling waar 3 van de
4 spelers voor de eerste keer in deze reeks aantreden.Niks aan te doen,dit wisten we toen we starten
en nemen het er (graag :mrgreen: ) bij.
Sowieso een ervaring voor latere seizoenen.
Een 'chanchke' dat ik ineens met twee wereldpots op blauw en roos juist genoeg had om het ene
frameke te nemen die avond voor ons ploegske.

Next time mss een betere dag "at the office",het zal sowieso leuk worden met onze tweede derby
van het seizoen.
Natuurlijk zullen we alles blijven geven tot het laatste,amen

sportieve groeten

Snookerfreakske

ps : komaan he mede-snookeraddicts,posten maar begot.

wouter

Postby wouter » 10 Oct 2013, 11:36

Ken het gevoel mate, vorig seizoen in ons 2de match al direct 11-1 thuis op onze donder gekregen, rode lantaarn in ontvangst genomen maar uiteindelijk in de play-offs toch nog behoud kunnen afdwingen... Och, we verdienen er geen boterham mee dus zolang alles in een sportieve sfeer kan gebeuren is voor mij alles ok. Helaas is het nu net dat wat ik miste in onze vorige match tegen Celtics, na het 1ste frame was er discussie ontstaan tussen ploegmaat en tegenstander/arbiter over het al of niet consequent toepassen van... juist, goed geraden. De aanleiding zelf heb ik niet gezien, maar wel dat de tegenstander onredelijk lang bleef doordrammen, zelfs toen ik mijn frame tegen hem al begonnen was. Ik vroeg bijgevolg vriendelijk of we deze kwestie achter ons konden laten, waarop hij luidop sommeerde om op te schrijven dat we te laat waren binnengekomen - wat dat ermee te maken heeft is me niet duidelijk - ik heb me trouwens verontschuldigd bij het binnenkomen om 19.45u, mijn ploegmaats waren gelukkig wel op tijd. Het frame zelf werd in een weinig sportieve sfeer verder gespeeld (geen sorry bij flukes, geen fouten vrijwillig toegeven,...) - en dat terwijl ikzelf niets met de eigenlijke discussie te maken had ?? Ik vind dit een bijzonder triestige zaak, maar ben wel blij dat mijn zoontje niet heeft moeten zien hoe sommige volwassenen zich gedragen aan een snookertafel...

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 10 Oct 2013, 18:25

Tiens,je zou nu wel denken dat sommige mensen het reglement kennen,zeker in de hoge afdelingen
waar toch (meestal) mensen spelen die al jàren bezig zijn in het snookermilieu.

Want wat zegt hoofdstuk II subsectie 2(of zoiets :) ) van het Antwerps huishoudelijk reglement:

Een ploeg dient met minstens 2 gerechtigde spelers aan te treden waarbij één van deze speelgerechtigden een
‘vaste speler’ moet zijn. Een 3de
speler daarentegen moet uiterlijk om 20.15 uur in het lokaal aanwezig zijn. Elke
afwijking van deze regel is aantreden met een onvolledig team. (opmerking : dit betekent echter niet forfait geven
van een volledig team !) .

Dus als ik goe kan lezen (en da kan ik :geek: ) dan was alles reglementair in orde : 2 man om 19.30 u
aanwezig,de derde om 19.45 u.Excuses zijn zelfs niet aan de orde, is perfect volgens reglement.
Als ik op verplaatsing moet,ben ik zelfs meestal pas rond da uur aanwezig,soms later.
Niet iedereen heeft 9 to 5 jobs.Mijn ploegmaten weten dat en zijn altijd ruimschoots op tijd.

Voor de rest geen comments over Celtics,kheb daar ook al rare dingen meegemaakt.
Spijtig da onze sympathieke 'Osschotteneir' Kurt er ni bij was,die kan da beter inschatten.

Enfin,tis nogal gebeurd wrevel over de miss en zal ni de laatste keer zijn : alleen jongens blijf
sportief en anders ga een vechtsport doen en niet snooker ( pingpong lijkt me intensief :mrgreen: )

grtz
Theo

wouter

Postby wouter » 11 Oct 2013, 11:21

Merci Theo om dat efkes op te zoeken... Vroeger zullen ze ietske strenger geweest zijn misschien, dat hangt al jaren in mijne kop dat de laatste er om 19.45u moest zijn. Soit, excuses zijn sowieso gepast vind ik, want dit betekent toch dat er 2 mensen zonder arbiter moeten beginnen en niet iedereen vindt dat plezant. Ook geen probleem indien 2 spelers van mening verschillen, is in dit land nog steeds toegestaan. Wel problematisch indien 1 speler dit aangrijpt als excuus om zich onsportief te gedragen... Enfin, volgende keer beter hopen we maar

Nen beginner

Postby Nen beginner » 16 Oct 2013, 12:03

Gisteren een onderonsje in BCE. Die van de derde ploeg waren duidelijk in hun dagje. Johan en Jan spelen al een tijdje heel sterk, maar gisteren had ook Dirk een goeie dag, meen ik gezien te hebben :) Resultaat: 10-2, uiteindelijk hebben Theo en Bart nog e frameke kunnen pakken, maar ondergetekende staat al weer een paar wken droog. Scheelt soms ni veel, maar is gebrek aan ervaring, aan kunnen (nu toch nog) en af en toe een beetje tegenslag. En af en toe ook slecht spelen :cry: Gelukkig heel veel steun van de ploegmaats (en van de andere ploeg). wel een paar mooie pots, maar geen frameke. Volgende keer tegen den eerste, wordt weer alles uit de kast halen en dat doen we ook elke keer. Bedankt maten voor de steun en de tips. CU, Johan (ni diegene die zo sterk staat te spelen) :)

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 19 Oct 2013, 11:12

@Theo, lang geleden dat ik nog eens iets gepost heb. 't Was idd niet simpel om de Nachtegaal te verlaten, maar idd er hebben daar andere factoren meegespeeld. Als ge te veel commentaar geeft op die pompbakken die daar staan zijde ineens ne slechte. Er wordt gezegd dat de lakens van dezelfde rol komen als die van Limit, laat me niet lachen, ofwel moesten de lakens van Limit van in 't midden van de rol komen, en die van hen de restafval. Soit, voor mij een afgesloten hoofdstuk. Heel af en toe ga ik er nog wel eens spelen tegen mijn goede vriend, betalend uiteraard, vooraleer ik daar weer op gepakt word. Ik ga ook wel eens kijken naar den Tienne zijn ploeg, en tegelijkertijd speelt dan ook de ploeg uit eerste thuis. Dan pik ik die match ook mee. dus @Wouter, ik was die bewuste match ook aanwezig, al hebt ge mij niet gezien. Ik heb het incident wél gezien, en ik kan enkel zeggen dat Gert 100% gelijk had in wat hij zei. De miss regel werd daar absoluut niet consequent toegepast. Ofwel geef je altijd een miss, ofwel geef je hem nooit, dat is consequent zijn. Daarna werd er idd serieus over doorgedramd, de opmerking over het te laat zijn op het blad schrijven was ook totaal onterecht. Jullie waren ruimschoots op tijd. Ik ben zelf al veel later op matchen toegekomen. Als alles in een goede sfeer verloopt kan er veel, helaas is het soms anders. Ik ben alleen heel voorzichtig in bepaalde uitspraken, want ik ga niet tegen bepaalde schenen trappen.

Wat betreft de Limit, mooie zaak, goede tafels maar o zo kleine pockets. Ik heb me serieus moeten aanpassen en kreeg de eerste maand geen bal gepot. In dat opzicht is het wel fijn dat ik vliegende ben. Laat me eerst maar wat aanpassen aan de totaal andere condities, omstandigheden. Ik merk wel dat Limit een zeer goeie club is, veel kameraadschap ook onderling. Samen aan den toog hangen, kaartje leggen, en een pak betere spelers waar ik regelmatig ferm van op mijne appel krijg :-) Ik heb enkel dik spijt dat ik mijne goede vriend heb moeten achterlaten.

wouter

Postby wouter » 22 Oct 2013, 11:24

Kijk eens aan, een wel heel stille getuige :shock:
Heb u idd ni gezien Davy, hopelijk ben ik u ni straal voorbijgelopen ? Doe mij dan de volgende keer maar struikelen of zo want ik wil ni onbeleefd zijn zene. Maar ik speel zonder bril en dan kan da wel eens gebeuren natuurlijk.. Limit staat niet in onze reeks dus het kan nog efkes duren voor we mekaar nog eens bekampen...

CU hopelijk next time mate :geek:

Return to “Antwerpen”