paspoort

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
snookerke
Highest Break: 145

paspoort

Postby snookerke » 27 Jul 2013, 08:49

.Nu vraag ik mij af of de bond het recht heeft ons een electronische kopy. te vragen van ons paspoort

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Re: paspoort

Postby grotenbees » 27 Jul 2013, 15:28

snookerke wrote:.Nu vraag ik mij af of de bond het recht heeft ons een electronische kopy. te vragen van ons paspoort

vragen mogen ze, of je hem moet geven is iets anders

snookerke

Postby snookerke » 27 Jul 2013, 23:22

Anders ben.je niet speelgerechtigd . Maar volgens mij mogen enkel wettelijke diensten deze gegevens vragen . plus werkgever voor personeelsbestand en rsz

KrisKeysers
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 58
Club: Nova

Postby KrisKeysers » 31 Jul 2013, 21:12

Wat is het probleem? Er wordt al jaren een papieren copy gevraagd en dat was dan nooit een probleem. Nu er een moderne en ecologische oplossingen is wordt deze in vraag gesteld.
Zoals je weet staat op die nieuwe ID-kaartjes geen adres meer. Dat staat enkel op de chip.
Ik ben een van de aanstokers voor dit systeem want ik heb vorig jaar ook al dit systeem gebruikt omdat ik dit veel handiger vind. Als clubverantwoordelijke is het ook super handig, want je zet die PDF documenten mooi samen op je PC en volgend jaar moet je enkel van de leden die een nieuwe pas gekregen hebben of verhuisd zijn opnieuw inlezen. De rest kan je gewoon terug doorsturen.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons in de club staat geen copy-machine, maar een PC met zo'n scanner (die iedere club cadeau gekregen heeft) is vandaag ook wel overal te regelen denk ik.

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 01 Aug 2013, 11:39

Ik zie ook het probleem niet.
Daar staat geen gevoelige informatie op, enkel wat er op afgedrukt staat + je adres.

http://onderwijs.ikbeslis.be/onderwijs-wat-staat-op-eID

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 02 Aug 2013, 11:19

Ik had deze vraag gesteld aan privacy commissie en ik kreeg dit als antwoord !
Maar ik kan mijn pdf file hier niet op plaatsen :(

Anthony

Postby Anthony » 02 Aug 2013, 11:24

Ik heb het gekopieerd van pdf file, maar er staan fouten in

Geachte heer
Ik heb uw e-mail van 19 juli 2013 in goede orde ontvangen
De huidige analyse wordt u meegedeeld op basis van de informatie waarover het secretariaat van de
Commissie beschikt^
Meer informatie over het gebruik van de elD vindt u op de website van de Commissie
www privacycommissiQn.be > Privacythema's > Themadossiers > "elD"
Om te weten te komen welke gegevens de verantwoordelijke over u bijhoudt, raad ik u aan uw recht
van toegang uit te oefenen
Dit recht (artikel 10 van de pnvacywet) biedt u immers de mogelijkheid om van de verantwoonjelijke
voor de verwerking de oorsprong van de gegevens te vernemen (m a w waar en hoe hij deze
gegevens heeft verkregen)

Dit recht op toegang moet evenwel worden uitgeoefend in de vorm zoals voorgeschreven door de
privacywet Zo moet aan de verantwoordelijke voor de verwerking, in uw geval de sportclub een
ondertekend en gedagtekend verzoek worden gericht - u kan dit verzoek bijvoorbeeld ter plaatse
overhandigen maar ook over de post of via fax bezorgen - samen met een bewijs van uw identiteit
(een kopie van uw identiteitskaart waarvan u de met-relevante gegevens altijd mag doorstrepen) U
kunt daarvoor de modellen van brief gebruiken die op onze website te vinden zijn
(www privacycommission be > Pnvacythema's > De verschillende rechten > Het recht van toegang
uitoefenen als betrokken persoon > Recht van toegang zoals voorzien m de Privacywet > Uw
mogelijkheden)
De verantwoordelijke voor de verwerking beschikt over 45 dagen om u te antwoorden

Indien de verantwoordelijke voor de verwerking u binnen de gestelde termijn met antwoordt of geen
toereikend antwoord geeft, kan u de Commissie opnieuw contacteren, die dan op haar beurt m
voorkomend geval contact kan opnemen met de sportclub om hem te herinneren aan haar wettelijke
plichten Hiertoe dien ik over een kopie te beschikken van de bnefwissehng tussen u en de de
verantwoordelijke voor de verwerking
Hoogachtend
Willem Debeuckelaere
Voorzitter

Anthony

Postby Anthony » 02 Aug 2013, 11:24

Ik heb gewoon schrik dat mijn gegevens op de pc staan van vsf en dat deze wel genoeg beveiligd is !!! :roll:

FrenzY

Postby FrenzY » 02 Aug 2013, 13:57

Anthony wrote:Ik heb gewoon schrik dat mijn gegevens op de pc staan van vsf en dat deze wel genoeg beveiligd is !!! :roll:

Bende paranoiden... De CIA weet alles al zonder dat ze uwe pas nodig hebben :lol:

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 02 Aug 2013, 16:09

Anthony wrote:Ik heb gewoon schrik dat mijn gegevens op de pc staan van vsf en dat deze wel genoeg beveiligd is !!! :roll:

Anthony uw strafblad staat niet op uwe pas

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 05 Aug 2013, 22:38

Beste :mrgreen:

Laten we beginnen met het kind de juiste naam te geven.

Een paspoort is een internationale reispas en is elektronisch nog niet (voorlopig althans) leesbaar.

Een elektronische identiteitskaart is wel leesbaar via een cardreader.

Uiteraard gebruikt VSF de fiche enkel voor intern gebruik. T.t.z. enerzijds :

- Controle van de adresgegevens

Anderzijds :

- De pasfoto van elke speler in hetzelfde formaat zodat we geen verknipte foto's meer dienen te
bewerken.

Tot op heden heeft een sportclub het recht om deze informatie via de cardreader op te vragen.

Elke speler heeft echter ook het recht om afgedrukte gegevens op het identiteitsblad (die niets met de pasfoto en/of adresgegevens te maken hebben) onleesbaar te maken (privacy). Dit moet hij zelf weten.

Hopend iets meer licht in het donkere firmament te doen schijnen. :idea:

Rupert

Anthony

Postby Anthony » 06 Aug 2013, 16:13

toch nog een vraagje ivm EID card reader ;)

Ik heb een speler met een Nederlands paspoort.
Deze speler kan zijn paspoort niet laten inlezen !
Is deze speler niet speelgerechtigd omdat hij buitenlander is ?
Of worden op deze maatregelen uitzonderingen gemaakt.
Maar dan heb je wel problemen met een andere organisatie :o :|centrum voor gelijke kansen en racisme bestrijding !
Vele andere landen hebben zelfs geen ID kaart enkel een paspoort waarvan je het niet kan inlezen,
dus deze spelers kunnen niet onder VSF spelen ?

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 07 Aug 2013, 07:42

Anthony wrote:toch nog een vraagje ivm EID card reader ;)

Ik heb een speler met een Nederlands paspoort.
Deze speler kan zijn paspoort niet laten inlezen !
Is deze speler niet speelgerechtigd omdat hij buitenlander is ?
Of worden op deze maatregelen uitzonderingen gemaakt.
Maar dan heb je wel problemen met een andere organisatie :o :|centrum voor gelijke kansen en racisme bestrijding !
Vele andere landen hebben zelfs geen ID kaart enkel een paspoort waarvan je het niet kan inlezen,
dus deze spelers kunnen niet onder VSF spelen ?

Zij krijgen een snookervisum.

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 07 Aug 2013, 21:09

Wat een gemekker.. vroeger vulden we zelf eigenhandig zo een formulier in met alle gegevens, zelfs met nog meer gegevens dan nu terug te vinden zijn op uw electronische ID card..
Denkt ge echt dat VSF uw gegevens gaat misbruiken? Als ze dat doen, leg ik persoonlijk klacht neer uit naam van de spelerscommissie. Het is voor ieders gemak dat dit systeem wordt toegepast.

mvg,

Peter

en ivm die buitenlander, neem effe contact op met Ignace..

Rupert
Highest Break: -1

Postby Rupert » 08 Aug 2013, 22:43

Anthony

Zoals steeds zijn er uitzonderingen op regels.

Buitenlanders dienen een copy van hun identiteitskaart af te geven, en personen met een verblijfsvergunning dien daar ook een copy van af te geven.

Dit zijn Europese wetten.

Rupert

FrenzY

Postby FrenzY » 02 Sep 2013, 14:16

Bijzondere vaststelling.

Op meerdere VSF sites is het rijksregisternummer van de spelers zomaar te raadplegen.
Als je naar de fiche van de speler gaat (via "Leden") lijkt dit er op het eerste zicht niet op te staan. Echter als je in de url balk van uw browser kijkt, staat het er gewoon in, als deel van het webadres.

Toch op het randje van de privacy lijkt mij...

http://onderwijs.ikbeslis.be/onderwijs- ... sternummer

marc_dierens

Postby marc_dierens » 03 Sep 2013, 14:03

Op de site van Vlaams-Brabant is dat toch niet het geval. In de url van mijn profiel kan ik zeker niet mijn rijksregisternummer achterhalen. Kan dat natuurlijk niet weten van de andere provincies, maar bij ons lijkt alles OK.

FrenzY

Postby FrenzY » 03 Sep 2013, 15:06

marc_dierens wrote:Op de site van Vlaams-Brabant is dat toch niet het geval. In de url van mijn profiel kan ik zeker niet mijn rijksregisternummer achterhalen. Kan dat natuurlijk niet weten van de andere provincies, maar bij ons lijkt alles OK.

Wow... dit is dus effectief vandaag aangepast :o

Gisteren was de link naar mijn pagina: http://www.vsf-oostvlaanderen.be/nl/led ... onne-kevin

En vandaag http://www.vsf-oostvlaanderen.be/nl/led ... onne-kevin

Dus iemand heeft mijn post hier gezien en er iets aan gedaan :-)

De site van vlaams brabant was ook zo (ik kan u mijn browser history sturen als je wil :-))

snookerke

Postby snookerke » 03 Sep 2013, 20:58

Snap je nu waarom ik die vraag gesteld heb. je kan daar veel problemen mee krijgen

Return to “Antwerpen”