Competitie voor beginner

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
aledubpe
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: -

Competitie voor beginner

Postby aledubpe » 11 Feb 2013, 17:59

Hallo,

Ben 40 jarige man met 6 jaar poolervaring en zou graag de overstap willen maken naar het snooker.
Competiepool heb ik echter nooit gespeeld.

De snookertornooien dewelke uitgezonden worden op Eurosport probeer ik wel in de mate van het mogelijke te volgen en heb dus wel enige feeling met het snooker.

Kan iemand me beknopt maar toch enigzins bevattelijk uitleggen wat de mogelijkheden zijn voor mij als absolute beginner?
Ik denk hier bv of het überhaupt mogelijk is om zonder enige ervaring in het snooker direct in een competitie te starten?

Enkele vragen die in me opkomen:

- Wanneer begint telkens het nieuwe snookerseizoen en hoe verloopt de snookercompetitie ?
- Hoe zit het met lidgelden, tafelhuur, oefendagen, eventuele lessen...
- Op welke dagen worden de wedstrijden gespeeld? Weekdagen / weekend
- 1 wedstrijd per competitiedag?
- Wedstrijden met of zonder scheidsrechter?
- Welk minimum budget voor een kwaliteitskeu?
- Ben zelf woonachtig ten noorden van Antwerpen dus zoek ik ook een club aan die kanten.
Cue Aiming - Brasschaat mogelijk of alternatief?
Website van Cue Aiming is niet up-to-date dus geen info daar beschikbaar.
- Misschien zie ik nog vanalles over het hoofd waar ik niet direct aan denk. Graag dus zo veel mogelijk info
indien mogelijk.

Veel vragen dus maar ik stel ze wel via deze weg omdat er te weing info over op het net te vinden is.

Over mijn (pool)niveau kan ik zeggen dat ik wel in staat ben om een volledig rack ballen leeg te spelen op een 9 ft pooltafel).
Hoe dat zich zal vertalen op een full size snookertafel weet ik niet. Het is toch een heel ander spel...

Hopelijk krijg ik hier op het forum voldoende info.
Alvast bedankt!

Grtz,
Alexander

veteran
Belgium Ranking: 55
Highest Break: 89
Club: Buckingham

Re: Competitie voor beginner

Postby veteran » 12 Feb 2013, 08:50

Alexander,

Een snookerseizoen begint vanaf september en duurt tot april wat de competitie betreft. In mei is het dan elk weekend het BK voor de verschillende categorieen.
In elke club is het lidgeld anders alsook de tafelhuur. Bijna elke club heeft een clubavond, zo is dat bij ons de donderdag. (snookerclub Buckingham Mol)
De competitie wordt gespeeld op maandag of dinsdag, 1 wedstrijd per week en zijn met scheidsrechter omdat je met 3 in een ploeg speelt en op 2 tafels speelt.
Een budget voor een keu varieert nogal maar tussen de 300 en 500 euro vind je zeker wel iets.
Het beste is dat je start in 4de afdeling (of 3de) al naargelang je niveau natuurlijk.
In Brasschaat is een mooie snookerzaak uitgebaat door een zeer goeie Chinese speler.
Ik ben er zeker van dat je in elke zaak zeer welkom bent. ;)

Mvg

Maes Eric
Buckingham Mol

aledubpe
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: -

Postby aledubpe » 12 Feb 2013, 12:47

Eric,

Bedankt voor je reactie!

Competitie voor het lopende seizoen is dus voor mij al te laat heb ik begrepen...

Vanavond zal ik eens binnenspringen in die Brasschaatse club.
Kan ik ook direct wat meer info inwinnen mbt tot aanschaf van de juiste keu e.d.

Grtz,
Alexander

Albatros
Highest Break: 44

Postby Albatros » 12 Feb 2013, 14:39

Je kan altijd eens langsgaan bij Thissen voor een keu, grote winkel met veel keus
Van Wesenbekestraat 51-55 - 2060 Antwerpen

Return to “Antwerpen”