Dagboek interclub tweede afdeling

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
michel
Highest Break: 58
Club: de spetser

Re: Dagboek interclub tweede afdeling

Postby michel » 09 Jan 2013, 15:13

Gisteren weer een slecht dag gehad,verloren tegen nachtegaal 1 met 8-4.
Wij hadden het rollen tegen en zij mee dus weinig aan te doen.
frame verdeling
De spetser
Peter 1/4
Roger 1/4
ikke 2/4

tegenpartij
Guy 4/4
Raf 1/4
Kurt 3/4

Op naar volgende week hopelijk met een beter resultaat
Van het weekend eens een ranking meespellen in buckingham heb ik nog nooit gedaan eens zien hoe ver we daar komen.En dank zij onze 3 de plaats bij heen ronde ook eens meedoen voor vlaamse kampioenschap,ook eens benieuwd wat dat gaat geven.

gr de spetser

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 10 Jan 2013, 13:04

Michel,wat ge op uwe oude dag nog allemaal gaat beleven ;)

neen alle gekheid op een stokje ,de terugronde is weer begonnen se met voor ons direct
een lastige match die we wel winnend konden afsluiten : 7-5

De matchroomboys waren gebrand op een sterk resultaat tegen ons (prijs van de hoge bomen vangen...)
en schoten uit de startblokken met een 1-3 voorsprong voor hun als resultaat.
Onze 'captain' Bart W had zn eerste duidelijk en goe gewonnen,dat hield ons in de race.
na 4-3 voor en 4-5 achter,kwamen we in de eindsprint met vooral onze Ludo in de hoofdrol.
Nadat hij op een straffe manier (warpspeed) zenne witte op de laatste roze wegspeelde,waardoor
Bart L terug kon winnen,speelde Bart L een mooie roze maar de zwarte was though,very though.
Bart besloot van de zwarte alle kans te geven om te vallen(kzou juist hetzelfde gedaan hebben),ging hij
er toch juist ni in en Ludo kon afmaken.
Het moet stillekesaan toch zijn da we een patent hebben op mini-comebacks want hebben dit al enkele
keren kunnen doen.

without any adue the frscores

bce 4 Bart W 3 Ludo 1 Freakske 3
matchr Nick 1 Reinold 2 Bart L 2

sportieve groeten

Snookerfreakske Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 15 Jan 2013, 17:15

Ja,gisteren (met naar ginder te rijden) een sneeuwvrije trip naar het verre Turnhout om de Merode
partij te geven.
Onder het mom 'you never win them all' zijn we de boot ingegeaan met 8-4 (omgekeerde uitslag van de
heenmatch)
Nu,het weze hun gegund,uiterst sympathieke gasten met vooral de (Eu)Géne buiten zn eigen van
contentement met zn persoonlijk sterke avond en natuurlijk ook de ploeguitslag. 8-)

Ook de Gert was sterk bezig met soms wel crazy pots,maar zo kennen we hem ;)

De Johnny is nooit een zacht eitje om tegen de spelen,zoekt altijd de mooie (snookerende)oplossing,
maar kon (gelukkig voor ons) gisteren ni volledig doordrukken.
Na de match spijtig genoeg dubbel zolang kunnen rijden door de niet meer vrije sneeuwtrip

Enfin,volgende week alles geven tegen de spetserboys (zoals zij tegen ons zullen doen without a doubt).

frverdeling op de site te vinden(ben te lui vandaag :mrgreen: )

sportieve groeten
Theo

michel

Postby michel » 15 Jan 2013, 18:26

jaja Theo houd u maar vast we komen maar met 1 doel en de is te winnen in het hol van de leeuw.
Vandaag gene snooker door dat kut weer en ik had er nog zo zin in vandaag.

gr de spetser

respotblack
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 48
Club: Limit

Postby respotblack » 18 Jan 2013, 23:46

Inhaalwedstrijd tegen merode werd met 10 - 2 gewonnen.

Voor het eerst dit seizoen kan ik zeggen dat de tafels ons beter gezind waren dan de mannen van de merode.
Excuses Gene dat die zwarte zo vies fluke.

frame verdeling:
ikzelf 4
Tommy 4
Tom 2

Michel, overleg eens ne keer me u ploegmaten wanneer we onze inhaalwedstrijd kunnen spelen?

mvg
David

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 23 Jan 2013, 15:58

Ave sportievelingen,

gisteren een leuke match afgewerkt in een joviale sfeer tegen de spetserboys.

Nu,ze kwamen(dixit de Michel) naar het hol van de leeuw met maar één doel en da was winnen.
Helaas was de leeuw aanwezig,wakker èn hongerig en greep hij de spetserboys direct bij hun
nekvel toen ze de grot binnenkwamen :mrgreen: :lol:

Nu de match zelf was zeker geen hoogtepunt,enkele mooie longpots,enkele klein breakskes,safety wanneer
nodig,soms gemiste kansen (en hierbij bedoel ik mezelf :cry: ),maar altij leuke frames waar vol voor
de kansen gegaan werd.

Without any adue the frscores

Bce Bart 'I'll mesure you up' 4 Ludo 'still ok' 3 Theo 'weakest link,goodbye' 2

spetser Peter ' diene stomme telefoon' 0 Roger ' volgende keer mannekes ' 1 Michel ' mn spel was te broos(woordspelingske ;) ) vandaag ' 2

Ik verwacht een postje terug van de "Chelle" en tot binnenkort op de Vlaamse (vergeet uw strikske ni 8-) )

ahja,voor de mensen die liever ni tellen de uitslag 9-3 voor bce :?

groeten

Snookerfreakske

michel

Postby michel » 23 Jan 2013, 17:18

jaja theo bad day a the office gisteren.
De snelheid van de tafel heeft mij voor een groot deel genekt.
En je spreekt over gemiste kansen wat moet ik dan wel niet zeggen dat frame tegen den Bart had ik moeten winnen, de roze was te gemakkelijk denk.
De bedoeling was om te komen voor winst, ik had bij vertrek gezegd 6-6 maarja als mijn ploegmaten nu het zelfde doen als ik namelijk 2 frame's pakken is het 6-6.
Geen man overboord op naar volgende week tegen de gasten van de mister 100 ook een leuke ploeg om tegen te spelen en hopelijk met vlaamse kampioenschap beter spelen en finale tegen jullie dan kunnen we revange pakken.
Mijn strikske zal ik niet vergeten (moet ik wel eerst 1 gaan kopen)

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 23 Jan 2013, 17:30

michel wrote:En je spreekt over gemiste kansen wat moet ik dan wel niet zeggen dat frame tegen den Bart had ik moeten winnen, de roze was te gemakkelijk denk.

volledig waar Michel,alhoewel uw breakske me ne rare groen begon ;) ,was het vervolg heel mooi,
prachtige bruine nog mooiere blauwe met perfect positie op roos,niks te doen met wit voor op
zwart te komen.
Weet je,ikben volledig akkoord te zeggen dat we zo een kansen mogen(moeten) afmaken,maar langs
de andere kant zijn we nog altij klein amateurekes die al eens mogen missen,anders speelden we
ergens anders :D

cya later

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 29 Jan 2013, 21:15

ave mede-Cueîsts,

gisteren de verplaatsing gemaakt naar de buckingham in het feeêrieke Mol :)

het was een memorabele avond in so many ways....

Eerst de match: razend spannend met 8 à 9 heel close frs (denk een stuk of 5 op zwart 3 op roos zoiets)

dus het moet gezegd worden dat de score echt alle kanten opkon:8-4,6-6,4-8 of
zoals het uiteindelijk geworden is 5-7 winst voor bce 4.

Net toen ik in mn gedachte had de tegenpartij te zeggen dat ik echt niet begreep dat ze stonden
waar ze staan nl aant spelen voor rechtstreeks erin te blijven of mogelijks eindronde omdat ze
degelijk snooker(niet altijd,wie kan dat in onze afdeling) voor de dag legde,werd ik in snelheid
van denken gepakt door iemand vd tegenpartij.

Nu,ik ben al even op de 'tour' ;) dozijn jaartjes zoiets,heb dus al het een en ander gezien en gehoord,
ik kan mezelf als een sociale,joviale,sportieve speler promoten denk ik (heb in alle afdelingen ,buiten ere, meermaals
gespeeld,iemand die dit anders ziet mag het gerust melden :mrgreen: ),maar wat deze tegenstander voor
mn(eigenlijk heel onze ploeg)kiezen gooide, viel mn broek bijna van af (chanche da'k mn broeksriem
goe aangespannen had).

Zeg,hoe komt dat jullie eerst staan???? Zo goe zijn jullie toch ni???? Hebben al tegen beter ploegen gespeeld
dit seizoen etc.
Tja,na de eerste ontzetting/verbazing van deze 'quote' zei ik zoiets van tja die beter ploegen hebben
wij dan goe geklopt zekers....

das dan een speler die met zn ploeg nog alles moet geven om rechtstreeks erin te blijven tegen een ploeg
+15frs los eerst staat,begrijpe wie kan.
Ik zei dan maar een paar stats om die jongen te overtuigen dat onze plaats wel degelijk verdiend is:
bvb ikzelf een 70% , ploegmaat Bart een dikke 65 % ,ploegmaat Ludo een 60%(afgerond ,kweet het ni juist)
in de individuele ranking tweede afd ik gedeeld eerst ,Bart op 4 ,ploegmaat Ludo op 12.
Enfin ,sorry dat ik doordraaf maar men eer was ff (ploegsgewijs dan) gekrenkt.... :evil:

met nog altijd sportieve groeten

Theo "snookerfreakske" Raymaekers

michel

Postby michel » 30 Jan 2013, 14:38

Gisteren weer een bad day a the office

Het liep bij mij voor geen kanten alles mislukte en gelukkig toch nog 2 framekes uit de brand kunnen slepen.
Het kon zoals wekelijks alle kanten op dus niks speciaal gebeurd.

Ja Theo op de reactie van de gasten van buckingham kan ik het volgende melden,als je zoals je melden enkele frame's op zwart wint en het alle kanten op kon dan moet de tegenparij maar beter spelen en het niet zo ver laten komen tot op de laatste kleuren.Ik heb het zelf ook tegen jullie meegemaakt 2 frame's tegen jou in de heenronden en in de terugronden tegen den Bart,had ik toen maar moeten af maken.Ik heb dit al meermaals tegen andere ploegen gehad en andere ploegen ongetwijfeld ook tegen ons.
Ik vind dat het onderling niveau verschil niet groot is en er geen echte uitschieters zijn in frame score's en breaks(op enkel uitzonderingen na natuurlijk).
Ik heb zo iets van zet u(niet op u bedoeld Theo wel op tegenstrever) er over ge speelt toch nog altijd voor het plezier;oke ik speel ook voor te winnen en ja je kan eens balen als je verliest maar ik moet er nog altijd mijne kost niet mee verdienen ( al een geluk zo maar armoede zijn).
En dat is volgens mij het verschil dat ge de close framke's af maakt en zo de punten pakt en dan staat ge logischer wijze op de eerste plaats.

Frame score's
De spetser

Peter 3/4
Stijn 1/4
Michel 2/4

Mister 100
Jo 3/4
Werner 1/4
Phi 2/4

gr de spetser

michel

Postby michel » 05 Feb 2013, 12:09

Hello

Gisteren weer een moeilijke match gehad tegen de nova 3,is altijd een lastig ploegske om tegen te spelen (winnen).
Er zijn er die commentaar hebben op het lopen van de tafels bij ons in de club,maar dat zijn de nog speedtafels tegenover de tafels van gisteren liepen echt voor gene meter de mannen kloegen er zelf ook over en het zijn nog thans recente nieuwe lakens.
De Roger had dan nog de pech dat zijne pommerans er af vloog in het tweede frame dus moet ge met een keu spelen die ge niet gewoon bent,en dat speelt toch ook niet lekker.
Voor de rest geen hoogwaardige feiten gebeurt zoals weekelijks
Ik heb natuurlijk weer een frame dat ik in handen had afgegeven door enkel slecht schot keuze's en dan op zwart de pech dat hij uit de poket springt en voor het midden gat komt te liggen en frame over.Maarja ge kunt ze nu eenmaal niet allemaal winnen.

Frame score
Peter 1/4
Roger 2/4
Ikke 3/4

Jannick 2/4
Sven 0/4
Daniel 4/4

gr de spetser

respotblack

Postby respotblack » 05 Feb 2013, 18:22

Dear all,

Gisteren 11 - 1 winst tegen de Leug.
Ikzelf het enige frame uit handen gegeven. Als je de kans krijgt het frame te beslissen met de kleuren op de spots ,uitgezonderd zwart dat tegen de korte band plakt, moet je deze kans benutten. Ik tracht wit hoog genoeg op roos te houden om zo makkelijker achter zwart te geraken. Blauw blijft echter in de middenpocket liggen.

Zelf stond ik ook nog tegen Fakir nog met de rug tegen de muur tot ik met een tweetal mooie long shots beslis het frame te beëindigen met break 25.
Idem frame tussen Tommy en Fakir waarbij dat Tommy een alles of niets shot speelt op blauw en vervolgens er roos en zwart achterna poeierd.

Met deze overwinning zetten we onze opmars verder in het klassement.
Volgende week maandag Inhaalwedstrijd tegen de spetsers. (altijd moeilijk)

Verdere frameverdeling dus :)

LIMIT
Tommy 4/4 (voor de 4de keer op rij) chapeau makker
Tom 4/4 (voor de 1ste keer dit seizoen) en verdiend ze
Ikzelf 3/4 (Khem de kans laten liggen op een fleske cava van de Rob)

Om dit verder toe te lichten : Bij een 12 - 0 thuiszege trakteert ons Robke op een fleske Bubbels

DE LEUG
Paul 1/4 (de eerredder)
Yunes 0/4
Fakir 0/4

See ya

CXLVII
Highest Break: 70
Club: Buckingham

Postby CXLVII » 06 Feb 2013, 11:57

Beste Theo,

Als kapitein van Buckingham 4 uit "het feeërieke" Mol wil ik toch even reageren op de gebeurtenissen die jou totaal ontzet hebben dat zelfs, en ik citeer u, "je broek er bijna van afviel":

De manier waarop je de gebeurtenissen schetst voor jan en alleman hier is toch wel wat ovedreven, en mijns inziens ook een ietwat verdraaide voorstelling van de werkelijkheid. Trouwens, wie hield jou tegen om op "de plaats delict" je te verweren tegenover die persoon? Ikzelf betrap me erop soms verbaal iets te ver te gaan aan een snookertafel. Misschien omdat ik het spelletje ook graag speel, en er te veel in op ga. Maar achteraf komen zeiken op een snookerforum achter de rug van een tegenstander is voor sissies vind ik, en daar doe ik dan weer niet aan mee.

Als je in je betoog ook had vermeld dat hij eerst had gezegd dat "jullie DIE AVOND minder waren" (wat ik duidelijk vanop 2m afstand heb gehoord), verandert dat natuurlijk al de volledige discussie. Ik zeg niet dat je gelogen hebt, maar je hebt wel deze belangrijke kanttekening verzwegen.

We gaan er nu geen drama van maken, het is tenslotte inderdaad maar een spelleke op bij wijlen het niveau van een ping-pongwedstrijd tussen 2 80-jarigen.

En als jullie ego hierbij gekrenkt is geworden, wil ik mij hiervoor excuseren en (vooral jou) verder laten dromen nu je op de eerste plaats staat in 2e afdeling. Ik gun het je, echt waar.

Met bijzonder vriendelijke groeten,

Davy Loos

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 09 Feb 2013, 12:01

Allereerst wil ik onze nieuwe 'poster' verwelkomen op het forum,ben geweldig dankbaar dat een
bepaalde situatie iemand anders dan Michel ,mij en soms David van de limit eens op de pc krijgt
om een reactie te typen.

Nu,Davy een dromer ben ik niet bepaald zenne wel een correct iemand.
Die zin 'die avond' heb ik helemaal ni gehoord (en ik stond maar op een halve meter).
Nu,dat jij reageert als kapitein van de ploeg vind ik niet meer als normaal en je gegeven recht.
Wij (ploeg bce) hebben gehoord wat er gezegd werd en hebben trouwens direct gereageerd
met te vermelden welke % we haalden als spelers en waar we stonden in de individuele ranking
tweede afdeling (kheb nog gezegd met zulke cijfers staat ge hoog in de stand).
Kvond het (en blijf het vinden) een arrogante opmerking van een speler in een ploeg die misschien
er rechtstreeks kan inblijven.
Ik kan me (spijtig genoeg) niet van de mening ontdoen dat jullie redelijk opgefokt zaten te spelen en
toen het resultaat een beetje tegenviel dan ook soms arrogant (getuige uw petanque-moment met de
witte bal naar de andere kant van de zaal na uw bijna punten-loos(woordspelingske) verliesframe tegen
Ludo) reageerde.

Nog altijd waarheidsgetrouw vermoed ik?

mvg

Theo

respotblack

Postby respotblack » 12 Feb 2013, 08:14

Dear All

Gisteren inhaalwedstrijd gespeeld tegen de Spetsers.
Voor mij persoonlijk een wedstrijd om snel te vergeten.

Even korte samenvatting:
- 1ste frame krijg ik break 27 tegen en eerlijkheid geschied bij winst voor stijn
- 2de frame: mooie voorsprong tot ik 2x een mooie kans laat liggen doordat ik geen ruimte heb rond de tafel om afstoot te maken. Zonder dit gebeuren ben ik er zeker van dat frame het mijne is
- 3de frame : goed gestart tot het rollen van de ballen volledig tegen mij keert. den ene fluke snooker na den andere. Krijg uiteidelijk nog een kans maar mis deze omdat de frustraties te groot werden.
4de en laatste frame : gelijkopgaand frame. Een aantal missen gecaled waar ik het totaal niet eens mee was. Maar wel langs 2 kanten dezelfde dus zeker geen verwijt. Uiteindelijk waren de frustraties te groot om kalm te blijven en toch nog een frame te pakken.

Och manne het was gewoon een samenloop van omstandigheden:
tafels ni goe, het rollen van de ballen ni mee, geen plaats naast de tafel

Ale,
ondanks mijn eigen 0/4 toch een mooie 6 -6 gespeeld.

Ach een avond om snel te vergeten.

Nu op naar het vlaams

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 12 Feb 2013, 09:55

Zie dat jullie de gilekes en mooie strikskes ni vergeten ;)

en best off luck:Antwerpen boven :thumbup:

sportieve groeten

Theo

Ps : ook onze snookerende gouwgenoten uit Merksplas wens ik alle succes op de Vlaamse natuurlijk

michel

Postby michel » 12 Feb 2013, 15:53

goedemorgen (heb met de nacht gewerkt zodoende)

Ja gisteren een bizar avond gehad tegen limit.
Voor mij liep het niet echt goed liet teveel liggen en de kansen waren de ook voor de tegenstander.
David twee keer pech dat hij tengevolgen van een langere keu dan standaard niet goed kan aan leggen aan 1 tafel bij ons verliest hij misschien het frame (wie zal het zeggen).
Over het callen van een mis wil ik het volgende kwijt,ik ben een faire speler als ze bij mij beginnen met missen te callen voor nen zeer moeilijke snooker en gelegd dankzijn nen fluke dan doe ik het ook.In het frame tegen Stijn heb ik daadwerkelijk enkel missen gegeven die niet echt gemakkelijk waren maar waar je naar mijn mening niet het juiste traject voor koos om ze op te lossen.En dat waren ferme snookers gelegd door Stijn dus ik kan die toch ook niet benadelen.Had het juist andersom geweest dan had ik die missen nog even vrolijk gegeven;het is niet omdat het mijne ploegmaat was dat ik hem voordeel gaf ik heb het bij hem even vrolijk gedaan.
Voor de rest enkel uitschieters van frame score's en de rest kon iedereen winnen

Frame verdeling
De spetser
Peter 1/4
Stijn 3/4
Michel 2/4

Limit
Tom 3/3
Tommy 3/4
David 0/4

Straks voor den beker tegen ere gaat ook nog wat geven en weekend vlaamse dus goed wat snooker deze week
En Theo waar is uw verslagske van tegen den x
gr de spetser

respotblack

Postby respotblack » 12 Feb 2013, 16:09

Michel,

Het is helemaal niet de bedoeling u aan te vallen betreft die missen.
Je mag het draaien of keren hoe je het wilt.
Het liep gewoon voor gene meter bij mij.

als er dan nog pech bij gemoeid is, de misregel zwaar wordt toegepast, ... moet ge gewoon verstaan dat de frustraties enkel groter worden.

Ik vond gewoon enkel dat 0/4 dan zeer zwaar oogt maja that's the name of the game.
Tis dus te hopen dat dosis van alles gisteren het maximum heeft bereikt :)

Bye the way, ons speeluur van zaterdag is veranderd. ook 9u30 seg
staat de trekking ook ergens? de poules of is het rechtstreekse uitschakeling

mvg
David

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 12 Feb 2013, 19:13

trekking is anyone's guess,maar dan nog die mannen van de ander provincies kennen
we toch niet.

Er wordt wel in poules gespeeld (alst allemaal ni veranderd is tegen vroeger,zelfs vorig jaar
nog).dus poule me 4 ploegen,elke speler speelt 2 frs,6 frs per match(gelijkspel kan dus).

eerste twee gaan door laatste twee home sweet home

Tot de zaterdag Limitboys

grtz

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 13 Feb 2013, 21:04

@ Michel,

ja inderdaad het verslagske vd match tegen X-men 4 (precies ne film :D )

Ja,ik kon uiteindelijk ni veel uit mn hoofd schudden voor een post te zetten,
het was geen speciale match buiten het feit dat twee van onze tegenstanders (Dirk en
Johny) gekwetst waren,vooral Dirk zag echt af met zijn rug(of daaromtrent vermoed ik toch).

Dus als twee man niet voluit kan gaan,kan er al eens met groot verschil van een goeie ploeg gewonnen
worden dus kon Bce 4 dit winnend afsluiten.

Alleen Stijn vd X kon echt imponeren,sterke match :thumbup:

frverdeling Bce 4 Bart ' damn,da kon beter' 2 Ludo ' STILL OK' 3 Theo ' Vulturizing' 4
X-4 Johnny 0 Dirk 1 Stijn 2 (pertang sterk gespeeld)

Sportieve groeten
Theo

Return to “Antwerpen”