Dagboek interclub tweede afdeling

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
Snookerfreakske
Highest Break: -1

Re: Dagboek interclub tweede afdeling

Postby Snookerfreakske » 24 Oct 2012, 14:39

gegroet sportievelingen,

gisteren een thuismatch afgewerkt tegen de leug 6.Wat meestal een leuke avond is als ik naar de snooker
ga, was gisteren helaas een tegenvaller.Onze tegenstander was (spijtig voor hun,maar kunnen wij niet
aan doen) niet in hun dagje.Wij waren wel goed en (moet ik eerlijk bekennen) hadden meestal ook de run
off the balls mee(maar is dat meestal niet met de ploeg die met vertrouwen aant spelen is?).
Twee frames werden in het midden opgegeven (met de ballen in het rond) met telkens nog 6 à 7 rode ballen op.

Woorden als anti-snooker en uw woord tegen ons woord vielen uit de lucht(dit laatste na in mijn ogen
een correcte call van ref Bart W,toen een speler vd leug dacht genoeg van een rode te zien ,die vlak achter de roze 'in de lijn vd spots' lag om te potten ,maar helaas eerst de roze raakte omdat de potting-angle verstopt zat achter de roze).Bart riep diréct fout en mijn tegenstander viel uit de lucht,want de rode was er wel rechtstreeks ingegaan natuurlijk(uitleggen dat het eerst raken van roos de rode iets had bewogen en de witte daarna wél de pottingangle kon raken,was nodeloos,niks kon hun overtuigen dat zij ongelijk hadden),ook de richting waar de roze uitging(lange band) verraadde iets niet juist en tenslotte de uitleg van maar als je die rode
zuiver pot ,kan de roze niet bewegen ,dan ontwijk je die volledig(wanneer de pottinghoek kàn gezien worden natuurlijk).Enfin,commotie alom,kheb me dan maar proberen verder te concentreren en heb da fr afgemaakt.
Na de match terug over die call vd ref(vanwaar gij stond ,kon je da ni gezien hebben ,de rode ging er toch
in, ja das uw woord tegen de speler...),ja,jongens tijdens het fr is er een ref die naar eer en geweten
beslissingen neemt (daar staat hij voor,anders zijn er continu duscussies) en die beslissingen worden
"normaal" aanvaard....
Hier betreft het zelfs een officiele ref(en zeer correcte) nl Bart W.

Mja,waarom die beslissing vroegen ze zich af,ge staat al zo veel voor in frs....?
Tja ,jongens wat moesten we daar op antwoorden...Mss dat een fout nu eenmaal moet geroepen worden
met de nodige keuzes nadien?

Ik hoop dat de mannen vd leug 6 nog een leuk vervolg van het seizoen proberen te maken,boeit U niet op
omdat het ni lukt,kunt ni meer doen da uw best,werk da ni uit op de tegenstander want in mijn ogen
is en blijft snooker een "gentlemans sport"

sportieve groeten

Theo Raymaekers

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 25 Oct 2012, 15:42

Meningen zijn er om geuit te worden, maar wanneer er discussie is, is het de scheidsrechter die beslist, en zolang die zeker is van z'n zaak moet iedereen zich daar naar schikken.
Woord tegen woord is een argument dat in snooker niet echt opgaat, want dan zou je elke beslissing kunnen aanvechten.
Het enige dat ik wil opmerken is dat er naast jullie nog een wedstrijd bezig was toen het tumult begon, en het heftige gediscussieer leidde wel wat af, dus aan alle ploegen, hou hier aub wat rekening mee tijdens het aftermatch gediscussieer.
Praat aub op een normaal volume, zodat andere wedstrijden niet gestoord worden, of ga even in afzondering om erover te discussieren.
Much appreciated, en no hard feelings aan beide ploegen uiteraard.

michel
Highest Break: 58
Club: de spetser

Postby michel » 07 Nov 2012, 08:46

Gisteren wedstrijd tegen de nova 2 afgewerkt.
De slechtste avond tot hier toe gehad in de competitie,niets lukte en als ik voor een pot ging bleef er altijd wel iets liggen voor de tegenspeler
Een avond om snel te vergeten dus.Voor de rest geen noemenswaardige feiten zoals wekelijks
Frame verdeling
De spetser
Peter 1/4
Stijn 3/4 mooie break na openingschot van 29
Ikke 1/4 (zeer zwak gespeeld)

Nova
Paul 2/4
Peter 3/4 niet veel tegen te doen
Hugo 2/4

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 09 Nov 2012, 21:25

gegroet iedereen,

maandag laatstleden een verplaatsingske gehad naar de new nachtegaals :)

een ploeg uit de top-5 dus geen gemakkelijk opdrachtje dacht ik zo.Nu helpt het soms om eerste
te staan en dat brengt meestal wat voorzichtigheid bij de tegenstander te weeg ;)

dacht ik ook....maar neen twas gewoon een avond van no holds barred,just play en dat hebben we dan
gezwind meegedaan.Alleen onze confrater Ludo was iets minder in form maar hé shit happens :mrgreen:

Zonder echt goed spel en breaks (wel constant potten),hebben we een mooie overwinning kunnen
boeken en zo blijven we mooi eerste,het is wachten op die eerste nederlaag 8-) :roll: .
Natuurlijk gaan we ons uiterste best doen om deze dag zo lang mogelijk uit te stellen :D

frverdeling nachtegaals Ghislain,Bert en Kenny elk eentje

frverdeling bce Ludo 1 Bart 4 Ik 4

groeten

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 14 Nov 2012, 11:59

Lap,tis gebeurd,

bad day at the office gisteren voor Bce 4,kon ni uitblijven :evil:

ik moet zeggen dat we het te wijten hadden aan onze sterke tegenstander,die mannen waren straf bezig,
niks aan af te dingen,sterk gespeeld en verdiend gewonnen.
Vooral menne vroegere stadsgenoot (Aarschot) Kurt de Meuter was in goeie doen,ff zien waar het licht
brandde,neer leggen en pats,balleke zat.
We hadden gisteren onze vr nodig ( little John) aangezien onze ploegmaat Ludo 2 weken afwezig is,
volgende week dus ook naar de limit met 'den John' ;)

Ik was gisteren(zoals 'the shield' aangaf,voor nicknames van onze clubgenoten zie heel oude posts,beetje opzoekwerk voor mensen met tijd :D ) "the weakest link" en kon er maar eentje nemen.Ik heb me waardig
in het verlies gehouden en maar één snookertafel in twee gekapt :mrgreen:

without any adue the frscores

bce 4: Jan 'kmoet me ff gaan vergeven' T 2 Bart'kleg menne kop ervoor alst moet' W 2 Theo'wimpy' R 1

nachtegaals 1 Jozef vdv 2 Willem 2 Kurt 3

grtz

Theo

michel

Postby michel » 14 Nov 2012, 14:56

Helloke's

Gisteren weer een 2-5 voorsprong uit handen gegeven tegen de mannen van X3
Was gekloot door iedereen en dat ziet ge aan de punten.Als ge in een frame 35 punten kunt scoren met 15 rode op tafel dat zegt veel van het niveau.Voor mij een serieus probleem was de snelheid van de tafel,kreeg langs geen kanten grip op plaatsting en dan is het zeer moeilijk spelen.

Frame verdeling
De spetser
peter 2/4
roger 3/4
ikke 1/4

X 3
danny 2/4
dirk 2/4
herman 2/4

op naar volgende week(hopelijk beter)

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 20 Nov 2012, 14:46

Ja,jongens....

precies iets mis gedaan in een vorig leven :|

tweede verliesmatch op rij voor ons en we zien de X-mannen korter komen vrees ik.
Het liep van geen meter gisteren,ik persoonlijk out off sorts en was maar één fr goed
dat ik dan ook los kon winnen met enkele kleine breakskes.Wel in totaal een fr of 8 op roos of
zwart beslist,dan kan het alle kanten op.

Ook was onze supersub very generous voor de tegenpartij en heeft zodoende een frke kado gedaan :x 8-)

maar soit ,waren (2 weken achtereen) ni goe genoeg voor afstand te nemen,better next time zekers.
Deze week extra trainingske ingebouwd me in te schrijven voor de Gr 2 in limit Geel,kan het gebruiken.

Cya later fellow snookerplayers,

Theo

respotblack
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 48
Club: Limit

Postby respotblack » 20 Nov 2012, 18:11

Ja Theo

Kort maar krachter verslagje.
Frames lagen zeer dicht bij elkaar, behalve da laatste dan.

Jan had idd een mis moeten geven, niet tegenstaande dat hij mij achteraf een toch lastige pot op roos liet.
Zelf kan ik dan zeggen dat ik het uitendelijk mooi afmaak.

Bij ons was Tommy echter in een mindere dag zoals Bart bij jullie.

Ik onthoud echter ma het positieve van de avond
Ikzelf speelde na 3 weken te staan krabben toch nog is een degelijke wedstrijd.

Verder kan ik enkel zeggen dat het een faire en leuke avond was

see ya next time

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 20 Nov 2012, 18:36

Ja Theo, you are the weakest link yet again, goodbye!
Met die Jan niks dan problemen hé ;)
Zelf maar 3 frames winnen en dan nog een frame kado geven, da's durven.
Sinds dat Bart beginnen te trainen is, is het precies bergaf gegaan, tijd om daarmee te stoppen zou ik zeggen ;)
In alle fairness, 2e is waarschijnlijk iets hoger niveau dan 4e... (hoewel ;) )
Gisteren vernomen dat de leider in 4e vorig jaar de laatste was van 3e... straffe toebak.
Ge zult nog altijd wel de koppositie behouden peins'k, en tov de 3e hebt ge veel marge hé, dus common guys, pull yourself together!
Better luck next week

michel

Postby michel » 21 Nov 2012, 14:40

Hello

Gisteren nog eens nen avond dat het redelijk liep met 8-4 gewonnen tegen de gasten van merode.
Was plezierig spelen bij aankomst zat de sfeer er al goed in,goed gelachen.
Spijtig de Peter in het eerste frame tot op zwart en niet kunnen afmaken.Ikke heel het frame redelijk voorsprong den Johnny had snookers nodig en een paar goei aan mijn broek gehad (goed gespeeld van Johnny)Dan blake ball game,ging voor nen dubbel altijd risico en bleef liggen voor poket,frame over was ik eigelijk niet goed van,had ik niet mogen verliezen.Voor de rest redelijk gespeeld door iedereen en het kon alle kanten uit gelukkig voor ons naar onze kant.

Frameverdeling
de Spetser
Peter 2/4
Stijn 3/4
Ikke 3/4

Merode
Gert 3/4
Johnny 1/4
Eugene 0/4

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 21 Nov 2012, 17:02

respotblack wrote:Jan had idd een mis moeten geven, niet tegenstaande dat hij mij achteraf een toch lastige pot op roos liet.
Zelf kan ik dan zeggen dat ik het uitendelijk mooi afmaak.

Bij ons was Tommy echter in een mindere dag zoals Bart bij jullie.

Ik onthoud echter ma het positieve van de avond

Tuurlijk,sorry D. :oops:

normaal vermeld ik ook de tegenstander hun "spel" :? ,deze keer helemaal vergeten waarvoor excuses
Jullie waren idd heel degelijk en speelden met vertrouwen(dat was bij mij,kan niet voor mn ploegmaten spreken uiteraard,heel wat minder).

Neenee,job well done ,congratz

cya later mate

snookerfreakske

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 05 Dec 2012, 19:21

nog eens een postje se ;)

na een geslaagde repetitie vorige week tegen nova 3 (ondanks heel degelijk snooker van Daniel
en sensationele pots van Yannick) met een 8-4 win,hadden we gisteren 'de clash off the titans'
tegen de X-men-3.

Na de eerste helft van de match voelden we al een klein buitje hangen (ook buiten regende het :D ),
waar we close frs de verkeerde kant zagen opgaan (voor ons dan),maar na veel,veel concentratie
(jongens,ik kreeg het er warm van,menne ploegmaat Bart W kreeg ook al 'vapeurkes' van de hoeveelheid
concentratie hij er door jaagde) konden we een 5-2 achterstand (deja-vue,nog al gebeurd dit seizoen)
ombuigen in een 5-7 overwinning.

allé,de vlaamse kampioenschappen(plaatsing) zijn binnen en zo goe als 'herfstkampioen' :)

volgende week laatste macth vd heenronde thuis tegen de ander novaboys,dan hebben we iedereen gehad :?

sportieve groeten

Theo

michel

Postby michel » 05 Dec 2012, 21:40

Hoi

Gisteren tegen de leug nen zwakke 6-6 gespeeld
Eigenlijk weinig of niks over te melden
Ikke 4/4 ( al bij al tevereden)
Peter 1/4
Roger 1/4
4 frame's beslecht (in ons nadeel natuurlijk) op roos en zwart had anders een andere uitslag geweest

Op naar volgende week maandag tegen nachtegaal en dinsdag inhaal matchke tegen den X

gr michel

michel

Postby michel » 11 Dec 2012, 18:08

Hallo
Gisteren een mooie overwinning tegen de nachtegaal 3-9.
Tegen den buts ferme achtestand kunnen ombuigen dankzij een breakske van 33 toen zwakke rode zat meer in en toen nen slechte safe op roos frame over .Voor de rest redelijke frame's.
Bij ons alles mooi verdeeld elk 3/4
Bij de tegen partij enkel den Buts 3/4

Op naar deze avond tegen den X 4 hopelijk ook met een goei uitslag

gr de spetser

michel

Postby michel » 12 Dec 2012, 14:47

Hallo

Gisteren een inhaal matchke tegen de snooker X 4 gespeeld en gewonnen met 8-4.
Weer een staaltje meegemaakt van toepassing van de mis regel.
1 frame ik tegen Johnny ref phillipe.Ik kom snooker te liggen in de d lijn met 4 rode ballen in de buurt van zwart spot,moet over 2 banden en mis de eerste keer rood met een fractie, fout 4 en mis,poging 2 pak ik zwart mee door fout 7 en mis dus derde keer goede keer en rood.Vervolgens het zelfde frame met nog 1 rode op tafel leg ik nen snooker en johnny mist nogal royaal fout 4 en verder niks,ook al bleef johnny staan waar hij de stoot had gedaan in de veronderstelling dat hij nen mis kreeg.Paar stoten verder weer leg ik hem snooker en weer royaal mis en weer maar fout 4 en verder niks.Toen ik de logica daar achter vroeg kreeg ik als antwoord de 4 rode lagen in lijn en dat was makkelijker te raken,vond ik nogal onzin maarja.Toen tijdens de verder verloop van de avond heb ik bewust gene mis meer gegeven gewoon uit protest.Als je begint met missen te geven is in mijn ogen alles nen mis.Toen het laatste frame tegen Johnny krijg ik weer nen snooker aan mijn been en mis hem ook in een fractie,ik blijf staan in positie en mijne ploegmaat geeft gene mis en tijdens het verder frame ook niet,was misschien niet fair ten opzichten van johnny maarja ik ga zelf als speler geen mis voorstellen.Had dit niet voorgevallen in het eerste frame dan had ik er voor de rest van de avond geen probleem mee gehad.Ik doe altijd moeite om de ballen te raken en ben vind ik van mijn eigen een eerlijke speler.Als je begint met de mis regel pas hem dan altijd toe.
frame verdeling
ikke 3/4
roger 3/4
stijn 2/4

snooker x
johnny 1/4
phillipe3/4
jasper0/4

gr de spetser

michel

Postby michel » 12 Dec 2012, 17:23

Proficiat aan den BCE met hun herfstkampioenschap

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 13 Dec 2012, 21:52

merci Michel :D

ja,ons matchske tegen nova 2 begon in mijn ogen wat twijfelachtig,Bart zn fr dat volledig mis ging alhoewel
hij oorspronkelijk het fr domineerde (een klein 20 ptn tegen 0),maar daarna kwam Hugo sterk terug.
Hij scoorde in totaal een dikke 50 ptn zonder reply zodat hij op de kleuren ni veel nodig meer had.
Ik kreeg in mn eerste fr tegen Peter een hele en 3 halve kansen en ging daarom roemloos ten onder.
Peter potte gewoon alles wa voor zenne neus lag en voor de rest mooie safes.

Gelukkig speelde 'onze' Ludo op zn Ludos ;) en nam hij ons mee in zijn elan en konden we van 1-2 achter een
sterke remonte inzetten.Peter pakte onderweg nog eentje af van Bart maar met een 9-3 win tegen mannen
waar ik (buiten de Paul Vlaminckx) nog nooit tegen gespeeld had.Vooral de Peter verrastte me wel,
ik kon begrijpen dat die al ne 50'er erin heeft gespeeld.We moesten ni te zot doen in die match.

Over het arbiteren ga ik ni teveel zeggen :mrgreen: ,soms ben ik blij dat we me 2 officiele refs(graad 3)
in ons team zitten,zodanig kunnen we met gerede argumenten sommige gedachtengangen van onze
tegenstanders bijsturen.Onnodig te zeggen dat ze soms argwanend opkijken,maar we volgen alleen
het heilige groene boekje(hopelijk komt de nederlandse vertaling van het nieuwe regelment er ooit,
zonder kunnen we dit eigenlijk ni toepassen).

sportieve groeten van "jullie" herfstkampioenen ;)

Bce mechelen 4

michel

Postby michel » 19 Dec 2012, 07:51

De terug ronden is ook goed ingezet,gisteren gewonnen tegen buckingham met 8-4
Moet wel zeggen dat wij het rollen van de balletjes soms mee hadden en de kansen die ze kregen werden niet afgewerkt.Andere frame's werden dan weer overtuigend gewonnen.2 frame's gehad op zwarte bal en verloren door ons anders nog een betere uitslag
Hopelijk zetten we deze trend nog effe door en eindigen we goed in het klassement.
Frame verdeling
Peter 1/4
Stijn 3/4
Ikke 4/4

Davy 3/4
Matthias 1/4
Roel 0/4

Voor iedereen de beste wensen en prettige feesten toegewenst(als we nog leven na den 21 natuurlijk)

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 20 Dec 2012, 17:44

Ook voor bce een mooi begin vd terugronde,zelfde uitslag als heenronde (nochtans tegen 3
andere spelers,dat moet ook uniek zijn :) ) nl 9-3 voor bce.

we gaan er vol tegenaan want we hebben toch niks anders te doen ;)

frverdeling bce Bart 'i'll mesure u up' 3 Ludo ' pertang dien hoek lag er echt' 2 Theo' safe,waar safe' 4

frverdeling mr 100 den phi 2 werner 1 De Jo (zonder banjo) 0

grtz

Theo

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 20 Dec 2012, 20:36

Snookerfreakske wrote:Ook voor bce een mooi begin vd terugronde,zelfde uitslag als heenronde (nochtans tegen 3
andere spelers,dat moet ook uniek zijn :) ) nl 9-3 voor bce.

we gaan er vol tegenaan want we hebben toch niks anders te doen ;)

frverdeling bce Bart 'i'll mesure u up' 3 Ludo ' pertang dien hoek lag er echt' 2 Theo' safe,waar safe' 4

frverdeling mr 100 den phi 2 werner 1 De Jo (zonder banjo) 0

grtz

Theo

ps ook iedereen prettige feesten toegewenst en vooral een goei gezondheid

Return to “Antwerpen”