Dagboek interclub tweede afdeling

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Antwerpen
Snookerfreakske
Highest Break: -1

Dagboek interclub tweede afdeling

Postby Snookerfreakske » 03 Sep 2012, 13:17

Ave cueïsts,

vandaag begint het terug na een klein 5 maanden afwezigheid (voor ons gewone interclubspelers toch)se,
de interclub snooker :)

Ik sta scherp (snookerswijze gezien toch ni figuur ;) ) om er aan te beginnen.Ik hoop dat buiten mij er zich
toch enkelen geroepen voelen om regelmatig iets te posten hier in dagboek tweede.Matchverslagen,
'speciaal gebeurtenissen' :mrgreen: ,zelfs vragen van sommigen over het reglement (want kan me indenken
dat vooral nieuwelingen,maar ook al "gelouterde "spelers zo al eens iets meemaken dat ze nog niet
ervaren hebben en zodoende met vragen zitten van is da wel juist:laat maar komen die vragen dan).

Dus komaan mensen laat je vingers eens goed gaan en post some.

sportieve groeten

Theo 'snookerfreak' Raymaekers

Snookerfreakske

Re: Dagboek interclub tweede afdeling

Postby Snookerfreakske » 04 Sep 2012, 10:54

dag liefhebbers van "the green baize",

gisteren dus eerste (uit)match van het seizoen,direct naar het 'verre' lier,wel de ploeg
van de charmante Kirstin :D .
We waren er iets te vroeg maar konden al opwarmen.Nu wil ik niet te negatief klinken,maar de tafels
waren nog juist hetzelfde als vorig seizoen tis te zeggen ni goed(iemand mag me altijd verbeteren
als ik lieg/overdrijf).Spotholes,echt traag,te hoge banden waar ge mss een vierde van wit zag eens ge er
tegen lag (enfin de gekende problemen van ervoor dacht ik wel).

De match zelf was een echte eerste seizoen match,veel kansen voor iedereen ,weinig omgezet.

Ik wil wel de mooie 40 break van Kirstin vermelden die zelfs hoger kon oplopen maar moest op
zwart forceren om verder kunnen met rood en prrt in de pocket.Ja das ook snooker natuurlijk,
drie matchen kan je je frustreren om het geleverde spel en ineens pats je hoogste compbreak.

Daar doen we het voor dit ***spelletje :mrgreen:

uitslag mr 100-3 vs bce Mech 4 3-9

spelers van mr 100 elk eentje (hb Kirstin dus 40 :thumbup: )

bij bce Bart "double U" 2 Ludo "he jie da gezien menne man" 3 snookerfreakske 4

sportieve groeten
Theo

michel
Highest Break: 58
Club: de spetser

Postby michel » 04 Sep 2012, 19:35

Ik zal den hoop proberen te vergroten

Gisteren eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld en goed begonnen gewonnen met 8-4 tegen buckingham 4.
Geen hoogstaand spel en een paar pruts framekes en met de hakken over de sloot.
Wel op snelle lakens zijn er die er naar het schijnt pas dezelfde dag opgelegd zijn en de gasten zijn ze ook nog niet gewoon
ikke 4/4
peter 1/4 en roger 3/4

davy 2/4
don 1/4
matthias 1/4

Volgende week eerst thuis wedstrijd kan er waarschijnlijk niet bij zijn (spijtig) tegen de gasten uit Schilde hopelijk ook een goed resultaat.

de groeten van de spetsers

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 11 Sep 2012, 11:31

gisteren onze tweede match naar het tropische matchroom afgewerkt 8-)

ik moet zeggen dat dat uiterst sympathieke gasten waren,onze tegenstanders (ik had buiten Bart Luyckx
nog nooit tegen de ander mannen gespeeld).Ze speelden kerdekke degelijk matchsnooker(op ons niveau
uiteraard).De gevaarlijke shots(lees als ik mis dan laat ik een kans liggen) werden degelijk afgewogen,
beoordeeld en daarna nog zelfs (meestal ;) ) goed afgewerkt (lang geleden ook dat ik zo deftige safeties
gezien heb,uiteraard weer op ons niveau).

De omstandigheden waren echter een stuk minder om (proberen) degelijk snooker te brengen.
Het was er heel warm,tafels traag (positie spelen een heikele opdracht zo als ge de tafels ni kent).
Ik moet zeggen dat in tegenstelling vorige week in mr 100 wel geen spotholes en weinig kicks.

De match zelf was spannend met wisselende kansen,dan kwamen wij even op voorsprong,dan de tegenstander,
dan gelijk op 5-5,toen we de twee laatste frs konden pakken(Ludo K zelfs op respot black,straffe kaas menne man) :mrgreen:

frverdeling Matchroom Nick 1 Reinold 1 Bart L 3
frverdeling bce Mechelen Ludo 3 Bart W 1 Theo 3

Tot de volgende keer

Theo

michel

Postby michel » 11 Sep 2012, 17:00

Hoi

Oeps foutje moeten vandaag niet tegen de gasten uit Schilde wel tegen de mannen van de nachtegaal.
Hopelijk met een goed resultaat kan er spijtig genoeg niet bij zijn

gr

michel

Postby michel » 12 Sep 2012, 07:07

De collega's hebben 6-6 gespeeld gisteren tegen nachtegaalboys 1.
Al bij al geen slechte uitslag ,het heeft wel lang geduurd schijnbaar hadden pas rond 23.30 gedaan.
Op naar volgende week tegen Limit op maandag en op dinsdag voor de beker tegen de leug 2 (ere) zal alles uit de kast halen.Had het liever anders om gehad dan heb je al een goede training gehad de dag voordien,maarja beker spelen is toch altijd iets anders.

De groeten

michel

Postby michel » 18 Sep 2012, 14:29

Halloke's

Gisteren 6-6 tegen Limit.Wij wat geluk zij wat geluk geen noemens waardige feiten en geen hoge break's.
Ik had het voor het binnen gaan voorspeld dat het een 6-6 ging worden dus al bij al tevreden en nu strak voor den beker tegen de mannen van de leug uit ere,zal weer moeilijk worden denk ik voor een goed resultaat.

ikke 3/4
peter 2/4
roger 1/4

En nu opmaken voor volgende week tegen de mannen uit mechelen

gr

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 19 Sep 2012, 11:51

En hier is er dan ene (man uit mechelen) 8-)

gisteren eerste thuismatch afgewerkt.Ik denk dat ik in avatarmode stond(men lichaam was aanwezig ,
men geest niet :lol: ),was gewoon ni aanwezig in de match,kan gebeuren.

Hier wel een 'gebeurteniske' voorgevallen waar ik ff van verschoot:in het fr van Bart 'Double U' tegen den
Eugeen (former chairman); pot Eugeen (begin fr ergens) een rode waarna hij zich snooker legt op de kleuren in het pack.Nu ,dacht hij want hij kon(wel me het gebruik van allerlei lange hulpstukken) een kwartbal (minstens)zwart zien die op de korte band lag.Maar dit zag Eugeen niet en negeerde zo ook de kortere(gemakkelijkere te raken) kleuren zwart en roos(die via één band kon naar gespeeld worden).Hij nomineerde groen(die op zn spot lag).Nu kwam hij een paar keer 'in de buurt',maar ik als ref kon ni anders als missen geven door boven aangehaalde zaken.Na een dozijn missen ontplofde Eugeen en duwde alle ballen weg met zn hand,fr weg.Hij was ook te opgewonden om enige uitleg aan te horen,maar elke ervaren(waar eugeen zekers bij hoort) snookerspeler weet dat bij een snooker de gemakkelijkste,kortste manier aangewezen is om een kleur te nomineren(laat staan als ge een stuk van een kleur kan zien nog).
Ik kon dus spijtig genoeg niet anders dan blijven missen geven zolang hij de veel moeilijkere groene nomineerde.

Buiten dit voorval een leuke match met zekers des joueurs sympa.

uitslag 8-4 voor bce

voor bce Bart 3 Ludo 3 ikke 2 :mrgreen:

voor merode Eugeen 1 Johnny 1 Gert 2

sportieve groeten

Theo

michel

Postby michel » 19 Sep 2012, 13:53

Gisteren een bekermatchke gehad tegen de leug 2 uit ere.
Verloren met 6-7 dus goede uitslag .Leuke avond de missregel word toegepast op elke snooker(normaal in ere)en dus van heel den avond gene zever en geen gezaag was leuk spelen,zo zou het altijd mogen zijn.Van tijd tot tijd nen lach en nen zwans .Ik eentje verloren op zwarte bal was mijn eigen schuld het maar beter moeten plaatsen na de roze bal.
Voor de rest geen hoge breaks

ikke 3/4
peter 1/4
stijn 2/5 (beslissend 13 frame gespeeld)

gr de spetser

respotblack
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 48
Club: Limit

Postby respotblack » 25 Sep 2012, 10:21

Gisteren wedstrijd gespeeld op Buckingham.
Goede tafels, inclusief verlichting erboven.

Wegens ziekte moest rob verstek geven voor deze verplaatsing.

De van op reis terugkerende Tommy Hauqieur speelde in Rob zijn plaats.

Na twijfelachtinge start, uitgezonderd van Tom Wijns (break 31) komen we al snel op voorsprong.

Uiteindelijk een mooie overwinning: Buckingham 4 - Limit 8

Ikzelf 3/4
Tommy 3/4
Tom 2/4

mvg

michel

Postby michel » 26 Sep 2012, 14:15

Nondeju gisteren een voor sprong van 5-2 uit handen gegeven en verloren met 5-7 van BCE.
Proficiat BCE
ik had zelf bij aanvang gedacht een 6-6 maarja dan moet je zelf maar beter spelen en niet 1/4 halen.Tegen Theo 2 keer verloren en 2 keer het in eigen handen gehad op de roze en zwarte;moest ik maar beter gespeeld hebbben.
De cafe baas was vergeten de verwarming op te zetten boven en ik had dus last van ijskoude handen en probeer u dan maar eens te concentreren en de tafels liepen ook natuurlijk daardoor langs geen kanten,sorry nogmaals gasten.
Voor de rest kon elk frame naar de ene dan naar de andere gaan en geen noemens waardige breaks en feiten gebeurt.Door elke speler dikwijls makkelijke pots laten liggen,dus kan je ook geen naar onze normen hoogwaardig snooker hebben.Dus nu op naar de volgende wedstrijd in de schrijnpoort met hopelijk een betere uitslag.

ikke 1/4 (eigen schuld)
Stijn 2/4
Peter 2/4

Bart 1/4
Theo 3/4
Ludo 3/4

groeten de spetsers

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 26 Sep 2012, 20:30

Ave,sportievelingen

ja de lakens bolden idd van geen kanten,voor ons is da in vergelijking met ons thuis (hainsworth matchlakens)
een serieus verschil.Ge moest (zoals Roger aanhaalde) met vertrouwen spelen en harder spelen.Het was
moeilijk spelen maar we hebben ons best gedaan en inderdaad een 5-2 deficit nog kunnen ombuigen in
een 5-7 overwinning.

Groeten uit het winderige Mechelen

Theo

michel

Postby michel » 02 Oct 2012, 07:30

Helloke's

Gisteren naar mister 100 geweest en niet zoals ik dacht naar schrijnpoort.
Gewonnen met 8-4 (vond ik zelf nogal zware cijfers)
Bij het begin vroeg Jens om zijn 4 frame's direkt te spelen daar hij ziek was, geen probleem voor ons en tijdens het 2 frame geeft hij plotseling op,het ging niet en dus forfait voor de rest van de avond.Spijtige zaak voor zijn medespelers natuurlijk,direkt een 4-0 achterstand.
Mijn eerste frame tegen Kirstin niets tegen te doen,ik liet te veel liggen en werd daar op afgestraft ( 58- 8 aan mijn broek) goed gespeeld.Dan 2 frame gelijk oplopend tegen Phi,bij een breakske van 24 laat ik nen simpele rode ( de laatste) liggen en komt het natuurlijk op blake bal game,ik pot zwart en natuurlijk wit in off frame weg.
Voor de rest niks bijzonder en zoals bijna de hele competitie al,iedereen kon het frame winnen.
frame verdeling
Ikke 2/4
Peter 2/4
Roger 4/4 (goe bezig)

Jens 0/4
Kirstin 2/4
Phi 2/4

gr de spetser

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 02 Oct 2012, 11:14

michel wrote:ik dacht naar schrijnpoort

tis schijnpoort Michel ;)

straks thuis tegen Buckingham,onbekende spelers voor mij,altijd een uitdaging.

kzal een verslagske posten,positief of negatief :?

grtz
Theo

michel

Postby michel » 02 Oct 2012, 15:31

Oke bedankt Theo ik dacht dat ik het nog moest nazien,vergeten dus

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 10 Oct 2012, 14:59

ave medeliefhebbers van de "green baize";

gisteren een verplaatsing gehad naar de nr 3 in de stand en zekers geen 'pannekoeken' ;) : snooker X-4

toen ik als laatste in den X kwam(ik kom altijd achter,omdat ik pas laat kan vertrekken),hoorde ik
direct zuivere pots,ge kent ze wel da geluid als de ballen int midden en achter in de pockets knallen 8-)

Ik dacht nog allé de mannen van ere zijn bezig,maar neen het was menne ploegmaat Bart 'W' die de ballen
met spelend gemak erin speelde.
Ik mocht direct tegen de Jurgen Gevaert(vroeger vaste gevaarlijke speler in eerste ,daarna geregeld invallend
in ere als vr,dus kerel me ervaring ),één foutje int midden vant fr (toen gelijkopgaand) kostte me een klein breakske van 20+ waarmee Jurgen het eerste fr in de plooi legde(voor hem dan :? )
Gelukkig kwam ik daarna iets meer in mijn ritme met mooie frscores tot gevolg en kon ik ook mn 2de fr
tegen Jurgen winnend afsluiten.
Onze ploegmaat Ludo kende geen al te gelukkige avond en kon na zn eerste fr gewonnen te hebben,geen
meer pakken(2 very close frs verloren ook,though).
Ondertussen bleef onze 'captain' Bart W maar lustig voortpotten (en soms ook thight safeties als em ni
teveel zag liggen):een paar 20'ers en dikwijls kleurkes bij zn rode leverden ook mooie frscores af voor hem.

Hij was gisteren the "most valuable player" :lol: (trouwens vorige week tegen buckingham ook al sterk
aant spelen,het vaderschap doet wonderen ;) )

Frverdeling snooker X-4 Johnny 1 Philippe 1 Jurgen 2
bce mechelen Bart 4 :thumbup: Ludo 1 Theo 3

volgende week beker,bekke relaxen :mrgreen:

tot binnenkort

Theo 'snookerfreakske' Raymaekers

respotblack
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 48
Club: Limit

Postby respotblack » 14 Oct 2012, 10:44

Dear all

Nu een weekske rust se en dan de toch altijd moeilijke verplaatsing naar Mister 100

mvg

michel

Postby michel » 16 Oct 2012, 17:59

Ja Theo ge hebt gelijk de lakens bij jullie lopen en stuk sneller dan bij ons.
Gisteren bij jullie gespeeld voor beker 7-5 winst dus niet slecht;maar toch wel wat moeite gehad met aanpassen van de snelheid.
Was op tafel 6/7 de andere lopen nog sneller wisten de gasten te zeggen

gr de spetser

michel

Postby michel » 23 Oct 2012, 07:17

Gisteren verloren met 7-5 in schijnpoort.

Zoals wekelijks geen speciale feiten en hoge breaks en iedereen kon het frame winnen.

frame verdeling
Peter 2/4
Roger 0/4
Ikke 3/4

Bart 2/4
Nick 2/4
Reinold 3/4

gr de spetser

michel

Postby michel » 24 Oct 2012, 07:21

Gisteren inhaal match gespeeld tegen de nova 3 5-7 winst
Weer geen grote feiten gebeurt en wel nen chapeau voor de Yannick als ge komt spelen met nen gebroken enkel zou het zelf niet kunnen.Merkte je wel wat aan zijn spel heeft normaal een hogere niveau.

Frame verdeling
Peter 3/4
Stijn 2/4
ikke 2/4

Nova
Yannick 1/4
Daniel 3/4
Benny 1/4

gr de spetser

Return to “Antwerpen”